"Δύο είναι οι σοβαρές ανακρίβειες που συνοδεύουν την προώθηση του Νομοσχεδίου για την εικαζόμενη συναίνεση στη Βουλή", γράφει στο ιστολόγιο των ΑΚΤΙΝΩΝ ο κ. Γιώργος Ν.
Παπαθανασόπουλος.
http://aktines.blogspot.com/2011/04/blog-post_3968.html
Αν είναι δύο οι ανακρίβειες του νομοσχεδίου, γράφουμε εμείς, για την εικαζομένη δωρεά οργάνων, θα μπορούσε κανείς να πει ότι υπάρχουν ακόμη περισσότερες ασάφειες.Οι οποίες όμως δεν αφορούν στα "εικαζόμενα". Αφορούν στα γραφόμενα του κ. Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου και αρκετών άλλων, οι οποίοι θέλουν να μετατοπίσουν σε διαφορετικό σημείο (εκτός νομοθετημάτων) την αξία της δωρεάς των οργάνων. Και αυτό είναι :
"Είναι άλλο πράγμα οι μεταμοσχεύσεις να στηρίζονται σε αισθήματα δωρεάς και σεβασμού και άλλο σε μικρονοϊκά νομοθετικά τεχνάσματα αρπακτικής λογικής"
Τα ανωτέρω έγραψε ο Μητροπολίτης Λαυρεωτικής και Μεσογαίας και τα αναπαράγει ο κ. Παπαθανασόπουλος. Τι, δε, πρακτικά σημαίνει αυτό, μας το εξηγούν - ή εξηγεί - τα ακολουθούντα των Ισπανών ιατρών και συναδέλφων :
"Η Ισπανία, που έχει τον υψηλότερο αριθμό δοτών ανά εκατομμύριο κατοίκων, είναι ιδιαίτερη περίπτωση. Οι Caroline John, Sophie Kamel, Vincent Dombre, Joao Da Costa Rodrigues και Yann Coattrenec, ιατροί - επιστημονικοί συνεργάτες του Πανεπιστημίου της Γενεύης στην έρευνα τους "Η δωρεά οργάνων", που δημοσιεύθηκε στις 23 Ιουνίου του 2008, γράφουν ότι το ισπανικό μοντέλο είναι πετυχημένο, γιατί στηρίζεται στις ακόλουθες παραμέτρους:
· Αποδίδει το σύστημα έρευνας και ανακάλυψης των ανθρώπων που εν ζωή θέλουν να καταστούν δωρητές οργάνων.
Ανακρίβεια και ασάφεια 1η
Ποιοι ΚΑΙ ΠΩΣ κάνουν την έρευνα ανακάλυψης των ανθρώπων που θέλουν εν ζωή να γίνουν δωρητές; Τι λένε σε αυτούς που ερωτούν; Αυτό γιατί δεν μας το λένε;
· Καθιερώθηκε σε όλα τα νοσοκομεία ειδικός συντονιστής, που έχει το καθήκον ενημερώσεως ασθενών και συγγενών για τη δωρεά οργάνων.
Ανακρίβεια και ασάφεια 2η
Τι είδους ενημέρωση κάνει ο "ειδικός συντονιστής"; Συντονίζει τον λόγο το δικό του με το λόγο του εγκεφαλικά νεκρού, λέγοντας ότι ο ψυχορραγών είναι πεθαμένος; Αν είναι νεκρός ο λόγος του εγκεφαλικά νεκρού, νεκρός είναι και ο λόγος του "ειδικού συντονιστή". Αν είναι ζωντανός, τότε οφείλει να είναι ζων και ο λόγος του συντονιστή των μεταμοσχεύσεων.
· Επιβάλλονται κυρώσεις στα νοσοκομεία εκείνα που δείχνουν αμέλεια στην εύρεση δοτών οργάνων.
Ανακρίβεια και ασάφεια 3η
Προφανώς θα επιβάλλονται κυρώσεις, όταν υπάρχουν επιστημονικά επιχειρήματα τα οποία δεν συμφωνούν με το "θνησιμαίο" του εγκεφαλικά "νεκρού". Όποιος γιατρός δεν σκοτώνει τον ετοιμοθάνατο θα καταδικάζεται, ενώ εκείνος που τον δολοφονεί θα επιβραβεύεται και θα αθωώνεται! Δεν μας λέγουν το είδος των κυρώσεων. Εικάζουμε, θα είναι απολύσεις προσωπικού σε περιόδους έντονης ανεργίας. Η Ισπανία έχει υψηλό δείκτη.
· Αντίθετα ανταμείβονται με ειδικά κίνητρα τα νοσοκομεία, στα οποία είναι μεγάλος ο αριθμός των δοτών.
Ανακρίβεια και ασάφεια 4η
Η ασάφεια που υπάρχει εδώ, είναι ότι δεν μαθαίνουμε την ανταμοιβή των Νοσοκομείων. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, εύλογο κρίνουμε οι μέτοχοι των επενδύσεων υγείας να ανεβάζουν το δείκτη των μετοχών τους. Οι αξίες αυτών (μετοχών) θα αποφέρουν σημαντικά κέρδη.
· Εφαρμόζεται με επιτυχία ειδικό σύστημα στις μεταμοσχεύσεις, ώστε κανένα προσφερόμενο όργανο να μην πηγαίνει χαμένο.
Ανακρίβεια και ασάφεια 5η
Εδώ δεν υπάρχει καμία ανακρίβεια. Τα πάντα είναι σαφή, τα όργανα πρέπει να τα δώσουμε πριν πεθάνουμε, εν όσω έχουμε συνείδηση, και αυτό ακριβώς γίνεται.
Σχετικά με όσα προαναφέρθηκαν είναι και τα κατωτέρω :
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος είπε ...
Με τον δέοντα σεβασμό προς τον Πατριάρχη Σερβίας, καλό θα ήταν να μην μιλάει και εξ ονόματος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, αρκετή σύγχυση υπάρχει ήδη.
Οι μεταμοσχεύσεις δεν είναι αποδεκτές έτσι γενικώς και αορίστως από την Ρ/κη Εκκλησία, επιτρέπονται μόνο υπό συγκεκριμένες προυποθέσεις ακόμα και όταν μιλάμε για υγιή δότη (CCC 2296). Ζωτικά όργανα μπορούν να δωθούν μόνο "ex cadavere" και αυτό πρέπει να έχει διαπιστωθεί περάν πάσης αμφιβολίας"
---------- -------------
Προς τον Ανώνυμο, παρατήρηση 1η
Αυτό το ex cadavere οι σύγχρονοι διάσημοι ιατροί το ονομάζουν brain death.
Συμφωνεί η παπική εκκλησία; Ναι ή όχι; Γιατί αρνείται να αποφανθεί ex cathedra ο Ποντίφηκας για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα και επιτρέπει τη διαστροφή, εκ μέρους της επιστήμης, της οντολογίας (κακός όρος αλλά τον χρησιμοποιώ) του ανθρώπου.
Η καρδία είναι συνώνυμο και ταυτόσημο της ζωής ή ο εγκέφαλος; Ζωή δίχως εγκέφαλο υπάρχει, αλλά ζωή χωρίς καρδιά δεν υπάρχει.
---------- --------------
Ανώνυμος είπε ...
Ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β' είχε πει (όχι από καθέδρας) το προφανές από θεολογική άποψη, ότι η επιστήμη δεν μπορεί να προσδιορίσει πότε χωρίζεται η ψυχή από το σώμα
Επίσης
“Each human being, in fact, is alive precisely in so far as he or she is ‘corpore et anima unus’, (body and soul united) and he or she remains so for as long as this substantial unity-in-totality subsists.”
“It is never licit to kill one human being in order to save another.”
Και άλλα παρόμοια. Να σημειωθεί ότι στην συνοπτική Κατήχηση δεν γίνεται λόγος για εγκεφαλικό θάνατο αλλά για πραγματικό θάνατο(476).
--------- -------------
Προς τον Ανώνυμο, παρατήρηση 2η
Φαίνεται ότι έχω χάσει πολλά επεισόδια. Έμεινα σε αυτά του 1980 και αρχές του 1990.
Η Κατήχηση (CCC 2296, ενδεχομένως και η 476,) δεν γνωρίζω ποιάς χρονολογίας είναι.
Πάντως, είναι γεγονός ότι αφ΄ ης στιγμής έγινε γνωστό ότι ο εγκεφαλικός "θάνατος" δεν ήταν θάνατος και ότι η δωρεά σώματος αφορούσε σε ημιθανείς και όχι σε αποβιώσαντες, θεωρουμένους "πτώματα", άρχισε η ραγδαία επιστροφή των δελτίων (κάρτα δωρητή) εκείνων που είχαν παραπλανηθεί και νόμιζαν ότι τα όργανα λαμβάνονται μετά θάνατον. Με τις ευλογίες, σημειωτέον, των προκαθημένων τόσο στην ορθόδοξη, όσο και στην παπική εκκλησία.
Έκλειναν το στόμα σε όποιον απεκάλυπτε το επιστημονικό ψεύδος του εγκεφαλικού "θανάτου", ισχυριζόμενοι ότι "όλα τα θρησκευτικά δόγματα δέχονται τις μεταμοσχεύσεις από "πτωματικούς" (sic) δότες" (βλ. τηλεοπτική εκπομπή στον ΑΝΤ-1, με τίτλο "ΛΙΑΝΑ", 1/4/1993, "Μεταμοσχεύσεις : ζωή ή θάνατος",παρουσιάστρια η κα. Κανέλλη).
Τα γράφω αυτά εκ πείρας και μετά το "αφιλάδελφον", που μου καταλόγισε ειδικός νομοκανονολόγος της τότε (1990) συνοδικής επιτροπής για το ζήτημα αυτό. Ταύτα δια τα καθ΄ ημάς, που ακολουθούν κατά πόδας τα δικά σας - υποθετικό το "δικά σας".
Όπως φαίνεται τώρα, η παπική εκκλησία ανακρούει πρύμνα και μένουμε εμείς - και οι άλλοι ... - συνοδευόμενοι από την προτεσταντική (αγγλικανική) ουνία. Στις άλλες περιπτώσεις επανερχόμαστε στη γνωστή μας θέση και δεν χρειάζεται να γράψω ποια είναι αυτή.
(Περισσόιτερα http://aktines.blogspot.com/2011/04/blog-post_5304.html)