Διάφορα Θέματα « ἡ θεοσέβειά ἐστι σοφία, τὸ δὲ ἀπέχεσθαι ἀπὸ κακῶν ἐστιν ἐπιστήμη » Ιώβ
Δευτέρα 26 Απριλίου 2010
Προφητική παράδοση : Θεολογία και νεοορθοδοξία
Σταχυολογώ το σημαντικότερο, κατά τη γνώμη μου, σημείο των όσων γράφει ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος για τη "Θεολογία στην Ελλάδα κατά τη δεκαετία του ΄60". Αναλυτικά για το θέμα και πως το αντιμετωπίζει ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου, μπορεί ο αναγνώστης να διαβάσει στο ιστολόγιο ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ:
"Με άλλα λόγια η ορθόδοξη θεολογία της Εκκλησίας είναι η θεολογία των Προφητών, των Αποστόλων και των Πατέρων δια μέσου όλων των αιώνων. Κάθε νέο ρεύμα το οποίο εμφανίζεται, πρέπει να μελετάται σε σχέση με την θεολογία της Εκκλησίας που εκφράζεται από τους Προφήτας, τους Αποστόλους και τους Πατέρας... πρέπει να υπογραμμισθή με έμφαση ότι η ορθόδοξη θεολογία δεν μπορεί να ερμηνεύεται μέσα από δεκαετίες, αλλά μέσα από την διαχρονική παράδοση και διδασκαλία των Προφητών, των Αποστόλων και των Πατέρων."
Δηλαδή, με άλλα λόγια, κριτήριο ορθόδοξης θεολογίας είναι τα :
1)Προφητική,
2)Αποστολική και
3)Πατερική παράδοση
Ερευνητέο αν, οι από το ΄60 και μετά ή και παλαιότερα, θεολογία και θεολόγοι, έχουν να μας δείξουν σαφή δείγματα προφητείας (ή προφητικότητας). Αν, ναι, ποιά είναι αυτά;
Από την άλλη μεριά, αν κάποιος ισχυριστεί ότι οι αντιδραστικοί, μετά την ημερολογιακή καινοτομία του 1923, πρώιμα διέγνωσαν ότι "φραγκέψαμε" και στη συνέχεια φώναξαν ότι όλα γίνονται για την ένωση των εκκλησιών (τον σημερινό οικουμενισμό) κάτω από παπικούς και άλλους όρους, τι θα λέγαμε; Έχουν ή δεν έχουν το στοιχείο της προφητικότητας; Τι θα απαντούσαμε; Ότι στερούνται αποστολικότητας, αν και έχουν προφητικά και πατερικά γνωρίσματα;
Αλλά η αποστολικότητα χάνεται, όσο δεν συγκαλείται Σύνοδος για το ημερολογιακό θέμα κατά τα πρότυπα των Οικουμενικών. Άρα, αποστολικότητα δεν έχουν ούτε οι του νέου, ούτε οι του παλαιού ημερολογίου και ας μη κρυβόμαστε.
Και επανέρχομαι στο ερώτημα : Ποιοί έχουν σαφή αποδεικτικά γνωρίσματα για να δεχθούμε αναντίρρητα ότι έχουν το, κατά παράδοση, προφητικό χάρισμα; Οι του παλαιού ημερολογίου ή οι πορευόμενοι με το νέο; Και ποιό είναι αυτό, κατά τον σεβασμιότατο Ιερόθεο; Μήπως μπορεί να μας απαντήσει;
Κατά την γνώμη του γράφοντος, κριτήριο Ορθόδοξης Θεολογίας, όπως αυτή διατυπώνεται και εκφέρεται από τον θεολογούντα πιστό, είναι ένα και μόνο : Η μαρτυρία αληθείας. Σε άλλες εποχές αυτό συνοδευόταν από το αίμα των μαρτύρων. Φυσικά όχι αυτοκτονικού τύπου, όπως οι ισλαμιστές καμικάζι. Σήμερα αυτό δεν γίνεται. Η αλήθεια σχετικοποιήθηκε με τις απόψεις, η δε κυρίαρχη άποψη, που αντικαθιστά κατά τρόπο απόλυτο - αν και σχετική - την αλήθεια, εκφράζεται δια της δημοκρατικής ψήφου. Έτσι, η πολιτική απέκτησε τη θεολογική της διάσταση και η Ορθοδοξία φόρεσε το φράκο της διπλωματίας.
Ως προς τους ορθόδοξους πιστούς, αυτοί αναζητώνται ανάμεσα στους μαρξιστικούς, σοσιαλιστικούς, φιλελεύθερους και λοιπούς ομόκεντρους κύκλους, συμπεριλαμβανομένων ενίοτε και των υπερορθόδοξων Εβραίων. Όλως παραδόξως οι τελευταίοι καθορίζουν τις πολιτικές διαβουλεύσεις για τη διευθέτηση των διαφορών τους με τους Παλαιστινίους. Τούτο όμως είναι άλλο θέμα, δεν μας αφορά.
Άρα, αποστολικότητα δεν έχουν ούτε οι του νέου, ούτε οι του παλαιού ημερολογίου και ας μη κρυβόμαστε.
ΑπάντησηΔιαγραφή...................
Χριστοδουλίδη, το ΧΑΣΕΣ!
-Διατί να το κρύψωμεν άλλωστε;
Αλλά η αποστολικότητα χάνεται, όσο δεν συγκαλείται Σύνοδος για το ημερολογιακό θέμα κατά τα πρότυπα των Οικουμενικών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό γιατί το παρέλειψες Ανώνυμε;
Γιατρέ μου
ΑπάντησηΔιαγραφήχάθηκε η Αποστολικότητα στα εκατόν πενήντα τόσα χρόνια της εικονομαχίας;
Μη τρελαθούμε, κυρία μου!
Όταν οι Αρειανοί είχαν κυριεύσει την Κωσταντινούπολη, μια πόλη 300 χιλιάδων κατοίκων, σε ένα μικρούτσικο ναό λειτουργούσε καταδιωγμένος και ξυλοδαρμένος ο μέγας Αγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος...
Αν σκεφτόταν και αυτός σαν και κάτι που ξέρω...ρουθούνι δε θα είχε μείνει Ορθόδοξο, αλλά, οι αθρωπάκοι,ΜΕ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΑΙΜΑ, διαχωρίζανε τη θέση τους, και ΠΡΟ ΣΥΝΟΔΙΚΗΣ ΔΙΑΓΝΩΜΗΣ, ΚΑΤΑ ΤΟΝ 15 ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΔΕΥΤΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ, αν δε με απατά το Αλτσχάιμερ...
Κοίταξε τι ωραία που τα εξιστορεί ο καθηγητής Στυλιανός Παπαδόπουλος, να αγιάσει το χέρι του.
Περίεργες, βολικές , εκκλησιολογίες διαβάζεις!
Η 7η Οικουμενική Σύνοδος ήρθε να επιβραβεύσει και να θεσπίσει δογματικά την προσκύνηση των ιερών Εικόνων από τους Εικονολάτρες. Όσο όμως καιρό διαρκούσε η αίρεση, δεν μπορούσε κανείς να πει ότι οι μεν είχαν αποστολική διαδοχή και οι άλλοι δεν είχαν. Ο καθένας από τη δική του μεριά έλεγε "εγώ έχω αποστολικότητα" και ο άλλος του απαντούσε "όχι, δεν έχεις εσύ, εγώ έχω".
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου φαίνεται δεν άκουσες την ομιλία του Ιερομόναχου Ευθυμίου Τρικαμηνά. Αυτή την εκκλησιολογία διάβασα.
Και συμπληρώνω,
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια μένα τον ίδιο, για το άτομό μου μιλώ και δεν αναφέρομαι γενικά, αποστολικότητα έχουν οι αρνούμενοι την καινοτομία του ημερολογίου. Αυτό όμως δεν αφορά σε απόφαση Οικουμενικής Συνόδου για να δικαιώσει ή απορρίψει, αυτή τη (δική μου) τοποθέτηση.
koita re ta gerontia, me ti souromadiountai!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος είπε... διωξε την γρια εντελώς και θα σου απαντήσω σε όλες τις απορίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΙΣΧΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΟΣ.
Απάντηση :
Εκείνη τουλάχιστον δεν θα έγραφε ποτέ ότι η ΘΕΟΛΟΓΙΑ είναι δαιμονισμός.
Απορίες;
Δεν έχω.
Γιατρέ, μια και σιχαίνονται τόσο τους γέρους μάλλον θα πρέπει να τους ευχηθεί η γριά
ΑπάντησηΔιαγραφή(και αν είναι και σαββατογεννημένη η ευχή της θα πιάσει)
αυτοί να ΜΗ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ να γεράσουν!
Να πεθάνουν νέοι!
Ανώνυμος είπε... Καταριέται η γρια;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι κάνει και την ανήξερη;
Παριστάνει πώς δεν καταλαβαίνει ότι οι καυστικοί χαρακτηρισμοί απευθύνονται στην συγκεκριμένη γρια;
ΑΛΛΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΙΕΤΑΙ;
ΤΟΣΗ ΚΑΚΙΑ;
ΤΟΣΟ ΜΙΣΟΣ;
ΑΥΤΟ ΔΕΙΧΝΕΙ ΠΟΣΟ ΔΙΑΒΟΛΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ.
ΚΑΙ ΕΙΣΤΕ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΔΑΙΜΟΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΡΕΣ!
ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ! ΠΑΡΙΣΤΑΝΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ!
Ανώνυμος είπε... ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΔΑΙΜΟΝΙΚΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΝΑ ΚΑΤΑΡΙΟΥΝΤΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΦΙΛΕ ΜΟΥ. ΑΣΤΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΛΛΩΣΤΕ ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΑΠΟ ΑΣΕΒΕΙΣ ΚΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΕΣ ΓΡΙΕΣ;
EISTE OLOI SALTARISMENOI. PRPEPEI NA SAS DEI SEXOLOGOS EPEIGONTWS!
ΑπάντησηΔιαγραφή