Διάφορα Θέματα « ἡ θεοσέβειά ἐστι σοφία, τὸ δὲ ἀπέχεσθαι ἀπὸ κακῶν ἐστιν ἐπιστήμη » Ιώβ
Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011
Απαντήσεις σε ερωτήματα του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου
Στην ιστοσελίδα ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ (http://thriskeftika.blogspot.com/2011/02/blog-post_3403.html) δημοσιεύθηκε η παρακάτω είδηση ... (*)
"Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος παρέστη στην 7η Επιστημονική Ημερίδα Θεολόγων Καθηγητών που διοργάνωσε η Ι. Μητρόπολη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, όπου ανέπτυξε εισήγηση με θέμα «Θεολογία και Τέχνη». Στο πλαίσιο της ομιλίας του αναφέρθηκε στην πνευματική κρίση των ημερών αλλά και στην κρίση που υπάρχει, όπως είπε, στο χώρο της θεολογικής επιστήμης. Μίλησε για τα προβλήματα των θεολόγων και τις ρωγμές που δημιουργούνται από την έλλειψη συνεργασίας και συνεννόησης στο χώρο. «Πρέπει να δούμε τι συμβαίνει στο σπίτι μας. Δεν είμαστε μόνοι μας, υπάρχει και η άλλη όχθη που πρέπει να συνεργαστούμε. Το ερώτημα είναι τι θέλουμε και τι ζητάμε. Είναι δύσκολο να ανιχνεύσουμε τι θέλουν οι άλλοι. Είναι όμως ακατανόητο εμείς οι θεολόγοι να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε για το τι θέλουμε» υπογράμμισε....
«Αν δεν συνειδητοποιήσουμε την πνοή των ανέμων, αν δεν καταλάβουμε εγκαίρως τον «όμορφο» μοντέρνο αθεϊσμό θα βρεθούμε έξω από την ιστορία αυτού του τόπου. Πρέπει να αναρωτηθούμε: Τι είναι τα θρησκευτικά; Βίωμα; Γνώσεις; βαθμός; Μήπως πρέπει να δούμε πιο πέρα; Όταν οι γονείς δουν το παιδί να κουράζεται θα του πουν άσε τα θρησκευτικά… Πρέπει να χαράξουμε συγκεκριμένη πορεία» κατέληξε."
... και ακολούθησε το Σχόλιο που θα διαβάσετε :
Α.Α. Ιερώνυμος :"Πρέπει να δούμε τι συμβαίνει στο σπίτι μας"
ΚΧ : Τι εννοεί ο μακαριώτατος; Το διαμέρισμα στο οποίο εμείς ζούμε ή "να δούμε τι συμβαίνει" σε όλη την πολυκατοικία - έστω, το οικοδομικό "μας" τετράγωνο;
Α.Α. Ιερώνυμος :"Δεν είμαστε μόνοι μας, υπάρχει και η άλλη όχθη που πρέπει να συνεργαστούμε"
ΚΧ : Οπωσδήποτε, μόνοι δεν είμαστε. Υπάρχουν και άλλοι, με διαφορετικά από τα δικά μας ενδιαφέροντα. Αυτοί θέτουν τους όρους συνεργασίας, όχι εμείς.
Α.Α. Ιερώνυμος :"Το ερώτημα είναι τι θέλουμε και τι ζητάμε"
ΚΧ : Ζητούμε και θέλουμε να μας αφήσουν ήσυχους. Αλλά δεν μας αφήνουν. Πληρώνουν και εξαγοράζουν ανθρώπους, που θα τους εξυπηρετήσουν στα δόλια και σατανικά τους σχέδια.
Α. Α. Ιερώνυμος :"Είναι δύσκολο να ανιχνεύσουμε τι θέλουν οι άλλοι"
ΚΧ : Λάθος εκτίμηση. Δεν ξέρω αν είναι σκόπιμη. Το τι θέλουν οι άλλοι, είναι γνωστό από τότε που ξεσηκωθήκαμε για να αποτινάξουμε τη δουλεία των 400 χρόνων. Ήθελαν να διώξουμε εμείς τον Τούρκο για να πάρουν αυτοί αναίμακτα ό,τι εμείς με το δικό μας αίμα κατακτήσαμε : Την πατρίδα και την ελευθερία. Σχεδόν, το έχουν πετύχει και ας μην παριστάνει τον ανήξερο ο μακαριώτατος. Και ας μην κάνει ότι δεν βλέπει το σημαντικότερο, πως θέλουν ακόμη και τη Θρησκεία να μας πάρουν.
Πληροφοριακά, τον ενημερώνω ότι η Κύπρος πουλούθηκε στους Άγγλους, η γη και μαζί της οι άνθρωποι, λόγω του δυσθεώρητου χρέους της οθωμανίας (κατά το σοβιετία) στους Βρετανούς τραπεζίτες. Δεν είχαν λεφτά για να ξοφλήσουν τα χρέη τους οι Τούρκοι και πούλησαν την Κύπρο. Γη και ανθρώπους μαζί, επαναλαμβάνω. Ας ανοίξει μια σοβαρή εγκυκλοπαιδεία να το πληροφορηθεί. Το ίδιο γίνεται και σήμερα με τη δυστυχισμένη πατρίδα και τους ανάξιους και άπληστους κυβερνήτης που της έλαχαν. Το τραγικό και απίστευτο, είναι ότι οι πωλητές είναι Έλληνες! Είναι;
Α.Α. Ιερώνυμος :"Είναι όμως ακατανόητο εμείς οι θεολόγοι να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε για το τι θέλουμε"
ΚΧ : Διόλου "ακατανόητο". Όλοι οι, σε εισαγωγικά, θεολόγοι είναι μάλλον ... κακολόγοι - με ολίγην παπολογία, προτεσταντολογία και φίρδην μίγδην ορθοδοξολογία, μακαριώτατε ...
"Μάς έσφιξε το Κούρο-Σίβο σαν μια ζώνη/ κι εσύ κοιτάς ακόμη πάνω απ' το τιμόνι/ πώς παίζει ο μπούσουλας, καρτίνι με καρτίνι"
... αφού, περί "Θεολογίας και Τέχνης" ο λόγος.
"Είναι παράξενα της Ίντιας τα φανάρια/ και δεν τα βλέπεις, καθώς λένε με το πρώτο"
Τα φανάρια της Ίντιας δεν είναι καθόλου παράξενα, μακαριώτατε. Τα βλέπεις "με το πρώτο" αρκεί να μην πάσχεις από ιδιοτέλεια, αυταρέσκεια, οίηση και τα λοιπά γνωστά, αλλά άγνωστα στους μεταπατερικούς, συναφειακούς και άλλους ... κακολόγους.
Αυτό το τελευταίο, σχετικά με το ερώτημα που μας καλεί να θέσουμε έκαστος στον εαυτό του και έχει ως ακολούθως : Πρέπει να αναρωτηθούμε: Τι είναι τα θρησκευτικά; Βίωμα; Γνώσεις; βαθμός; Μήπως πρέπει να δούμε πιο πέρα;
(*) Η φωτο από το ιστολόγιο ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Σχολιαστής του ιστολογίου ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ με την υπογραφή "Αντιοικουμενιστής" έγραψε τα ακόλουθα, τα οποία θεωρώ σημαντικά, για να τα πληροφορηθούν οι επισκέπτες της ιστοσελίδας που επιμελούμαι. Κατόπιν αδείας του οικείου ιστολογίου το σχόλιο του "Αντιοικουμενιστή" έχει ως ακολούθως :
ΑπάντησηΔιαγραφή"Πρέπει να αστειεύεται ο "μακαριότατος" για αυτά που ισχυρίζεται! Σοβαρά "μακαριότατε" οι θεολόγοι δεν μπορούν να συνεννοηθούν; Όταν εσύ συνεργάζεσαι με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της διασπαστικής οργάνωσης θεολόγων "ο καιρός" υψηλόβαθμο στέλεχος εκπαίδευσης και του αναθέτεις την διεύθυνση του επισήμου περιοδικού της Εκκλησίας της Ελλάδος; Αντί να καταγγείλεις τους διασπαστές της ΠΕΘ, δεν είσαι εσύ που τους δίνεις με κάθε ευκαιρία ψήφο εμπιστοσύνης και de facto αναγνώριση ως επίσημος φορέας και εκπρόσωπος των εν Ελλάδι θεολόγων; Και διερωτάσαι και απορείς, ωσάν να έχεις παντελή άγνοια ότι δεν μπορούν να συνεννοηθούν οι θεολόγοι; Όχι "μακαριότατε"! Τα υποκριτικά σου ερωτήματα στα αντιστρέφω και σε ρωτώ ευθέως; Στηρίζεις ναι ή όχι τον οικουμενισμό; Στηρίζεις ναι η όχι τη νέα τάξη και την παγκοσμιοποίηση; Είσαι υπέρ ή ενάντια στον ομολογιακό χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών; Είσαι υπέρ ή ενάντια στην κατάργηση του υποχρεωτικού μαθήματος των θρησκευτικών; Ποιαν ένωση αναγνωρίζεις ότι εκπροσωπεί τους θεολόγους εν Ελλάδι; Την ΠΕΘ ή τον "καιρό"; Είσαι υπέρ ή ενάντια στον χωρισμό Εκκλησίας και Ελληνικού Κράτους; Στηρίζεις ή καταδικάζεις την μεταπατερική θεολογία και την θεολογία της συνάφειας; Είσαι υπέρ ή κατά της κάρτας του πολίτη; Είσαι υπέρ ή ενάντια στην μετάφραση των λειτουργικών κειμένων της Ορθοδόξου Εκκλησιαστικής Λατρείας; Είσαι υπέρ ή ενάντια στην αντικατάσταση των Αγιογραφικών Κειμένων της Παλαιάς ή Νέας Διαθήκης από μεταφράσεις της "βιβλικής εταιρίας" οι οποίες "διόρθωσαν" τα δήθεν λάθη της μετάφρασης των Ο΄ πάνω στις οποίες έχουν θεμελιωθεί όλες οι Οικουμενικές Σύνοδοι, το Δόγμα και η Διδασκαλία της Μιάς Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας μας; Ενθαρρύνεις ή εναντιώνεσαι στην συμμετοχή ιερέων και θεολόγων σε οικουμενιστικές συναθροίσεις, εβδομάδες δήθεν προσευχής για την ενότητα, στην παρουσίαση βιβλίων διδασκαλίας άλλων δογμάτων και σε άλλες νερόβραστες νεοταξίτικης έμπνευσης κοσμικές συναθροίσεις με ολίγον θεολογικόν μπουφέ; Ποιές είναι οι απόψεις σου για τις "υψηλές" θεωρίες: α. των δύο "πνευμόνων", β. των "αδελφών εκκλησιών" άλλων δογμάτων, γ. τη συσχέτιση των εννοιών "παγκόσμιο συμβούλιο εκκλησιών (sic)" και συμμετοχή Ορθοδόξων αντιπροσώπων και μάλιστα κληρικών(!!!) με την ομολογία στο σύμβολο της πίστεως πιστεύω εις Μίαν Αγίαν Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν, δ. Μιά Εκκλησία αλλά "διηρεμένη", ε. αν η Αρμενική θρησκευτική ομολογία μπορεί να καλείται "Ορθόδοξη Εκκλησία". Είσαι υπέρ ή ενάντια στην κάθαρση της Εκκλησίας από λειτουργούς της και μάλιστα υψηλόβαθμους οι οποίοι είναι πηγή σκανδάλων ή ακόμα χειρότερα με τον βίο και την πολιτεία τους σκανδαλίζουν διαρκώς και με κάθε τρόπο τον Φιλόχριστο Ορθόδοξο Λαό; Είναι ακατανόητο "μακαριότατε" τρία χρόνια στον θρόνο της αρχιεπισκοπής Αθηνών, να μην γνωρίζουμε εμείς οι πιστοί τι ακριβώς και ξεκάθαρα πρεσβεύεις..."
Τα σχόλια δεν είναι ιδιοκτησία του ιστολογίου αλλά του σχολιαστού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως θέλεις με αυτόν τον τρόπο να οικειοποιηθείς τα σχόλια των σχολιαστών σου;
Με κανένα τρόπο. Ζήτησα την άδεια από το ιστολόγιο και μου απάντησε : "Ασφαλώς κ. Χριστοδουλίδη μπορείτε να αναδημοσιεύσετε ό,τι θέλετε". Στη συνέχεια, ανώνυμος σχολιαστής έγραψε εκεί, αυτά που γράφει και εδώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ο σχολιαστής που υπογράφει ως "αντιοικουμενιστής" μου ζητήσει να αποσύρω το σχόλιό του θα το κάνω αμέσως. Να υπακούσω σε άλλον ανώνυμο, που μιλεί για λογαριασμό του "αντιοικουμενιστή", δεν θα το πράξω. Άλλωστε, δεν "οικειοποιούμαι σχόλια των σχολιαστών μου". Είμαι σαφέστατος στην αναδημοσίευση που έκανα και όποιος ξέρει γράμματα και δεοντολογία, μπορεί να καταλάβει.
Πλάκα σου κάνουμε και θέλαμε να δουμε τις αντιδράσεις σου. Αλλά φέρθηκες με καλό και σωστό τρόπο και σου αξίζουν τα μπράβο. Αν ήσουν εγωισταρος μπορεί και να μας έβριζες.
ΑπάντησηΔιαγραφή