Σάββατο 21 Ιουλίου 2012

Ο γυμνιστής βιβλιοκριτικός του περιοδικού "Σύναξη"

Υπήρξα για ένα σύντομο χρονικό διάστημα (τέλη του 1980) αναγνώστης του περιοδικού "Σύναξη". Το εγκατέλειψα ταχέως, όταν αντιλήφθηκα τον ύποπτο ρόλο του και τη δυσδιάκριτη νεοταξική, σιωνιστική δηλαδή, συμμετοχή του στα τεκταινόμενα. Τώρα, με αφορμή την κριτική που  άσκησε στη βιβλιοπαρουσίαση εκ μέρους της "Σύναξης" ο π. Ιωάννης Φωτόπουλος (*), μου δίνεται η ευκαιρία να προσθέσω και τον δικό μου λόγο. Κατά τη γνώμη μου, η δολιότητα της  παρουσίασης από τις σελίδες του εν λόγω περιοδικού, κρύβεται με έναν πολύ έξυπνο τρόπο στο απόσπασμα που ακολουθεί και τον επισημαίνει, από άλλη όμως οπτική, ο π. Ιωάννης Φωτόπουλος. Το απόσπασμα, με γραφή πλάγια, είναι αυτό που ακολουθεί :

"Κι αὐτό γιατί τό περιοδικό γράφει ὅτι ἡ Wicca «ἄν καί κατά βάση ἀποτελεῖ ἕνα θέμα πού ἀφορᾶ μεμονωμένα ἄτομα ἤ μικρές ἰδιωτικές ὁμάδες φαίνεται νά προσφέρει κάτι τό διαφορετικό σέ σύγκριση μέ τήν οἰκεία νεοπαγανιστική καί φυσικά τήν Ὀρθόδοξη Χριστιανική παράδοση. Καί γιά τήν ἀνακάλυψη αὐτοῦ τοῦ διαφορετικοῦ, τό παρόν βιβλίο - τό «βιβλίο τῶν σκιῶν» σ.σ.- μπορεῖ νά θεωρηθεῖ ἐνδεικτικό»."
ΚΧ
Αυτά μας λέει ο ουδέτερος και αντικειμενικός βιβλιοκριτικός του περιοδικού "Σύναξη". Έτσι, λοιπόν, καθώς είναι ξεβράκωτος από το ένδυμα-στολή της ψυχής, μας σινιστά να τα βγάλουμε κι εμείς όλα, να γίνουμε ουδέτεροι και αντικειμενικοί, ώστε να καταλάβουμε "κάτι το διαφορετικό σε σύγκριση με την οικεία νεοπαγανιστική και φυσικά την Ορθόδοξη Χριστιανική Παράδοση"(sic). Δηλαδή, δεν το έχουμε πάρει είδηση πόσο νεοπαγανιστές είμαστε, πρέπει να διαβάσουμε τη Wicca για να το ανακαλύψουμε, και τότε θα δούμε πόσο συγγενή είναι τα οικεία νεοπαγανιστικά με την οικεία (ομοίως) Ορθόδοξη Χριστιανική Παράδοση!

Μου φαίνεται ότι ο γυμνιστής βιβλιοκριτικός από τη "Σύναξη", δεν έχει διαβάσει την Παλαιά Διαθήκη και δεν ξέρει τι έπαθε ο Χαμ, όταν είδε γυμνό τον πατέρα του : "Επικατάρατος Χαναάν, παις οικέτης έσται τοις αδελφοίς αυτού". Τα δουλικά της Wicca, οι ξεγύμνωτοι αντικειμενικοί και ουδέτεροι βιβλιοκριτικοί της "Σύναξης", πάνε να μας φτιάξουν σαν τα μούτρα τους. Δεν θα τους βγει όμως σε καλό : "Πλατύναι ο Θεός τω Ιάφεθ, και κατοικησάτω εν τοις οίκοις του Σημ και γεννηθήτω Χαναάν παις αυτού". Ουδετερότητα και αντικειμενικότητα στην κρίση και την κριτική, που αφορά στα μαγικά, τα σατανιστικά και τα άλλα απόκρυφα και μυστικοπαθή, δεν υπάρχει.

(*)  Το τεύχος 121 της "Σύναξης" φέρνει το αναγνωστικό κοινό σε επαφή με το βιβλίο του ιδρυτή της ενώσεως των μάγων Gardner. Τίτλος του βιβλίου "Book of the shadows" (Το βιβλίο των σκιών). Στο σύνδεσμο που ακολουθεί η κριτική του π. Ιωάννου Φωτοπούλου, καθώς και η φωτογραφία.
http://www.klassikoperiptosi.blogspot.gr/2012/07/wicca.html

4 σχόλια:

  1. @ΚΧ : Η απάντηση :
    "εν δε τω ΄Αδη τίς εξομολογήσεται σοι;", ερωτά ο Προφητάναξ Δαβίδ και οι εκκλησιαστικοί Πατέρες το διευκρινίζουν : "Εν τω Άδη ουκ έστι μετάνοια".



    εν ω και τοις εν φυλακή πνεύμασι πορευθείς εκήρυξεν, (Α’ Πέτρου 3, 19).


    Αφού δεν υπάρχουν άλλα σχόλια, θα καταθέσω και αυτό το Γραφικό για προβληματισμό.

    Νάσαι πάντα καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ πολύ τον Silver για το Αγιογραφικό εδάφιο και τον προβληματισμό, που συνεπάγεται.

    Δεν μου επιτρέπεται να προβώ σε διευρενητικού τύπου καταβύθηση, σχετικά με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει, προς τον πάντα εύστοχο Silver.
    Θα γράψω μόνο "τω επ΄ εμοί".

    "εν ω και τοις εν φυλακή πνεύμασι πορευθείς εκήρυξεν, (1Πτ. γ΄19).

    Ποιοι είναι οι "εν φυλακή πνεύματος"; Πολλοί μπορεί να είναι ανάλογα με το πώς εκλαμβάνουμε το "εν φυλακή". Επιλέγω, πρώτον, τους εν "ΔΕΣΜΩΤΗΡΙΩ" κοσμικού πνεύματος ευρισκομένους χωρίς να προβαίνω σε προεκτάσεις, και δεύτερον, τους εν "ΕΓΡΗΓΟΡΣΕΙ" πνεύματος (πλάνης) διατελούντες. Αμφότεροι βρίσκονται "εν φυλακή" και χρειάζονται οπωσδήποτε κήρυγμα ελευθερίας, κήρυγμα νήψεως, επειδή είναι το μόνο που παρέχει την αληθή ελευθερία.

    Το συγκεκριμένο εδάφιο 1Πτ. γ΄19 αφορά στην "εις Άδου κάθοδον" του Κυρίου καθώς η συνέχεια μαρτυρεί : "απειθήσασί ποτε, ότε απεξεδέχετο η του Θεού μακροθυμία εν ημέραις Νώε ... τούτ΄ έστιν οκτώ ψυχαί διεσώθησαν, δι΄ ύδατος"

    Αντεύχομαι Silver

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ KX: Ποιοι είναι οι "εν φυλακή πνεύματος";


    Για μάς το πρόβλημα δεν είναι «ποιοι είναι», αλλά εάν μετά θάνατον υπάρχει δυνατότης αλλαγής. Το δε κήρυγμα που γίνεται , προϋποθέτει αυτή την δυνατότητα, και αυτό το σκοπό έχει, να ακούσουν κάποιοι στον Άδη,--στην προκειμένη περίπτωση τα πνεύματα των ανθρώπων που ζούσαν και ηπείθησαν κατά τας ημέρας του Νώε-- ασχέτως εάν πιστέψουν ή όχι.

    «..πως δε πιστεύσουσιν ου ουκ ήκουσαν;»
    «..και επίστευσαν όσοι ήσαν τεταγμένοι εις ζωήν αιώνιον·»

    Eίναι όμως δυνατόν να είναι έτσι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εις το "εάν μετά θάνατον υπάρχει δυνατότης αλλαγής"

    Αγαπητέ Silver,

    Δεν είναι ανθρωπίνως δυνατόν να εισχωρήσουμε στην κρίση του αγίου Θεού και να δώσουμε την απάντηση. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι αυτό που μας συνιστά η πίστη μας και η αγία Εκκλησία : Τα μνημόσυνα υπέρ των κεκοιμημένων γονέων, αδελφών, τέκνων και συγγενών, αλλά και οι αδιάλειπτες δικές μας προσευχές.

    "Ὅτι οὐκ ἔχομεν παρρησίαν διὰ τὰ πολλὰ ἡμῶν ἁμαρτήματα, σὺ τὸν ἐκ σοῦ γεννηθέντα δυσώπησον, Θεοτόκε Παρθένε· πολλὰ γὰρ ἰσχύει δέησις Μητρὸς πρὸς εὐμένειαν Δεσπότου. Μὴ παρίδῃς ἁμαρτωλῶν ἱκεσίας ἡ πάνσεμνος, ὅτι ἐλεήμων ἐστί, καὶ σῴζειν δυνάμενος, ὁ καὶ παθεῖν ὑπὲρ ἡμῶν καταδεξάμενος."

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους