Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2011

"Γραφή σφάλλουσα την αλήθειαν λέγει"



Ο απόφοιτος των ιερατικών Σεμιναρίων της Σχολής των Θηβών π. Βασίλειος Θερμός (π.ΒΘ) αναγκάστηκε να προβεί σε δευτερολογία. Τα Κεφάλαια Πολιτικής θεολογίας που εξέδωσε με τίτλο "Συνωμοσιολογία και αντισημιτισμός: ένα επείγον ποιμαντικό πρόβλημα", έκαναν μερικούς να προβούν σε εντονότατα επικριτικά σχόλια. Περί του Θέματος αυτού υπάρχει η σχετική ανάρτηση στο ιστολόγιο αυτό που διαβάζετε ( Κυπριανός Χριστοδουλίδης ). Στη δευτερολογία του π.ΒΘ με τίτλο  «Κεφάλαια» αποκρίσεως προς τους εγκαλέσαντας και παροργισθέντας, υπήρξαν εκ νέου σχόλια, ένας δε εξ αυτών έγραψε ...

- Ανώνυμος :
"Τώρα αυτά που γράφουν κάποιοι άλλοι τα διαβάζω βερεσέ αφού δεν έχουν πιεστήρια". Έ
λαβε την ακόλουθη απάντηση ...

"Σωστό, αν και λάθος, είναι αυτό που γράφεις. Τα "βερεσέ" δικά μας που διαβάζεις, είναι διότι δεν έχουμε "πιεστήρια"(sic). Βλέπεις, όταν κάτι έχουμε να πούμε κι εμείς, γραπτά ή προφορικά, βρίσκουμε τα ρολά των πιεστηρίων κατεβασμένα. Τα βιβλία που γράφουμε δεν αναλαμβάνουν να τα εκδώσουν οι γνωστοί οίκοι (σημ. αν κάνουν αυτό το λάθος καμιά φορά, η διαφημιστική σιωπή τους τά λέει όλα). Ας αφήσουμε και τα οπτικοηχητικά "αντιφωνητήρια", που δεν μας κάνουν ποτέ τη χάρη να ακουστούμε.

Αλλά δεν έχουμε και τα πειστήρια, βλέπεις, για να πείσουμε όσους μας ακούν "βερεσέ". Αν για την κάθε κουβέντα μας ή για την κάθε λέξη που γράφουμε, τους βάζαμε να μας πληρώνουν, τότε θα ήταν όλα μια χαρά. Έτσι έφτιαξαν το νεοέλληνα οι ποικίλοι ταγοί του. Όταν πληρώνει μένει ικανοποιημένος, και αυτός, αλλά και εκείνοι, που του ανέθεσαν τό, με αμοιβή, "πόστο" της ψευτοδιάσημης και κίβδηλης σοφίας του."


Μετά έτερος σχολιαστής ευγνωμονών τον π.ΒΘ, συνέστησε στους αναγνώστες να διαβάζουν τον θαρραλέο ιερέα, αλλά και τον π. Αλέξανδρο Σμέμαν για να τους λυθούν πλείστες όσες απορίες σχετικές με θρησκευτικά θέματα (πολιτικής θεολογίας συμπληρώνουμε εμείς). Παρέθεσε ένα απόσπασμα από τη γραφίδα του π. Σμέμαν για να λάβει κι αυτός την ακόλουθη απάντηση :

[Τότε, ας ξαναδιαβάσουμε τον Σμέμαν ...

«Ένα άθλιο, παράλογο μίσος... καί γιά τό ίδιο τό γεγονός πως καλούνται νά προχωρήσουν κάπου, πως τούς ζητούν νά τό ξανασκεφτούν, νά καταλάβουν... Αυτό τό μίσος είναι ένας τρομακτικός αυτοερωτισμός. Άρνηση κάθε λογικής, κάθε λόγου, κάθε αναλύσεως»

... για να γίνουμε λογικά πρόβατα! Έκτακτα !!

Μιλεί για "άθλιο παράλογο μίσος"
- Πού το είδε και σε ποιούς αναφέρεται άγνωστο.

- Και παρακάτω μας συνιστά "να προχωρήσουμε κάπου" ! Προφανώς εννοεί τον αγαπολογικό παπισμό ή μάλλον την αγαπητική σχεσιολογία των προτεσταντών, και ακόμη, ότι  "μας ζητούν 
να το καλοσκεφθούμε, να το καταλάβουμε".  Ποιοι και ποιο "να το καλοσκεφθούν, να το καταλάβουν" ;  Μα, τι άλλο, να προχωρήσουμε εν αγάπη (σημ. στο γεγονός της αγάπης) και να κάνουμε στην άκρη τον αντιπαπισμό για να καταπαύσει και ο αντισιωνισμός. Και αφού πάψουμε να είμαστε ο,τιδήποτε αντί, τότε θα λουστούμε με το φως του "ένας θεός για όλους".

Ναι, δεν διαφωνούμε, ένας Θεός για όλους αλλά με μια πίστη, όπως αυτή μας παραδόθηκε και στη συνέχεια προδόθηκε από τον παπισμό. Θα είχε όντως ποιμαντικό ενδιαφέρον ο λόγος το π. ΒΘ αν μας διαφώτιζε με ποιο τρόπο η αίρεση και οι αιρέσεις μας γυρίζουν πίσω στον αρχαϊκό ιουδαϊσμό και τις παραλλαγές του (σημ. όλα εκσυγχρονίζονται) : Τον ανεικονικό και τον εικονικό. Το λαμπρό παράδειγμα του παπισμού - ευθύνεται για τον προτεσταντισμό - αρκεί για να καταλάβουμε πώς γίνεται η μετάπτωση αυτή. Όπου ως γνωστόν οι παρυφές του προοδευτικού προτεσταντισμού - γέννημα του παπισμού μη ξεχνάμε, συμπίπτουν απόλυτα με εκείνες του εφεκτικού ιουδαϊσμού. Φιλόσοφο θέλουν τον Χριστό οι προοδευτικοί προτεστάντες, προφήτη (μας κάνουν τη χάρη) τον θέλει η προοδευτική κουλτούρα του ιουδαϊσμού. Ο πάπας εξακολουθεί να διατηρεί για τον εαυτό του την αντιπροσωπεία του αγίου (δικού του) πνεύματος (δικό του κι αυτό).

Τον φανατισμό, κυρίως τη φονταμενταλιστική του μορφή, δεν τη γεννά η παραδοθείσα Πίστη. Διότι αποκλείει την αίρεση. Τη γεννά και την πολλαπλασιάζει η πλήρης αποξένωση από το χριστιανικό Δόγμα. Σήμερα τα σκήπτρα ανήκουν στον κυρίαρχο προτεσταντισμό αμερικανικής έκδοσης. Εμείς έχουμε εδώ το ΕΛΙΑΜΕΠ και τους ποικίλους συνεργάτες του μετά ή άνευ ιερατικής ενδυμασίας.]

Αυτά που διαβάσατε είχαν οπωσδήποτε και την αφορμή τους. Δεν ήταν άλλη από σχολιαστή και την ολιγόλογη κριτική - ήταν το "βερεσέ" του αρχικού Ανώνυμου - που άσκησε στα «Κεφάλαια» αποκρίσεως του π.ΒΘ. Να, τι έγραψε :

"Αν αυτά τα "Κεφάλαια αποκρίσεως" είναι λόγος ποιμαντικός και ιερατικός, τότε ας βάλουμε πάνω μας όλοι ένα ράσο και ας αρχίσουμε να κάνουμε διαποίμανση "προβάτων". Όχι λογικών προβάτων. Τα σημερινά ράσα μας θέλουν πρόβατα και όχι λογικά πρόβατα. Και αν μας λείπουν τα απαραίτητα επιστημονικά εχέγγυα (ντοκτορά, τίτλοι πανεπιστημιακοί, εργασίες κλπ.) δεν χάθηκε ο κόσμος. Μας αρκεί το ράσο, μπορούμε να το αγοράσουμε."

Ενημερωτικά οφείλω να προσθέσω ότι η συνωνυμία του σχολιαστή με τον γράφοντα είναι εντελώς συμπτωματική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους