Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Οι ορθόδοξες μαϊμούδες



Νεότερη επεξεργασία μετά προσθήκης 27/05/2011
Αν δεν σας κουράζει, διαβάστε και τα σχόλια


Εκτός από τα διάφορα άλλα "ορθόδοξα" : σταλινισμούς, εβραϊσμούς και πολιτικούς πολιτισμούς (πολιτική ορθότητα) έχουμε και τις ορθόδοξες μαϊμούδες. Θέλετε ένα παράδειγμα; Ορίστε:

Ένας σχολιαστής προκειμένου να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και να πείσει εαυτόν και αλλήλους ότι θρησκεία σημαίνει και συνεπάγεται λατρεία των ειδώλων, ενώ αντίθετα εκκλησία σημαίνει λατρεία του ακτίστου, αρύεται επιχειρήματα από συνόδους και αγίους. Φθάνει δε στο σημείο να μας πει ότι:

"Θρησκεία έχουμε, όταν ειδωλοποιούμε ακόμη και το Χριστό, τον οποίον τοποθετούμε στο βάθρο, στο οποίον προηγουμένως είχαμε τον Βάαλ και τον θυμιάζουμε, του ανάβουμε κεριά, του φτιάχνουμε φανουρόπιτες, βάζουμε τα σώβρακά μας κάτω από την αγία Τράπεζα και άλλα πολλά".

Αυτά όμως δεν συμβαίνουν, μας λέει, αν προηγουμένως έχουμε φροντίσει να μετανοήσουμε με νήψη και προσευχή. Και υποτίθεται, πως μας τα παρέχει μόνο η εκκλησία. Η θρησκεία όχι, διότι εξ ορισμού "θρησκεία ίσον λατρεία των ειδώλων".

Γιατί όμως η θρησκεία αποκλείει τη νήψη και την προσευχή δεν μας το λέει. Του αρκεί ότι, κάθε ταύτιση του ακτίστου θεού με το κτιστόν του θεού, είναι πράξη εμφαίνουσα ειδωλοποίηση, όπως αναφέρει η σύνοδος της Λαοδικείας και γράφει ο π. Ρωμανίδης.

Η σύνοδος όμως της Λαοδικείας δεν γράφει αυτό. Γράφει ότι "ου δει Χριστιανούς εγκαταλείπειν την Εκκλησίαν του Θεού και απιέναι, και αγγέλους ονομάζειν, και συνάξεις ποιείν, όπερ απαγορεύεται". Είναι σαφές, δεν πρέπει οι Χριστιανοί να ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ ΦΕΥΓΟΝΤΕΣ (: και εγκαταλείπειν και απιέναι) την Εκκλησία του Θεού.

Όποιος εγκαταλείπει (τον Θεό) φεύγοντας από την Εκκλησία υποστρέφει στη θρησκεία των ειδώλων. Δεν σημαίνει όμως αυτό ότι όποιος μένει εντός Εκκλησίας, είναι εκτός θρησκείας. Που το βρήκαν αυτό; Δικό τους είναι και μας υποβάλλουν τα προτεσταντικά καμώματα, δηλαδή τις κατηγορίες που μας προσάπτουν, και τις οποίες "ορθοδόξως" αναμασά ο συνοδός αυτών σχολιαστής :

"ειδωλοποιούμε ακόμη και το Χριστό, τον οποίον τοποθετούμε στο βάθρο (σημ. προφανώς εννοεί τις Εικόνες), στο οποίον προηγουμένως είχαμε τον Βάαλ και τον θυμιάζουμε, του ανάβουμε κεριά, του φτιάχνουμε φανουρόπιτες, βάζουμε τα σώβρακά μας κάτω από την αγία Τράπεζα και άλλα πολλά".

Μας φέρνει τέλος και τον άγιο Νεκτάριο και την αναφορά του στην περίοδο της Εικονομαχίας. Αλλά αυτά του αγίου Νεκταρίου είναι αντιγραφή όσων γράφει ο Κ. Παπαρηγόπουλος. Δεν μας το είπε αυτό. Τον ευχαριστούμε πάντως που μας τα υπενθύμισε. Για να μη ξεχνάμε το θρίαμβο των Εικόνων και τον άγιο Νεκτάριο.

Ο σχολιαστής επανήλθε γράφοντας :

"Εμάς μας απασχολεί η γνώμη ενός αγίου και τίποτε άλλο. Τώρα, αν ο άγιος Νεκτάριος μας παραπλάνησε, τότε το θέμα παίρνει άλλη διάσταση."

Και η απάντηση ήταν :

Αγαπητέ κύριε

Αυτή την έμμεση διαβολή κατά του προσώπου του αγ. Νεκταρίου να την κρατήσετε για τον εαυτό σας και όχι γιά όσους θα σας διαβάσουν και θα νομίζουν ότι "παραπλανά" ο άγιος. Παραπλανημένος μπορεί να είστε εσείς. Εμείς δεν είμαστε.

Διαβάστε αυτά που γράφει ο Παπαρηγόπουλος και δείτε μετά αυτά που εξιστορεί ο άγιος Νεκτάριος. Ιστορία κάνει όταν γράφει για "Μεταρύθμιση και Εικονομαχία", δεν κάνει θεολογία.

Τι πάτε και τα κολλάτε αυτά στο θέμα Θρησκεία-Εκκλησία; Αγωνιζόσαστε μάταια να επιχειρηματολογήσετε και επειδή δεν σας βγαίνει τίποτα, αρκείστε σε ένα: "Αν αυτά που ειπώθηκαν έγιναν καταληπτά με αυτό τον τρόπο, ειλικρινά λυπούμεθα".

Πείτε μας για να το μάθουμε κι εμείς, τι είναι αυτό που σας λυπεί δια τον ατυχή δικό μας τρόπο κατανόησης των γραφομένων σας;

Ήρθε ο Χριστός να καταργήσει το Νόμο και δεν το καταλάβαμε;
Ήρθε να καταργήσει την πίστη και δεν το καταλάβαμε;
Ήρθε να καταργήσει τη φιλοσοφία και δεν το καταλάβαμε;
Τι ήρθε, τέλος πάντων, να καταργήσει;

Ήρθε να οικοδομήσει την Εκκλησία. Μήπως εμείς διαφωνούμε σ΄ αυτό; Σημαίνει όμως τούτο ότι η δόμηση της Εκκλησίας κονιορτοποιεί τη Θρησκεία; Άπαγε.

Το έγραψα και θα το ξαναγράψω : Εκ Θεού η Θρησκεία, αλλά εκ του Διαβόλου η παραχάραξη της Θρησκείας. Όποιος αφελώς πάει να καταργήσει τη Θρησκεία, αντί να καταργήσει τον παραχαράκτη Διάβολο, προσπαθεί να ακυρώσει το έργο του αγίου Θεού. Διότι χωρίς Θρησκεία η Εκκλησία αλλοιώνεται, διαφθείρεται, και αντί αγίων βγάζει μεταπατερικά, συναφειακά, καλλιτεχνικά και άλλα αισθησιαρχικά τέρατα της εξελικτικής διεργασίας.

Αν το ορατόν του αγίου Θεού και Πνεύματος του Θεού είναι η Εκκλησία (το άγιον Πνεύμα όλον συγκροτεί τον θεσμόν της Εκκλησίας), το αόρατον Αυτού είναι η Θρησκεία. Τι σημασία έχει αν τη διαφθείρει ο Εωσφόρος; Μήπως το ίδιο δεν κάνει και στην Εκκλησία με τον εσμό των αιρετικών; Χρέος μας είναι να φανερώνουμε τα
...

"εντάλματα και διδασκαλίας των ανθρώπων, άτινά εστι λόγον μεν έχοντα σοφίας εν εθελοθρησκία και ταπεινοφροσύνη και αφειδία σώματος, ουκ εν τιμή τινι προς πλησμονήν της σαρκός".

Αυτή την εθελοθρησκεία οφείλουμε να καταγγέλουμε και όχι τη δική μας. Εκ Θεού τριαδικού είναι η δική μας Θρησκεία, δεν είναι εξ ανθρώπων.

8 σχόλια:

  1. Αν κατάλαβα καλά ενοχλεί και το λιβάνι. Σε έναν ύμνο δεν λέει 'κατευθυνθήτω η προσευχή μου ως θυμίαμα ενώπιόν σου' - το λιβάνι δηλαδή είναι στη θρησκεία και όχι στην εκκλησία? Να το ανάβουμε δηλαδή εκτός εκκλησίας? Στο κλίμα των ημερών ο σχολιαστής κύριε Χριστοδουλίδη. Δεν πήγαινε σήμερα στο Μαξίμου και αυτός να συνεννοηθεί για την πορεία της χώρας? Από την άλλη, το θυμίαμα είναι γνωστό σε όλους ποιον ενοχλεί. Τι να σχολιάσω τώρα?
    Ιωάννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το λιβάνι; Και ποιος από αυτούς θέλει το λιβάνι; Όλοι τους αλιβάνιστοι είναι και για την "τσίκνα" των σπιτιών τους αγοράζουν αρωματικά κεριά ή κάτι άλλα περίεργα (κάκοσμα) "καπνογόνα" που τα συνηθίζουν στις Ινδίες και στο Θιβέτ.

    Λιβάνι; Τι λέμε τώρα; Είμαστε στα καλά μας;

    Ευχαριστώ αγαπητή Ιωάννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Όσον αφορά τον άγιο Νεκτάριο, εσείς παραδεχτήκατε, ότι μας μεταφέρει αναλήθειες του Παπαρηγόπουλου και όχι εμείς."

    Κυπριανός Χ. απάντηση :
    Αγαπητέ κύριε

    Δεν σας τιμά να αλλοιώνεται αυτά που γράφω. Και δεν είναι προς έπαινον να εισηγείσθε νοήματα, που δεν βγαίνουν με τίποτα.

    Πού διαβάσατε και πώς βγάλατε το συμπέρασμα από αυτά που έγραψα, ότι ο Παπαρηγόπουλος λέει αναλήθεις και ότι ο άγιος Νεκτάριος μας μεταφέρει τις αναλήθειες (εσείς το λέτε και όχι εγώ) του ιστορικού Παπαρηγοπούλου;

    Αν ο άγιος Νεκτάριος δεχόταν ή απέρριπτε αυτά που γράφει ο ιστορικός, θα είχε γράψει ένα αναιρετικό, των ισχυρισμών Παπαρηγοπούλου, βιβλίο. Η αναφορά που κάνει δεν συνεπάγεται αποδοχή των ιστορικών γεγονότων.

    Και ως προς αυτό που γράφετε :
    "Αν δεν σας βολεύει ο π. Ρωμανίδης, για να στρέψετε τα πυρά σας εναντίον του, τότε στραφείτε κατά των ζώντων υποστηρικτών του, Ναυπάκτου Ιεροθέου, π. Γ. Μεταλληνού και άλλων κατά εσάς μεταπατερικών"

    Θα ήταν προτιμότερο να συμβουλεύσετε τον π. Ιερόθεο Βλάχο και τον π. Γ. Μεταλληνό, λέγοντάς τους ότι δεν μπορούν από τη μια να διατυμπανίζουν ότι ο "θεός αγάπη εστί" και από την άλλη να αφήνουν την αγάπη έκθετη και γυμνή συναισθήματος. Αν η αγάπη δεν έχει ανάγκη από και δεν είναι το κατ΄ εξοχήν συναίσθημα (κατ΄ άνθρωπον μιλώ), το οποίο διαμορφώνει τις άλλες εκφάνσεις του βίου μας, τότε ας μας πουν πώς αλλιώς εκφέρεται το "εστί" της αγάπης του αγίου Θεού. Και ας μας πουν αν είναι λάθος η συνύφανση (δεν θα έλεγα ταύτιση ή ταυτότητα) της θρησκείας με το συναίσθημα.

    Θεός σημαίνει Θρησκεία και Θρησκεία σημαίνει Συναίσθημα, διότι "ο θεός αγάπη εστι" και αγάπη σημαίνει συναίσθημα. Αν κάνω λάθος ας έρθουν να μου το πουν.

    Καλός ο π. Ρωμανίδης, δεν λέω, αλλά και ο Νεστόριος καλός ήταν. Μόνο που την υπεραγία Θεοτόκο την έλεγε Χριστοτόκο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έγραψε ο σχολιαστής :

    "Τις όποιες θεολογικές συμβουλές σας στους αναφερόμενους υποστηρικτές του π. Ρωμανίδη και όχι σε μας"

    Και η απάντηση ήταν :

    Δηλαδή, εσείς δεν είσαστε πλήρως αποδεχόμενος και σύμφρονος προς τον π. Ρωμανίδη. Με παραπέμπεται στους π. Βλάχο και π. Μεταλληνό κείμενα των οποίων (του πρώτου) μας καταθέσατε για να μας πείτε πόσο σκάρτοι είμαστε εμείς που αμυνόμαστε της Θρησκείας και δεν θέλουμε να την αντικαταστήσουμε με την Εκκλησία.

    "Την Θρησκείαν μου έδωσαν θεϊκήν", κατά το
    "την γλώσσαν μου έδωσαν ελληνικήν" (Ελύτης)
    Και διάβαζε
    Θρησκεία ίσον γλώσσα, ίσον Λόγος - τι να κάνουμε; ελληνικός!

    Εκκλησία ο λόγος μας,
    Θρησκεία ο λόγος μας,
    Πίστη ο λόγος μας

    Το ορατό
    Το αόρατο
    Το έμπρακτο "Πιστεύω" ημών των Ελλήνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ
    Να, επί τέλους μια αγιογραφική τεκμηρίωση της θρησκείας, ο Ελύτης!

    Κυπριανός Χ
    Το περίμενα. Η αισθησιαρχία και η αισθησιοκρατία δεν μπορούσε να μην εκδηλωθεί, για να κάνει αποδεκτό, επιτέλους, τον όρο "θρησκεία". Υπό άλλες προϋποθέσεις είναι για τα σκουπίδια!

    Συνέλθετε, αντιληφθείτε την πλάνη σας. Δεν περιμένουμε τους αισθητικούς να μας μάθουν την πίστη μας και τι σημαίνει ο όρος "θρησκεία". Δεν παίρνουμε μαθήματα θεολογίας από τους αισθητικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτή η εμμονή με την προσπάθεια εντοπισμού λέξεων για να πάει αλλού το νόημα δεν μπορεί να εξηγηθεί. Πουθενά στο κείμενο δεν συνάγεται ότι υφίσταται προσβολή του Αγίου Νεκταρίου. Αναφορά γίνεται μόνο στο γεγονός ότι ο Αγιος Νεκτάριος συνέγραψε κείμενα αναφερόμενα στην περίοδο της εικονομαχίας. Ο/ οι σχολιαστές τι ακριβώς επιθυμούν να κάνουν? Ο/ οι σχολιαστές είναι κατάλληλοι για να γράφουν τις ομιλίες του πρωθυπουργού.
    Μία πιστή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητή αναγνώστρια/σχολιάστρια

    Τα ανωτέρω και άλλα - βλ. ανάρτηση "Προς υμνητή του π. Ι. Ρωμανίδη" - βρίσκονται στην πρωτόλεια μορφή τους στον δεσμό

    http://apotixisi.blogspot.com/2011/05/normal-0-false-false-false_26.html

    Θεώρησα χρήσιμο να παρουσιάσω τον διάλογο που είχα με έναν σχολιαστή. Ήθελα από χρόνια να τα γράψω αυτά, διότι μου είχε δοθεί από άλλον (καθηγητή Πανεπιστημίου) η αφορμή. Αλλα είπα να κάνω υπομονή. Περίμενα 15 τόσα χρόνια, αρκετά δεν νομίζεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κύριε Χριστοδουλίδη,
    Ναι, νομίζω ότι αρκετά περιμένατε. Κάποια πράγματα πρέπει κάποτε να ξεκαθαρίζονται. Εξάλλου τώρα είναι γενικά η εποχή του ξεκαθαρίσματος.
    Χαιρετισμούς,
    Μία πιστή

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους