Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

Ο ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΞΑΝΑΚΤΥΠΑ


Τώρα ήταν η σειρά της τοπική δημοτικής τηλεόρασης του Βόλου, για να μας μορφώσει με τα επιτεύγματα του Ιγνατίου (τοπικός μητροπολίτης). Η τηλεοπτική συνέντευξη, ατυχώς όχι δια ζώσης εικόνας αλλά με ζώσα την φωνή, ήρθε αρωγός του χαλασμένου image του άρχοντος του "Αρχονταρίκι". Και είπε η φωνή :

"«Το κάνω μόνο εγώ, δεν υπάρχει εγκύκλιος για να το επιβάλλει και το κάνω γιατί πιστεύω ακλόνητα ότι αυτά τα κείμενα τα οποία διαβάζονται στους μεγάλους πανηγυρικούς Εσπερινούς, είναι διδακτικά κείμενα και δυστυχώς λόγο της αποστάσεως που έχουμε πλέον από την Ελληνική γλώσσα εκείνης της εποχής, οι πιστοί μας δεν τα κατανοούν ενώ είναι πολύ διδακτικά. Έτσι λοιπόν δύο χρόνια τώρα στους πανηγυρικούς Εσπερινούς, εγώ προσωπικά, διαβάζω αυτά τα κείμενα και πιστέψτε με οι πιστοί είναι σαν να ακούν δεύτερο κήρυγμα»"

Το άγιον Πνεύμα δεν είναι αποκλειστικότητα και ιδιοκτησία του πάπα. Είναι και του Ιγνατίου. Διό και "πιστεύει ακλόνητα" (τελεί εις κατάστασιν δοξασμού!) ότι άλλα κείμενα της θείας Λειτουργίας είναι διδακτικά και άλλα είναι ...

Τι αλήθεια είναι; Ευχητικά, ιστορικά, ευχαριστιακά, δοξαστικά, υμνολογικά, λατρευτικά; Τι είναι; Τι μας αποκαλύπτει ο λειτουργικός μεταπατερικός μαγνητικός τομογράφος; Μπορεί να μας πει;

Ααα, ναί! Νά και πάλι μπροστά μας η περιώνυμη Βιβλική Εταιρεία, η εκ του παρελθόντος γνωστή και ως Textus Receptus, βλαστήσασα εκ του αγγλικανισμού των σημερινών Δρυΐδων - και ... αθλιίδων.

"Οι πιστοί είναι σαν να ακούν δεύτερο κήρυγμα", ας είναι καλά η Βιβλική Εταιρεία, σε λίγο βλέπουμε.

Αυτό λέγεται σύγχρονη ενημέρωση, πλουραλισμός και δημοκρατία.

Τολμά η κομψευομένη δημοσιογράφος να καλέσει κάποιον άλλο να της πεί τη δικη του γνώμη, σχετικά με την "ακράδαντη πίστη" του Ιγνατίου;

Τολμά ο αρχοντάρης του "αρχονταρικίου" να καλέσει κάποιον άλλο και δημοκρατικά, δημοκρατικότατα, να ανταλλάξουν τις γνώμες τους σχετικά με το ζήτημα αυτό;

Η "ακλόνητη πίστη", μάλιστα από το Ιγνάτιο, είναι θέσφατο! Το άγιον Πνεύμα δεν φωτίζει κανέναν πιστό από το αγελαίο (προφανώς) ποίμνιο, οπότε μόνο η δική του φωνή ακούγεται. Οι άλλοι είναι απλώς για να βελάζουν. Δεν έχουν άλλωστε την έγκριση της Βιβλικής Εταιρείας (των Δρυΐδων και των αθλιίδων).

5 σχόλια:

  1. Πάρε Οδυσσεάκο τον Μουστάκη σου. Να τον χαίρεσαι.
    Τελευταίο σχόλιο εδώ κοιτα
    http://egolpio.wordpress.com/2010/03/20/trojan_horse/#comment-17744

    Θα δεις που δεν θα το δημοσιευσει Κυπριανε επειδη θίγουμε τον ψευτοθεολογο φιλαρακι του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αντιγράφω κι εδώ το σχόλιό σου :

    "Τραγική φιγουρα ο Μουστάκης. Μόνο κατ’ όνομα Ορθόδοξος θεολόγος, συνεργάζεται με τον πεντηκοστιανό Χαλκιά και τις εκδόσεις του (ΌΡΟΣ) και αρθρογραφούσε στο ΔΑΥΛΟ και αρθογραφεί σε αμφιβόλου ποιότητας χριστιανικά ιστολόγια όπως του λάτρη της αποτείχισης. Καταγεγραμμένη η μόίρα όσων αποκόπτονται από την Εκκλησία. Ο Θεός να τους ελεήσει."

    ============ ===========
    ΚΧ :

    Από κάτι τέτοιους "θεολόγους" και "ορθόδοξους" μας βγήκαν τα μάτια έξω. Όποιος τους πληρώνει γράφουν αυτά που θέλουν οι μισσιονάριοι (του πάπα, των προτεσταντών, των γκουρού και ότι άλλο βάλει ο νούς σου).

    Το διάβασα αυτό που έγραψε ο Μουστάκης. Και ο Οδυσσέας είναι μια παραλλαγή του αμέθυστου. Τους εγοδότες τους καλύπτουν με σαλάτα "θεολογική". Και για "σως" έχουν την "ορθοδοξία". Κοινώς, αχταρμάς. Τι να κάθομαι να τους γράφω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το Κατωτέρω σχόλιο από http://aktines.blogspot.com/2011/01/blog-post_8828.html

    Ο/Η Ανώνυμος είπε :

    Ελπίζω να ανεχθήτε έναν καλόπιστο αντίλογο στα παραπάνω.
    Μήπως λησμονούμε ότι το πρώτο χάρισμα που έλαβαν οι Απόστολοι την ημέρα της Πεντηκοστής ήταν αυτό της γλωσσολαλίας, ώστε να ομολογούν έκθαμβοι οι ακροατές τους ότι «ακούομεν αυτούς λαλείν ταις ημετέραις γλώσσαις τα μεγαλεία του Θεού»; Ή ακόμη, πώς να εννοήσουμε την ομολογία του Αποστόλου Παύλου ότι στην εκκλησία «θέλω πέντε λόγους δια του νοός μου λαλήσαι ή μυρίους λόγους εν γλώσση», ώστε να οικοδομούνται οι ακούοντες; Δόξα τω Θεώ, και αρχαία ελληνικά έμαθα στο σχολείο και αναγινώσκω και ψάλλω παιδιόθεν, και καταλαβαίνω στοιχειωδώς τα κείμενα (ακόμη και το ομηρικό ευαγγέλιο του Αγ. Νικοδήμου). Δεν μπορώ όμως να αγνοήσω την γλωσσική ανεπάρκεια που υπάρχει γύρω μου, και που χρειάζεται σχετική βοήθεια για την κατανόηση των βιβλικών κειμένων.
    Και κάτι ακόμη. Νομίζω ότι είναι ατόπημα να βλέπουμε πίσω από κάθε Ορθόδοξο αρχιερέα έναν κρυπτοπαπικό ή έναν οικουμενιστή. Το Ευαγγέλιο μας λέει για τους φαρισαίους ότι «παρετήρουν τον Ιησούν ίνα κατηγορήσωσιν αυτού». Μήπως κάνουμε κι εμείς το ίδιο; Ακόμη και ο Απόστολος Παύλος ζήτησε συγγνώμη όταν έμαθε ότι ήταν αρχιερεύς εκείνος που τον αποκάλεσε προηγουμένως «τοίχον κεκονιαμένον». Μήπως ο ζήλος μας είναι «ου κατ’ επίγνωσιν»; Αν «δοκώμεν εστάναι», ας προσέχουμε «μη πέσωμεν».
    Ζητώ με τη σειρά μου συγγνώμη για την ανωνυμία, και για την επιτιμία.

    22 Ιανουαρίου 2011 7:19 μ.μ.

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ από ΚΧ :

    ...(εν εκκλησία)"Θέλω πέντε λόγους δια του νοός μου λαλήσαι ή μυρίους λόγους εν γλώσση" ... κλπ.

    Σε απλή γλώσσα, όπως αυτή την οποία χρησιμοποιεί ο Ιγνάτιος Βόλου από τη Βιβλική Εταιρεία, θα το μετέφραζα :

    "Καλύτερα πέντε λόγος να πω ΔΙΑ ΤΟΥ ΝΟΟΣ παρά χιλιάδες με τη γλώσσα μου"

    Γιατί ο Ιγνάτιος Βόλου δεν αφήνει τους πιστούς να πουν ΔΙΑ ΤΟΥ ΝΟΟΣ, που έκαστος έχει, αυτούς τους πέντε λόγους και προτιμά να τους κάνει ένα "δεύτερο κήρυγμα", μάλιστα εντελώς αντικανονικά και κατά την ιδίαν γνώμη (: "πιστεύω ακλόνητα ότι αυτά τα κείμενα τα οποία διαβάζονται στους μεγάλους πανηγυρικούς Εσπερινούς, είναι διδακτικά κείμενα") εκτός του λειτουργικού Κειμένου;

    Γιατί δεν τους συνιστά να πάρουν και να διαβάσουν τη Σοφία Σολομώντος ή ότι άλλο ανάγνωσμα, παρά τους το δίνει έτοιμο και έξω από το κήρυγμα; Το οποίο θα μπορούσε να το αφιερώσει διαβάζοντας τη μετάφραση της Βιβλικής Εταιρείας;

    Τα κείμενα της Αγίας Γραφής είναι σμιλεμένα δια του λόγου. Το ίδιο και ένας ζωγραφικός πίνακας ή ένα πρελούδιο. Αν στη θέση του πίνακα βάλουμε τις μπογιές, τον καμβά και το πινέλο - κάτι αντίστοιχο και με το πρελούδιο - και πούμε στο θεατή ή ακροατή ότι αυτός ο πίνακας είναι οι μπογιές ή οι νότες, θα τον βοηθήσουμε καλύτερα από το να ζήσει ο ίδιος αυτό που θα δει και θα ακούσει;

    Χάθηκε να τους πει, πέρα από αυτά που εκείνος κρίνει ωφέλιμα κατά το κήρυγμα, να πάρουν στα χέρια τους την Αγία Γραφή (όχι βέβαια τη μεταγραφή της Βιβλικής) να τη διαβάσουν; Οι τυφλοσούρτες είναι καλύτεροι από τους "ΠΕΝΤΕ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥ ΝΟΟΣ";

    Τελευταίο άφησα (γι΄ αυτούς τους "πέντε λόγους") το "εν εκκλησία", το οποίο είναι βεβαίως η Εκκλησία. Είναι όμως και μια άλλη "εκκλησία", δηλονότι "ο ναός του αγίου Πνεύματος"

    ΚΑΙ

    "ἢ οὐκ οἴδατε ὅτι τὸ σῶμα ὑμῶν ναὸς τοῦ ἐν ὑμῖν ἁγίου Πνεύματός ἐστιν, οὗ ἔχετε ἀπὸ Θεοῦ, καὶ οὐκ ἐστὲ ἑαυτῶν;"

    Γιατί αυτό το στερεί ο Ιγνάτιος Βόλου από τους πιστούς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το κατωτέρω σχόλιο από http://aktines.blogspot.com/2011/01/blog-post_8828.html

    Ο χρήστης ΝΟΜΙΚΟΣ είπε ...

    Για όσους δεν γνωρίζουν η παληκαριά του λεβέντη δεσπότη του Βόλου αποτελεί παράβαση όχι μόνο ιερών κανόνων αλλά και των νόμων του κράτους γιατί σύμφωνα με το άρθρο 3 & 3 το κείμενο τῆς Αγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο. Η επίσημη μετάφρασή του σε άλλο γλωσσικό τύπο απαγορεύεται χωρίς τήν έγκριση της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ελλάδας και της Μεγ.του Χριστού Εκκλησίας στην Κων/πολη. Αλλά και σύμφωνα με το άρθρο 120 & 4 νομιμοποιούνται αυτοί που αντέδρασαν καθ'όσον το άρθρο λέει ότι η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία.
    Ας μην παραλείψω για ενημέρωση να αναφέρω ότι όταν πρωτοπήγε στο Βόλο είχε δηλώσει δημοσίως ότι ήταν πρόεδρος της Βιβλικής Εταιρείας και παρακάλεσε τον πιστό λαό του Βόλου να μην σκανδαλισθούν από το γεγονός αυτό. Αυτά είναι ελάχιστα από αυτά που πρέπει να γίνουν γνωστά για τον διάδοχο του μακ. Χριστοδούλου. Είναι ό,τι χειρότερο από πλευράς επισκόπων. Πρότυπο Φαρισαίου και όχι γνησίου διαδόχου των Αποστόλων.

    Σημείωση ΚΧ

    Γνωστές οι μεθοδεύσεις του αγγλικανισμού, των βρετανικών συμβουλίων, στοών και υπογείων. Η μακρά χειρ της αγγλικής διπλωματικής ραδιουργίας, αυτής που εξόντωσε το μικρασιατικό ελληνισμό και κομμάτιασε την Κύπρο έχει στήσει για τα καλά το παράρτημά της. Η Βιβλική Εταιρεία είναι εδώ με τους συνεχιστές του καταχθόνιου έργου του Νεοφύτου Βάμβα. Υπήρξαν και άλλοι πριν απ΄ αυτόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το κατωτέρω σχόλιο από http://aktines.blogspot.com/2011/01/blog-post_8828.html

    Ορθόδοξοι Χριστιανοί του Βόλου μετασχόντες στα γεγονότα του Ι. Ν. του Αγ. Αντωνίου απαντούν.

    Ποιός τέλος πάντων είναι ο καλός Χριστιανός κατά τη γνώμη του Σεβ. κ. Ιγνατίου; Αυτός που σκύβει και φιλάει το χέρι του δεσπότη και κάνει εδαφιαίες μετάνοιες; Το κάνουμε και αυτό, εάν όμως είναι καρπός της συνειδησιακής μας ελευθερίας. Και αν δεν καταλαβαίνει τί σημαίνει αυτό, θα το πούμε με άλλα λόγια. Αυτό που ο Σεβ. κ. Ιγνάτιος ονομάζει αντιδραστικότητα είναι απόλυτα ελληνοπρεπές. Είναι η εκκλησία του δήμου, η άμεση δημοκρατία.
    Μήπως είδε κανείς κάποια απάντηση του Σεβ. κ. Ιγνατίου στα δημοσιεύματά μας δημοσίως ή κατ’ιδίαν; Εμείς δεν είδαμε κανένα. Καμμία απόσταση ασφαλείας, καμμία μυστηριώδης υπεροχή, που καλύπτει τη γύμνια του Βασιλιά, κανένα πρόσχημα καθωσπρεπισμού δεν πρόκειται να τον προστατεύσουν στον ολισθηρό δρόμο που έχει πάρει και να φιμώσει τη φωνή του λαού. Κάποια θέματα ο λαός πρέπει να τα επιλύει ενώπιος ενωπίῳ ασκώντας το θεμελιωμένο επάνω στην παράδοση και πρακτική αιώνων της Εκκλησίας κυριαρχικό του δικαίωμα. Ναι αυτό ακριβώς Σεβασμιώτατε σημαίνει Παράδοση. Πηγή της εξουσίας του επισκόπου είναι ο λαός• εάν δεν υπήρχε ο λαός δεν υπήρχε λόγος να υπάρχει και επίσκοπος. Κι όσο δεν πρέπει ο λαός να κάνει κάτι άνευ του επισκόπου, άλλο τόσο δεν πρέπει ο επίσκοπος να κάνει κάτι χωρίς το λαό. Και κυρίως, δεν μπορεί να περιφρονεί το λαό.
    Κλήρος και λαός δεν συμφωνούν με τις μεταφράσεις των ιερών κειμένων που σκοπό έχουν να δημιουργήσουν μία προτεσταντικού τύπου εκκλησία, όπου θα πηγαίνουμε να τραγουδάμε μερικά τραγουδάκια και ο καθένας θα θεολογεί κατά το δοκούν (πρακτικές που εφαρμόζονται στις συμπροσευχές που συμμετέχει και ο ίδιος στο ΠΣΕ και στους διαλόγους με τους αιρετικούς), εισάγοντας την μεταπατερική θεολογία και μετακινώντας όρια αμετάθετα, την δογματική δηλαδή διδασκαλία της Εκκλησίας. Μόνο ο Σεβασμιώτατος διαβάζει τα κείμενα σε μετάφραση και μπροστά του μερικοί κληρικοί• εκείνος γνωρίζει με ποιό τρόπο υποτάσσονται.
    Δεν μπορούμε την αμάθεια, ημιμάθεια ή έστω μονομερή γνώση να την βαπτίσουμε αβίαστα εξέλιξη της γνώσεως. Δεν μπορούμε την αμάθεια των νέων με προσωπική ή συλλογική ευθύνη να την αναγάγουμε σε κριτήριο και ρυθμιστή της πνευματικής πορείας αυτού του γένους. Εν όψει της εορτής των Τριών Ιεραρχών που ενσάρκωσαν τον ελληνοχριστιανικό πολιτισμό, η γνώση και η μάθηση ήταν πάντοτε η αξία, το ιδανικό, ο στόχος και η καταξίωσή μας. Με την αμάθεια αρνηθήκαμε να συμβιβασθούμε ακόμα και εν μέσῳ πικράς δουλείας.
    Εάν ο Σεβ. κ. Ιγνάτιος αγαπά τους νέους και δεν καπηλεύεται την αμάθεια και το υπαρξιακό των κενό θα πρέπει να διαλύσει την αιρετική και ανθελληνική Ακαδημία Θεολογικών σπουδών και να ιδρύσει μία ελληνική Ακαδημία ακαδημαϊκού επιπέδου, όπου θα διδάσκεται η ελληνική γλώσσα από τον Όμηρο μέχρι σήμερα, όπου μαθητές, έφηβοι, νέοι και ενήλικες θα βρίσκουν μία όαση μάθησης, η οποία μόνο ψυχαγωγεί την ανθρώπινη ψυχή και δίνει μία δημιουργική διέξοδο στο πρόβλημα της ανεργίας. Όλα τα άλλα είναι απλώς άλλοθι.
    Μία νοησιαρχική προσέγγιση στο θέμα της κατανόησης του λειτουργικού κειμένου είναι λανθασμένη. Δεν κατανοούμε τα νοήματα της λειτουργικής γλώσσας με το μυαλό αλλά με την καρδιά και το βίωμα.
    Τέλος αν είχε κάνει ο Σεβασμιώτατος λίγο κόπο να γνωρίσει το λαό του, 10 χρόνια τώρα που ζει στο Βόλο, θα γνώριζε ότι είμαστε όλοι Βολιώτες και θα γνώριζε ασφαλώς και τα πρόσωπά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους