Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Ανταλλαγές μοναχών, η επικοινωνιακότητα της νέας εκκλησιαστικής τάξης πραγμάτων


- "Ο οικουμενισμός έχει διάφορες, να το πω έτσι, μορφές" (13:33΄) : Την καλή της οικουμενικότητας και την κακή, την οικουμενιστική,  (παρένθεση σ.σ. του οικουμενισμού)", δηλαδή αυτή που δίνουν οι ζηλωτές . 

Με άλλα λόγια ο πάτερ "οπωροφύλαξ" μας λέει ότι και η αίρεση, η οποιαδήποτε αίρεση, έχει την καλή της μορφή, έχει όμως και την κακή ανάλογα με το πώς την ερμηνεύει κανείς". Μπράβο του!

- "Το άγιον Όρος είναι ανοικτό και οικουμενικό στους πάντες (15:02΄). Ένα κλασσικό παράδειγμα, που είναι και η αντίληψη του Βυζαντίου (16:01΄), είναι και ο εκχριστιανισμός των Ρώσων. Όταν πήγε μια αντιπροσωπεία τους στο Βυζάντιο, στην Κων/πολη, τους βάλανε μέσα στην αγία Σοφία την ώρα της Λατρείας. Αυτοί είδαν το μεγαλείο και τη λαμπρότητα με την οποία τελείτε η Ακολουθία και αποφάσισαν να γίνουν Χριστιανοί. Η επικοινωνία λοιπόν των ορθοδόξων μετά των άλλων έχει αυτό το σκοπό".

Προφανώς, ήταν επικοινωνιακοί οι λόγοι της αντιπροσωπείας των Ρώσων και γι΄ αυτό τους έβαλαν μέσα στην Αγιασοφιά οι Βυζαντινοί. Δεν μας είπε όμως αν τους έδωσαν στο τέλος και Αντίδωρο. Αυτό θα μας το πουν οι νεότεροι ιστορικοί ερευνητές. Εν πάση περιπτώσει, ατυχές το παράδειγμα. Οι Ρώσοι (σημ. ο εκχριστιανισμός των Ρως έγινε το 988), παγανιστές ως επί το πλείστον και μη έχοντας ιδέα από θρησκεία, είχαν δυο επιλογές : ή τον Πατριάρχη ή τον πάπα. Προτίμησαν τον Πατριάρχη επειδή οι ναοί του Βυζαντίου ήταν ομορφότεροι από τους ναούς των Φραγκογερμανών. Αυτά λέει το Πρώτο Χρονικό, γράφτηκε στις αρχές του 12 αιώνα, και άλλα λέει το αραβικό χρονικό, συνταχθέν από λογίους Άραβες κατά την εποχή του Βασιλείου του Βουλγαροκτόνου.

Αυτά σχετικά με την Ιστορία και τους επικοινωνιακούς λόγους, που επικαλείται ο πάτερ "οπωροφύλαξ". Εμείς, το επικοινωνιακό που έχουμε να συμπληρώσουμε είναι τούτο : Όπως έχουμε τις ανταλλαγές φοιτητών, κατά τον ίδιο τρόπο ο οικουμενικός Βαρθολομαίος μετά της Ιεράς Επιστασίας του αγ. Όρους να εφαρμόσει και τις ανταλλαγές μοναχών. Να έρχονται, ας πούμε, οι μοναχοί σαολίν, κουνγκ-φου και λοιπά, στο άγιον Όρος κι εμείς να στέλνουμε τους δικούς μας στο Θιβέτ ή αλλού. Για να τους δείξουμε και να τους διδάξουμε την οικουμενικότητα της ορθοδοξίας και την υπεροχή της δικής μας επικοινωνιακότητας. Ειλικρινά, δεν γνωρίζω πόσο αποτελεσματικοί μπορεί να είμαστε, καθόσον, ως γνωστόν, οι άλλοι σπάνε τούβλα με το κεφάλι ενώ οι δικοί μας όχι.

Υστερόγραφο,
στο "ο οικουμενισμός έχει διάφορες, να το πω έτσι, μορφές, την καλή της οικουμενικότητας και την κακή, δηλαδή την οικουμενιστική".

Αυτά διδάχθηκε από το ιεροδιδασκαλείο του Φαναρίου, το οποίο αντί να βγάζει Μοναχούς-μάρτυρες της αλήθειας, βγάζει μοναχούς "οπωροφύλακες". Και βέβαια η αίρεση, η οποιαδήποτε αίρεση, έχει το μοναδικό πλεονέκτημα της πολυμορφίας (πολλές μορφές). Το είδαμε με τον παπισμό, ο οποίος γέννησε τον προτεσταντισμό, το βλέπουμε όμως τώρα κι εδώ. Πολύμορφη κατάντησε η Ορθοδοξία μετά από την παπικής προέλευσης καινοτομία του 1924 : Δυο φορές Χριστούγεννα (τέσσερις με τις αποδόσεις), δυο φορές η Μεταμόρφωση (τέσσερις με τις αποδόσεις), δυο φορές η Κοίμηση της Θεοτόκου (τέσσερις με τις αποδόσεις), δυο φορές η Ύψωση του Τιμίου Σταυρού (τέσσερις με τις αποδόσεις) εντός του έτους!

Τα σάπια φρούτα των "οπωροφυλάκων" ταΐζουν το πλήρωμα της Εκκλησίας, το οποίο πλέον αναζητά γενετικώς αμετάλλακτα, αλλά φευ μεταλλαγμένα, προϊόντα. Του τα παρέχει  το αδιόρθωτο ιεροδιδασκαλείο της υποκριτικής τέχνης στην αρχαϊκή και πρωτόγονη μορφή, την αμόλυντη και ανθιστάμενη στη σήψη, με την υπόσχεση της μετά θάνατον αποκατάστασης πάντων. 

2 σχόλια:

  1. Τα ακολουθούντα από http://apotixisi.blogspot.gr/2013/09/blog-post_5313.html

    - Ανώνυμος έγραψε ...
    Το αγιον Ορος βεβαια δεν καταφευγει σε marketing προκειμενου να αυξεισει τους επισκεπτες του και οι Μονες εχουν θεσει ενα ανωτατο αριθμο σχετικα με τους εισερχομενους στο αγιον Ορος τον οποιον οι προσκυνητες δεν μπορουν να υπερβουν εκτος και προκειται για προσκυνητες που εναι καλεσμενοι σε μια συγκεκριμενη μονη.Οι τελευταιοι μπορει να ειναι απροσδιοριστος αριθμος.Συνεπως το αγιον Ορος εκ των πραγματων δεν χρειαζεται τις υπηρεσιες του Κυπριανου (σ.σ. ή του άλλου σχολιαστή).Αλλωστε δεν τους καλεσε κανεις εκει.Οι δηλωσεις τωρα του π.Γαβριηλ (εφ'οσον δεν ειναι αλλοιωμενες)ειναι σπανιες δηλωσεις που ολοι γνωριζουμε γιατι εχουν γινει.Αν ο Ιουδας ο οποιος "κλεπτης ην και το γλωσσοκομον εβασταζεν"απετελει το 8% περιπου των μαθητων και κανεις δεν κατηγορει τους Αποστολους γιαυτο,κατ'αναλογια θα "μπορουσαμε"να εχουμε 200 μοναχους με τις ανωτερω πλανες κλπ. Αυτο βεβαια δεν ειναι δικαιολογια για τον π.Γαβριηλ αλλα το αναφερω μηπως βοηθεισω καποιον καλοπροαιρετο.Φυσικα οι δυο πρωτοι σχολιαστες γνωστοι για τα γραφομενα τους,δεν ανηκουν στην προηγουμενη κατηγορια.Και αν μεν ηταν μονο αυτο ,μικρο ..,....το κακο.Διοτι ζηλωτες οντες,αν ανηκουν σε αλληλοκαθερουμενες παραταξεις δεδομενο οτι δεν θα κοινωνουν μεταξυ τους θα πρεπει να .......συμφωνησουν ποιος απο αυτους θα παει στον Παραδεισο,οπωτε ο αλλος αναγκαστικα θα παει στην κολαση,και αν υπαρχει και επισκεπτηριο εκει ισως θα μπορουσαμε να τον βλεπουμε ενιοτε.Η μπορει να βρουν μια αλλη συμφωνια πχ εναλλαγη ανα εξαμηνο.Θα δουμε.

    - ΚΧ απάντηση ...
    "Φυσικα οι δυο πρωτοι σχολιαστες γνωστοι για τα γραφομενα τους,δεν ανηκουν στην προηγουμενη κατηγορια (σ.σ. των καλοπροαίρετων).Και αν μεν ηταν μονο αυτο, μικρο το κακο. Διοτι ζηλωτες οντες, αν ανηκουν σε αλληλοκαθαιρουμενες παραταξεις, δεδομενο οτι δεν θα κοινωνουν μεταξυ τους, θα πρεπει να ... συμφωνησουν ποιος απο αυτους θα παει στον Παραδεισο." (σ.σ. έγιναν μερικές ορθογραφικές διορθώσεις στο άτονο απόσπασμα)

    ΚΧ
    Οι διαφορές μεταξύ των παρατάξεων, και το ποιος θα πάει στον Παράδεισο, είναι το θέμα ή μήπως οι "πομφόλυγες" του πατρός Γαβριήλ; Ο οποίος, προκειμένου να καλύψει τα χαίνοντα θεολογικά κενά του, βρήκε να μας θυμίσει πώς έγινε ο εκχριστιανισμός των Ρως.

    Για το τεράστιο αυτό θέμα επικαλέσθηκε λόγους επικοινωνιακούς πετώντας στα άχρηστα το ενδεχόμενο - εκ μέρους των Ρως - του "μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αυτούς τηρείν πάντα όσα ενετειλάμην υμίν".

    Ποιος μπορεί να αποκλείσει αυτό το ενδεχόμενο, όταν ο Βλαδίμηρος Α΄ πήρε την απόφαση (988 μ.Χ.) να καθιερώσει τη Χριστιανοσύνη του Ορθόδοξου Βυζαντίου, και όχι των Δυτικών Φράγκων, ως την επίσημη θρησκεία του κράτους των Ρως; Οι πάπες της Δύσης βάπτιζαν στο όνομα του Πατρός, του Υιού και του εκπορευομένου αγίου Πνεύματος εκ Πατρός και Υιού εισάγοντας διθεΐα και αχρηστεύοντας την καθ΄ υπόσταση θεότητα του αγίου Πνεύματος. Το αντικαθιστούσε η θεότητα του πάπα!

    Αυτά, ούτε καθ΄ υπόθεση τέθηκαν εκ μέρους του - δεν του το επιτρέπουν άλλωστε οι αγαπητικοί διάλογοι - αλλά ούτε ακόμη και κατά εικασία πίστεως εις " Ένα Θεόν (...) ορατών τε πάντων και αοράτων". Τα αόρατα του πατρός Γαβριήλ είναι τα ορατά της επικοινωνιακότητας. Αυτή τα εξηγεί όλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. - Ανώνυμος έγραψε ...
    "Οι πατερες που τοσο επικαλειστε προκειμενου να εμβολησετε ο ενας την παραταξη του αλλου μας λενε οτι οταν εχουμε νεκρο στο σπιτι μας δεν πηγαινουμε να κλαψουμε τον νεκρο του γειτονα"

    - KX απάντηση
    Όπως οι Φαρισαίοι, έτσι κάνεις κι εσύ : "ὅτι ἀποδεκατοῦτε τὸ ἡδύοσμον καὶ τὸ ἄνηθον καὶ τὸ κύμινον, καὶ ἀφήκατε τὰ βαρύτερα τοῦ νόμου, τὴν κρίσιν καὶ τὸν ἔλεον καὶ τὴν πίστιν". Αφήνεις τα βαρύτερα και αποδεκατείς το ηδύοσμον.

    Δεν γνωρίζω, ούτε πρόκειται να ασχοληθώ με το ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ των παρατάξεων. Αν είναι όμως όπως γράφεις και δεν αφορούν στο Δόγμα, πράγμα που κατά τη γνώμη μου δεν ισχύει, τότε με βρίσκεις σύμφωνο.

    Γνωστό είναι ότι οι παρατάξεις έχουν "εκκλησιολογικές" (σημ. το "εκκλησιολογικές" διότι μας προέκυψαν ποικίλες εκκλησιολογίες, όπως και θεολογίες, μετά το παπικό Σχίσμα) διαφορές, όχι σαν αυτή που επικαλείσαι. Αν αυτές συνεπάγονται εκτροπή από το Ορθόδοξο Δόγμα, τότε να καθίσουν κάτω και να το ψάξουν. Ικανούς γνώστες της Θεολογίας έχουν, μπορούν να βγάλουν άκρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους