Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2013

Προετοιμασίες για κοινό εορτασμό "μετ΄ Ιουδαίων" και άλλων

Οι δικές μας ρίζες δεν μεταλλάσσονται επιστημονικά. Αν θέλει κάποιος να δοκιμάσει πόσο ανθεκτικές είναι, ας μας το ζητήσει. Θα του δώσουμε ευχαρίστως. Άλλωστε, δικές μας δεν είναι, δώρο μας τις έκαναν

   Μία κυρία, σε συζήτηση που είχαμε σε διαδικτυακή ιστοσελίδα (*) μου έγραψε αυτά που θα διαβάσετε. Η ιδία συμφωνεί να αλλάξουμε την ημερομηνία εορτής του Πάσχα, διότι σύμφωνα με τους αστρονομικούς χάρτες (ή εφημερίδες), λόγω μεταβολής του άξονα της γης και άλλων τινών, οι σημερινές ημερομηνίες δεν συμπίπτουν με τις ημερομηνίες όπου συντάχθηκε η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος.   Επομένως δεν ισχύουν τα διαλαμβανόμενα στον Πασχάλιο Κανόνα, και δη και το "μη μετ΄ Ιουδαίων συνεορτάζειν". Το Ορθόδοξο Πάσχα πρέπει να τελείται πάντα μετά από το Νομικόν Φάσκα των Ιουδαίων κατά το χρονικό διάστημα από 22 Μαρτίου μέχρι 25 Απριλίου. Όμως, η θρησκευτική ηγεσία του ιουδαϊσμού δέχθηκε αυτά που δείχνουν οι αστρονομικοί χάρτες και άλλαξε, όπως ισχυρίζεται η κυρία, το ημερολόγιό της. Τι συνεπάγεται αυτό, πέρα από το ότι μετατίθενται τα χρονολογικά όρια της Α΄ Οικουμενικής, διαβάστε :.

"Το Εβραϊκό Πάσχα μπορεί να πάει αργότερα 26 Απρ. και πιο συχνά 25 Απρ. Γι' αυτό κάνω την πρόταση της ανάρτησής μου. Το Εβαίκο Πάσχα πριν το Πάσχα είναι ο δεύτερος όρος της Α' Οικουμενικής Συνόδου. Εβραϊκό Πάσχα 25 ή 26 Απρ. δεν συνέβαινε την εποχή της Α΄Οικουμενικής Συνόδου. Συμβαίνει τώρα λόγω της τροποποίησής που έκαναν οι Εβραίοι στο ημερολόγιό τους αργότερα".

Η απάντηση ήταν η ακόλουθη :

Αν οι θρησκευτικοί ηγέτες του ιουδαϊσμού αποφάσισαν να αλλάξουν το (ή τα;) ημερολόγιό τους, ώστε ο εορτασμός του Νομικού Φάσκα να ανατρέπει το Οικουμενκό Κανόνιον περί Πάσχα και αυτοί να είναι συνεπείς με τις αστρονομικές εφημερίδες (αστρονομικοί χάρτες), το πρόβλημα δεν είναι δικό μας αλλά δικό τους.
Αν αλλάξουν τον εορτασμό του δικού τους Πάσχα, αυτοί γίνονται ασυνεπείς και ανατροπείς των παραδόσεων, τις οποίες ευλαβούνται αυστηρότατα, και όχι εμείς. Αν κάνουν αυτή την ανατροπή, τότε μπορεί να κάνουν και κάποια άλλη, μεγαλύτερη ίσως, αλλά δεν το περιμένω. Ωστόσο, το ελπίζω και το εύχομαι.

Εφόσον, λοιπόν, κάνουν δεκτό αυτό που τους λέει η αστρονομία, άρα η επιστήμη που την ελέγχουν απόλυτα, τότε ας κάνουν τον κόπο να ψάξουν και να βρουν, πόσα άλλα τους λέει η παράδοσή τους, τα οποία όμως δεν επιβεβαιώνει το εργαστήριο με τον δοκιμαστικό σωλήνα, ούτε οι αψευδείς αστρονομικοί χάρτες. Παράδειγμα, η θυσία του Αβραάμ μπορεί να αποδειχθεί;

Ας έρθουν τότε να συζητήσουμε αν είμαστε εμείς οι κιβδηλοποιοί, όπως μας κατηγορούν, της Αγίας Γραφής, ή αν εκείνοι εξακολουθούν να υποκρίνονται - ας επαναλάβουμε, "την αλήθεια εν αδικία κατεχόντων" - με την επιμελή προσήλωσή τους στα νέα ευρήματα της αστρονομίας.

Η πίστη δεν είναι, ούτε μπορεί να γίνει, αντικείμενο επιστημονικής έρευνας. Δεν μπορεί, ακόμη, a posteriori να εξαρτάται απόλυτα με κάθε νέα επιστημονική ανακάλυψη. Ευνόητο, όταν αναφερόμαστε στην παράδοση, ουσιαστικά στην πίστη, στην ενυπόστατη ελπίδα, αναφερόμαστε.

(*)   http://ksipnistere.blogspot.gr/2013/01/blog-post_4599.html

25 σχόλια:

  1. "ΦΡΟΝΤΙΣΕ Η Α' ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ, μου γράφετε στη συνέχεια, ΝΑ ΕΟΡΤΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΠΑΝΤΟΤΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΟ ΕΒΡΑΪΚΟ ΠΑΣΧΑ ..."
    Και συμπληρώνω,

    Για να θυμάται πάντα η ανθρωπότης την υποκρισία, την αχαριστία που τυφλώνει τον άνθρωπο.

    Αγαπητή κυρία,
    Τελειώνοντας, και αφού σας ευχαριστήσω για τον μεταξύ μας διάλογο, θα ήθελα να προσθέσω κάτι ακόμη, το οποίο ενδεχομένως να μη σκεφθήκατε.

    Ας υποθέσουμε ότι οι θρησκευτικοί ηγέτες του ιουδαϊσμού, σύγχρονου, παλαιού ή ενδιάμεσου, αποφασίσουν για ποικίλους λόγους να εορτάζουν το δικό του Φάσκα με αυτό που καθόρισε η Α΄Οικουμενική, τότε τι θα πρέπει να γίνει; Μήπως θα πρέπει εμείς να επανακαθορίσουμε τα όρια του δικού μας Πάσχα για να είμαστε συνεπείς στην απόφαση "μη μετ΄ Ιουδαίων συνεορτάζειν" του Πασχαλίου Κανόνα; Όχι βέβαια. Δεν κάνουμε εμείς την ανατροπή της δικής μας Παράδοσης. Άλλοι ανατρέπουν τη δική τους και έρχονται σε μας. Καλό δικό τους αν το κάνουν με ειλικρίνεια και όχι, αν αποσκοπούν να μας παρασύρουν σε αφελή και ανόητη καινοτομία. Το χειρότερο, σε φλύαρη (δήθεν) θεολογία.

    Αλλά υποθέσατε ακόμη και τούτο. Αν τυχόν μεταστραφεί και μετανοήσει η ηγεσία του ιουδαϊσμού, σύγχρονου, παλαιού, ή ενδιάμεσου, τότε πάλι τι θα κάνουμε; Θα αλλάξουμε το Εορτολόγιο για να είμαστε σύμφωνοι με τους αστρονομικούς χάρτες; Και πάλι, όχι βέβαια.

    Αυτά που ειπώθηκαν εν Αγίω Πνεύματι θα εξακολουθήσουν πάντα να λέγονται, να γράφονται και να ακούγωνται. Για να μας θυμίζουν ένα πράγμα, που δεν είναι βέβαια οι αστρονομικοί χάρτες. Ότι σε μιά δεδομένη χρονική περίοδο, και όχι στιγμή, συνέβησαν κάτι σημαντικά γεγονότα. Τα οποία θέλησε η ανθρώπινη υποκρισία, η ματαιοδοξία και η αχαριστία, να τα αγνοήσει, να τα κάνει ασήμαντα, να τα εκμηδενίσει, να τα διαφθείρει, να τα διαβάλει. Ακόμη, ανοήτως να τα διορθώσει. Αλλά δεν το κατόρθωσε.

    Αυτό θα μας θυμίζει ο Πασχάλιος Κανών μαζί δε και όλα τα άλλα. Τη διαστροφή, που μπορούμε να υποστούμε, από την αλαζονία ας κρατήσουμε και ουδέν έτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "... ο σιωνισμός δεν θέλει εορτασμό του Πάσχα πάντοτε την πρώτη Κυριακή μετά από το εβραϊκό Πάσχα,πράγμα που μπόρεσα τελικά να καταλάβω.Να τονίσω δε ότι στους ύμνους της Εκκλησίας υπάρχει η έκφραση «θεοκτόνοι Ιουδαίοι». Όμως, αυτός ο εορτασμός την αμέσως επόμενη Κυριακή μετέπειτα χάλασε,
    διότι τροποποίησαν οι Εβραίοι το ημερολόγιό τους, ποντάροντας στο ότι δεν θα ακολουθήσει νέο χριστιανικό Πασχάλιο, που θα επαναφέρει το Πάσχα πάντοτε την πρώτη Κυριακή μετά από το εβραϊκό Πάσχα. Λάθος ποντάρανε"

    ΚΧ
    Αγαπητή κυρία,
    Πρέπει να καταλάβετε ότι ο σιωνισμός έχει δυο βραχίονες, με τους οποίους κτυπά την Ορθοδοξία. Ένας είναι ο παπισμός και ο άλλος ο προτεσταντισμός. Άλλαξαν τις ημερομηνίες οι παπικοί και οι προτεστάντες, τους ακολούθησαν οι Εβραίοι. Από κοντά κι εμείς για να μη τα χαλάσουμε με την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο. Αλλά τα χαλάσαμε.

    Οι σιωνιστές δεν είναι και τόσο βλάκες. Είναι βέβαια, αλλά εκ πρώτης όψεως φαίνονται έξυπνοι. Δεν πόνταραν λάθος. "Τι θα κάνουν αυτοί;", σκέφθηκαν για μας, "θέλουν δεν θέλουν θα τα αλλάξουν όλα για να μην συνεορτάζουμε". Και τα αλλάξαμε, για να πηγαίνει ο οικουμενικός Βαρθολομαίος στη Συναγωγή δεχόμενος την τιμιτική "φλόγα της ελευθερίας" από τους ραββίνους. Τι ξέχασε; Μεταξύ πολλών άλλων και τούτο : "ο υιός μένει εις τον αιώνα. εάν ουν ο υιός ελευθερώσει υμάς, όντως ελεύθεροι έσεσθε".
    Στον αιώνα δεν μένουν ούτε οι φλόγες της ελευθερίας, ούτε οι αναμνηστικές πλάκες. Μόνον ο "υιός μένει εις τον αιώνα" και η εξ αυτού ελευθερία. Οι δούλοι της αμαρτίας λόγους αβροφροσύνης και δώρα ανταλλάσσουν μεταξύ τους.

    Άλλαξαν τα ημερολόγιά τους και περίμεναν να κάνουμε κι εμείς το ίδιο. Διότι δεν είχαμε την τόλμη να πούμε και να φωνάξουμε ότι αθετούν τις παραδόσεις τους. Ψεύτικο δικό τους Πάσχα εορτάζουν και όχι το "Νομικό Φάσκα" των προγόνων τους. Υποκρίνονται, και πάλι, όταν ισχυρίζονται ότι κρατούν τις εκ θεού παραδόσεις τους. Και αυτό κατάφεραν και το φόρτωσαν σε μας, προκειμένου να φανούμε συνεπείς στο "μη μετ΄ Ιουδαίων συνεορτάζειν". Που δεν είναι άλλο από το "μη μέταιρε όρια αιώνια ά έθεντο οι πατέρες".

    Αλλά, έστω, υποθέσουμε ότι αναγνωρίζουν το χριστιανικό Δόγμα και δέχονται ότι ο σταυρωθείς Κύριος, είναι "κατά μίαν διαφορετικήν άποψη" ο υιός και Λόγος του Θεού. Την οποία όμως δεν πιστεύουν. Απλά, την δέχονται σαν άποψη και έμπλεοι αγάπης αποφασίζουν (κι εμείς μαζί) ότι καλόν είναι του λοιπού να συνεορτάζουμε "έκαστος με τας ιδίας λατρευτικάς εκφράσεις". Τότε τι θα κάνουμε; Θα εξαφανίσουμε κάθε τι που θυμίζει τους "θεοκτόνους Ιουδαίους" και "το αίμα αυτού εφ΄ ημάς και επί τα τέκνα ημών";

    Μα, φυσικά, αυτό θα κάνουμε. Αφού σπρώξαμε τα όρια των Όρων του Πασχαλίου Κανόνα, γιατί να μην "γυρίσουμε σελίδα" και άλλα Τροπάρια να μέλπουμε ή Ευαγγέλια να εκφωνούμε; Το επαναλαμβάνω, αν ο σιωνισμός με τους δυο ισχυρούς βραχίονες που έχει, θέλει να αλλάξει τις παραδόσεις του, ας το κάνει. Και να πιστεύει στους αστρονομικούς χάρτες. Τον άγιο Θεό οι χάρτες της αστρονομίας ουδόλως τον ενδιαφέρουν. Ούτε τα μπιγκ μπανκ, ούτε και η εξέλιξή μας από τα πιθήκια, που διατυμπανίζουν οι εκλεκτοί της επιστήμης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σας ευχαριστώ κι εγώ, για την ευκαιρία που μου δίνετε να γράψω λίγα πράγματα, από καιρό φυλαγμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τι λένε;΄Ηηταν ξημερώματα Δευτέρας ή Σαββάτου; Μας βλέπω τώρα εκτ'ος από νέο ημερολόγιο, θα αποκτήσουμε και νέο "εβδομαδολόγιο".

      Διαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Και το «Ωρολόγιον το Μέγα»,έκδοση εβδόμη,που
    τυπώθηκε το 1989,για λογαριασμό των εκδόσεων
    «ΦΩΣ-ΧΕΕΝ»,γράφει ότι ο Χριστός αναστήθηκε την
    πρώτη Σαββάτου,μία Σαββάτων,την Κυριακή,Μαρτίου
    τότε κε' (25),χωρίς να αναφέρει έτος.
    Και σ'αυτό το σχόλιο και στο προηγούμενο,αναφέρω
    απλώς τί γράφουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΄Οπως πάμε, στο τέλος θα καταργήσουν την Κυριακή και θα πάμε στην Τριμερή ημέρα, διάρκειας τριών εικοσιτετράωρων. Για εβδομάδα τεσσάρων εργάσιμων ημερών δεν λένε; Η Παρασκευή θα είναι για τον Αλλάχ και όλοι θα καθόμαστε, το Σάββατο για τον Γιαχβέ, πάλι θα καθόμαστε, και την Κυριακή για την Ανώτερη Δύναμη του μηδενός ή του ενός. Πάλι θα καθόμαστε, κι έτσι θα μας προκύψει η πλήρης ταύτιση του νέου μΧ χρόνου με τον πΧ χρόνο των αστρονομικών εφημερίδων. Θα είμαστε ακριβείς σε όλα μας, ο Πέρσης μαθηματικός σοφός Αμπού Αμπντουλάχ Μοχάμεντ Ιμπν Μούζα Αλ Χουαρίζμ βγήκε σωστός, το λέει και ο αλγόριθμος

      Διαγραφή
    2. Ἱσημερία καί πανσέληνο, δύο ἀστρονομικά γεγονότα χρησιμοποίησαν οἱ πατέρες γιά τόν καθωρισμό τοῦ Πάσχα, προκειμένου νά ξεπεράσουν τά διάφορα ἡμερολόγια πού ἦταν σέ χρήση τότε. Γι΄αυτό καί δέν μίλησαν καθόλου γιά ἡμερολόγια, μῆνες καί ἡμερμηνίες. Ὑπάρχει μόνο ἡ ὑποσημείωση νά ἀλλάζει ἡ κυριακή αὐτή, γιά νά μήν γίνεται συνεορτασμός μέ τούς Ἐβραίους.
      Ἄρα λοιπόν, τίθεται σέ λάθος βάση τό θέμα ὄταν λέμε, "οι σημερινές ημερομηνίες δεν συμπίπτουν με τις ημερομηνίες όπου συντάχθηκε η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος."

      Διαγραφή
    3. Καλή Χρονιά cummulus

      Στα αστρονομικά και στα Μαθηματικά είμαι "πάτος". Εκείνο μόνο που καταλαβαίνω, και το έγραψα, είναι ότι την πατήσαμε πολύ άσχημα. Αν οι Εβραίοι και οι ομοϊδεάτες τους αστονόμοι, αστρολόγοι, μαθηματικοί, Ιησουΐτες κλπ., βρήκαν λάθος τις ημέρες εορτής του Πάσχα και ήθελαν για λόγους χρονολογικής τάξης να αλλάξουν τα ημερολόγιά τους, εμάς τι μας ενδιέφερε. Εμείς κρατούσαμε τις Παραδόσεις. Αν λοιπόν έκαναν αυτοί (αυτή) την έξυπνη (βλακώδη όμως) κίνηση να τα αλλάξουν, ώστε να συμπίπτει το δικό τους πάσχα με το δικό μας, αυτοί θα έπρεπε να δώσουν λόγο στους δικούς τους πιστούς και όχι εμείς. Αυτοί ήταν οι ανατροπείς των παραδόσεών τους, όχι εμείς. Συνεπώς, ποιο λόγο είχαμε να παρασυρθούμε και να τρωγόμαστε εδώ και σχεδόν εκατό χρόνια; Δεν καταλάβαμε ότι ήταν στημένο το παιγχνίδι; Όχι βέβαια, πού να το πάρουμε είδηση, όταν όλοι, τότε, μιλούσαν γαι Κοινωνία Εθνών και τώρα, για αγάπη. Ψεύτες και υποκριτές μια ζωή ήταν αυτοί, ψεύτες και υποκριτές μας έκαναν όλους.
      Κατάλαβες; Κατάλαβα, να λες.

      Διαγραφή
    4. καλή χρονιά γιατρέ.
      ἀφοῦ θέλεις νά πῶ "κατάλαβα", ἔντάξει θά τό πῶ. Λοιπόν κατάλαβα χαχα!
      Τό περίεργο τῆς ὐπόθεσης εἶναι, πώς οἱ ὀρθόδοξοι ΔΕΝ ἀκολουθοῦμε τίς ἀπόψεις τῶν Πατέρων γιά τό Πάσχα. Γιορτάζομε μέ τόν τρόπο πού γιόρταζαν, ὅσοι χριστιανοί ΤΟΤΕ χρησιμοποιοῦσαν τό Ίουλιανό ἡμερολόγιο. Νά σημειώθεῖ πικρά, ὅτι τίς ἀστρονομικές ὁδηγίες τῶν Πατέρων τίς ἀσπάστηκαν οἱ Δυτικοί.
      Τόθέμα τῶν Ἐβραίων δέν μέ ἀπασχολεῖ, ἀφοῦ οἱ Πατέρες ἔδωσαν καί σ΄αὐτό τό ζήτημα τήν λύση.
      Οι σοφοί Πατέρες λοιπόν, χρησιμοποίησαν ἀστρονομικές σταθερές, πού δέν ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ σέ ἡμερολόγια!

      Διαγραφή
  9. Οι σοφοί Πατέρες λοιπόν, χρησιμοποίησαν ἀστρονομικές σταθερές, πού δέν ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ σέ ἡμερολόγια!

    ΚΧ
    Οι σοφοί Πατέρες ήταν όντως σοφοί, δεν ξέρω τι γίνεται με τους μεταπατέρες. Αυτό που μου γράφεις, θυμίζει κάτι από στρουθοκάμηλο. Το θέλουμε, δεν το θέλουμε, οι αστρονομικές σταθερές ακολουθούν και ημέρες και όνομα ημερών και ημερολόγια. Διότι το ένα συνδέεται με το άλλο και τα άλλα. Προβλέπω σύντομα να αλλάζουν όνομα οι ημέρες, ίσως και οι μήνες. Θα έχουμε νέες ονομασίες ημερών διότι παλαιώθηκαν οι παλαιές. Άλλα ονόματα μας χρειάζονται. Να δούμε τότε τι θα κάνουμε; Βλέπεις, οι σοφοί Πατέρες ποτέ δεν σκέφθηκαν ότι θα μπορούσε να γίνει κι αυτό. Οπότε, μη μου πεις, σύμφωνα με αυτό που γράφεις (: Οι σοφοί Πατέρες λοιπόν, χρησιμοποίησαν ἀστρονομικές σταθερές, πού δέν ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ σέ ἡμερολόγια!), ότι θα έχεις αντίρρηση. Επιδέξιους σε τέτοιου είδους χειρισμούς θα βρούμε. Πάντα υπάρχουν και ο γάϊδαρος στο τέλος πετά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλημέρα (πλέον...)

    Σέ προσωπικό ἐπίπεδο, θά ἤθελα πολύ νά χρησιμοποιούσαμε τό παλιό ἠμερολόγιο, καί νά μήν γεννιόταν ποτέ τό ἡμερολογιακό ζήτημα στήν πατρίδα μας, πού ἔφερε τόσες στεναχώριες στόν κόσμο.

    Ὅμως, νάχεις ὐπ΄ὄψιν σου, ὅτι τόσο οἱ παλαιοημερολογίτες ὅσο καί οἱ νεοημερολογίτες, χρησιμοποιοῦν τόν ΙΔΙΟ τρόπο ὐπολογισμοῦ γιά τό Πάσχα, πού ΔΕΝ εἶναι σύμφωνος μέ τόν κανόνα τῶν Πατέρων. Οἱ Πατέρες δέν εἶπαν ὀτι τό Πάσχα γιορτάζεται, ἀπό 22 Μαρτίου μέχρι 25 τοῦ Ἀπρίλη.

    Κατά συνέπεια, τό νά γράφουμε:
    "...διότι σύμφωνα με τους αστρονομικούς χάρτες (ή εφημερίδες), λόγω μεταβολής του άξονα της γης και άλλων τινών, οι σημερινές ημερομηνίες δεν συμπίπτουν με τις ημερομηνίες όπου συντάχθηκε η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος. Επομένως δεν ισχύουν τα διαλαμβανόμενα στον Πασχάλιο Κανόνα, και δη και το "μη μετ΄ Ιουδαίων συνεορτάζειν". Το Ορθόδοξο Πάσχα πρέπει να τελείται πάντα μετά από το Νομικόν Φάσκα των Ιουδαίων κατά το χρονικό διάστημα από 22 Μαρτίου μέχρι 25 Απριλίου", εἶναι ἔξω ἀπό κάθε λογική! Τί θάπ εῖ τό "ἄλλων τινῶν";

    Τό παραπάνω, ΚΑΤΑΡΓΕΙ τό πασχάλιο κανόνα, καί μετά μιλᾶμε γιά τούς νεοπατέρες πού θέλουν νά μᾶς...νεωτερίσουν!

    Τό ζήτημα λοιπόν δέν εἶναι οἱ νεοπατέρες που λές -ἄς τούς ἀφήσουμε στήν ἄκρη καί στήν θλιβερή μοναξιά τους- ἀλλά πῶς πρέπει νά ὑπολογίζουμε τό Πάσχα καί προτάσεις σάν αὐτές που διατύπωσε παραπάνω, ἡ κυρία Βέρα (ἤ Βέτα) εἶναι πέρα γιά πέρα λάθος, καί έμπεριέχουν ἀρκετή δόση νεωτερικότητας!

    Τέλος γιά τόν γάϊδαρο πού λές, μακάρι νά πετοῦσε! Μιλάω σάν Γάϊδαρος :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ cummulus, καλημέρα από Αθήνα

      Ο πασχάλιος Κανών συντάχθηκε βάσει "της πρώτης πανσελήνου μετά την εαρινή ισημερία" και το Πάσχα ορίσθηκε να είναι ημέρα Κυριακή. Έτσι, η Κυριακή ημέρα μετά την πρώτη πανσέληνο από την εαρινή ισημερία εορταζόταν το Πάσχα. Η εορτή αυτή συνέπιπτε πάντα κατά το χρονικό διάστημα από 22 Μαρτίου μέχρι 25 Απριλίου. Μέσα σ΄ αυτά τα χρονικά πλαίσια γινόταν ο εορτασμός και φυσικά, αυτό δεν το έγραψαν στα πρακτικά της Α΄ Οικουμενικής. Ποιος ο λόγος να το κάνουν;

      Σήμερα τα χρονικά όρια αυτά έχουν επιμηκυνθεί και κάνουμε Πάσχα ακόμη και μέσα στο Μάϊο. Αλλά με το Ιουλιανό ημερολόγιο, ο εορτασμός γίνεται Απρίλιο μήνα! Δηλαδή, τα έξω μας γράφουν Μάϊος, τα μέσα μας λένε Απρίλιος. Ο διχασμός αυτός, είναι κάτι ανάλογο με αυτό που οι ψυχίατροι ονομάζουν "διχασμός προσωπικότητας" και είθισται να συνοδεύει βαρειά ψυχικά νοσήματα, όπως είναι οι ψυχώσεις : σχιζοφρένεια, μανιοκατάθλιψη ή τα οργανικά ψυχοσύνδρομα. Ότι γίναμε σχιζοφρενείς, μανιοκαταθλιπτικοί, παραανοϊκοί, δεν είναι υπερβολή.

      Και αυτό γιατί έγινε; Διότι η κοσμική εξουσία, ο Καίσαρας, ήθελε να τα έχει καλά με την εκκλησιαστική ηγεσία (δεν γράφω εξουσία, αν και θα έπρεπε, έτσι όπως την κατάντησαν οι κοσμικοί πολιτικάντηδες). Όταν λοιπόν γιορτάζει η Εκκλησία, τότε εορτάζει και ο Καίσαρ, ώστε να ξεπλένει τις άνομες, δόλιες, δολοφονικές και λοιπές ραδιουργίες που διαπράττει και διέπραττε. Η Εκκλησία ώφειλε να κρατήσει το δικό της εορταστικό χρόνο και να αφήσει τον Καίσαρα στον ανήσυχο εφιαλτικό ύπνο του. Για να του θυμίζει πάντα, ότι υπάρχει ο έλεγχος της εσωτερικής μας φωνής.

      ΄Οπως έγραψα, ο Καίσαρας φρόντισε να μεταδώσει τη δική του σχιζοφρένεια, τη μανιοκατάθλιψη και την παράνοια, στους εκκλησιαστικούς, οπότε η συνείδηση διχάστηκε και πλέον, όλοι φταίμε, μαζί τα τρώμε, και όλοι κλέφτες, ψεύτες και φονιάδες είμαστε. Η αλήθεια έπαψε να έχει υπόσταση, απέκτησε "πρόσωπο" (sic), αλλά διχασμένο, σχιζοφρενικό, παρανοϊκό. Με δυο λόγια, έγινε αγνώριστο. Το φιλιόκβε έχει και συνέπειες.

      Κατάλαβες; Κατάλαβα, να λες.

      Διαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως θριάβευσε με το ημερολογιακό σχίσμα, τα συναφειακά, τα μεταπατερικά και τα σχεσίτικα ερωτικά. Τώρα που θα κάνουμε και την ανατροπή της Πενθέκτης με τους γάμους των επισκόπων ποιος μας πιάνει.
      Εις τύπον και τόπον Χριστού ο παντρεμένος επίσκοπος! Σκίζουμε.

      Διαγραφή
  13. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο σχισμένος το ξέσχισμα δεν το φοβάται, όπως και ο βρεγμένος δεν φοβάται τη βροχή.

    Πανορθόδοξη Μεγάλη Σύνοδο, ναι, αλλά από ποιούς; Από αυτούς του "ένας θεός για όλους"; Από αυτούς που θα εγκρίνουν τον ωριγενισμό; Από αυτούς που θα διορθώσουν την Πενθέκτη εγκρίνοντας το γάμο των επισκόπων;

    Να μας λείπει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μα δεν κατάλαβες; Στους ξεσχισμένους θα λείψει το σχίσμα; Πώς είναι δυνατόν, αφού είμαστε σχισμένοι. Δυό φορές τα Χριστούγεννα, δυό φορές τα ΄Αγια Θεοφάνεια, η Κοίμησις της Υπεραγίας Θεοτόκου, Η Μεταμόρφωση του Σωτήρος, η Ύψωσις του Τιμίου Σταυρού και πάντων των αγίων του Θεού.

    Τι είναι αυτό; Ξέσκισμα δεν είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους