Για την αφορμή του Σχολίου που ακολουθεί βλέπε
http://panagiotisandriopoulos.blogspot.com/2012/01/blog-post_27.html
όπου και η φωτογραφία
Υποθέτω ότι και αρκετοί άλλοι ήσαν κατηχητόπουλα. Πλην όμως δεν θεώρησαν τον εαυτό τους κοτόπουλο, για να φτιάξουν το "κοκκινιστό" με τη συνταγή των Αγγελόπουλων, των Παπαδόπουλων ή των Γιανναράδων.
Μάλιστα γνωρίζω μερικούς που εξεδιώχθησαν πυξ-λαξ από αυτό (κατηχητικό) με την απόφαση του : "Ο Κύριος δεν σας χρειάζεται".
Αλλά δεν πήγαν να φτιάξουν τη δική τους "ιδιωτική οδό" θρησκευτικότητας του τύπου της νεοορθοδοξίας.
Δεν διέθεσαν τις νοητικές τους δυνάμεις για να γράφουν στιχάκια και τραγουδάκια "του σεβντά" ή άλλα νόστιμα, γλυκερά και ερωτικά, ποιηματάκια.
Δεν διέθεσαν την αισθητική τους για να εγγράφουν στη σελλουλόζη μακρόσυρτα μουντά πλάνα και αεροκοπανιστούς διαλόγους.
Δεν διέθεσαν τέλος την προς την σοφία φιλία τους για να γράφουν λεκτικά σοφιολογήματα, λογισμούς στριφνούς, που ούτε και οι ίδιοι δεν θα ήταν σε θέση να τους εννοήσουν.
Με πόνο και φιλότιμο, άκουσαν τον κατηχητή να τους διώχνει και αποφάσισαν να μάθουν, αν ο Κύριος τους χρειαζεται ή όχι. Ποτέ δεν τους πέρασε από το νού να βγάλουν τα απωθημένα τους ατιμάζοντας την Ορθοδοξία με γραφές δήθεν "τίμιες" (με την Ορθοδοξία) και ήθος άθλιας ελευθερίας. Τα ποιήματά τους τα έσκισαν και όσο για τα άλλα, κι αυτά τα πέταξαν στα μπάζα του διαδικτύου.
http://panagiotisandriopoulos.blogspot.com/2012/01/blog-post_27.html
όπου και η φωτογραφία
Υποθέτω ότι και αρκετοί άλλοι ήσαν κατηχητόπουλα. Πλην όμως δεν θεώρησαν τον εαυτό τους κοτόπουλο, για να φτιάξουν το "κοκκινιστό" με τη συνταγή των Αγγελόπουλων, των Παπαδόπουλων ή των Γιανναράδων.
Μάλιστα γνωρίζω μερικούς που εξεδιώχθησαν πυξ-λαξ από αυτό (κατηχητικό) με την απόφαση του : "Ο Κύριος δεν σας χρειάζεται".
Αλλά δεν πήγαν να φτιάξουν τη δική τους "ιδιωτική οδό" θρησκευτικότητας του τύπου της νεοορθοδοξίας.
Δεν διέθεσαν τις νοητικές τους δυνάμεις για να γράφουν στιχάκια και τραγουδάκια "του σεβντά" ή άλλα νόστιμα, γλυκερά και ερωτικά, ποιηματάκια.
Δεν διέθεσαν την αισθητική τους για να εγγράφουν στη σελλουλόζη μακρόσυρτα μουντά πλάνα και αεροκοπανιστούς διαλόγους.
Δεν διέθεσαν τέλος την προς την σοφία φιλία τους για να γράφουν λεκτικά σοφιολογήματα, λογισμούς στριφνούς, που ούτε και οι ίδιοι δεν θα ήταν σε θέση να τους εννοήσουν.
Με πόνο και φιλότιμο, άκουσαν τον κατηχητή να τους διώχνει και αποφάσισαν να μάθουν, αν ο Κύριος τους χρειαζεται ή όχι. Ποτέ δεν τους πέρασε από το νού να βγάλουν τα απωθημένα τους ατιμάζοντας την Ορθοδοξία με γραφές δήθεν "τίμιες" (με την Ορθοδοξία) και ήθος άθλιας ελευθερίας. Τα ποιήματά τους τα έσκισαν και όσο για τα άλλα, κι αυτά τα πέταξαν στα μπάζα του διαδικτύου.
Α(νώνυμος) :
ΑπάντησηΔιαγραφήαπορώ με τον κ. Χριστοδουλίδη...αυτό που εκφράζει είναι χριστιανισμός ποιας κοπης;
ΚΧ :
Προφανώς όχι σαν τη δική σας. Η Αισθητική (και οι αισθητικοί) έχουν τη δική τους "κόπια" του χριστιανισμού.
Α :
"δε θυμίζει ουτε ορθοδοξια ουτε καποια αλλη ομολογιακη εκδοχη του"
ΚΧ :
Σαφέστατα, διότι η ορθοδοξία και οι άλλες ομολογιακές εκδοχές έγιναν το "πασπαρτού" για να ανοίγει η πόρτα του "ένας θεός για όλους, μια θρησκεία για όλους". Μέσα όλοι.
Α :
"τελος, ποια η σχεση σας με την τεχνη κ. Κυπριανε;; αμφιβαλλετε οτι ενα ερωτικο ποιημα μπορει να ναι θεολογικο;; διαβαστε Συμεων νεο θεολογο"
ΚΧ :
Τα πνευματικά πνευματικώς ανακρίνονται και μην κάνετε "σφουγγαρόπανο" τον άγιο Συμεών, το νέο θεολόγο, για να καθαρίσετε γραφές ανοηταίνουσες. Γίνετε κι εσείς ασκητής όπως ο άγιος και μετά γράψτε μας τα ερωτικά σας. Πού ξέρετε; Μπορεί να αγιάσετε και δεν σας ειρωνεύομαι. Ο άγιος έφαγε όλη του τη ζωή στην άσκηση για να μας δώσει το έργο του, το οποίο σημειώσατε έχω διαβάσει. Κάνετε κι εσείς το ίδιο.
Α :
"πολυ μουντη η θεολογια σας, κυριε...πολυ ψυχρη. νομιζω οτι ο Καντιωτης που υπερασπιζεστε ειχε περισσοτερη αγαπη..."
ΚΧ :
Εσείς απορούσατε προηγουμένως "ποιάς κοπής χριστιανισμό εκφράζω" και τώρα μου λέτε ότι υπερασπίζομαι τον Καντιώτη;
Αιωνία η μνήμη του, ας έχουμε την ευχή του, αλλά κανένα δεν υπερασπίζομαι και για λογαριασμό κανενός δεν γράφω. Πλην ενός, του χρέους μου προς τα Ορθά Δόγματα που οι Πατέρες μας παρέδωσαν (Παράδοση). Συστατικό τους βέβαια είναι η αγάπη, αλλά οι άγιοι με δίδαξαν ότι η ταπεινοφροσύνη προηγείται και μετά ακολουθεί η εύρεση και η ένωση με την αγάπη. Η αγάπη του Θεού για τον άνθρωπο εκφράστηκε δια της άκρας ταπεινώσεως. Αν ο άνθρωπος δεν ταπεινωθεί είναι αδύνατο να εννοήσει το ασύλληπτο μεγαλείο της αγάπης. Η αγαπολογία θα είναι το καλούπι για να φτιάχνουμε το πασπαρτού, που πιο πάνω έγραψα.
Λοιπόν; Η δική σας Τέχνη και οι τεχνολόγοι της σας τα έμαθαν αυτά;
Πάντως εγώ δεν τα βρήκα. Εκείνο που συνάντησα ήταν η έπαρση, η αλαζονεία και η υπερφίαλος φιλαυτία
Ανώνυμος είπε...
ΑπάντησηΔιαγραφήμια διευκρινιση στον κ. Κ.Χ. για τον αγιο Συμεων. οντως ισως ηταν ατυχης η χρηση του αγιου ως ποιητου, διοτι ο συγκεκριμενος ειχε φτασει πολυ ψηλα. σε γενικες γραμμες ομως ξενιζει η χρηση ερωτικης και ποιητικης γλωσσας απο τετοιους γιγαντες αγιοτητας εμας τους ηθικιστες νανους. παντως, δε χρειαζεται να φτασει καποιος στη μεγαλη αγιοτητα του Συμεων για να εκφρασθει θεολογο - ποιητικα ή να εντοπισει θεολογια στην τεχνη. ειναι καπως φασιστικη αυτη η απαγορευση, δε νομιζετε;
τελος, μια μικρη μου παρατηρηση σε σας κ. Κ.: μη βλεπετε εαυτον καιτδογματα τοσο νοησιαρχικα και ψυχαναγκαστικα ή κινδυνευοντα αλωθηναι υπο βαρβαρων...χαλαρωστε και αγιαστε, σας επιστρεφω την ωραια σας ευχη, και τοτε θα φυγει αυτη η μουντη ατμοσφαιρα που επισημανα...
==================================
Και η δική μου διευκρίνιση στο ...
"παντως, δε χρειαζεται να φτασει καποιος στη μεγαλη αγιοτητα του Συμεων για να εκφρασθει θεολογο - ποιητικα ή να εντοπισει θεολογια στην τεχνη. ειναι καπως φασιστικη αυτη η απαγορευση, δε νομιζετε;"
ΚΧ :
Πρωτίστως νομίζω ότι θα πρέπει να πάψουμε το κηνύγι μαγισσών, όταν διατυπώνονται διαφορετικές γνώμες από αυτές που υποστηρίζουμε σθεναρά. Οι όποιες απαγορεύσεις δεν συνεπάγονται και δεν σημαίνουν νοοτροπία φασιστική. Τα τυχόν λάθη των άλλων οφείλουν να παραμένουν αχαρακτήριστα. Όχι να σπεύδουμε να προκαταλαμβάνουμε όσους μας ακούν ή μας διαβάζουν, λέγοντας ότι "ειναι καπως φασιστικη αυτη η απαγορευση". Το "κάπως" δεν ελαφρύνει το σημαινόμενο χαρακτηρολογικό αναγνωριστικό.
Τώρα, σχεικά με το "δεν χρειάζεται να φτάσουμε σε μεγάλη αγιότητα για να εκφρασθούμε θεολογο - ποιητικα ή να εντοπισουμε θεολογια στην τεχνη", θα έλεγα ότι θεολογία (ή "θεολογία") οφείλουμε να εκδηλώνουμε σε κάθε μας έκφραση και δραστηριότητα. Μικροί και ασήμαντοι θεολόγοι οφείλουμε να γίνουμε όλοι οι θητεύοντες στους κόλπους της μητρός Εκκλησίας. Άλλο όμως αυτό και έτερο το θεολογικό μονοπώλιο της Τέχνης από τους θεράποντας αυτής.
Εδώ και σαράντα χρόνια, ίσως και περισσότερο, γινόμαστε μάρτυρες ενός λίαν αντιαισθητικού - αφού περί τέχνης ο λόγος - γεγονότος. Όπου οι μόνοι που επιτρέπεται να αρθρώνουν λόγο θεολογικό είναι οι έχοντες σχέση με την Αισθητική. Οι άλλοι είναι όλοι τους "μουντοί, ψυχροί και στερημένοι αγάπης"!
Πού το βρήκαμε αυτό; Καθίσαμε ποτέ να κουβεντιάσουμε μαζί τους; Τους έδωσε ποτέ κανείς βήμα ώστε να ακούσουμε τι επιτέλους λένε κι αυτοί; Ουδέποτε. Διαρκώς τους ίδιους και τους ίδιους έχουμε να μας λένε "μια από τα ίδια".
Και ύστερα μου λέτε "καπως φασιστικη αυτη η απαγορευση, δε νομιζετε;". Ε, λοιπόν, σας αντιστρέφω την ερώτηση και δώστε μου την απάντησή σας.
Και με την ευκαρία, προμετωπίδα του ιστολογίου γράφει : " Μὴ μὲ διαβάζετε ὅταν ἔχετε δίκιο".
Λαμπρά. Μήπως όμως θα πρέπει να πει κανείς στον αξιότιμο διαχειριστή του ιστολογίου ότι διαβάζουμε, γιατί προσπαθούμε να ανασύρουμε το δίκιο μέσα από αυτή τη σύγχρονη Βαβέλ; Και δεν υπονοώ βέβαια το ατομικό, το προσωπικό δίκιο, που ο καθένας νομίζει ότι έχει. Το δίκιο είναι ενυπόστατο, έμμορφο άρα γνώριμο, και όχι όπως ο κάθε αισθητικός το προσαρμόζει στα μέτρα του και μας το παρουσιάζει.
Αν κι αυτό το βρίσκεται φασιστικό, τι να πω; "Παντός άδειν ου ράδιον".
Όσο για τα υπόλοιπα (: μη βλεπετε εαυτον και τα δογματα τοσο νοησιαρχικα και ψυχαναγκαστικα ή κινδυνευοντα αλωθηναι υπο βαρβαρων, χαλαρωστε και αγιαστε) ας μη κουράσουμε άλλο τον αναγνώστη. Οι βάρβαροι είναι εδώ, είναι μέσα, και δεν χρειάζεται ο Καβάφης να μας πει ότι "δεν ήρθαν και τώρα τι κάνουμε;" .
Μη κοινοποιημένο στο ιστολόγιο, όπου και η σχολιαστική συζήτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος :
"ομως ξενιζει η χρηση ερωτικης και ποιητικης γλωσσας απο τετοιους γιγαντες αγιοτητας εμας τους ηθικιστες νανους"
Κυπριανός Χ :
Οι νάνοι ηθικιστές σκαρφαλώνουν στις πλάτες του αγ. Συμεών, του νέου θεολόγου, για να γίνουν γίγαντες. Έχουν τη συμπαράσταση της Αισθητικής, δηλαδή της Τέχνης, και όσους αυτή έχει εκμαυλίσει.
Α(νώνυμος) :
ΑπάντησηΔιαγραφή"τι εννοεις στο θεολογικο μονοπωλιο της τεχνης απο τους θεραποντας αυτης"
ΚΧ :
Οι θεράποντες της πάσης φύσεως Τέχνης - με την Αισθητική έννοια του όρου - είναι αυτοί που μονοπωλούν χρόνια τώρα τα θεολογικά μας γράμματα : Αγγελόπουλοι, Παπαδόπουλοι, Γιανναράδες δειγματοληπτικά.
Όσο για τα άλλα
"σοβαρα; να παψουμε να κρινουμε δλδ και να αφηνουμε τον καθενα να λεει ο,τι του κατεβει;" κλπ.,
τι θα σε πείραζε να δηλώσεις την όποια διαφωνία σου χωρίς να χαρακτηρίσεις φασιστική τη νοοτροπία μου; Πες την ολέθρια, πες την καταστροφική, πες την επικίνδυνη. Και τώρα αποδίδεις αόριστα (ευτυχώς) έμμεσο φασισμό (πάλι) σε όλους. Γράφεις εντελώς αυθαίρετα : "το σιγουρο ειναι οτι ο εμμεσος φασισμος του να εκφερω τη γνωμη μου και να τη θεωρω σωστη μονοπωλωντας το αλαθητο, συνηθως ενυπαρχει σε ολους μας λιγο πολυ".
Που το βρήκες αυτό γραμμένο; Αλλά έστω, μετά από αυτό θα πρέπει πολύ να σκεπτόμαστε όσοι εκφέρουμε τη γνώμη μας. Διότι λίγο-πολύ ενυπάρχει σε όλους μας κάποιος έμμεσος φασισμός, να θεωρούμε δηλαδή σωστά αυτά που γράφουμε και να μονοπωλούμε το αλάθητο.
Αλήθεια πες μου, αυτά που ακούς (Λ.Παπαδόπουλος), αυτά που διαβάζεις (Χ.Γιανναράς), αυτά που βλέπεις και ακούς (Θ.Αγγελόπουλος), τυχαία επιλογή τα σε παρένθεση, έκανες ποτέ τον κόπο να τα περάσεις από το ίδιο κόσκινο που πέρασες τα δικά μου, άμεσα κακίζοντάς με και έμμεσα (τώρα) αναθεματίζοντας σαν φασίστες όσους εκφέρουν γνώμη;
Α(νώνυμος) συνέχεια :
ΑπάντησηΔιαγραφή"ο φλωρινης τον αφορισε λογω αντεθνικισμου. ειναι αυτο ορθοδοξο φρονημα; για πες;"
ΚΧ :
Όχι, δεν το πήρε ο ποταμός, μου ξέφυγε.
Δεν έχω δει την ταινία (δεν βλέπω κινηματογράφο), συζητήσεις άκουγα και διάβαζα για όλα όσα γίνονταν. Κάτι είχε πάρει το μάτι μου σε φιλικό σπίτι, το έδειχνε η τηλεόραση (: Μετέωρο βήμα), ανία και πλήξη. Θυμάμαι, έπεσε μεγάλη φασαρία, έπιασε τόπο η διαφήμιση.
Θα έλεγα, πριν φτάσουμε στον αφορισμό, έπρεπε οι επιφορτισμένοι στα θέματα κυρώσεων (αφορισμοί κλπ.) να έδειχναν το ανάλογο ενδιαφέρον στα σχετικά με αυτούς ζητήματα, όπου και η αποκλειστική τους αρμοδιότης.
Αν λιγάκι σήκωναν το χαλί που πατούν, θα έβλεπαν πόσα έχουν ρίξει από κάτω του. Θέματα που επισύρουν άμεσα την ποινή του αφορισμού, αλλά δεν έκαναν και δεν κάνουν απολύτως τίποτα.
Τι να το συζητάμε; Έχει κανένα νόημα τώρα που μάθαμε (μας διδάσκουν) ότι "ένας είναι ο θεός για όλους", ότι έχουμε "τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες" και τόσα άλλα προστατευόμενα σημειωτέον από τα ανθρώπινα δικαιώματα; Αιρέσεις δεν υπάρχουν, Κόλαση δεν υφίσταται, σωθείημεν άπαντες (Ωριγένης).
Όποιος τολμήσει να προβεί σε αφορισμό, ο αφορισμένος θα ζητήσει τη δικαίωσή του μέσω του Διεθνούς Δικαστηρίου των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τότε καταλαβαίνεις τι έχει να γίνει.
Α(νώνυμος):
ΑπάντησηΔιαγραφή"να σου θυμισω οτι εσυ καταγγελλεις συνεχεια συγκεκριμενα προσωπα ως ασχετα με τη θεολογια και τους προσαπτεις το απαδειν στο θεολογειν"
ΚΧ :
Μάλλον δεν πρόσεξες καλά αυτά που γράφω. Δεν καταγγέλλω αυτά τα πρόσωπα ως άσχετα με το θεολογείν. Σχετικά μπορεί να είναι και αυτά που λένε και που γράφουν μπορεί να είναι άξια καταγγελίας από αρμοδιότερους εμού. Η καταγγελία μου είναι ότι, αυτά τα άτομα, μονοπωλούν τα θρησκευτικά και τα θεολογικά μας πράγματα εδώ και μισό αιώνα χωρίς να δίνεται η δυνατότητα σε άλλους, σε άλλες φωνές, να ακουστούν. Για να μάθουμε επιτέλους αν αυτά που μας λένε είναι ή δεν είναι σύμφωνα με την πίστη μας. Συμβαίνει όλοι τους να θέτουν σε πρώτη προτεραιότητα την Αισθητική, και με τον καλλιτεχνικό τους νου συγχρονίζουν τους φιλοσοφικούς τους στοχασμούς και μας εκσυγχρονίζουν. Αποτέλεσμα; Δεν ξέρουμε τι μας γίνεται.