Διάφορα Θέματα « ἡ θεοσέβειά ἐστι σοφία, τὸ δὲ ἀπέχεσθαι ἀπὸ κακῶν ἐστιν ἐπιστήμη » Ιώβ
Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011
Τα ήξεις αφήξεις του Μητροπολίτη Μεσογαίας
Και πάλι από το Ρεσάλτο. Επιτέλους, κάποια πράγματα πρέπει να λέγονται με το όνομά τους, να μπαίνουν στη θέση τους και να ξέρουμε, τελικά, με ποιους έχουμε να κάνουμε.
Τέλος στη διγλωσσία και "ετοιμάσατε την οδόν Κυρίου, ΕΥΘΕΊΑΣ ποιείτε τας τρίβους αυτού", για να θυμόμαστε και λίγο τα θρησκευτικά εκεί όπου έπρεπε να φαίνεται ο Θεός (...). Όχι οι περί Θεού εικασίες και οι δήθεν προβληματισμοί. Μας χόρτασαν οι "σκολιοί" λογισμοί, οι ανώμαλοι - πίσω, μπρος, δεξιά, ζερβά - δρόμοι τους.
Κυπριανός Χ
Γράφει ο Ροβεσπιέρος
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?t=5437
Φαίνεται ότι κάποιοι Μητροπολίτες θέλουν και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο ή λόγω των «δολοπλοκιών» και των ανταγωνιστικών σκοπιμοτήτων γύρω από τη διεκδίκηση της Εκκλησιαστική ηγεσίας, το παίζουν Πυθίες ή ερμαφρόδιτοι κήρυκες…
Ο μητροπολίτης λοιπόν Νικόλαος από τη μια μιλάει για τον οργουελικό εφιάλτη της Κάρτας του Πολίτη και από την άλλη στιγματίζει «αφοριστικά» τις λαϊκές και μάλιστα Ορθόδοξες εκδηλώσεις εναντίον του ηλεκτρονικού, δικτατορικού εφιάλτη.
Εδώ έχουμε ατόφια τη φιλοσοφία και ηθική κάθε ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΥ, κάθε εξουσιαστικής αυθάδειας.
Ο Μητροπολίτης αντιπολιτεύεται την γραφειοκρατικής ιεραρχία της Εκκλησίας που ΣΙΩΠΑ σκανδαλωδώς και βρίσκεται σε χειμερία νάρκη. Αλλά στηρίζει απόλυτα τη ΔΟΜΗ και τη ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ της γραφειοκρατικής εξουσίας: Δομή και φιλοσοφία του απολυταρχικού κράτους και του νεοταξικού καθεστώτος!
Μόνο αφελείς δεν καταλαβαίνουν ότι μια τέτοια στάση που περιφρονεί τόσο βάναυσα την κινητικότητα του λαού και τις αγωνιστικές του εκδηλώσεις, δεν είναι μόνο άκρως καθεστωτική και αλαζονικά βοναπαρτιστική, αλλά και «παιχνίδι» εξουσίας στον άγριο ανταγωνισμό, στο εσωτερικό της εκκλησιαστικής γραφειοκρατίας, για τη διεκδίκηση του Αρχιεπισκοπικού θρόνου…
Πώς να ταχθείς με το λαό κόντρα στα κατεστημένα όταν είσαι μέρος του κατεστημένου και μάλιστα διεκδικείς και το θρόνο;
Ένας, όμως που αγωνίζεται αυθεντικά εναντίον της Κάρτας του Πολίτη και τάσσεται ΠΑΝΤΑ ανεπιφύλακτα με τα συμφέροντα του λαού και της Ορθοδοξίας βρίσκεται σε ασυμβίβαστη και ασυμφιλίωτη πάλη ενάντια σε κάθε κατεστημένο. Δεν προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα σε δύο καρέκλες: και με τον πολίτη και με το χωροφύλακα…
Όσοι δεν αντιτάσσουν, σήμερα, στο νεοταξικό εφιάλτη παρά μόνο έναν ανεύθυνο σκεπτικισμό, ουσιαστικά βρίσκονται με το μέρος της Νέας Τάξης και καμία λεκτική υπεκφυγή και πολιτικάντικη μικροπονηριά δεν μπορεί να τους γλυτώσει…
Παραθέτουμε την ευγενική απάντηση του Ορθόδοξου Παρατηρητηρίου - πολύ, κατά την δική μας άποψη, «ευγενική». Καταλαβαίνουμε αυτή τη «διακριτικότητα», αλλά εμείς δεν έχουμε τέτοιες «δεσμεύσεις διακριτικότητας»…
Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής εναντίον της κάρτας του πολίτη αλλά και όλων εκείνων που αντιδρούν στην επιβολή της
Κατ΄αρχάς θεωρούμε εξαιρετικά ενδιαφέρουσα την συνέντευξη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου στον κ. Διονύση Μακρή και μάλιστα μας εξέπληξε με την κριτική που ασκεί στην Ιερά Σύνοδο της Αγίας μας Εκκλησίας καταλογίζοντάς της ευθύνες για την ..βραδύτητα με την οποία κινείται στο ζήτημα της "Κάρτας του Πολίτη".
Η έκπληξή μας όμως δεν ήταν ευχάριστη αφού ο Σεβασμιώτατος δεν θεωρεί αυτή την "αδράνεια" ως "ανησυχητικό φαινόμενο", σε αντιδιαστολή με την "κυβερνητική επιτάχυνση" που παρατηρείται στα θέματα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ή όπως συνηθίζουμε εμείς να λέμε της "ηλεκτρονικής δικτατορίας", αλλά διότι εξ αυτής της "αδράνειας", δημιουργήθηκε ένα "κενό" το οποίο κατά την άποψή του καλύφθηκε από τον "ζήλο του λαού", ό οποίος "ανευθύνως και αυθαιρέτως" ανέπτυξε πρωτοβουλίες οι οποίες τελικά κατά τον Σεβασμιώτατο δείχνουν ασέβεια και διάθεση παρέμβασης στο ποιμαντικό έργο της Ιεράς Συνόδου.
Στο απόσπασμα αυτό της συνέντευξης ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, επικρίνει κυρίως όλους εμάς που έχουμε διατρανώσει την βούλησή μας να δείξουμε ΑΝΥΠΑΚΟΗ ΣΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ, δηλαδή να αρνηθούμε να παραλάβουμε την Κάρτα του Πολίτη και κάθε άλλη "πλαστική χειροπέδα" του μισάνθρωπου, κατά την γνώμη μας, συστήματος της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (που όπως δηλώνει ο πρωθυπουργός πρέπει να εμφανιστεί παγκοσμίως εδώ και τώρα).
Μας κατηγορεί (αδίκως) ότι δεν σεβόμαστε την Ιερά Σύνοδο και ότι θέλουμε να "καθοδηγήσουμε" την κρίση της και μάλιστα πιο κάτω μας υπενθυμίζει ότι "Ο λαός από κρινόμενος γίνεται κριτής της Συνόδου ".
Στην πραγματικότητα όμως, ο Ορθόδοξος Ελληνικός λαός δεν κρίνει την Σύνοδο, αλλά περιμένει εναγωνίως από αυτήν να τον δεί ως εν Χριστώ "ποιμαινόμενο" και όχι ως "κρινόμενο" για την αντίθεσή του σε πολιτικές αποφάσεις που θα τον οδηγήσουν με το "πιστόλι στον κρόταφο" στην σκλαβιά και την αποστασία, εξ΄ άλλου όπως ομολογεί και ο ίδιος ο Σεβασμιώτατος Νικόλαος "...αυτοί που σταδιακά παίρνουν στον έλεγχό τους τη ζωή μας, στην ουσία αυτοί διευκολύνονται να ρουφήξουν τη συνείδησή μας ".
Να λοιπόν γιατί λέμε προς την ΠΟΛΙΤΕΙΑ "όχι στην κάρτα του πολίτη και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση" , διότι βλέπουμε, όπως πολύ σωστά αναφέρει ο Σεβασμιώτατος Μεσογαίας και Λαυρεωτικής , ότι θέλουν "να ρουφήξουν την συνείδησή μας".
Και επειδή ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι δεν έχουμε πολλές "συνειδήσεις" αλλά μόνο μία, τους λέμε και το όνομά μας: "ΑΝΤΙΡΡΗΣΙΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ".
Συνεπώς αν τώρα δεν ενημερώσουμε τους αδελφούς μας για τους εμφανείς κινδύνους αυτού του πολυπλόκαμου συστήματος ελέγχου και διαχείρισης της ελευθερίας μας και τους επιτρέψουμε "να ρουφήξουν" την μια και μοναδική Ορθόδοξη συνείδησή μας "πιάνοντάς μας στον ύπνο", τότε αναρωτιώμαστε πως είναι δυνατόν στο μέλλον να ομολογήσουμε Χριστό αφού δεν θα έχουμε πιά συνείδηση και ως εκ τούτου επιθυμία για κάτι τέτοιο.
Είναι λοιπόν ορθότατη αυτή η επισήμανση του Σεβασμιωτάτου για τους αληθινούς σκοπούς εκείνων που μας επιβάλλουν τώρα τις διάφορες ηλεκτρονικές κάρτες και αύριο την Κάρτα του πολίτη.
Ε λοιπόν για αυτόν τον λόγο μαζεύουμε υπογραφές, κατεβαίνουμε στους δρόμους, κάνουμε διαρκή και επίπονο αγώνα ενημέρωσης των συμπολιτών μας για τους κινδύνους αυτού του νέου ηλεκτρονικού ολοκληρωτισμού και όχι για να υποδείξουμε στους Ποιμενάρχες μας τι πρέπει να πράξουν αφού εκείνοι ξέρουν πως μπορούν να προστατεύσουν το ποίμνιό τους από αυτούς τους τεράστιους κινδύνους.
Αν πάλι ως μέλη του σώματος της Εκκλησίας της οποίας Κεφαλή είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, έχουμε εκφράσει με ευγένεια τις ανησυχίες μας και την αγωνία μας, δεν είναι γιατί θέλουμε να κατευθύνουμε την Ιερά Σύνοδο ούτε να υποκαταστήσουμε τον ποιμαντικό της ρόλο.
Αντιθέτως με υική και μόνο πρόθεση, ως Έλληνες Πολίτες βαπτισμένοι και μυρωμένοι, διαμαρτυρόμαστε προς την πολιτεία και στρέφουμε το βλέμμα μας διαρκώς προς την μητέρα Εκκλησία γνωρίζοντας πολύ καλά ότι μόνο εντός της μπορούμε να σωθούμε και να πορευτούμε προς την Ανάσταση.
Να μην ανησυχούμε όταν πλείστοι εκ της Ιεραρχίας έχουν εκφράσει τις ίδιες ανησυχίες και μάλιστα μερικοί εξ αυτών δηλώνουν με λεβεντιά ότι προτιμούν να υποστούν κάθε διωγμό και δυσκολία από το να πάρουν την Κάρτα του Πολίτη;
Μήπως όλοι αυτοί οι Επίσκοποι, οι κληρικοί, οι καθηγούμενοι Ιερών Μονών, οι μοναχοί και οι μοναχές και οι συν αυτοίς λαϊκοί, φοβήθηκαν τον Αντίχριστο και απεδύθησαν σε έναν πόλεμο χαρακωμάτων εναντίον του, ή έπραξαν αυτό που τους λέει η Ορθόδοξη συνείδησή τους και εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους σε ένα σύστημα που θέλει να ξεριζώσει τον Χριστό απο τις καρδιές τους;
Είναι δείγμα ασέβειας το να δηλώνουμε ότι δεν θα παραλάβουμε την κάρτα του πολίτη ξέροντας ότι εξ αιτίας αυτής της επιλογής θα διωχθούμε και θα υποφέρουμε;
Είναι εγωισμός και αλαζονεία να λέμε ότι δεν θα δεχτούμε από κανέναν να μας αφαιρέσει το δώρο της ελευθερίας που μας χάρισε ο Θεός με την δημιουργία μας;
Αν π.χ η αυθόρμητη συμμετοχή του λαού σε μια πρωτοβουλία συλλογής υπογραφών εναντίον της Κάρτας του Πολίτη, η οποία μάλιστα βασίσθηκε σε δύο νηφάλια και άκρως υποτακτικά στο θέλημα της Αγίας μας Εκκλησίας κείμενα, και οι μεγάλες ΕΙΡΗΝΙΚΕΣ συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας των πιστών μελών της Εκκλησίας μας εναντίον των κυβερνητικών σχεδίων διαχείρισης της ελευθερίας και προσβολής της Ορθόδοξης συνείδησής τους, θεωρούνται από τον Σεβασμιώτατο ως ένδειξη "ασέβειας" προς την "υπεύθυνη Σύνοδο" και δείγμα "ήθους που ανατρέπει την ισορροπία της σχέσης Συνόδου και λαού" το οποίο μάλιστα "είναι χειρότερο και από την κάρτα του πολίτη", τότε θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε πως χαρακτήρισε το ήθος των χιλιάδων πιστών της Μητρόπολής του, που κατέβηκαν στους δρόμους της Κερατέας και ακόμα και σήμερα δίνουν μάχες με τις δυνάμεις καταστολής του καθεστώτος.
Αν δεν απατώμεθα ο Σεβασμιώτατος (προς τιμήν του) βρέθηκε στο πλευρό του μαχόμενου ποιμνίου του και τους υπερασπίστηκε.
Ενα ακόμα σημείο της συνέντευξης του Σεβασμιωτάτου που μας έχει μπερδέψει, είναι και εκείνο στο οποίο λέγει ότι "πολεμώντας την κάρτα σκοτώνουμε την εκκλησιαστική συνείδηση μέσα μας".
Αυτό όμως πως συμβιβάζεται με αυτό που τόνισε στην αρχή:
"Καλύτερα με λιγότερη τεχνολογία ελεύθεροι, παρά με σύγχρονες διεκολύνσεις σκλάβοι . Γιατί αυτοί που σταδιακά παίρνουν στον έλεγχό τους τη ζωή μας, στην ουσία αυτοί διεκολύνονται να ρουφήξουν τη συνείδησή μας."
Αυτοί που θα μας επιβάλλουν την Κάρτα του Πολίτη "διευκολύνονται να ρουφήξουν τη συνείδησή μας" και ταυτοχρόνως εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί που αντιδρούμε σε αυτή την μισάνθρωπη πρόθεση, "σκοτώνουμε την εκκλησιαστική μας συνείδηση";
Πώς είναι δυνατόν να "σκοτώνουμε" κάτι που υπερασπιζόμαστε και για χάρη του οποίου θα μείνουμε άνεργοι, ανασφάλιστοι, και απόλυτα περιθωριοποιημένοι;
Οι Επίσκοποι που συμμετείχαν είτε δια εκπροσώπου είτε με μηνύματα σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας ήθελαν και εκείνοι να "σκοτώσουν την εκκλησιαστική συνείδηση";
Ελπίζουμε και ευχόμαστε ο Σεβασμιώτατος να καταλάβει ότι δεν είμαστε απέναντι αλλά εντός της Εκκλησίας και υπό την καθοδήγηση της Ιεραρχίας της από την οποία περιμένουμε να μας ποιμάνει και όχι μόνο να μας κρίνει .
Παραθέτουμε πιο κάτω απόσπασμα απο το Α΄μέρος της συνέντευξης του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής....
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ:
http://orthodox-watch.blogspot.com/2011/03/blog-post_6210.html
Μητροπολίτης Μεσογαίας :
ΑπάντησηΔιαγραφή"Το κενό του προφητικού εκκλησιαστικού λόγου κάλυψε ο ζήλος του λαού."
Κυπριανός Χ :
Ο "ζήλος του λαού" κατά τον σεβασμιότατο είναι προφανώς "ου κατ επίγνωσιν". Γνωστά πράγματα, όπως επίσης γνωστό είναι ότι :
Το κενό του προφητικού εκκλησιαστικού λόγου το έχει καλύψει "Η Κρίση της Προφητείας" (βλέπε σχετικό - πρώιμο - πόνημα πολυγραφώτατου συγγραφέα/επιφυλλιδογράφου) εδώ και πολλά χρόνια. Γι΄ αυτό έπαψε πια να υπάρχει και ο σεβασμιότατος διαπιστώνει απουσία προφητικού εκκλησιαστικού λόγου. Ο λόγος αυτός αρθρώνεται σήμερα βάσει των οδηγιών του συγγραφέα, οπότε εκεί ας αναζητήσει "το κενό" ο σεβαστός πατήρ Νικόλαος.
Αλλά ο ΙΚ δεν λέει αν βάλει μυαλο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα καλά καλά και τα κακά κακά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραίο άρθρο έγραψε ο Τελεβάντος που χτυπά Καζαντζάκη και Μουστάκη.
Να και ένα πολυ καλό απο τον Τελεβάντο.
Αναγνώστης