Στήν παραπλεύρως φωτογραφία μπορεί ο αναγνώστης νά διαβάσει τί ευχήθηκε - τήν ευλογία που έδωσε - ο Οικουμενικός Βαρθολομαίος πρός όλους τούς πιστούς πολίτες (ανεξαρτήτως θρησκεύματος) τής νέας παγκόσμιας κανονικότητας, που σχεδιάστηκε καί καταφθάνει μέ τό εμβόλιο κόβιντ. Ευχήθηκε νά εμβολιασθούν σύντομα όσο τό δυνατόν περισσότεροι πολίτες στόν κόσμο, προκειμένου νά αναχαιτισθεί ο θανατηφόρος ιός. Ο ίδιος, πάντως, προΐσταται ενός άλλου είδους Υιού, περί τού οποίου ουδέν είπε.
Πιθανολογώ, δέν αισθάνεται ακόμη ώριμος, άν καί διανύει «τάς δυσμάς τού βίου του» καί προσδοκά νά κερδίσει κάτι λίγα χρόνια ακόμη μέ τό εμβόλιο. Οπότε θά είναι έτοιμος, τότε, «διά τήν καλήν απολογίαν επί τού φοβερού βήματος».
Βεβαίως, «οι πολίτες τού κόσμου» (sic) δέν είναι καθώς τούς φαντάζεται ο προκαθήμενος ενός πάλαι ποτέ ευκλεούς θρόνου. Διότι μελέτησαν επί μακρόν, αυτά που η Εκκλησία τούς δίδαξε παιδιόθεν, όπως γιά παράδειγμα τό « 14 οὐ γὰρ ἔχομεν ὧδε μένουσαν πόλιν, ἀλλὰ τὴν μέλλουσαν ἐπιζητοῦμεν.» (Εβ. ιγ΄), είναι δέ η μέλλουσα, αυτή που προσδιόρισε ο Υιός, τόν οποίον σκόπιμα λησμονεί ο προκαθήμενος ενός πτωχεύσαντος θρόνου. Ο ιός τής Επιστήμης άλλην πόλη μάς υπόσχεται.
Καί πώς προσδιορίζεται αυτή η "μέλλουσα" πόλις ; θά ερωτήσει κάποιος. Η απάντηση δίδεται μέ τά κάτωθι :
(α) «38 καὶ ὃς οὐ λαμβάνει τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθεῖ ὀπίσω μου, οὐκ ἔστι μου ἄξιος. 39 ὁ εὑρὼν τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ἀπολέσει αὐτήν, καὶ ὁ ἀπολέσας τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ἕνεκεν ἐμοῦ εὑρήσει αὐτήν.» (Μτ. ι΄)
(β) «25 ὁ φιλῶν τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ἀπολέσει αὐτήν, καὶ ὁ μισῶν τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ἐν τῷ κόσμῳ τούτῳ, εἰς ζωὴν αἰώνιον φυλάξει αὐτήν» (Ιν. ιβ΄)
(γ) « 33 ὃς ἐὰν ζητήσῃ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ σῶσαι, ἀπολέσει αὐτήν, καὶ ὃς ἐὰν ἀπολέσῃ αὐτήν, ζῳογονήσει αὐτήν.» (Λκ. ιζ΄)
Ο προκαθήμενος ενός ερημωθέντος τόπου καί θρόνου, τά θέτει αυτά στό περιθώριο. Τό "εδώ καί τώρα" (hic et nunc) τής επείγουσας ανάγκης αντιμετώπισης τού θανατηφόρου ιού προέχει. Μετά τό κόβιντ εμβόλιο βλέπουμε καί μάλλον, θά δούμε τόν τόπο « 37 ὃπου τὸ σῶμα»,
«ἐκεῖ ἐπισυναχθήσονται καὶ οἱ ἀετοί.».(Λκ. ιζ΄)