Πέμπτη 8 Μαΐου 2014

"Φετινά (θεολογικά) σπαράγματα, περσινές (θρησκευτικές) χαρές"

Σχετικά με τις δραστηριότητες της υπερδραστήριας ακαδημίας θεολογικών σπουδών Βόλου (μ. Ιγνάτιος) και το επικείμενο συνέδριο με θέμα «Κανόνες της Εκκλησίας και σύγχρονες προκλήσεις», διαβάσαμε :

"Εκτός της γνωστής στους πολλούς «μεταπατερικής θεολογίας», οι θεολόγοι αυτοί (σημείωση δική μας, απόφοιτοι) της ακαδημίας (σ.σ. Βόλου) μας έμαθαν την (...) «συναφειακή θεολογία» ή «θεολογία της συνάφειας»".

κυπριανός χ

Προηγείται όλων η σχεσιολογία ( "θεολογία" της σχέσης ) και μετά ακολουθούν τα υπόλοιπα θεολογικά : συναφειακή κλπ. Η σχεσιολογία άλλαξε όνομα και από θεολογία της σχέσης (σχεσιολογία) ονομάστηκε συναφειακή, αποκλειομένης της -λογιας κατάληξης. Όσοι έχουν νουν το καταλαβαίνουν.

 Όσο δε γι΄ αυτό : "Οι προθέσεις των διοργανωτών του συνεδρίου είναι σαφείς. Θα επιδιώξουν την υπέρβαση των οριζομένων στους ιερούς Κανόνες", προερχόμενο από επικριτή αρθρογράφο (1), αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στην "Ελευθερία του ήθους", Χ. Γιανναρά, που κυκλοφόρησε το 1970 και ουδείς έγραψε κάτι, όσο τουλάχιστον μπορώ να γνωρίζω. Η ανατροπή των ιερών Κανόνων χρονολογείται από τότε (2). Οι αγιορείτες αν και το γνώριζαν, προτίμησαν τη σιωπή από μια κακώς νοούμενη  συμβουλή γέροντα : "Σιώπα και ειρήνευε". Ας μην απορούμε λοιπόν. Όλα έχουν δρομολογηθεί εδώ και πολλά χρόνια. Η παντελής αποσιώπηση αυτών και πλήθους άλλων - η διοικούσα την Εκκλησία σεπτή Ιεραρχία έχει τα πρωτεία - δήλωνε απλά και τη συναίνεσή μας. Τώρα ψαχνόμαστε ;

(1) http://thriskeftika.blogspot.gr/2014/05/blog-post_8.html
(2) Χ. Γιανναρά, "Ελευθερία του ήθους", σελ, 134-146, εκδόσεις ΑΘΗΝΑ, 1970

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους