Παρασκευή 15 Ιουλίου 2011

Η νέα συνέντευξη του αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου


Νέα συνέντευξη έδωσε ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος μετά την συνάντηση που είχε με τον κύριο υπουργό της Οικονομίας κ. Βενιζέλο.

Η συνέντευξη δόθηκε, τη φορά αυτή, στην κρατική ΕΡΤ (ΝΕΤ) και όχι στη "Ζούγκλα" της φαιάς ενημέρωσης.
Λεπτομέρειες :

http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=8666:2011-07-14-17-54-16&catid=43:2011-04-16-11-54-50

Πολλά θα μπορούσε κανείς να γράψει. Αν όμως θυμηθεί το "ο άφρων πληθύνει λόγους" θα περιοριστεί στα σημαντικότερα. Και ένα από αυτά είναι η γνωστή γλυκίζουσα νεοορθόδοξη απόφανση :

"Η Εκκλησία δεν είναι μία ιδεολογία η οποία μπορεί να αλλάξει, αλλά είναι βίωμα, τρόπος ζωής και θα μπορούσε να λειτουργήσει ως μία υποψία για παραπέρα προβληματισμό και ανίχνευση γι’ αυτό που είναι Εκκλησία, από αυτό που δεν είναι"

Όσο καλή διάθεση κι αν έχει κάποιος, δεν θα μπορούσε να μη χαρακτηρίσει τα ανωτέρω σαν "γλώσσα με ακριβό βερνίκι σε σάπιο ξύλο". Η λεγόμενη "ξύλινη γλώσσα" έχει παραλλαγές.

Διότι τι θα πει "η Εκκλησία δεν είναι ιδεολογία"; Ποιος του είπε ότι κάθε ιδεολογία αρύεται τον λόγο της από τα μπαλκόνια ή από τα γήπεδα. Και ποιος του δίνει το δικαίωμα να ευτελίζει αυτό που ονομάζουμε Ιδέα;

Αν ο ίδιος και οι προς τούτο αρμόδιοι και υπεύθυνοι αυτό δεν μας το έμαθαν, το φταίξιμο είναι δικό τους. Όπως έχουμε την Θεολογία, όμοια έχουμε και την Ιδεολογία. Λόγος περί Θεού είναι η πρώτη, λόγος περί Ιδέας η δεύτερη, με την έννοια ότι δεν αναφερόμαστε αφηρημένα σε ιδέες και ιδέα. Αναφερόμαστε σε ενυπόστατη Ιδέα και μάλιστα στην περί Θεού ενυπόστατη Ιδέα και όχι σε ο,τιδήποτε άλλο, οπωσδήποτε δε, με τις ατελείς ανθρώπινες διηγήσεις μας.

Ενυπόστατη και όχι ανυπόστατη είναι και η του Αγίου Πνεύματος ιδέα, είναι η "πάσα αλήθεια" στην οποία μας οδηγεί η Χάρις του αγίου Θεόύ και η οποία, όπως φαίνεται, δατηρεί λίαν χαλαρούς δεσμούς με τους σεβαστούς εκπροσώπους της διοικούσας Εκκλησίας.

Ιδέα είναι και η Εκκλησία, αλλά είναι ενυπόστατη ιδέα. Κλήρος και λαός την φανερώνουν.

Αν λοιπόν η ενυπόστατη αγιοπνευματική Ιδέα δεν είναι "πάσα η αλήθεια", τότε πώς περιμένει "να λειτουργήσει ως μία υποψία για παραπέρα προβληματισμό και ανίχνευση" το βίωμα και ο τρόπος ζωής "γι’ αυτό που είναι Εκκλησία, από αυτό που δεν είναι";

Αυτή η ταύτιση της ιδεολογίας με κάθε τι ευτελές, ανάξιο και αλλότριο δεν συμβάλλει σε αυτό που επιθυμεί, δηλαδή, αυτό το "κάτι που δεν αλλάζει". Και δεν είναι καθόλου παράξενο, αφού άπαξιώνει ιδέες και Ιδεολογία, να περιπίπτει σε θλιβερό αδιέξοδο : Να θέλει κάτι που δεν αλλάζει, ενώ η πραγματικότητα βοά δια λόγων και πράξεων ότι πάμε να τα αλλάξουμε όλα.

Τι έχει αφήσει όρθιο η παγκοσμιοποίηση και τι έχει παραμείνει αναλλοίωτο από τον οικουμενισμό;

4 σχόλια:

  1. Όταν οι θεράποντες του γιανναρισμού θέλουν να πλήξουν ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ τους αντιφρονούντες επιστρατεύουν τις βαρύγδουπες λέξεις ηθικισμός,πιετισμός,νομικισμός,ιδεολογικοποίηση της πίστης.θρησκειοποίηση του εκκλησιαστικού γεγονότος κι ό,τι άλλο κατεβάσει η νεοορθόδοξη κούτρα τους.Από κοντά και οι Ρωμανιδόπληκτοι τύπου Ναυπάκτου Ιεροθέου που ανακάλυψαν την αληθινή Θεολογία της θέωσης του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά όταν ο ίδιος γράφει χαρακτηριστικά ότι ΗΜΕΙΣ ΟΥΔΑΜΟΥ ΠΕΡΙ ΘΕΩΣΕΩΣ ΑΝΑΓΡΑΨΑΙ ΤΕΘΑΡΡΗΚΑΜΕΝ!Κι αυτοί συνέχεια μας μιλούν για θέωση ενώ αυτή πρωτίστως συνιστά βίωμα κι όχι ακαδημαική ενασχόληση.
    ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ τον αγαπητό συνάδελφο κ. Νανή

    Ειλικρινά είναι πολύ χρήσιμο αυτό που γράφει σχετικά με τον αγ. Γρηγόριο Παλαμά. Τον οποίο έχω διαβάσει από την Φιλοκαλία, αλλά μου διέφευγε το "ημείς ουδαμού περί θεώσεως αναγράψαι τεθαρρήκαμεν".

    Πάντα ήμουν επιφυλακτικός με τον π. Ρωμανίδη, ειδικά με τη "νευροβιολογική ασθένεια της θρησκείας", και όλα αυτά τα περί θεώσεως, δοξασμού κλπ., κλπ., τα οποία τόσο προβάλλουν άλλοι (...), με έκαναν λίαν διστακτικό να τα αποδεχθώ σαν "βίωμα" και "τρόπο υπάρξεως" της εκκλησιαστικής βιοτής.

    Αυτό το "γλειφιτζούρι" της νεοκακοδοξίας με το ορθόδοξο περιτύλιγμα μου ήταν, και είναι, ενοχλητικό έως απαράδεκτο.

    Ευχαριστώ και πάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν είναι αναγκη να μας βαζεις να βλέπουμε την άσεμνη εμφάνιση της πασοκτζου Στάη ούτε τις προκατειλημμενες ερωτησεις της που ακουσαμε και σιχαθηκαμε προς την Εκκλησια και τον Ιερώνυμο για την εκκλησιαστικη περιουσια, που λενε ολοι οι εκκλησιομαχοι.

    Να επιλεγεις καλυτερα τι βαζεις. Μην γινεις βρωμομπλογκ οπως ειναι άλλα.
    Καλός ανθρωπος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευχαριστώ τον "καλό άνθρωπο" και σχολιαστή
    Θα τον παρακαλούσα μόνο να γίνει λιγάκι, όχι πολύ, καλύτερος.
    Για να τον βοηθήσω, αυτό μπορεί να συμβεί όταν δεν εμπλέκει άλλους στα σχόλιά του.

    Τον ευχαριστώ για την ... συναντίληψη, όπως λένε μερικοί άσχετοι με τα θεολογικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους