Παρασκευή 16 Αυγούστου 2013

Οι έχοντες την ευθύνη των γραφομένων τους

Τα ακολουθούντα, συνέχεια της ανάρτησης ""ἀλλ' ἔρχεται ὥρα, καὶ νῦν ἐστιν, ὅτε οἱ ἀληθινοὶ προσκυνηταὶ προσκυνήσουσι τῷ πατρὶ ἐν πνεύματι καὶ ἀληθείᾳ· καὶ γὰρ ὁ πατὴρ τοιούτους ζητεῖ τοὺς προσκυνοῦντας αὐτόν" ( http://kyprianoscy.blogspot.gr/2013/08/blog-post_14.html )

Στη συνέχεια της απάντησης του κυρίου Παναγιώτη Σημάτη (ΣΠ) σε σχόλιο του άρθρου του (: Οι "αγιογραφίες" αιρετιζόντων Πατριαρχών) διαβάζουμε ακόμη και τα εξής :

  ΣΠ :
Εμείς Ανώνυμε, δεν αποτελούμε παράταξη. Απλώς αποτειχιστήκαμε και θέλουμε να έχουμε κοινωνία με όλους τους αντι-οικουμενιστές και αποτειχισμένους, χωρίς να τους υποβάλλουμε, τί θα λένε και πώς θα το λένε, αρκεί να μην είναι κολλημένοι με Ημερολόγια και τα τοιαύτα και να μην έχουν αιρετικές θέσεις. Από κει και πέρα ο καθένας αναλαμβάνει την ευθύνη για όσα γράφει.


  ΚΧ :
Λαμπρά, ο καθένας αναλαμβάνει την ευθύνη για όσα γράφει, και ο/οι αναγνώστης της κατανόησης αυτών που διαβάζει, στο ποσοστό που του είναι εφικτό (εν. η κατανόηση).

Και τι λοιπόν μπορεί να κατανοήσει ο αναγνώστης, όταν διαβάζει από τη μια μεριά περί αιρετιζόντων Πατριαρχών και άλλων παρακοιμωμένων, και από την άλλη το "αλλ΄ επειδη είναι και αιρετικός ο Πατριάρχης, απομακρυνθήκαμε απ' αυτόν";

Τελικά, ρωτά ο αναγνώστης, τι είναι όλες αυτές οι "αγιογραφίες"; Είναι "αγιογραφίες αιρετιζόντων" (με εισαγωγικά) ή αιρετικές καρικατούρες (για να μην βάζουμε εισαγωγικά); Ποιος θα μας απαντήσει; Ο έχων την ευθύνη των γραφομένων του ή ο αναγνώστης, στο μέτρο του οποίου (δεν) είναι εφικτή η κατανόηση;

Και προχωρούμε. Οι αποτειχισμένοι δεν αποτελούν παράταξη! Σωστά, σοφά και ορθά. Διότι δεν θέλουν να την πάθουν όπως οι κολλημένοι με ημερολόγια -  "και τα τοιαύτα και να μην έχουν αιρετικές θέσεις", όπως γράφει ο κ. Σημάτης. Αιρετικοί λοιπόν οι παλαιοημερολογίτες και ούτε καν "αιρετίζοντες"! Σε λίγο, μου φαίνεται, θα τους αποκαλούν οι "αδελφοί ορθόδοξοι", όπως έχουμε και τους "αδελφούς μουσουλμάνους" στην Αίγυπτο. Από κει και πέρα ο καθένας αναλαμβάνει την ευθύνη για όσα γράφει.

Βγαίνουμε λοιπόν στην έρημο της αποτειχίσεως!

Σωστά και πάλι, το μόνο όπου στην έρημο, λένε οι άγιοι ερμηνευτές της Αποκαλύψεως, υπάρχει Εκκλησία. Έτσι δεν είναι; Υπάρχει ή δεν υπάρχει η Εκκλησία στην έρημο; ρωτά ξανά ο αναγνώστης, στο μέτρο του οποίου (δεν) είναι εφικτή η κατανόηση, περιμένοντας βέβαια προς βοήθειαν και την
απάντηση του έχοντος την ευθύνη των γραφομένων του.

Αυτά τα ολίγα, νοουμένου ότι ο κύριος Σημάτης αντιλαμβάνεται ότι στην Ορθοδοξία ουδέποτε υπήρξαν οι αυτόχειρες του τύπου των ισλαμιστών - και αδελφών μουσουλμάνων - "καμικάζι".

27 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ενανθρώπηση του αγίου Θεού έγινε καθώς αυτή προλέγεται στην Π. Διαθήκη και εμπράκτως ιστορείται στην Καινή από τα Ιερά Ευαγγέλια. Πέραν της Δογματικής διατυπώσεως, την οποία αναφέρει η κα. Ερατώ Μπέλλου, υπάρχει ακόμη και

    "3. Τὸν δι' ἡμᾶς τοὺς ἀνθρώπους καὶ διὰ τὴν ἡμετέραν σωτηρίαν κατελθόντα ἐκ τῶν οὐρανῶν καὶ σαρκωθέντα ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς Παρθένου καὶ ἐνανθρωπήσαντα"

    Άνευ αρχής ο Πατήρ, ο συνάναρχος Υιός και το θείον Πνεύμα

    "Τὸ τριλαμπές, τῆς μιᾶς Θεότητος, εὐσεβῶς ὑμνήσωμεν βοῶντες· Ἅγιος εἶ, ὁ Πατὴρ ὁ ἄναρχος, ὁ συνάναρχος Υἱὸς καὶ τὸν θεῖον Πνεῦμα· φώτισον ἡμᾶς, πίστει σοι λατρεύοντας, καὶ τοῦ αἰωνίου πυρὸς ἐξάρπασον" (Τριαδικόν, Νεκρώσιμος Ακολουθία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ, Σχόλια
    http://apotixisi.blogspot.gr/2013/08/blog-post_14.html

    ΠΑΛΑΙΟΣ 16 Αυγούστου 2013 - 11:48 μ.μ.

    Τοτε ο δρακος εξοργιστηκε εναντια στη γυναικα και ξεκινησε να κανει πολεμο με τους ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ απογονους της,που τηρουνε τις εντολες του Θεου και δινουν τη μαρτυρια τους για τον Ιησου Χριστο.(η γυναικα ειναι η μητερα του Χριστου)!Το αρσενικο παιδι το οποιο θα ποιμανει ολα τα εθνη με σιδερενια ραβδο αναφερεται στον ψαλμο2,στον οποιο αποικονιζεται ο Χριστος ως κυβερνητης των εθνων!!Οι εξυπναδες η αλλιως κουτσουλιες του Κυπριανου!!!

    Κυπριανός Χριστοδουλίδης 17 Αυγούστου 2013 - 9:40 π.μ.

    5 ... καὶ ἡρπάσθη τὸ τέκνον αὐτῆς πρὸς τὸν Θεὸν καὶ πρὸς τὸν θρόνον αὐτοῦ. 6 καὶ ἡ γυνὴ ἔφυγεν εἰς τὴν ἔρημον, ὅπου ἔχει ἐκεῖ τόπον ἡτοιμασμένον ἀπὸ τοῦ Θεοῦ, ἵνα ἐκεῖ τρέφωσιν αὐτὴν ἡμέρας χιλίας διακοσίας ἑξήκοντα.

    13 Καὶ ὅτε εἶδεν ὁ δράκων ὅτι ἐβλήθη εἰς τὴν γῆν, ἐδίωξε τὴν γυναῖκα ἥτις ἔτεκε τὸν ἄρρενα. 14 καὶ ἐδόθησαν τῇ γυναικὶ δύο πτέρυγες τοῦ ἀετοῦ τοῦ μεγάλου, ἵνα πέτηται εἰς τὴν ἔρημον εἰς τὸν τόπον αὐτῆς, ὅπως τρέφηται ἐκεῖ καιρὸν καὶ καιροὺς καὶ ἥμισυ καιροῦ ἀπὸ προσώπου τοῦ ὄφεως. 15 καὶ ἔβαλεν ὁ ὄφις ἐκ τοῦ στόματος αὐτοῦ ὀπίσω τῆς γυναικὸς ὕδωρ ὡς ποταμόν, ἵνα αὐτὴν ποταμοφόρητον ποιήσῃ. 16 καὶ ἐβοήθησεν ἡ γῆ τῇ γυναικί, καὶ ἤνοιξεν ἡ γῆ τὸ στόμα αὐτῆς καὶ κατέπιε τὸν ποταμὸν ὃν ἔβαλεν ὁ δράκων ἐκ τοῦ στόματος αὐτοῦ. 17 καὶ ὠργίσθη ὁ δράκων ἐπὶ τῇ γυναικί, καὶ ἀπῆλθε ποιῆσαι πόλεμον μετὰ τῶν λοιπῶν τοῦ σπέρματος αὐτῆς, τῶν τηρούντων τὰς ἐντολὰς τοῦ Θεοῦ καὶ ἐχόντων τὴν μαρτυρίαν Ἰησοῦ. (Απ. ιβ΄)

    Κατά τους ιερούς ερμηνευτές της Αποκαλύψεως η γυνή, η οποία έφυγε εις την έρημον, είναι η Εκκλησία. Αν, επομένως, αυτά που έγραψα είναι "κουτσουλιές", όπως γράφει ο αγαπητός κύριος "Παλαιός", τότε, μάλλον, οι ιεροί ερμηνευτές της Αποκαλύψεως πρέπει να ήταν ... παλαιά πτηνά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητή κυρία Μπέλλου,

    Σας ευχαριστώ για τις επισκέψεις στην ιστοσελίδα και τα σχόλια. Καλό είναι, συμβουλευτικά το γράφω αυτό, αν δεν γνωρίζουμε κάτι το αυστηρά θεολογικό, να ρωτάμε πριν αποφασίσουμε εμείς να γνωμοδοτήσουμε ή αποφανθούμε θεολογικά. Διότι αυτό που γράψατε ουδόλως ευσταθεί, δηλαδή, "τώρα που διαβάζω (: ο πατήρ μου μείζων μού εστι) ότι το λέει ο Χριστός,συγκλονίστηκα. Και κλονίστηκε η εμπιστοσύνη μου στις αποφάσεις της Α' Οικουμενικής Συνόδου.

    Τι θα λέγατε όμως, όταν αλλού, στο ιδ΄ πάλι, ο Κύριος απαντά : 8 Λέγει αὐτῷ Φίλιππος· Κύριε, δεῖξον ἡμῖν τὸν πατέρα καὶ ἀρκεῖ ἡμῖν. 9 λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Τοσούτον χρόνον μεθ' ὑμῶν εἰμι, καὶ οὐκ ἔγνωκάς με, Φίλιππε; ὁ ἑωρακὼς ἐμὲ ἑώρακε τὸν πατέρα· καὶ πῶς σὺ λέγεις, δεῖξον ἡμῖν τὸν πατέρα;

    Κατά τους πατέρες της Εκκλησίας (και των Οικουμενικών Συνόδων σημειωτέον) στην καθ΄ υπόσταση ένωση - ασυγχύτως και ατρέπτως - των δυο φύσεων εν Χριστώ, δηλαδή της θείας (θεότητα) και της ανθρώπινης (ανθρωπότητα), ο Κύριος είναι ίσος προς τον πατέρα κατά την θεότητα, ελάσσων δε του πατρός κατά την ανθρωπότητα.

    Η υπόσταση του θεού Πατρός, όπως ομολογείται και δηλώνεται στο Σύμβολο Πίστεως, είναι το ποιητικό-παντοκρατορικό, η υπόσταση του Κυρίου είναι το γεννητό, υπόσταση δε του αγίου Πνεύματος είναι το εκπορευτό. Δεν σημαίνει με αυτά ότι το "γεννητό" και το "εκπορευτό" υπολείπονται, ή υστερούν κατά την θεότητα, από την θεότητα του Πατρός.

    Ο Κύριος στην περικοπή ιδ΄ 28 του κατά Ιωάννη Ευαγγελίου, δηλώνει την κατά την ανθρωπότητα φύση του. Εναπόκειται στον καθένα μας να αξιωθούμε και της κατά Χάριν κοινωνίας μας ("διὰ τούτων γένησθε θείας κοινωνοὶ φύσεως" 2Πτ α΄ 4)) με τον άγιο τριαδικό Θεό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Δεσποτοκρατικά τεχνάσματα,για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα"

    ΚΧ
    Αδικαιολόγητα; Όχι βέβαια. Ούτε και "δεσποτοκρατικά", τέχνασμα δια του οποίου προσπαθούμε να δικαιολογηθούμε προς εαυτόν λόγω της νοητικής μας αδυναμίας.

    "Καρδίαν καθαράν κτίσον εν εμοί ο θεός και πνεύμα ευθές εγκαίνισον εν τοις εγκάτοις μου".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ερατώ Μπέλλου :
    "«ηκούσατε ότι εγὼ είπον υμίν, υπάγω και έρχομαι προς υμάς· ει ηγαπάτέ με, εχάρητε αν ότι είπον, πορεύομαι προς τον πατέρα· ότι ο πατὴρ μου μείζων μού εστι.» (...) Απορρίπτω την ερμηνεία ότι ο στίχος δείχνει ότι ο Υιός είναι ίσος με τον Πατέρα ως προς τη θεότητά του και ελάσσων ως προς την ανθρωπότητά του. Είναι σαν να λες ότι ο Θεός έγινε ελάσσων του εαυτού του, επειδή αποφάσισε να σαρκωθεί και να γίνει άνθρωπος (...) Αρχίζει να διαμορφώνεται η Υπερορθοδοξία"

    KX
    Φαίνεται, αγαπητή κα. Μπέλλου, δεν έχετε ποτέ ακούσει, ούτε και διαβάσει, ότι ο άγιος Θεός «ἑαυτὸν ἐκένωσε μορφήν δούλου λαβών».

    (Το πλήρες εδάφιο - εκ του αποσπάσματος - της Επιστολής προς Φιλιππησίους β΄ κεφάλαιο είναι: «5 τοῦτο φρονείσθω ἐν ὑμῖν ὃ καὶ ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ, 6 ὃς ἐν μορφῇ Θεοῦ ὑπάρχων οὐχ ἁρπαγμὸν ἡγήσατο τὸ εἶναι ἴσα Θεῷ, 7 ἀλλ' ἑαυτὸν ἐκένωσε μορφὴν δούλου λαβών, ἐν ὁμοιώματι ἀνθρώπων γενόμενος, 8 καὶ σχήματι εὑρεθεὶς ὡς ἄνθρωπος ἐταπείνωσεν ἑαυτὸν γενόμενος ὑπήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δὲ σταυροῦ»).

    Και ακριβώς, για το λόγο αυτό ο Άρειος ισχυριζόταν ότι ο Κύριος δεν ήταν ομοούσιος προς τον πατέρα, αλλά ομοιούσιος, δηλαδή κατώτερος (κτίσμα). Άλλοι συνέχισαν και συνεχίζουν το έργο του γράφοντας παρεμφερή με τα δικά σας γράμματα (: Ήταν ένας μεγάλος φιλόσοφος και άλλες ανοησίες) με αποκορύφωμα το "υπερορθοδοξία ή θάνατος".

    Αν σεις απορρίπτεται τις Οικουμενικές Συνόδους, είναι δικαίωμά σας. Μη μου ζητάτε όμως να συνεχίσω να σχολιάζω αυτά που γράφετε, ή να δημοσιεύω τα γράμματα που στέλνετε. Είναι ζήτημα πίστεως ότι οι αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων συντάχθηκαν κατά την δοθείσα Χάρι του αγίου Πνεύματος στους θεοφόρους πατέρες οι οποίοι τις συγκρότησαν. Αν αυτό δεν το πιστεύετε, τότε μείνετε με ό,τι άλλο δηλωτικό της πνευματικότητας (αγιοπνευματικής!) προτιμάτε, πχ. γλωσσολαλιές κατόπιν βαπτισματικής αναγέννησης.
    -----------------------------------
    Ερατώ Μπέλλου : "Όπως οι Ορθόδοξοι δεν πιστεύουν στο αλάθητο του Πάπα της Ρώμης, έτσι και οι Υπερορθόδοξοι δεν πιστεύουν στο αλάθητο των Οικουμενικών Συνόδων"

    ΚΧ
    Μάλλον είσαστε μπερδεμένη, και μάλιστα πολύ, κυρία Μπέλλου. Συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Οι Ορθόδοξοι (παρένθεση, προσωπικά γνωρίζω ότι υπάρχουν μόνο οι, έστω, υπερορθόδοξοι Εβραίοι και οι υπερκακόδοξοι - άγνωστο γιατί αυτοί δεν λέγονται υπερορθόδοξοι - ισλαμιστές ή μουσουλμάνοι) πιστεύουν στο αλάθητο των Οικουμενικών Συνόδων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητή κα. Μπέλλου,
    Σχετικά με το τελευταίο σας μήνυμα, σας πληροφορώ ότι δεν το δημοσιεύω, επειδή ο τίτλος του θέματος είναι "Οι έχοντες την ευθύνη των γραφομένων τους". Φοβάμαι ότι γράφετε εντελώς ανεύθυνα. Αποσπασματικά απαντώ :

    Πρώτον, ότι γράψατε : "Γι' αυτό προσδοκώ ότι επόμενη Οικουμενική Σύνοδος θα ακυρώσει την Α' Οικουμενική Σύνοδο και όποια άλλη χρειαστεί,ώστε να καθιερωθεί το δόγμα ότι ο Θεός είναι Ένας,ο Πατήρ,ότι το Πνεύμα του είναι το Άγιο Πνεύμα, και ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ομοιοούσιος τω Πατρί,όχι ομοούσιος,όχι Θεός".

    Σχόλια δικά μου επ΄ αυτού δεν χρειάζονται. Μην έχετε όμως την πεποίθηση ότι ακολουθείτε το Δόγμα της Ορθόδοξης Χριστιανοσύνης.

    Το δεύτερο δικό σας είναι : "Επίσης να αναφέρω ότι δεν υπάρχει πουθενά στην Καινή Διαθήκη φράση που ρητά να δηλώνει ότι ο Χριστός είναι άναρχος, υπάρξας, γεννηθείς προ πάντων των αιώνων. Ό,τι πιο προωθημένο που
    αναφέρεται σχετικά στην Καινή Διαθήκη έχει την έννοια ότι η αρχή του Χριστού ήταν προ της αρχής πάσης κτίσεως".

    Πλανάσθε πλάνην οικτρά και τούτο φαίνεται εκ του ότι λέτε "δεν υπάρχει πουθενά στην Καινή Διαθήκη φράση που ρητά να δηλώνει ότι ο Χριστός είναι άναρχος, υπάρξας, γεννηθείς προ πάντων των αιώνων", από την άλλη όμως δεχόσαστε "το πιο προωθημένο που αναφέρεται σχετικά στην Καινή Διαθήκη". Δηλαδή, δεχόσαστε και το "ρητά", αλλά και το "προωθημένα", δίνοντάς μας την εξήγηση "ότι η αρχή του Χριστού ήταν προ της αρχής πάσης κτίσεως"!

    Έξοχα! Πείτε μας, λοιπόν, τι σημαίνει αυτό το "η αρχή προ της αρχής πάσης κτίσεως"; Μήπως είναι το του Απ. Παύλου στην προς Εβραίους - αρυόμενο εκ της Π. Διαθήκης - 5 τίνι γὰρ εἶπέ ποτε τῶν ἀγγέλων· υἱός μου εἶ σύ, ἐγὼ σήμερον γεγέννηκά σε; καὶ πάλιν· ἐγὼ ἔσομαι αὐτῷ εἰς πατέρα, καὶ αὐτὸς ἔσται μοι εἰς υἱόν; (*)

    Υποθέτω, δεν θα εύχεστε μαζί με την κατάργηση της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου - και όσων άλλων δεν μας αρέσουν - να καταργήσουμε και τον Απ. Παύλο.

    Παραλείπω, τέλος, διότι δεν χρειάζεται, να αναφερθώ στα "ρητά" της Κ. Διαθήκης, όπου εμφαίνεται ότι ο Κύριος είναι άναρχος, γεννηθείς προ πάντων των αιώνων και "αεί ων, ωσαύτως ων" (: Σὺ γὰρ εἶ Θεὸς ἀνέκφραστος, ἀπερινόητος, ἀόρατος, ἀκατάληπτος, ἀεὶ ὤν, ὡσαύτως ὤν, σὺ καὶ ὁ μονογενής σου Υἱὸς καὶ τὸ Πνεῦμά σου τὸ Ἅγιον).

    (*) Υπόμνημα στίχου 5, Κεφ. α΄, της Προς Εβραίους : Ψ.β΄7, 2Βσ.ζ΄14, 1Πρ.ιζ΄13, Εβ.ε΄5. Πρ.ιγ'33, 2Κρ.ς΄18.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Eρατώ Μπέλλου :
    Όμως ο Πατήρ υπήρχε μόνος του άπειρο χρόνο πριν γεννήσει τον Χριστό.

    ΚΧ
    Και πώς τότε λέγει ο πατήρ, χρησιμοποιώντας πληθυντικό αριθμό και όχι ενικό, «καὶ εἶπεν ὁ θεός ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ' εἰκόνα ἡμετέραν καὶ καθ' ὁμοίωσιν» (Γεν. 1,26);

    1 Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος, καὶ ὁ Λόγος ἦν πρὸς τὸν Θεόν, καὶ Θεὸς ἦν ὁ Λόγος. 2 Οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν Θεόν. 3 πάντα δι' αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδὲ ἕν ὃ γέγονεν. 4 ἐν αὐτῷ ζωὴ ἦν, καὶ ἡ ζωὴ ἦν τὸ φῶς τῶν ἀνθρώπων. (Ιν. α΄)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το Δόγμα της αγίας Τριάδος θεσπίστηκε και καθιερώθηκε από πλήθος συμμετεχόντων πατέρων στις Οικουμενικές Συνόδους. Και τούτο, για να μη γράφει όποιος θέλει ό,τι του κατεβαίνει στο κεφάλι. Όπως, ας πούμε, το "ομοιοούσιος"! Μάθετε πρώτα καλά ελληνικά κυρία Μπέλλου και μετά, αν σας μένει χρόνος, ασχοληθείτε με τα θρησκευτικά. Εννοείται, όπου συναντήσετε δυσκολίες, υπάρχουν άνθρωποι να σας βοηθήσουν, όμως είναι δυσεύρετοι. Το "σταρ σύστεμ" των ημερών δεν τους πάει καθόλου.

    Αν είχατε "νουν και γνώση" κάτι θα μπορούσατε να καταλάβετε από τα εδάφια της Κ. Διαθήκης που παραθέσατε σχετικά με τα λάθη σας. Φερ΄ ειπείν το «ος εστιν εικών τού Θεού τού αοράτου, πρωτότοκος πάσης κτίσεως», σε συνδυασμώ με το "8 Λέγει αὐτῷ Φίλιππος· Κύριε, δεῖξον ἡμῖν τὸν πατέρα καὶ ἀρκεῖ ἡμῖν. 9 λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Τοσούτον χρόνον μεθ' ὑμῶν εἰμι, καὶ οὐκ ἔγνωκάς με, Φίλιππε; ὁ ἑωρακὼς ἐμὲ ἑώρακε τὸν πατέρα· καὶ πῶς σὺ λέγεις, δεῖξον ἡμῖν τὸν πατέρα;

    Τη γνώση την αγοράζουμε, τον νου όμως όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ερατώ Μπέλλου :
    Μέχρι τότε υποστηρίζω το ομοούσιο,και το άναρχο,κρατώντας τις
    προσωπικές ενστάσεις μου ...

    ΚΧ
    Να τις κρατήσετε, αλλά να έχετε υπόψη δυο πράγματα. Πρώτον, ότι είναι αιρετικές, και δεύτερον, ότι εκτός από το άγιον Βάπτισμα, το οποίο - υποθέτω ορθόδοξα - δεχθήκατε σε νηπιακή κατάσταση και ηλικία, υπάρχει και το δεύτερον βάπτισμα, όπως διδάσκει η Εκκλησία δια του αγίου Συμεών, του νέου θεολόγου. Είναι το βάπτισμα της Μετανοίας των δακρύων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. «Ευλογητός ο Θεός και πατήρ τού Κυρίου ημών Ιησού Χριστού,...»
    (Β'Κορ 1.3,και Εφεσ.1.3 ,και Α'Πετρ 1.3)

    KX
    Κυρία Μπέλλου, όταν τα έγραφε αυτά ο Απ. Παύλος υπήρχαν, όπως και τώρα, πολλοί "θεοί των εθνών". Σε ποιο θεό αναφέρεται το διευκρινίζει με το "και πατήρ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού". Περαιτέρω, αν το ερευνήσευτε, θα καταλάβετε ότι εμείς οι Χριστιανοί και Ορθόδοξοι, όταν αναφερόμαστε σε θεό - είναι έννοια γενικότερη - εννοούμε τον άγιο τριαδικό Θεό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο Υιός είναι υποδεέστερος (κατά την θεότητα) του Πατρός ή του Αγίου Πνεύματος. Αναφερόμενοι περί Θεού ομολογούμε "τριάδα ομοούσιο και αχώριστο", φραστικά δε και κατά τάξιν, αφού ο δικός μας λόγος από κάπου πρέπει να αρχίζει και κάπου να τελειώνει, πρωτίστως μιλούμε για Θεό Πατέρα, έπειτα για Θεό Υιό και Λόγο, τέλος δε για Θεό Άγιον Πνεύμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Τα κατωτέρω εδάφια εκ του Κατά Ιωάννην Ευαγγελίου :

    26 ὁ δὲ παράκλητος, τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον ὃ πέμψει ὁ πατὴρ ἐν τῷ ὀνόματί μου, ἐκεῖνος ὑμᾶς διδάξει πάντα καὶ ὑπομνήσει ὑμᾶς πάντα ἃ εἶπον ὑμῖν.(ιδ΄)

    26 ὅταν δὲ ἔλθῃ ὁ παράκλητος ὃν ἐγὼ πέμψω ὑμῖν παρὰ τοῦ πατρός, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὃ παρὰ τοῦ πατρὸς ἐκπορεύεται, ἐκεῖνος μαρτυρήσει περὶ ἐμοῦ· (ιε΄)

    12 Ἔτι πολλὰ ἔχω λέγειν ὑμῖν, ἀλλ' οὐ δύνασθε βαστάζειν ἄρτι. 13 ὅταν δὲ ἔλθῃ ἐκεῖνος, τὸ Πνεῦμα τῆς ἀληθείας, ὁδηγήσει ὑμᾶς εἰς πάσαν τὴν ἀλήθειαν· οὐ γὰρ λαλήσει ἀφ' ἑαυτοῦ, ἀλλ' ὅσα ἂν ἀκούσει λαλήσει, καὶ τὰ ἐρχόμενα ἀναγγελεῖ ὑμῖν. 14 ἐκεῖνος ἐμὲ δοξάσει, ὅτι ἐκ τοῦ ἐμοῦ λήψεται καὶ ἀναγγελεῖ ὑμῖν. 15 πάντα ὅσα ἔχει ὁ πατὴρ ἐμά ἐστι· διὰ τοῦτο εἶπον ὅτι ἐκ τοῦ ἐμοῦ λήψεται καὶ ἀναγγελεῖ ὑμῖν. (ιστ΄)

    Με βάση αυτά, και άλλα, συντάχθηκε από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο και τις επακολουθούσες, το Σύμβολο Πίστεως. Όποιος τις απορρίπτει ή περιμένει κάποια άλλη νέα, η οποία θα καταργήσει ή βελτιώσει τα θεσπίσματα, αφορίζεται. Αν δεν το γνωρίζει, καλό είναι να το μάθει, για να μην καμαρώνει ότι, τάχα, κάνει πόλεμο κατά των αιρέσεων. Καθώς η αγαπητή κα. Μπέλλου, η οποία και γράφει : "το κύριο είναι να πολεμάμε τους αιρετικούς Παπικούς, Προτεστάντες, και το σιωνισμό". Προτεστάντες και παπικοί, την πληροφορούμε, αμφότεροι τυγχάνουν εν γνώσει ή ανεπίγνωστα σιωνιστές. Στόχο έχουν να καταργήσουν τις Οικουμενικές Συνόδους, δηλαδή, όσα δια του αγίου Πνεύματος λαλήθηκαν, αφού ακούστηκαν, και τα ερχόμενα αναγγέλθηκαν : "οὐ γὰρ λαλήσει ἀφ' ἑαυτοῦ, ἀλλ' ὅσα ἂν ἀκούσει λαλήσει, καὶ τὰ ἐρχόμενα ἀναγγελεῖ ὑμῖν".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΕΜ :
    "... ότι ο Υιός είναι άναρχος και παντογνώστης και
    ομοοούσιος τω Πατρί,και Θεός,και όχι μόνο ομοιοούσιος"

    ΚΧ
    Σας είπα, αγαπητή κυρία, να μάθετε πρώτα καλά ελληνικά και μετά να ασχοληθείτε με τα θρησκευτικά. Ταύτα, και πάλι, περί του "ομοιοούσιος"! Παραβλέπω το "ομοοούσιος" (πολλά τα όμικρον).

    Για τα υπόλοιπα, θα επικαλεσθώ τω του Ποντίου Πιλάτου "ό γέγραφα, γέγραφα" (: 21 ἔλεγον οὖν τῷ Πιλάτῳ οἱ ἀρχιερεῖς τῶν Ἰουδαίων· Μὴ γράφε, ὁ βασιλεὺς τῶν Ἰουδαίων, ἀλλ' ὅτι ἐκεῖνος εἶπε, βασιλεύς εἰμι τῶν Ἰουδαίων. 22 ἀπεκρίθη ὁ Πιλᾶτος· Ὃ γέγραφα, γέγραφα. (ιθ΄)

    Και σε παρένθεση, οποίον μέγεθος δολιότητας του Φαρισαϊκού ιερατείου! Ζητούσαν από τον Πιλάτο να σβήσει την επιγραφή αυτή και να γράψει το "εκείνος είπε". Αλλά σωστά τους απάντησε ο Πιλάτος, διότι δεν σταυρώνουμε όποιον λέει ότι είναι βασιλιάς, δηλαδή, όποιον λέει την άποψή του, όπως θα λέγαμε σήμερα. Στο φρενοκομείο τον στέλνουμε και όχι στο εκτελεστικό απόσπασμα.

    Είναι πασιφανές πόσο ηλίθιο ήταν - εξακολουθεί να είναι - το ιερατείο των Εβραίων-και σιωνιστών γενικότερα. Τώρα ακολουθεί άλλη τακτική, την τακτική της φίμωσης ή της αδιαφορίας, προς δόξαν της ψευτοδημοκρατίας και του "έκαστος έχει την άποψή του". Όποιος όμως τολμήσει να μην εφαρμόσει την "άποψη" (σημ. δεν πρόκειται περί άποψης, αλλά υποβολιμαίας επιταγής) του ιερατείου, τότε θα ακούσει το "οὐκ εἶ φίλος τοῦ Καίσαρος" και αλίμονό του.

    Όσον αφορά τώρα στο "Ο σιωνισμός θέλει να έχουν οι Χριστιανοί τον
    «Εβραίο Ιησού από την Ναζαρέτ» Θεό", θα σας έλεγα ότι είναι τόσο μεγάλη η σύγχυση που έχετε πάθει, ώστε είναι αδύνατο να καταλάβετε πόση βοήθεια προσφέρετε στους σιωνιστές (παπικούς, προτεστάντες, αιρετικούς κλπ., μη αποκλειομένων και των "ορθόδοξων" ισλαμιστών, αφού έχουμε και τους "ορθόδοξους" Εβραίους).

    Αυτά και τελεία και παύλα.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ομοούσιος = Της αυτής ουσίας
    Ομοιούσιος = Όμοιας ουσίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αυτά τα θέματα και ίσως περισσότερα, συζητήθηκαν στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο (325 μΧ), επί 3 και ήμισυ έτη, από 318 πατέρες, οι οποίοι συμφώνησαν τελικά και υπέγραψαν την πρώτη διατύπωση του Συμβόλου της Πίστεως. Η οριστική μορφή του Συμβόλου της Νικαίας δόθηκε στην Κων/πολη με την Β΄ Οικουμενική (381 μΧ).

    Αν, τώρα, τις αποφάσεις αυτές - αφορούν στο Ορθόδοξο Δόγμα - πρέπει να τις καταργήσουμε, διότι στο μεταξύ προέκυψαν νέες ανακαλύψεις από τους σκαπανείς της θεολογικής επιστήμης - μη ξεχνάμε τον Δαρβίνο, τον Φρόιντ, το μπίγκ μπανγκ, τις μεταμοσχεύσεις και το σωμάτιο Higgs - ας μας το πουν καθαρά και ξάστερα. Όποιοι θέλουν να πάνε με αυτούς που θα μας φτιάξουν, βάσει της βιοηθικής, τη νέα ολιστική θρησκεία, καλύτερα εκκλησία, και όποιοι θέλουν ας μείνουν με τα παλαιά. Όχι όμως οι τελευταίοι να αντιμετωπίζονται σαν παιδιά ενός κατώτερου θεού και να αφήνονται χωρίς σύνταξη, χωρίς φάρμακα, χωρίς τίποτα, για να πεθάνουν και να ξεγνοιάσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πληροφορώ την κα. Μπέλλου ότι το τελευταίο της σχόλιο δημοσιεύθηκε εν συντομία στην ανάρτηση http://kyprianoscy.blogspot.gr/2013/08/blog-post_25.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους