Τρίτη 26 Απριλίου 2011

Έκαστος δικαιούται να αναπτύσσει ελευθέ­ρως την προσωπικότητά του


Η ελευθερία των τοίχων

Νεότερη επεξεργασία στις 27/04/2011


Tο άρθρο 2 παράγραφος 1 του Συντάγματος ορίζει: «Έκαστος δικαιούται να αναπτύσσει ελευθέ­ρως την προσωπικότητά του και να συμμετέχει εις την κοινωνι­κήν, οικονο­μικήν, και πολιτικήν ζωήν της χώρας, εφ’ όσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει τα Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη».

Τι σημαίνει όμως αυτό το "έκαστος δικαιούται να αναπτύσσει ελευθέ­ρως την προσωπικότητά του", σε σχέση με το προσχέδιο νόμου της εικαζομένης δωρεάς των οργάνων; Μήπως σημαίνει ότι η ελευθέρα ανάπτυξη της προσωπικότητας είναι υποχρεωμένη να λάβει θέση και απαραιτήτως να δηλώσει υπεύθυνα ότι τάσσεται υπέρ ή κατά της δωρεάς των οργάνων;

Αν αυτή η συνθήκη είναι απαραίτητη, τότε δεν μπορεί να γίνει λόγος για "ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας". Διότι η προσωπικότητα, δηλαδή η ελευθερία της, τελεί υπό τη δέσμευση της υποχρεωτικής δήλωσης. Τι είδους ελευθερία είναι αυτή, όταν η προσωπικότητα εξαναγκάζεται, βάσει νόμου, να δηλώσει ότι δέχεται ή δεν δέχεται, να παραδοθεί το ευρισκόμενο σώμα στην κατάσταση του εγκεφαλικού θανάτου εις τας χείρας των ιατρών για τη διασπορά των οργάνων;

Μπορεί να λέγεται αυτό ελευθερία και παραπέρα,"προσωπικότητας ανάπτυξη"; Δηλαδή, ελεύθερος είναι μόνο αυτός που δηλώνει; Εκείνος που δεν δηλώνει, σημαίνει ότι δεν είναι ελεύθερος; Πόθεν αυτό συνάγεται; Όσο ελεύθεροι είμαστε να δηλώσουμε αυτό ή εκείνο, άλλο τόσο ελεύθεροι είμαστε να μη δηλώσουμε το ένα ή το άλλο.

Φαίνεται όμως ότι εδώ, στη χώρα αυτή που δοξάστηκε ιδιαίτερα το πνεύμα, ο λόγος και η λογική, με την έννοια του Ορθού Λόγου και όχι του μεσοβέζικου ορθολογισμού, ο θεός εγκατέλειψε τον Αντώνιον (
"Απολείπειν ο θεός Aντώνιον"), για να θυμηθούμε τον αλεξανδρινό συμπατριώτη μας Κ. Καβάφη. Ελεύθερος είναι μόνο όποιος δηλώνει. Ή ψηφίζει. Εκείνος που δεν δηλώνει - ή δεν ψηφίζει - εικάζεται ως δηλωσίας και μάλιστα, ως καταφάσκων στη διανομή-υπεξαίρεση των ζωτικών οργάνων του. Ενδεχομένως και ως ανελεύθερος, διο κατάλληλος για την ευρείαν εμπέδωση της, κατόπιν δηλώσεως - ή ψήφου - ελευθέρας ανάπτυξης της προσωπικότητας.

4 σχόλια:

  1. Χριστός Ανέστη!
    Χθες κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση - εκεί μέσα περιλαμβάνονται οι κάρτες αλλά δεν λέγεται πουθενά τίποτα. Στο in.gr το διάβασα χθες και γι'αυτό σας γράφω. Τι γίνεται τώρα?
    Εχει καταλάβει κανείς τι έγινε χθες?
    Βρήκα και μια ενδιαφέρουσα δημοσίευση και σας την στέλνω μαζί με την πηγή:
    Ο Αντιπρόεδρος της Βρετανικής κυβέρνησης υπόσχεται να καταστραφούν οι κάρτες του πολίτη
    Ο Αντιπρόεδρος της Βρετανικής κυβέρνησης Nick Clegg υπόσχεται σε ομιλία του την υλοποίηση της δέσμευσης του να καταστραφούν οι εκεί κάρτες του πολίτη και οι σχετικές βάσεις δεδομένων ώστε να αποκατασταθούν
    οι πολιτικές ελευθερίες των πολιτών! Δείτε από το 6:00.
    Εμείς εδώ στην Ελλάδα τι κάνουμε;
    http://www.pentapostagma.gr/2011/04/blog-post_6580.html
    Μία πιστή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ετσι όπως πάνε τα πράγματα θα ξέρουν που βρίσκεται ο δότης του απαιτούμενου οργάνου - μέσω της κάρτας του πολίτη. Οταν χρειαστούν κάποιο όργανο, το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να επισκεφθούν τον 'εκούσιο' δότη. Τι να κάνουμε? Αποτυχίες στις εγχειρήσεις συμβαίνουν πάντα.
    Μία πιστή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ τον Ανώνυμο σχολιαστή για τις πληροφορίες.

    "Εμείς εδώ στην Ελλάδα τι κάνουμε;"

    Εμείς εξακολουθούμες να είμαστε το πειραματόζωο της Νέας Τάξης. Πρώτα η αφεντιά μας θα αυτοκαταργηθούμε ως λαός και σαν έθνος και όταν στεφθεί με επιτυχία το πείραμα, θα πάρουν σειρά Ιρλανδοί, Πορτογάλοι και θα δούμε ύστερα ποιος άλλος.

    Οι Βρετανοί φρόντισαν και βγήκαν από το εργαστήριο, αφού έδωσαν το παράδειγμα (της "καρτοποίησης") στους άλλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ετσι όπως πάνε τα πράγματα θα ξέρουν που βρίσκεται ο δότης του απαιτούμενου οργάνου - μέσω της κάρτας του πολίτη.

    Ανά πάσα στιγμή, συμπληρώνω. Τι θα επακολουθήσει, δεν χρειάζεται να είμαστε ο κύριος Σπήλμπεργκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους