Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014

Ενημέρωση και πληροφορία

Επειδή σε λίγες ημέρες εορτάζει - κατά το πολιτικοθρησκευτικό ημερολόγιο - ο άγιος Κυπριανός και η αγία Ιουστίνα, με ενημέρωσαν, και αισθάνομαι την υποχρέωση να σας πληροφορήσω, ότι δεν θα δεχθούν αιτήματα πρεσβειών των ευσεβών και πιστών ορθοδόξων χριστιανών στις 2/10/2014 ν/η.

Κατά το θρησκευτικό - και κατ΄ οικονομίαν Κυρίου πολιτικό - ημερολόγιο η ονομαστική εορτή των αγίων είναι μετά από 13 ημέρες, ή 16 από σήμερα (29-9-2014)

Παιδευθεὶς ἐν τῇ πλάνῃ ἐπιμελῶς, ὡς ὁ Παῦλος ἐκλήθης ἐξ οὐρανοῦ, σταυρῷ ὁδηγούμενος, πρὸς τὸ φῶς τὸ τῆς γνώσεως· τῆς γὰρ σεμνῆς Παρθένου, τῷ πόθῳ, φλεγόμενος, δι' αὐτῆς ἡρμόσθης, τῷ Πλάστη τῆς κτίσεως· ὄθεν θριαμβεύσας, τοῦ ἐχθροῦ τὸ ἀνίσχυρον, σὺν αὐτῇ κατηξίωσαι, τοῦ χοροῦ τῶν Mαρτύρων, Κυπριανὲ ἱερώτατε πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, τῶν πταισμάτων ἄφεσιν δωρήσασθαι, τοῖς ἑορτάζουσι πόθῳ, τὴν ἁγίαν μνήμην σου.

13 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειλικρινά δεν το γνωρίζω. Μπορώ, μόνο, υπόθεση να κάνω. Όπως κι αν έχει, το ερώτημα θα το χαρακτήριζα "ακαδημαϊκό" και λάτρης θεολογικών ζητημάτων τέτοιας φύσεως δεν είμαι. Εν προκειμένω, το σημαντικό είναι ότι επήλθε συμφωνία. Ωστόσο, άλλοι ανήκοντες στο χώρο των παλαιοημερολογιτών δεν παύουν να κακίζουν και να μέμφονται την ένωση. Τι να κάνουμε ; Έλληνες δεν είμαστε ;

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    3. Γράψατε για "αίρεση του Παλαιού ημερολογίου" και φέρατε το παράδειγμα των προτεσταντών Γερμανών (σημ. οι μισοί είναι παπικοί και οι άλλοι μισοί προτεστάντες).
      Οι προτεστάντες απορρίπτουν το Σύμβολο Πίστεως (Νικαίας Κων/πολης). Δέχονται μόνο ορισμένα άρθρα του. Επομένως δεν τίθεται θέμα, αφού ούτως ή άλλως - συμπεριλαμβανομένων και των παπικών με την προσθήκη του φιλιόκβε - είναι αιρετικοί.

      Σε μας τα πράγματα με το ημερολόγιο δεν είναι ακριβώς έτσι, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία εάν η ημερολογιακή μεταβολή θίγει το Δόγμα του Συμβόλου Πίστεως. Κατά τη γνώμη μου η καινοτομία προσβάλλει έμμεσα το Δόγμα, ακριβώς όπως συνέβη με το ζήτημα των Εικόνων, οπότε κατατάσσεται στις αιρέσεις. Αυτό όμως αποτελεί γνώμη ανεπικύρωτη από Οικουμενική Σύνοδο και άρα, δεν μπορεί να αποτελέσει δογματικό Κανόνα, όπως μερικοί ισχυρίζονται. Ωστόσο, τοπικές Σύνοδοι του 16ου αιώνα και κάποιες άλλες αργότερα, περιορισμένες στο Πατριαρχείο Κων/πολης, καταδίκασαν και αναθεμάτισαν το Γρηγοριανό ημερολόγιο. Η εκκρεμότητα αυτή εξακολουθεί να υπάρχει ακόμη και σήμερα, θέλοντας με αυτό να υπογραμμίσω ότι τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία δεν μπήκαν στον κόπο να αποφασίσουν από κοινού περί του φλέγοντος αυτού ζητήματος. Μεσολάβησε η σαλαμοποίηση των Βαλκανίων μετά την Επανάσταση του 1821 και ο δάκτυλος της διπλωματίας περιέπλεξε ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Παπικοί και προτεστάντες ουνίτες ανταγωνίζονται αλλήλους για την κηδεμονία των τμημάτων της άλλοτε Οθωμανικής αυτοκρατορίας και γίναμε οι Ορθόδοξοι κομμάτια, σαν τους προτεστάντες. Ας όψωνται οι πολιτικοί-διπλωμάτες της μασονίας, ή του σιωνισμού γενικότερα. Οι προθέσεις τους είναι πλέον οφθαλμοφανείς μετά την επίσκεψη του Σιμόν Πέρεζ στο Βατικανό και τη συζήτηση με τον Πάπα Φραγκίσκο για την προώθηση των Ηνωμένων Θρησκειών.

      Διαγραφή
    4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    5. Αγαπητή κυρία,

      Για το "μπέρδεμα" δεν φταίτε εσείς, όπως δεν έφταιγα κι εγώ. Για χρόνια με είχαν μπερδεμένο, αλλά δεν το ήξερα. Μου έκρυβαν πολλά πράγματα. Δόξα τω Θεώ έβγαλα την άκρη στο τέλος - και προ του τέλους. Άλλωστε, γράφει : Όποιος κτυπά την πόρτα, θα του ανοίξει.

      Το σχίσμα δεν το έκαναν οι παλαιοημερολογίτες. Το έκανε μια διορισμένη Ιεραρχία-ξεπουλημένη στους αργυρώνυτους (από την μασονία) κυβερνήτες μας. Αυτή η άθλια Ιεραρχία παναθλίων πολιτικών αγνόησε τις αποφάσεις Συνόδων του 16ου αιώνα. Τις πέταξε κυριολεκτικά στα σκουπίδια και πήρε την απόφαση να αλλάξει το ημερολόγιο/εκκλησιαστικό εορτολόγιο, ώστε η κακούργος και θεομπαίκτης διπλωματία να συνεορτάζει ομού μετά της Εκκλησίας. Να γιορτάζει, δηλαδή, ο διάβολος μαζί με τον θεό, χωρίς την προϋπόθεση της μετανοίας. Το βλέπουμε αυτό να γίνεται σήμερα, όπου όλες οι εκκλησίες θεωρούνται αδελφές εκκλησίες. Το δε χειρότερο, να τολμά ορθόδοξος αρχιεπίσκοπος - ο Πολωνίας Σάββας - και να αποκαλεί "θείον δώρο" τις αιρέσεις !

      Όσο για τις πολυάριθμες διασπάσεις μεταξύ των παλαιοημερολογιτών, όντως θλιβερό σύμπτωμα, σας πληροφορώ ότι κάθε σχίσμα κρύβει μέσα του δογματική εκτροπή, Η οποία, αν τελικά επιβληθεί, ονομάζεται αίρεση. Ο χρόνος αποκαλύπτει προοδευτικά την πλήρη έκπτωση και αλλοίωση του Δόγματος.

      Με τις διασπάσεις των παλιοημερολογιτών σχίσμα δεν υπάρχει, αφού είναι δεδομένη η κοινή ομολογία του Συμβόλου Πίστεως. Οι διαφωνίες τους, που οδηγούν στην δυσάρεστη κατάληξη της διάσπασης, αφορούν σε διαφορετικές εκτιμήσεις ιεροκανονοκών και εκκλησιολογικών ζητημάτων. Δηλαδή, κατά πόσον ορισμένα θέματα τοιαύτης φύσεως μπορεί να οδηγήσουν, ή οδηγούν, σε εκτροπή του δόγματος. Εκεί εντοπίζονται οι διαφωνίες με επακόλουθο τις διασπάσεις. Να σημειώσω, η επίλυση αυτού του είδους των διαφωνιών απαιτεί υψηλού επιπέδου θεολογικές γνώσεις, αλλά πέραν όλων, φρόνημα ειλικρινούς μετανοίας και άκρας ταπείνωσης.

      Διαγραφή
    6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απάντησα, αλλά δεν γνωρίζω αν δημοσιευθεί το σχόλιο. Αν όχι, θα υπάρξει ξεχωριστή ανάρτηση με αναφορά σε αυτό που γράψατε στις ΑΚΤΙΝΕΣ. Θα ειδοποιηθείτε από την ιστοσελίδα αυτή, με το θέμα της και το σχόλιό σας,.Άλλο τρόπο επικοινωνίας μαζί σας δεν έχω.

      Διαγραφή
    2. Το ιστολόγιο ΑΚΤΙΝΕΣ δημοσίευσαν το σχόλιο επί των γραφομένων σας "εναντίον μου". Δεν σας θεωρώ "εναντίον", απλά δεν είσαστε σε θέση να καταλάβετε κάποια πράγματα. Ως εκ τούτου, έχετε την απάντηση.

      Διαγραφή
    3. Μετα απο μία δεύτερη και σαφως καλυτερη ανάγνωση οσων γραψατε στις 30 Σεπτεμβρίου 2014 - 11:46 μ.μ. ,
      πρεπει να ομολογήσω οτι εχετε δικαιο, ή αλλιως: με 'ταπώσατε'.

      Τα επιχειρηματα σαν ειναι εμπεριστατωμένα, ειστε δυνατός συνομιλητής, σας υποτίμησα λιγο στην αρχή, γιαυτο σας ζητώ ταπεινα συγγνωμη!

      Ως εκ τούτο δεν εχω να προσθεσω τιποτα άλλο στην αρχικη μου απορία στο ιστολογι "ΑΚΤΙΝΕΣ".

      Γεγραφα, 01.10.14, ώρα: 12.30

      Διαγραφή
  3. Αν η αγαπητή κυρία Ioanna επιθυμεί να διαγράψει κάποιο εκ των μηνυμάτων της είναι στην απόλυτη διακριτική της ευχέρεια. Η ένδειξη "Διαγραφή" υπάρχει κάτω από τα σχόλιά της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους