Φώς στό τούνελ


- χριστινα ανδριανοπουλου ..... υπάρχει;;;
- Kyprianos Christodoulides : Ναί, υπάρχει, είναι τό κτιστό φώς καί είναι αυτό που βλέπεις. Τό άκτιστο όμως ; Τί περί αυτού ... ;

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020

Όταν αθετούνται οι Νόμοι του Αγίου Πνεύματος, ενσκήπτουν οι νόμοι της Επιστήμης.


Όταν αθετούνται οι Νόμοι του Αγίου Πνεύματος, ενσκήπτουν οι νόμοι της Επιστήμης.
Εν όψει κορονοϊού τά μέτρα υγιεινής προφύλαξης (σ.σ. μέτρα σωματικής καθαριότητας) διέπονται εκ των Νόμων της Ιατρικής ή μάλλον, ενός βελτιωμένου και εκσυγχρονισμένου Μωσαϊκού Νόμου. Άλλου είδους μέτρα, μέτρα καθαρότητας πνεύματος, δέν υπάρχουν. Ή, άν υπάρχουν, αμφισβητούνται εντόνως καί συνηθέστερα, ειρωνικώς απορρίπτονται.

« 2 καὶ ἰδόντες τινὰς τῶν μαθητῶν αὐτοῦ κοιναῖς χερσί, τοῦτ' ἔστιν ἀνίπτοις, ἐσθίοντας ἄρτους, ἐμέμψαντο· 3 οἱ γὰρ Φαρισαῖοι καὶ πάντες οἱ Ἰουδαῖοι, ἐὰν μὴ πυγμῇ νίψωνται τὰς χεῖρας, οὐκ ἐσθίουσι, κρατοῦντες τὴν παράδοσιν τῶν πρεσβυτέρων· 4 καὶ ἀπὸ ἀγορᾶς, ἐὰν μὴ βαπτίσωνται, οὐκ ἐσθίουσι· καὶ ἄλλα πολλά ἐστιν ἃ παρέλαβον κρατεῖν, βαπτισμοὺς ποτηρίων καὶ ξεστῶν καὶ χαλκίων καὶ κλινῶν· 5 ἔπειτα ἐπερωτῶσιν αὐτὸν οἱ Φαρισαῖοι καὶ οἱ γραμματεῖς· Διατί οὐ περιπατοῦσιν οἱ μαθηταί σου κατὰ τὴν παράδοσιν τῶν πρεσβυτέρων, ἀλλ' ἀνίπτοις χερσὶν ἐσθίουσι τὸν ἄρτον; 6 ὁ δὲ εἶπεν αὐτοῖς ὅτι καλῶς προεφήτευσεν Ἡσαΐας περὶ ὑμῶν τῶν ὑποκριτῶν, ὡς γέγραπται· (Μκ. ζ΄)

«14 Τότε προσέρχονται αὐτῷ οἱ μαθηταὶ Ἰωάννου λέγοντες· Διὰ τί ἡμεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι νηστεύομεν πολλά, οἱ δὲ μαθηταί σου οὐ νηστεύουσι; 15 καὶ εἶπεν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· Μὴ δύνανται οἱ υἱοὶ τοῦ νυμφῶνος πενθεῖν ἐφ' ὅσον μετ' αὐτῶν ἐστιν ὁ νυμφίος; ἐλεύσονται δὲ ἡμέραι, ὅταν ἀπαρθῇ ἀπ' αὐτῶν ὁ νυμφίος, καὶ τότε νηστεύσουσιν. (Μτ. θ΄)».

Ἁγίου Nικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου (*)
« Καθαρθῶμεν τὰς αἰσθήσεις καὶ ὀψόμεθα, τῷ ἀπροσίτῳ φωτὶ τῆς ἀναστάσεως, Χριστὸν ἐξαστράπτοντα, καὶ χαίρετε φάσκοντα,τρανῶς ἀκουσόμεθα, ἐπινίκιον ἄδοντες ... .

» Ἐπειδὴ ὁ ἄνθρωπος εἶναι σύνθετος ἐκ ψυχῆς καὶ σώματος, ἔχει διπλᾶς τὰς αἰσθήσεις, πέντε τῆς ψυχῆς καὶ πέντε τοῦ σώματος. καὶ αἱ μὲν τῆς ψυχῆς εἶναι αὗται: νοῦς, διάνοια, δόξα, φαντασία, αἴσθησις· αἱ δὲ τοῦ σώματος εἶναι αὗται: ὅρασις, ἀκοή, ὄσφρησις, γεῦσις, ἁφή. ( ... ) .

» … οὕτω γὰρ καὶ ὁ Κύριος ἐβεβαίωσεν εἰπών· «Μακάριοι οἱ καθαροὶ τῇ καρδίᾳ, ὅτι αὐτοὶ τὸν Θεὸν ὄψονται» (Ματθ. ε´ 8). Τὸ δὲ «Ἀπρόσιτον» ἐρανίσθη ὁ Μελωδὸς ἀπὸ τὸν Παῦλον λέγοντα· «Ὁ μόνος ἔχων ἀθανασίαν, φῶς οἰκῶν ἀπρόσιτον» (Α´ Τιμ. ϛ´ 16). Ὁμοίως, ἐὰν καθαρισθῶμεν κατὰ τὴν ἐσωτερικὴν καὶ νοερὰν ἀκοὴν τῆς ψυχῆς, καὶ κατὰ τὴν ἐξωτερικὴν ἀκοὴν τοῦ σώματος, βέβαια θέλομεν ἀκούσει καὶ ἡμεῖς τρανῶς τε καὶ καθαρῶς τὸν ἀναστάντα Χριστὸν νὰ λέγη καὶ πρὸς ἡμᾶς καθὼς εἰς τὰς Μυροφόρους τὸ «Χαίρετε».
»  Τί λέγω; Ἐὰν καθαρισθῶμεν οὐ μόνον κατὰ τὰς δύο ταύτας αἰσθήσεις τὴν ὅρασιν καὶ τὴν ἀκοήν, ἀλλὰ καὶ καθ’ ὅλας ὁμοῦ, θέλομεν ἀπολαύσει τὰς νοητὰς χάριτας τοῦ ἀναστάντος Κυρίου·»

(*) Βλ. https://imkifissias.gr/index.php/anakinosis/3002-katharthomen-tas-aisthiseis-kai-opsometha-t-aprosit-foti-tis-anastaseos

Συνείδηση - Πίστη



Η λέξη "πίστη" είναι η άλλη όψη τής συνείδησης.

Athanasios Yfantis : Δεν είναι η συνείδηση των ανθρώπων που καθορίζει το είναι τους, μα αντίθετα το κοινωνικό είναι τους καθορίζει τη συνείδησή τους. "Αντάρτης-κλέφτης-παλικάρι, πάντα είναι ο ίδιος ο λαός !" (ιστοσελίδα φέησμπουκ)

Κορονοϊός καί μπούρκα


Ο κορονοϊός είναι γένους αρσενικού
Η γρίπη είναι γένους θηλυκού
Συμπέρασμα πρώτο, οι γυναίκες σκοτώνουν τούς άνδρες
Συμπέρασμα δεύτερο, οι άνδρες νά φορέσουν "μπούρκα"

Κυριακή 22 Μαρτίου 2020

Κορονοϊός : Σχόλια σέ ιστοσελίδα φέησμπουκ


- Dimitrios Katsouras : Από αυστηρά ιατρικής επιστημονικής απόψεως υπάρχουν, τουλάχιστον, περίεργα κενά στην εικόνα. Από πολιτικής πλευράς επίσης υπάρχουν πολλά και περίεργα κενά, όσον αφορά στη σαρωτική παγκοσμιοποιητική διάσταση και τις ύποπτες νυξεις σε νέα "κοινωνικότητα" και "νέο κοινωνικό συμβόλαιο"!!!;;; Ειδικά δε από πλευράς Δημοκρατίας και ελευθεριών, εδώ είναι που τα κενά βγάζουν μάτι! Μα είναι για λόγους υγείας θα πουν αφελώς ή μάλλον απερίσκεπτα ακόμη και κάποιοι....αριστεροί (της πλάκας). Μα, πότε η καταστρατήγηση και η μαζική χειραγώγηση επιχειρήθηκε χωρίς προφάσεις και επίκληση μείζονος "κινδύνου" ή "συμφέροντος";

- Kyprianos Christodoulides : Άν θέλετε νά σάς συμπληρώσω τά κενά, σάς λέω ότι, όσοι στό παρελθόν πέρασαν γρίπη κορονοϊού (σημ. τότε δέν τό ξέραμε, δέν τό ψάχναμε) είναι υγιείς φορείς τού ιού καί μπορεί νά τόν μεταδώσουν σέ όσους δέν έχουν περάσει πρόσφατα ή παλαιά, τήν γρίπη αυτή. Τό επόμενο βήμα είναι, όποιος βρίσκεται έκθετος στόν ιό (σημ τά αντισώματα δέν διαρκούν διά βίου), τότε, αυτός θά εμβολιάζεται υποχρεωτικά ( : δυνητικός κίνδυνος διασποράς).

Αυτό που δέν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι ότι μέ τό εμβόλιο τού ιού καί μέ τήν βοήθεια τής νανοτεχνολογίας, τό εμβόλιο, ίσως, νά αντικαθιστά τό τσιπάκι ή RFID. Οι συνήθεις εμβολιασμοί τών μικρών παιδιών γίνονται υποδορίως. Γι΄ αυτό, άν προσέξατε, στήν Κίνα - ελέχθη σέ δελτίο ειδήσεων - ειπώθηκε ότι μέ τήν ψηφιακή τεχνολογία μπορούν νά ανιχνεύονται οι φορείς τής γρίπης κορονοϊού καί νά τίθενται σέ καραντίνα. Φαίνεται η είδηση πέρασε στά ψιλά ή αποδόθηκε (αργότερα) σέ συνωμοσιολογία.

Ένθετο σχόλιο εδώ

Στό παρελθόν επικρατούσε η άποψη ότι ο avian virus (ιός τών πτερωτών) δέν μεταδίδεται από τά πτερωτά στόν άνθρωπο. Ήρθε όμως τό 2002 μέ τόν ιό τών πουλερικών (κορονοϊός SARS-CoV-2) καί τά πράγματα άλλαξαν. Μέτρα δέν λήφθηκαν τότε όπως τά σημερινά. Έγινε κάτι καί άλλαξε ο ιός τών πτερωτών;  Ναί, έγινε κορονοϊός CoVid-19 (από SARS-CoV-2) καί είναι μάλιστα λίαν μεταδοτικός ! Πώς συνέβη αυτό ; Μετάλλαξη τού κορονοϊού-SARS ή κάποιο επιστημονικό δακτυλάκι μεσολάβησε ; Ουδείς γνωρίζει.

Σάββατο 21 Μαρτίου 2020

Επιστήμη καί η ποιοτική επιβίωσις


«Τό θαύμα τής Ιατρικής Επιστήμης τού 2020, είναι η ποιοτική επιβίωση αυτών (σ.σ. ηλικιωμένων) τών ατόμων» (Σωτήριος Τσιόδρας)

Κι εγώ συγκινήθηκα μαζί του ! Καί η δική μου συγκίνηση μ΄ έσπρωξε νά κάνω ακόμη ένα βήμα πιό πέρα. Ναί, η ποιότητα ζωής (ποιοτική επιβίωσις) μετράει στήν Ιατρική Επιστήμη, όταν ως "ποιοτική ζωή" εννοείται τό «28 εἶπε δὲ ἀνθρώπῳ· ἰδοὺ ἡ θεοσέβειά ἐστι σοφία, τὸ δὲ ἀπέχεσθαι ἀπὸ κακῶν ἐστιν ἐπιστήμη.» (Ιώβ, Κεφ. κη΄, απόκρισις Ιώβ πρός Βαλδάδ τόν Σαυχίτη). Η ποιότητα δέν προηγείται τής ζωής, επειδή η ζωή ανεξαρτήτως ποιότητας, είναι πρωτίστως Η Ζωή.-

https://www.youtube.com/watch?v=eeKNX65hVf4

Κορονοϊός, διδάσκοντες ΕΚΠΑ, Λοιμωξιολόγος Σ. Τσιόδρας



Όταν "σιτέψουν" οι καθημερινές ειδήσεις θανάτου από γρίπη κορονοϊού - άλλοτε είχαμε τούς χοίρους -, τότε θά μάθουμε τήν αλήθεια. Είναι σύντομη. Όλα έγιναν γιά νά "γονατίσουν" οι οικονομικά ασθενέστερες χώρες, οι αναπτυσσόμενες, αλλά καί οι αναπτυγμένες μέ δανεικά. Κυρίως αυτές οι τελευταίες, που έπαψαν νά έχουν ανάγκη δανείων, έχοντας πλέον δικό τους (κυρίαρχο καί ανταγωνιστικό τού δολαρίου) νόμισμα. Δέν έπαψαν όμως νά είναι ενεργειακά δέσμιες τού κεφαλαίου, που λεγεται ενέργεια.

Διαβάστε τό παρακάτω, άν εν τώ μεταξύ δέν αποσυρθεί, καί ύστερα τό σχόλιο
https://www.ethnos.gr/ellada/95298_koronoios-didaskontes-ekpa-kata-tsiodra-aparadektes-oi-theseis-toy

ΣΧΟΛΙΟ
Μεταξύ τών ανθρώπων υπάρχουν διαφωνίες. Γιά νά χαρακτηρίσουμε όμως τίς διαφωνίες ως "καλές διαφωνίες", οφείλουν καί οι δύο πλευρές νά εκθέσουν τά επιχειρήματά τους. Τότε μιλάμε γιά καλές διαφωνίες.

Ότι δέν κινδυνεύει η πίστη, αλλά οι άνθρωποι ή ότι δέν κινδυνεύει ο Θεός, αλλά οι άνθρωποι από τόν κορονοϊό, είναι σόφισμα πρώτου μεγέθους. Γίνεται όμως δύσκολα αντιληπτό από τούς περισσοτέρους. Επειδή οι άνθρωποι δέν καταλαβαίνουν ότι τόν ίδιο κίνδυνο μέ τόν κορονοϊό, έχουν όλοι όσοι αντικαθιστούν τόν ιό μέ τόν φόβο. Ο κίνδυνος φοβικής νευρώσεως είναι επικείμενος καί η ιδεοψυχαναγκαστική νεύρωση ( : οριακή κατάσταση μεταξύ νεύρωσης καί ψύχωσης) αναπόφευκτη.

Αποτέλεσμα, η μεταξύ τών ανθρώπων έχθρητα καί ο χωρισμός τους σέ στρατόπεδα. Τό στρατόπεδο τού Βαρθολομαίου-εκφραστή τής αλήθειας τού Θεού (δηλ. ο Θεός δέν μολύνεται) και τής αλήθειας τών ανθρώπων (δηλ. ο ένας άνθρωπος μολύνει τόν άλλο). Κάμετε τώρα τόν συνειρμό, ώς πρός τό πού οδηγεί ο συσχετισμός Θείας Κοινωνίας καί Θείας Λειτουργίας μέ τόν μολυσματικό ιό τής γρίπης (από κορονοϊό) καί τότε βρείτε τό εξαγόμενο συμπέρασμα.
Τό δικό μου είναι : «ο Θεός είναι αλάνθαστος, οι άνθρωποι κάνουμε λάθη, εκτός άν είμαστε Vicarius Filii Dei («γήινος εκπρόσωπος του Χριστού», από Βικιπαιδεία)

Ο κορονοϊός είναι ένας ιός γρίπης, ο οποίος έχει υψηλή μεταδοτικότητα, απ΄ ότι οι συνήθεις τύποι γρίπης. Όμως, στό παρελθόν, ποτέ δέν είχαμε ημερήσιο αριθμό θανάτων από γρίπη, ούτε κάναμε τό ειδικό τέστ γιά κορονοϊό. Πολλοί νέοι άνθρωποι, στό παρελθόν αλλά καί σήμερα, νόσησαν από γρίπη κορονοϊού. Δέν τό ξέραμε, δέν τό ψάχναμε. Τώρα τό γνωρίζουμε καί παίρνουμε μέτρα προστασίας. Αυτά θά ήταν αποτελεσματικά, άν κάναμε τυχαία μέτρηση πληθυσμού, ώστε νά βλέπαμε ποιοί άνθρωποι είναι υγιείς μέν, φορείς δέ τού υιού, διότι η λοίμωξη από κορονοϊό αφήνει ανοσία ορισμένου, όχι διαρκούς, χρόνου. Έχοντας δέ κάνει αυτά, θά είχαμε έτοιμο εμβόλιο κατά τού κορονοϊού, όπως έχουμε αυτό τής γρίπης.

Αυτά λένε (άλλοι) επιστήμονες διεθνούς κύρους. Όχι αυτοί, που άλλοι μάς υπέδειξαν νά τούς τοποθετήσουμε, σέ θέσεις μάθησης, παιδείας καί προστασίας τού τύπου «κλείστε τίς εκκλησιές» καί τού «η πίστη δέν κινδυνεύει, ο άνθρωπος κινδυνεύει».

Υστερόγραφο
Οι ευπαθείς ηλικίες καί άνθρωποι μέ υποκείμενα σοβαρά νοσήματα, όσο κινδυνεύουν από μιά γρίπη, τόσο κινδυνεύουν καί από γρίπη κορονοϊού. Πρό 2 μηνών κοιμήθηκε ο συμπέθερός μου. Αιτία η γρίπη, διότι δέν είχε δοθεί ακόμη τό σύνθημα τού κορονοϊού.. Είχε σοβαρά προβλήματα υγείας
Κυπριανός Χ.

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

«28 δοκιμαζέτω δέ ἄνθρωπος ἑαυτόν»


«28 δοκιμαζέτω δὲ ἄνθρωπος ἑαυτόν» καί η ημέρα Κυρίου σέ καραντίνα !

  Όταν δέν μπορούν νά σού κλείσουν τό στόμα, σού κλείνουν τούς Ιερούς Ναούς ή μάλλον, τούς αφήνουν (οι αντίχριστοι 300 βασιλίσκοι) ανοικτούς γιά «κατ΄ ιδίαν προσευχές», αλά φεησμπούκ (σ.σ. παρακαλώ προσευχή γιά τόν Γιαννάκη, τήν Τασούλα κλπ.) καί φούλ προτεσταντικού στίλ ... προσευχές ιδίας κατασκευής.

  Δόξα τή μακροθυμία σου Κύριε, αλλά η κατακεφαλιά θά (μάς) τούς βρεί.

  Τό "αδιαλείπτως προσεύχεσθε" δέν αφορά αποκλειστικά στίς κατ΄ ιδίαν προσευχές. Αφορά καί στό «6 ἵνα ὁμοθυμαδὸν ἐν ἑνὶ στόματι δοξάζητε τὸν Θεὸν καὶ πατέρα τοῦ Κυρίου ἡμῶν ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ. (Ρμ. ιε¨)» (*).
Όπως οι άγιοι δέν μάς ακούν, όταν εμείς προτρέχουμε τής εορτής των κατά 13 ημέρες, τό ίδιο παθαίνουμε καί όταν μάς βάζουν λουκέτο στούς Ιερούς Ναούς.

  «28 δοκιμαζέτω δὲ ἄνθρωπος ἑαυτόν» (1Κρ. ια΄) καί η δοκιμασία αυτή, είναι δοκιμασία τής πίστεως καθενός - συμπεριλαμβάνονται οι 300 βασιλίσκοι - από εμάς. Επί πλέον, δέν θέτουμε σέ δοκιμασία τόν Θεόν «... 7 ἔφη αὐτῷ ὁ ᾿Ιησοῦς· πάλιν γέγραπται, οὐκ ἐκπειράσεις Κύριον τὸν Θεόν σου» (Μτ. δ΄). Δοκιμασία πίστεως δέν σημαίνει γνώση πίστεως μόνον. Σημαίνει επίγνωση πίστεως καί νομίζω, οι περισσότεροι, άν μή όλοι, στερούμεθα αυτής. Όπότε δικαίως μονολογεί, τρόπον τινά, ο Απ. Παύλος «30 διὰ τοῦτο ἐν ὑμῖν πολλοὶ ἀσθενεῖς καὶ ἄρρωστοι καὶ κοιμῶνται ἱκανοί.» (1Κρ. ια΄).-

(*) «Καὶ δὸς ἡμῖν, ἐν ἑνὶ στόματι καὶ μιᾷ καρδίᾳ, δοξάζειν καὶ ἀνυμνεῖν τὸ πάντιμον καὶ μεγαλοπρεπὲς ὄνομά σου, τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, νῦν καὶ ἀεὶ καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων.». (Δίπτυχα καί Δεήσεις Ιερέως μετά τήν Αγίαν Αναφορά κατά τήν Θείαν Λειτουργία, αγ. Ιωάννου Χρυσοστόμου)

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020

«Ήρωες ή Μάρτυρες», Σχόλια


- Panagiotis Poluxroniou Θα τρεμουν τα κοκκαλα των ορθοδοξων χριστιανων και ιεραρχων που αψηφησαν τις διωξεις κ υπεστησαν φυλακισεις ξυλοδαρμους..Τους στελνω φωτογραφικο υλικο ..Ορθοδοξοι ιεραρχες αγωνιστες που αντιταχθηκαν εναντια στην κυβερνηση κατα το παρελθον και ορθοδοξοι ιεραρχες σημερινοι πειθηνια οργανα των κυβερνησεων..

- Kyprianos Christodoulides πρός Panagiotis Poluxroniou «... Οταν η συνοδος και οι ιεραρχες σερνεται απ τη μυτη πολιτικων που ελεγχονται απο σιωνιστικα μασονικα κεντρα ... κλπ.».

Αυτό γιατί δέν τό σκεπτόσαστε, όταν ως αγέλη τρέχετε όλοι νά ψηφίσετε ; Οι πολιτικοί νόμοι διέπονται από τόν εξουσιαστή άρχοντα τού αέρος, τό πνεύμα τών υιών τής απειθείας (σιωνιστικά κλπ κέντρα), καθώς γράφει ο Απ. Παύλος. Γιατί τότε, όπως καί τώρα, δέν λέτε τίποτα, παρά περιμένετε, όποιο πολιτικό πρόσωπο-κόμμα σάς ερεθίσει λίγο τά αυτιά μέ δεσμεύσεις, που μετά τήν ψήφο γίνονται αποδεσμεύσεις, πηγαίνετε καί τό ψηφίζετε ; Ψήφο σέ κανέναν, διότι όποιος είναι λίγος στό άδικο, είναι άδικος καί στό πολύ καί όποιος είναι πιστός στό λίγο, είναι πιστός καί στό πολύ (Λκ. ις΄ 10)
Μήν ελέγχετε λοιπόν τήν Ιεραρχία μέ τό μέτρο τής αδικίας, εσείς που θέλετε νά μετρείτε μέ τό μέτρο τής πίστης. Εφόσον τό μέτρο σας είναι η πίστη, ελέγξετε πρώτα τήν ολίγην αδικίαν σας (μέ τήν ψήφο), έπειτα δέ διατρανώσετε τήν δική σας μεγάλην πίστη.

- Αθανασια Αθανασιου πρός Kyprianos Christodoulides Αυτή είναι η απάντησή σας απέναντι στον όλεθρο; MΟΥ ΘΥΜΙΖΕΤΕ ΤΟΝ ΠΟΝΤΙΟ ΠΙΛΑΤΟ.

- Kyprianos Christodoulides Έ, τότε, νά θυμόσαστε τόν Πόντιο Πιλάτο καί όχι εμένα. Νά ακολουθήσετε όμως τίς νέες καί σύγχρονες οδηγίες πλυσίματος τών χειρών. Επί εποχής Πιλάτου δέν ήσαν γνωστές. Ευχαριστώ γιά τό σχόλιο καί τήν επίσκεψη.

- Αθανασια Αθανασιου πρός Kyprianos Christodoulides αφήστε τις ειρωνίες στην άκρη και ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ. ΛΙΤΑΝΕΙΕΣ ΑΜΕΣΑ

- Kyprianos Christodoulides «Η Εκκλησία οφείλει νά μένει ανοικτή καί όποιος θέλει μπορεί νά πηγαίνει νά λειτουργηθεί Κυριακές, Προηγιασμένες, Χαιρετισμοί κλπ.».
Αυτό έγραψα καί, ίσως, δέν υπέπεσε στήν αντίληψή σας. Ευχαριστώ γιά τό σχόλιο καί τήν επίσκεψη.

- Αθανασια Αθανασιου πρός Kyprianos Christodoulides η εκκλησία οφείλει, η σύνοδος τι θα κάνει?

- Kyprianos Christodoulides Η Πολιτεία δέν έβγαλε "φιρμάνι", εξ όσων γνωρίζω, νά μπεί λουκέτο στούς Ιερούς Ναούς (*) καί κάθε προϊστάμενος ιερέας αυτού, αμοίβεται από τήν Σύνοδο καί τούς πιστούς. Άν θέλει μπορεί νά λειτουργεί καί άν θέλει μπορεί υποχρεωτικά νά απεργεί. Έγραψα (συνέχεια τού προηγουμένου) :

«Άν ο λειτουργός ιερέας μου πεί «πήγαινε σπίτι», θά φύγω χωρίς νά τού ζητήσω τόν λόγο. Ούτε από αυτόν ούτε από τήν προϊσταμένη του Αρχή, καί ας έλθουν, στήν αντίθετη περίπτωση, νά μέ συλλάβουν, εμένα καί (πιθανολογώ) τούς ελάχιστους άλλους, οι οποίοι ζητούν νά λειτουργηθούν.»

Επεξηγώ τό «στήν αντίθετη περίπτωση»
Άν μαζευτούν πιστοί έξω από τόν Ι. Ναό, ο ιερέας σέ ποιόν θά κάνει υπακοή ; Στήν προϊσταμένη του Αρχή ή στούς πιστούς ; Στήν πρώτη περίπτωση φεύγω, στήν δεύτερη λογοδοτώ στήν κοσμική Δικαιοσύνη μαζί μέ τούς άλλους καί τόν ιερέα, επειδή ακολούθησα τό «πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις» (Πράξεων ε΄29). Ευχαριστώ γιά τήν επίσκεψη καί τό σχόλιο.

- Αθανασια Αθανασιου πρός Kyprianos Christodoulides Σε χωριό της Λάρισας, περί το 1950 είχε χτυπήσει το χωριό Χάλκη μία επιδημία που είχε εξοντώσει το 1/3 του πληθυσμού . Τότε οι πιστοί του χωριού μετέφεραν την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Ζωοδόχου Πηγής από το Κριτσιλάρ και ως εκ του θαύματος σταμάτησε η επιδημία. Οι άνθρωποι όμως εκκλησιάζονταν κανονικά και έτρεχαν περισσότερο στις Εκκλησίες.

- Kyprianos Christodoulides Τά θαύματα έχουν τόν χρόνο τους, τόν τρόπο τους καί τόν τόπο τους. Άν αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι "δοκιμασία πίστεως", δέν σημαίνει ότι είναι συνάμα καί "δοκιμασία Θεού". Δηλαδή, δέν προκαλούμε τόν Θεό νά κάνει θαύμα, γι΄ αυτό ο Κύριος όταν δέχθηκε τόν δεύτεο πειρασμό τού διαβόλου, απάντησε : «7 ... Οὐκ ἐκπειράσεις Κύριον τὸν Θεόν σου» (Μτ. ζ΄). Ευχαριστώ γιά τό σχόλιο καί τήν επίσκεψη.

«5 Τότε παραλαμβάνει αὐτὸν ὁ διάβολος εἰς τὴν ἁγίαν πόλιν, καὶ ἵστησιν αὐτὸν ἐπὶ τὸ πτερύγιον τοῦ ἱεροῦ, 6 καὶ λέγει αὐτῷ· Εἰ υἱὸς εἶ τοῦ Θεοῦ, βάλε σεαυτὸν κάτω· γέγραπται γὰρ ὅτι Τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ ἐντελεῖται περὶ σοῦ καὶ ἐπὶ χειρῶν ἀροῦσίν σε, μήποτε προσκόψῃς πρὸς λίθον τὸν πόδα σου. 7 ἔφη αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Πάλιν γέγραπται, Οὐκ ἐκπειράσεις Κύριον τὸν Θεόν σου.» (έ.α)

- Αθανασια Αθανασιου Δεν το προκάλουμε τον Θεο όταν βαζουμε λουκέτο στις εκκλησίες? Λίγοι κληρικοί θα σταθούν στο τέλος στο ύψος των περιστάσεων!

- Kyprianos Christodoulides Μαζί μέ τούς λίγους κληρικούς θά είναι καί ελάχιστοι πιστοί, ότι «7 λέγω ὑμῖν ὅτι οὕτω χαρὰ ἔσται ἐν τῷ οὐρανῷ ἐπὶ ἑνὶ ἁμαρτωλῷ μετανοοῦντι ἢ ἐπὶ ἐνενήκοντα ἐννέα δικαίοις, οἵτινες οὐ χρείαν ἔχουσιν μετανοίας.» (Λκ. ιε΄)

Υστερόγραφον καί τέλος
Μείνε σέ αυτά που έχεις, γιά νά μήν σου πάρει άλλος τό στεφάνι σου.
«7 Καὶ τῷ ἀγγέλῳ τῆς ἐν Φιλαδελφείᾳ ἐκκλησίας γράψον· ( ... ) 11 ἔρχομαι ταχύ· κράτει ὃ ἔχεις, ἵνα μηδεὶς λάβῃ τὸν στέφανόν σου.» (Απ. γ΄).

(*) Βλέπε σχόλιο

Τρίτη 17 Μαρτίου 2020

Ήρωες ή Μάρτυρες


Τό σύντομο εισαγωγικό σχόλιο : «Όσοι τό παίζουν ήρωες ...» κλπ. δέν είναι σαφές. Διότι "ήρωες" κατά τήν καθ΄ ημάς πίστη δέν υπάρχουν. Οι Μάρτυρες καί οι Ομολογητές τής πίστεως δέν ήταν ήρωες. Μαρτύρησαν καί ομολόγησαν τήν εις Χριστόν πίστη. Ήρωες έχει τό Ισλάμ καί άλλοι, είναι δέ εις ημάς εντελώς αδιάφορο άν καπηλεύονται λέξη καί πίστη ( : αυτοκτόνοι ισλαμιστές, μάρτυρες Ιεχωβά, μάρτυρες Ρωμαιοκαθολικοί, Προτεστάντες καί άλλοι).

Τό επόμενο ασαφές είναι τί θέλει νά πεί αυτό τό «... όταν βρεθούν πρό τής έδρας» ; Ποιά έδρα σημαίνεται εδώ ; Η δικαστική τής κοσμικής δικαιοσύνη ή είναι η «πρό τού φοβερού βήματος» κλήση μας προς απολογίαν ;

Τέλος, ποιά «σπασμένα» θά πληρώσει η Εκκλησία ; Τήν Εκκλησία θά τιμωρήσουν ή εμένα τόν παραβάτη, που δέν κάθησα "μενουμεσπίτι" καί πήγα καί συγχρωτίστηκα καί συνωστίστηκα μέ άλλους στήν Εκκλησία ; Εγώ θά πληρώσω τά σπασμένα καί όχι η Εκκλησία - εννοώ τήν διοικητική αρχή - που δέν μέ έδιωξε. Η Εκκλησία οφείλει νά μένει ανοικτή καί όποιος θέλει μπορεί νά πηγαίνει νά λειτουργηθεί Κυριακές, Προηγιασμένες, Χαιρετισμοί κλπ. Άν ο λειτουργός ιερέας μου πεί «πήγαινε σπίτι», θά φύγω χωρίς νά τού ζητήσω τόν λόγο. Ούτε από αυτόν ούτε από τήν προϊσταμένη του Αρχή, καί ας έλθουν, στήν αντίθετη περίπτωση, νά μέ συλλάβουν, εμένα καί (πιθανολογώ) τούς ελάχιστους άλλους, οι οποίοι ζητούν νά λειτουργηθούν.

Η Ιερά Σύνοδος οφείλει νά λάβει αυτή τήν θέση : ανοικτές Εκκλησίες προσβάσιμες σέ όποιον θέλει νά εκκλησιαστεί. Οπότε, ας έλθουν τά ΜΑΤ νά μάς διώξουν. Άν, πάλι, η Πολιτεία αναγκάσει τήν Εκκλησία νά βάλλει λουκέτο στούς Ιερούς Ναούς, επειδή όσοι πηγαίνουν μολύνονται καί θά μολύνουν τό κοινωνικό σύνολο, άς τούς θέσει τό ερώτημα η Ιεραρχία : «Πόσο αμόλυντη είναι η Κοινωνία όπου ζούμε ;» κι εκεί κουβεντιάζουμε. Ο πολιτικά αμόλυντος θάνατος είναι προτιμότερος ή ο θάνατος μέ κολλημένο τόν Χριστό στόν ιό ; Αυτός ο θάνατος είναι μολυσματικός ενώ ο άλλος δέν είναι ;

Καί γιά νά τελειώνω, η Πολιτεία προσπαθεί νά ξεφύγει από τό μέτρο τού υποχρεωτικού ενδεικτικού εκκλησιασμού τόν πιστών - ας πούμε μέ ένα μαύρο περιβραχιόνιο καί ένα λευκό Σταυρό - αντίστοιχο ήταν τό μαρκάρισμα τών Εβραίων στήν Γερμανία τού Χίτλερ - καί γενικεύει μέ κλείσιμο τών Ιερών Ναών, γιά τό καλό μας. Μάς στέλνει δηλαδή στόν άλλο κόσμο βάσει τών δικών της κοσμικών Νόμων, έχοντας πετάξει στά σκουπίδια τόν Νόμο τού Αγίου Πνεύματος, τόν πνευματικό Νόμο ημών τών Ορθοδόξων. Οι Νεορθόδοξοι νίκησαν. Νίκησαν ; Αυτό είναι τό ερώτημα.

Σάββατο 14 Μαρτίου 2020

Σχόλιο Ανωνύμου πρός Κυπριανόν Χ.


Unknown είπε...
«Άρα ο κ.Κυπριανός ακολουθεί μια καινοτομία (ΓΟΧ Καλλινίκου) που είναι χειρότερη από τον Οικουμενισμό!»
13 Μαρτίου 2020 - 5:30 μ.μ.
Απάντηση
Ο Κυπριανός πιστεύει καί ακολουθεί αυτά τά οποία «Οἱ Προφῆται ὡς εἶδον, οἱ Ἀπόστολοι ὡς ἐδίδαξαν, ἡ Ἐκκλησία ὡς παρέλαβεν, οἱ Διδάσκαλοι ὡς ἐδογμάτισαν, ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφώνηκεν, ἡ χάρις ὡς ἔλαμψεν, ἡ ἀλήθεια ὡς ἀποδέδεικται, τὸ ψεῦδος ὡς ἀπελήλαται, ἡ σοφία ὡς ἐπαρρησιάσατο, ὁ Χριστὸς ὡς ἑβράβευσεν, ...».

Μάς φόρτωσαν τήν καινοτομία κι εμείς πέσαμε στήν παγίδα τους. Γνώριζαν ότι θά γίνουμε κομμάτια : έγκυρα ή άκυρα Μυστήρια, δυνάμει ή ενεργεία, αίρεση ή σχίσμα, εγκυρες ή άκυρες χειροτονίες ιερέων καί τώρα θρησκευτικά ή πολιτικά νομικά πρόσωπα. Έπεται συνέχεια, ενώ αγνοείται τό βασικότερο καί ουσιωδέστερο : Η αλλαγή τού εκκλησιαστικού χρόνου. Χρόνου τόν οποίον αγίασαν οι πατέρες της Εκκλησίας, δόθηκαν τά Δόγματα Πίστεως, νίκησαν οι Εικόνες καί τόσα άλλα, ότι «ο άνθρωπος αγιάζει τόν χρόνο καί όχι ο χρόνος τόν άνθρωπο». Άν παύσουν νά υπάρχουν άγιοι, τότε αρχίζει η "φαγωμάρα" καί γινόμαστε καθώς έχουμε γίνει.
Δέν χρειάζεται νά γράψω τίποτα περισσότερο : «19 ἐκ πολυλογίας οὐκ ἐκφεύξῃ ἁμαρτίαν, φειδόμενος δὲ χειλέων νοήμων ἔσῃ.» (Παροιμίαι, κεφ. 10)

Η επηρμένη παπική οφρύς αγιάσθηκε (θεέ μου συγχώρα) ευρούσα 13 ελλείπουσες ημέρες. Μάς τίς έκρυψεν ο άγιος Θεός, γιά νά τίς βρεί ο Πάπας, παρότι μέ ακρίβειαν μαθηματικήν δέν εξακριβώνεται ούτε η πρώτη ανατολή τού Ηλίου ούτε η Θεία Γέννησις ούτε - μέ τίς 13 παπικές ημέρες - η Σταύρωσις τού Κυρίου.
«8 Ἓν δὲ τοῦτο μὴ λανθανέτω ὑμᾶς, ἀγαπητοί, ὅτι μία ἡμέρα παρὰ Κυρίῳ ὡς χίλια ἔτη, καὶ χίλια ἔτη ὡς ἡμέρα μία.» (2Πτ. Επιστολή, κεφ. γ)΄. Βλέπε καί Ψαλμός ΠΘ΄(89): «3 μὴ ἀποστρέψῃς ἄνθρωπον εἰς ταπείνωσιν· καὶ εἶπας· ἐπιστρέψατε υἱοὶ τῶν ἀνθρώπων. 4 ὅτι χίλια ἔτη ἐν ὀφθαλμοῖς σου ὡς ἡμέρα ἡ ἐχθές, ἥτις διῆλθε, καὶ φυλακὴ ἐν νυκτί.»
(μτφ. Παν. Ν. Τρεμπέλα : "4 Χάρισέ μας, Κύριε, λίγες σταγόνες χρόνου από τόν ωκεανό τής θεότητός σου. Διότι χίλια έτη γιά σένα είναι σάν τήν χθεσινή μέρα που πέρασε, καί ακόμη πιό λίγο, σάν τό τρίωρο τής νυκτερινής φρουράς.").

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020

Είναι ή δέν είναι ψηλαφητός ο Θεός ; Επανάληψη.



Τόν γύρο του διαδικτύου, που αφορά στα θρησκευτικά ιστολόγια, κάνει η βαρύγδουπη τηλεοπτική δήλωση το Μητροπολίτη Μεσογαίας Νικολάου σχετικά με το πείραμα CERN και την ανακάλυψη, ή μη, του "σωματιδίου του θεού". Τι το σημαντικό μας είπε λοιπόν ο μητροπολίτης; Ακούστε ή διαβάστε :

"Ψηλαφητός Θεός μέ τίς αἰσθήσεις... Μπορεῖ νά βρεθεῖ;"

Η ακοή, ρωτάμε, είναι ή δεν είναι αίσθηση; Είναι και ουδείς αντιλέγει, εκτός από τον Μεσογαίας Νικόλαο. Διότι όταν στον όρθρο εκάστης Κυριακής ακούμε το αναστάσιμο Ευαγγέλιο της ημέρας, αυτό που ακούμε δεν είναι η αίσθηση της αφής, που πιστοποιεί ότι αυτό είναι στερεό, αυτό είναι υγρό, αυτό είναι ... το και το. Είναι, κατά τον μητροπολίτη, η αίσθηση της ακοής και "ψηλαφητός θεός με τις αισθήσεις μπορεί να βρεθεί"; Όχι μας λέει ο Μεσογαίας Νικόλαος!
Όχι μας λέει αυτός, αλλά εμείς έχουμε την αίσθηση της ακοής και με αυτή ψηλαφούμε τον άγιο Θεό. Οι δικές μας αισθήσεις δεν περιορίζονται μόνο στην αίσθηση της αφής, δηλαδή της ψηλάφησης, όπως είναι αυτές που έχει ο μητροπολίτης. Οι αισθήσεις μας είναι "η όλη αίσθηση", ή καλύτερα Η ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ, και αυτή λείπει από τον απτόμενο του επισκοπικού θρόνου και αξιώματος μητροπολίτη Μεσογαίας Νικόλαο.

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020

Πρός τόν Μητροπολίτην Μεσογαίας-Λαυρεωτικής Νικόλαον


Από ιστοσελίδα φέησμπουκ : Ο χρήστης Ἁγιορείτης Ἱερομόναχος κοινοποίησε ένα σύνδεσμο.

«Σεβασμιώτατε πληροφορηθήκαμε στο διαδίκτυο πως πήρατε μέτρα "κατά της εξάπλωσης του Κορονοϊού" και αποφασίσατε να ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΕΣ ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ της μεγάλης Σαρακοστής τις καθημερινές ακολουθίες Όρθρου, Ωρών, Εσπερινού και Μεγάλου Αποδείπνου και συνιστάτε να μην τελούνται και οι Χαιρετισμοί της Παναγίας. Η ΕΚΠΛΗΞΗ ΜΑΣ ΕΦΘΑΣΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΔΙΠΛΑΝΟ ΓΑΛΑΞΙΑ. Αυτά Σεβασμιότατε δεν είναι μέτρα κατά του ιού, αλλά κατά των Ορθοδόξων Χριστιανών και είμαι βέβαιος ότι το γνωρίζετε...»

Σχόλιο
Ματθαίου ιβ΄, "τών σπορίμων"
«1 Ἐν ἐκείνῳ τῷ καιρῷ ἐπορεύθη ὁ Ἰησοῦς τοῖς σάββασιν διὰ τῶν σπορίμων· οἱ δὲ μαθηταὶ αὐτοῦ ἐπείνασαν, καὶ ἤρξαντο τίλλειν στάχυας καὶ ἐσθίειν. 2 οἱ δὲ Φαρισαῖοι ἰδόντες εἶπον αὐτῷ· Ἰδοὺ οἱ μαθηταί σου ποιοῦσιν ὃ οὐκ ἔξεστι ποιεῖν ἐν σαββάτῳ. 3 ὁ δὲ εἶπεν αὐτοῖς· Οὐκ ἀνέγνωτε τί ἐποίησε Δαυῒδ ὅτε ἐπείνασεν αὐτὸς καὶ οἱ μετ' αὐτοῦ; 4 πῶς εἰσῆλθεν εἰς τὸν οἶκον τοῦ Θεοῦ καὶ τοὺς ἄρτους τῆς προθέσεως ἔφαγεν, οὕς οὐκ ἐξὸν ἦν αὐτῷ φαγεῖν οὐδὲ τοῖς μετ' αὐτοῦ, εἰ μὴ μόνοις τοῖς ἱερεῦσιν; 5 ἢ οὐκ ἀνέγνωτε ἐν τῷ νόμῳ ὅτι τοῖς σάββασιν οἱ ἱερεῖς ἐν τῷ ἱερῷ τὸ σάββατον βεβηλοῦσι καὶ ἀναίτιοί εἰσι; 6 λέγω δὲ ὑμῖν ὅτι τοῦ ἱεροῦ μεῖζόν ἐστιν ὧδε.»

"... λέγω δέ ότι τού ιερού μείζόν εστιν ο κορονοϊός", ο Παράκλητος έπαψε νά μάς καθοδηγεί, νά μάς συντροφεύει. Η εκκλησία τών Νεοορθοδόξων δέν νά είναι πιά τό μείζον ! Θά ακολουθήσει σέ λίγο, απαγορευτική πολιτική διάταξη συναθροίσεων σέ κλειστούς χώρους, όπως οι ναοί, κι έτσι, μέ τήν ελέω Μητροπολίτη οικονομίαν καί εντολή Καίσαρος, οι θύρες τής βασιλείας τών ουρανών θά είναι ανοικτές γιά όλους. Η επιστήμη ορίζει τά Σάββατα καί ουδείς άλλος.

Περισσότερα, στό ιστολόγιο "Χώρα τού αχώρητου"

Τρίτη 10 Μαρτίου 2020

Η Αγία Τριάς καί η εικονογράφηση Αυτής


Δεν υπάρχει "θέση" για την εικόνα της Αγίας Τριάδος, είτε στο τέμπλο, είτε στο Ιερό Βήμα. Βλέπε ιστολόγιο https://orthodox-voice.blogspot.com/2020/03/blog-post_40.html

Σχόλιο της Ιωάννας Ιωακειμίδου

   "Πιστεύω εἰς ἕναν Θεόν, Πατέρα, παντοκράτορα". Ο Παντοκράτορας στους τρούλους των Ιερών Ναών είναι ο Χριστός μας που ενσαρκώθηκε και μπορούμε ν' απεικονίσουμε. Δεν υπάρχει "θέση" για την εικόνα της Αγίας Τριάδος, είτε στο τέμπλο, είτε στο Ιερό Βήμα, γιατί πιστεύοντας ότι τα πρόσωπα της Αγία Τριάδας είναι αδιαίρετα και αχώριστα, προσκυνώντας τον Χριστό μας, προσκυνούμε την Αγία τριάδα.
Επίσης από το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο : "Λέγει αὐτῷ Φίλιππος· Κύριε, δεῖξον ἡμῖν τὸν πατέρα καὶ ἀρκεῖ ἡμῖν. λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· τοσοῦτον χρόνον μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι, καὶ οὐκ ἔγνωκάς με, Φίλιππε; ὁ ἑωρακὼς ἐμὲ ἑώρακε τὸν πατέρα· καὶ πῶς σὺ λέγεις, δεῖξον ἡμῖν τὸν πατέρα;"
Δεν αρκεί να προσκυνήσουμε την εικόνα του Χριστού μας? Δεν είναι βλασφημία να επιμένουμε να δούμε τον Πατέρα? και γνωρίζοντας όλες τις αιρέσεις που πιθανώς κρύβονται σε μια απεικόνιση της Αγίας Τριάδος (ανθρωπομορφισμός, αρειανισμός, κατάργηση του ομοούσιου & άχρονου, πατροπασχιτισμός, filioque, κτλ) προτιμώ να προσκυνήσω μόνο την εικόνα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.

Είναι πολύ σοβαρό το θέμα γιατί αυτή την στιγμή υπάρχουν άνθρωποι αποτειχισμένοι και από το πάτριο που όμως δεν εκκλησιάζονται και δεν έχουν πνευματικό γιατί "ψάχνουν" να βρουν την εικόνα της Αγίας Τριάδος και κατηγορούν ως νεοεικονομάχους τους ιερείς που δεν την δέχονται. Επίσης όλο αυτό συνοδεύεται από ένα πλήθος ακόμα αιρετικών απόψεων και πλανών που αφορούν κι άλλες εικόνες και Αγίους της Ορθοδοξίας. Μια πλάνη που σαφώς έχει φιλοπαπικό υπόβαθρο (απορώ πώς δεν το καταλαβαίνουν) κι οδηγεί συνειρμικά σ' ένα σωρό θεολογικά αδιέξοδα γι αυτούς... Όταν λέμε αγιογραφούμε την υπόσταση εννοούμε:
Αγιογραφώ τον ΄Αγιο Δημήτριο? Αγιογραφώ νεαρό, άντρα, στρατιωτικό. Είναι η υπόστασή του.
Πώς λέμε ότι η αγιογράφηση της Αγίας Τριάδος απεικονίζει την υπόσταση?
Είναι ο Θεός άντρας ηλικιωμένος? Είναι ο Χριστός άντρας νεαρός ή είναι το Άγιο Πνεύμα περιστέρι? Σίγουρα οπότε δεν είναι η εικόνα αυτή απεικόνιση της υποστάσεως. Ας πούμε όμως ότι αγιογραφείται "εις τύπον" της Αγίας Τριάδος (με όλα τα σφάλματά της). Και πάλι δεν ισχύει γιατί η εικόνα καταργεί το ομοούσιο και το ομόχρονο. Η εικόνα που υπάρχει στο λινκ εκτός των άλλων έχει σταυρό στην κεφαλή του Πατέρα (πατροπασχιτισμός) άρα είναι αιρετική.
(Σ.σ. η εικόνα τήν οποία ανήρτησε ο γράφων αλιεύθηκε από τήν Google, από ιστολόγιο «Άγιος Κοσμάς Αιτωλός»)

Από τον λόγο λα΄ περί του Αγίου Πνεύματος του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου

"Ούτε όμως, επειδή ο Υιός είναι Υιός σύμφωνα με κάποια ανώτερη σχέση που έχουν μεταξύ τους, εξαιτίας του ότι δεν θα μπορούσαμε με άλλο τρόπο παρά μόνο έτσι να δείξουμε ότι προέρχεται από τον Θεό και είναι ομοούσιος, πρέπει να νομισθεί ότι είναι απαραίτητο όλες τις επίγειες ονομασίες και μάλιστα αυτές που δηλώνουν συγγένεια, να τις μεταφέρουμε στο Θεό. Ή μήπως θα εκλάβεις και αρσενικού γένους τον Θεό σύμφωνα με τον λόγο αυτό, επειδή ονομάζεται Θεός και Πατήρ; και ως κάποιο θηλυκό τη θεότητα, σύμφωνα με το γένος των λέξεων και ουδέτερο το Πνεύμα, επειδή δεν γεννάει;"

Όλες οι μικρογραφίες από χειρόγραφα που χρησιμοποιούνται ως επιχειρήματα υπέρ της αγιογραφήσεως της Αγίας Τριάδος "υποτίθεται" είναι ορθόδοξες επειδή χρονικά προηγούνται του σχίσματος του 1054. Όμως οι κακοδοξίες της δυτικής εκκλησίας υπήρχαν πολλούς αιώνες πριν και ήδη από τον 4ο αιώνα ο Μέγας Βασίλειος διέκρινε το μεγάλο χάσμα μεταξύ των εκκλησιών και το αναπόφευκτο του σχίσματος... «Πράγματι οι υπερήφανοι χαρακτήρες, όταν κολακεύονται, είναι φυσικό να γίνονται περισσότερον εγωιστικοί από όσον είναι. Εξ άλλου, εάν ο Κύριός μας ευσπλαχνισθεί, ποίαν άλλην βοήθειαν χρειαζόμεθα; Εάν συνεχισθεί εναντίον μας η οργή του Θεού ποία βοήθεια μπορεί να μας προσφέρει η Δυτική οφρύς;(φρύδι-αλαζονεία).» Αυτοι (οι Παπικοί δηλαδή) ούτε γνωρίζουν την αλήθειαν ούτε ανέχονται να την μάθουν…(Μ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, Επιστολή ΣΛΘ΄ PG 32,893BC )

Σχόλιο Κυπριανού Χ

   Πάντα μέ προβλημάτιζε η εικονογράφηση τής Αγίας Τριάδος καί τά επιχειρήματα τής κας. Ιωακειμίδου μέ βοήθησαν σημαντικά. Ένας εκ τών λόγων ήταν καί τό Απολυτίκιον «Ἐν Ἰορδάνῃ βαπτιζομένου σου Κύριε, ἡ τῆς Τριάδος ἐφανερώθη προσκύνησις·», όπου φυσικά, «τοῦ γάρ Γεννήτορος ἡ φωνή προσεμαρτύρει σοι, ἀγαπητόν σε Υἱόν ὀνομάζουσα·», είναι αδύνατον νά εικονογραφηθεί. Σημειώνω, η αναφορά γίνεται μέ τό «ἐφανερώθη προσκύνησις».

Ο Λόγος λα΄ περί του Αγίου Πνεύματος, του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, είναι λίαν κατατοπιστικός και νόμίζω, δέν επιτρέπεται νά εικονίζουμε τό Πρόσωπο τού Θεού Πατρός, στό οποίο συνοψίζεται, κατά τήν ταπεινή γνώμη μου, η ενική, ενοειδής καί ομοουσία, φύσις τών τρειών υποστατικών ιδιωμάτων : πατήρ, υιός, πνεύμα άγιον.

Είναι άρρητο καί ακατάληπτο τό Μυστήριο τής Τριάδος καί η διεξοδική του ερμηνεία, μέσω τών νεορθοδόξων σχέσεων, τών προσώπων Αυτής, οδηγεί αναπότρεπτα σέ αίρεση. Η μόνη δεκτή Ορθοδόξως εικόνα τής Αγίας Τριάδος είναι «Η φιλοξενία τού Αβραάμ», πλησίον τής δρυός Μαμβρή.

Δημόσιος Κίνδυνος οι εκκλησιαζόμενοι




Δείτε τά σχόλια φέησμπουκ καί επισυναπτόμενο δεσμό φώτο-γραφήματος

Η ανθρώπινη ανταπόδοση




Άν είναι καθώς γράφετε καί υποστηρίζετε από πολλούς, σχετικά μέ τόν θάνατο τής φιλοσόφου Υπατίας, η σημερινή ημέρα, 8 Μαρτίου του 415μΧ, άν είναι ημέρα μνήμης, πρέπει νά μάς θυμίζει τήν ανθρώπινη, καί όχι τήν θεία, ανταπόδοση. Τήν ανταπόδοση τών Χριστιανών γιά όλα όσα υπέστησαν από τούς ειδωλολάτρες Νεοπλατωνικούς, γνωστικούς καί μή .

Οι διωγμοί, οι βάσανοι καί οι αμέτρητοι θάνατοι αυτών (Χριστιανών) επί 3 καί περισσότερους αιώνες, δέν μπορούσε νά ανεχθεί πλέον τήν αναβίωση τού γνωστικισμού, έστω υπό τήν μορφή τού Νεοπλατωνισμού. Δηλαδή, ενός δόλιου φιλοσοφικού ιδεολογήματος καπηλείας τής εν Χριστώ διδασκαλίας, γενικότερα τής αγάπης.
Επαναλαμβάνω τό «ημέρα μνήμης τής ανθρώπινης ανταπόδοσης καί όχι τής θείας».

Επίκληση του επιχειρήματος «μά ο Χριστιανισμός είναι η θρησκεία τής αγάπης» δέν ισχύει εν προκειμένω. Δέν είναι δυνατόν νά σφάζω εσένα, τά παιδιά σου, τήν οικογένειά σου καί όποιον πίστευε καί πιστεύει στόν Χριστό, γνωρίζοντας (ο εγκληματίας) ότι θά μείνει ελεύθερος, επειδή τά θύματά του είναι πιστοί τού νόμου τής αγάπης.
Η ανθρώπινη φύση στερείται τής θείας, Τό απέδειξαν οι Μάρτυρες καί οι Ομολογητές πίστεως, που αξιώθηκαν αυτής μέ τήν θυσία τους, καί αυτό ζητούν διαχρονικά οι κάθε είδους μισαλλόδοξοι εγκληματίες : νά μάς θυσιάζουν ότι : «44 ὑμεῖς (αυτοί) ἐκ τοῦ πατρὸς τοῦ διαβόλου ἐστὲ, καὶ τὰς ἐπιθυμίας τοῦ πατρὸς ὑμῶν θέλετε ποιεῖν. ἐκεῖνος ἀνθρωποκτόνος ἦν ἀπ' ἀρχῆς» (Ιν. η΄)

Σάββατο 7 Μαρτίου 2020

Γιά νά μαθαίνουμε, Επανάληψη


https://destoolon.gr/541/
Πρώτη δημοσίευση 04/07/2017

Η λέξη (κοινωνία) καί τό ρ. κοινωνώ έχουν προέλευση από τό ρ. κοινώ (-οω). Ο ενδιαφερόμενος ας αναζητήσει τό λήμμα σέ Ορθογραφικόν Ερμηνευτικόν Λεξικόν. Προσωπικά συμβουλεύομαι τό Δ. Δημητράκου, Εκδοτικός Οίκος Χρ. Γιοβάνη. Πληροφοριακά τό ρ. κοινώ (-οω) δέν συμπεριλαμβάνεται στό Λεξικό Google, Βικιπαιδεία ή άλλο. Έψαξα καί δέν τό βρήκα πουθενά.

Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020

«Αἱ τρίβοι τοῦ βίου»

[ ( ... ) Εάν δέ μετά τήν ισημερίαν εορτάσωμεν, ένα μόνον πάσχα κάμνομεν τόν χρόνον, καί ακολούθως ένα καταγγέλλομεν θάνατον τού Χριστού. Δι΄ ό καί οι ίδιοι Απόστολοι εν ταίς διαταγαίς (βιβλ. έ. κεφ. ιζ΄.) ταύτα φασί. «δεί, υμάς, αδελφοί, τάς ημέρας τού πάσχα ακριβώς ποιείσθαι, μετά πάσης επιμελείας, μετά τροπήν ισημερινήν, όπως μή δίς τού ενιαυτού ενός παθήματος μνείαν ποιήσθε αλλ΄ άπαξ τού έτους, τού άπαξ αποθανόντος» ].
Πηδάλιον, (Αποστολικσί Διαταγαί), Κανών Ζ΄, Ερμηνεία

Όπως μού έλεγε φίλος τών αριθμών (Μαθηματικά), ο κύκλος ευθυάζεται στό άπειρο. Ό,τι ισχύει γιά δύο παράλληλες γράμές - τέμνονται στό άπειρο - ισχύει καί γιά τόν κύκλο : η καμπύλη γίνεται ευθεία. Δέν έχω γνώση Μαθηματικών καί δέν γνωρίζω κατά πόσον ευσταθεί τούτο. Ευσταθεί όμως κατά τό :

«3 ... Φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου, εὐθείας ποιεῖτε τὰς τρίβους αὐτοῦ.», (Ιν.γ΄), τό «13 ὦ οἱ ἐγκαταλείποντες ὁδοὺς εὐθείας τοῦ πορεύεσθαι ἐν ὁδοῖς σκότους· 14 οἱ εὐφραινόμενοι ἐπὶ κακοῖς καὶ χαίροντες ἐπὶ διαστροφῇ κακῆ· 15 ὧν αἱ τρίβοι σκολίαι καὶ καμπύλαι αἱ τροχιαὶ αὐτῶν 16 τοῦ μακράν σε ποιῆσαι ἀπὸ ὁδοῦ εὐθείας καὶ ἀλλότριον τῆς δικαίας γνώμης.» (Παροιμίαι Β΄) καί άλλα όμοια.

Παρά ταύτα, "αἱ τρίβοι τοῦ βίου" (ζωή, θάνατος) έχουν φορά κυκλική. Σχηματίζουν δηλαδή κύκλο. Ότι τό τέλος περατούται στό σημείον ζωής ( : «6 ... ἐγώ τὸ Α καὶ τὸ Ω, ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος», Απ. κα΄) είναι γιά τούς περισσοτέρους "άλλο θέμα". Τό τέλος είναι τέλος, ή ζωή που φεύγει, συνεχίζεται από άλλη. σέ τούτον εδώ τόν κόσμο.

Συναφές μέ "τάς τρίβους τού βίου" είναι τό θέμα χρόνος, αφού πάντα τά εν τώ κόσμω τελούνται εν χρόνω. Άλλοι προσδιορίζουν τόν χρόνο μέ τίς περιόδους τής Σελήνης, άλλοι μέ τήν περιφορά τού Ηλίου καί έτεροι άλλως, ανάλογα μέ τίς κοσμολογικές καί ανθρωπολογικές αντιλήψεις ή πεποιθήσεις τους. Στίς τελευταίες (πεποιθήσεις) υπεισέρχεται η θρησκεία - γιά άλλους εκκλησία, τζαμί, συναγωγή ή άλλο τί - μέ αποτέλεσμα, η συνάφεια αυτή νά έχει σνέπειες.
Δέν μέ αφορά καί δέν μέ ενδιαφέρει τί γίνεται μέ τίς πεποιθήσεις τών άλλων, όσο μέ εκείνες που ταυτίζουν θρησκεία μέ εκκλησία. Αδιάφορο μέ αφήνει επίσης η αδέξια προσπάθεια αποσύνδεσης τού όρου εκκλησία από τήν θρησκεία. Κοινός παρονομαστής καί τών δύο είναι η ασαφής -λογία κατάληξη, εφόσον δέν γίνεται ευκρινές, κατά τό εννόημα, τό εκκλησιολογικό καί θρησκειολογικό περιεχόμενο ταυτότητας Θρησκείας - Εκκλησίας.

Νεόκοποι τινές λαϊκοί, ακαδημαϊκοί, εκκλησιαστικοί καί άλλοι αυτοαποκαλούμενοι "ερευνητές", ισχυρίζονται, μεταξύ άλλων, ότι είναι ασεβές νά ακολουθούμε ένα ημερολόγιο - ηλιακό ή Ιουλιανό - εφευρεθέν επί εποχής ενός Ρωμαίου αυτοκράτορα (Σωσισθένης επί Ιουλίου Καίσαρος) ειδωλολάτρη, μή  δεχόμενοι τίς επιστημονικά αντικειμενικές μετρήσεις περιφοράς τού ηλίου κατ΄ έτος. Νά σημειώσω, αυτοί οι νεόκοποι ρήτορες αισθάνονται άβολα νά πούν ότι διαφορά μεταξύ ειδωλολάτρη καί αιρετικού είναι μηδαμινή έως ανύπαρκτη. Τό ακριβές ημερολόγιο ήταν έμπνευση ενός αιρετικού Πάπα, που μόνον αυτός είχε/έχει τό προνόμιο αλαθήτου έκφρασης τού Αγίου Πνεύματος, μόνον αυτός ήταν/είναι εκφραστής Δόγματος καί Πίστεως, τής καθολικής εκκλησίας, μόνον αυτός είναι εις τύπον καί τόπον Χριστού επί γής, μόνον αυτός αποφαίνεται urbi et orbi : στήν Ρώμη (urbi) καί στήν οικουμένη (orbi), μόνον αυτός μάς αποκάλυψε τίς (τώρα 13) ημέρες που μάς έκρυψε ο άγιος Θεός, μετά τήν θεία Ενανθρώπηση καί μάλιστα, επί εποχής που ήκμαζε η ειδωλολατρεία ! Περιττό νά προσθέσω, ότι επιστημονικές ανακρίβειες έχει πολλές η Αγία Γραφή.

Δέν σκέπτονται, όλοι αυτοί οι νεωτεριστές, ότι τό ημερολόγιο δέν αγιάζει τόν άνθρωπο. Ο άνθρωπος αγιάζει τό ημερολόγιο, εφόσον άγιος υπάρχει : Όπως ο άγιος Μέγας Κωνσταντίνος, οι άγιοι εκκλησιαστικοί Πατέρες, οι άγιοι Μάρτυρες καί Ομολογητές. Απερίσκεπτοι όντας, αποθρασύνονται γράφοντας «οι αληθώς ορθόδοξοι λειτουργούνται καί μέ τά δύο ημερολόγια» ! Δηλαδή, μέ τό ειδωλολατρικό τού Πάπα καί  τό ειδωλολατρικό τού Ιουλίου Καίσαρα, δυό φορές γεννούν τόν Χριστό, δυό φορές τήν Κοίμηση τής Θεοτόκου (τήν πεθαίνουν δυό φορές), δυό φορές τιμούν τήν μνήμη τού αγίου Ιωάνου τού Προδρόμου (αποκεφαλίζεται δίς), δυό φορές τού αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου (τόν τρώγουν δυό φορές τά λιοντάρια), δύο τήν αγία Αικατερίνα καί ... «ἐπιλείψει με γὰρ διηγούμενον ὁ χρόνος περὶ» πάντων τών άλλων. "Όχι, λέγουν, οι Αποστολικές Διαταγές μιλούν μόνο γιά τήν ανάσταση", οι άλλοι, συμπληρώνω, ας πεθαίνουν δυό φορές, η μία δέν είναι αρκετή.
Παρενθετικά, οι εγκαλούμενοι καί σάν "χρονολάτρες" ορθόδοξοι, τού εξοστρακισθέντος παλαιού ημερολογίου, αυτό δέν τό κάνουν. Ούτε προσηλυτίζουν μέ τόν τρόπο, που οι ίδιοι οι νεορθόδοξοι προσηλυτίστηκαν καί προσηλυτίζουν : ναί στό παλαιό καί δηλωσίας μέ τό νέο ! Στήν Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις ... .

«23 ἀλλ' ἔρχεται ὥρα, καὶ νῦν ἐστιν, ὅτε οἱ ἀληθινοὶ προσκυνηταὶ προσκυνήσουσι τῷ πατρὶ ἐν πνεύματι καὶ ἀληθείᾳ· καὶ γὰρ ὁ πατὴρ τοιούτους ζητεῖ τοὺς προσκυνοῦντας αὐτόν.»

Κυριακή 1 Μαρτίου 2020

Κυριακή τής Τυροφάγου ή Τυρινής


Άγνωστος εις εμέ θεατής τού οπτικοακουστικού βίντεο που ακολουθεί, ζήτησε νά μέ επισκεφθεί καί "νά τά πούμε μέ ένα ποτηράκι". Τόν ευχαρίστησα καί δέχθηκα νά τόν φιλοξενήσω στό σπίτι όπου μένω. Πρόσθεσα όμως, πως, επειδή δέν είμαι καλός στήν μαγειρική, θά τού έκανα τό τραπέζι, εκεί όπου θά είχε προτίμιση. Μέ τήν σειρά του, παρατήρησε "τώρα έχουμε νηστεία, λόγω Σαρακοστής", καί ανταπάντησα λέγοντας : «Άν εσύ τρώς απ΄ όλα, εγώ θά φάω λάχανα καί άν μού ζητήσεις νά αλλάξουμε τήν παραγγελία, τότε φάγε εσύ τά λάχανα κι εγώ θά φάω τά δικά σου». Δέν μέ ειδοποίησε καί έπαψα νά τόν περιμένω.-