- Καλόπουλος Μιχαήλ :
Κύριε Κυπριανέ, πάλι μεταφέρετε την συζήτηση σε προσωπικό επίπεδο.
Δεν θα σας κρίνω εγώ, ούτε περιμένω από σας να με κρίνετε. Εμείς είμαστε ασήμαντοι, αμελητέες ποσότητες μπροστά στα μεγάλα διαχρονικά ζητήματα των θρησκειών.
Σας θέτω λοιπόν μια ερώτηση: Δικαιούται οποιοσδήποτε θεός κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες να διατάξει την σφαγή νήπιων και θηλαζόντων;
- κυπριανός χ
Κύριε Καλόπουλε, αναφερόσαστε στον Ψαλμό ρλστ¨ (136) και το "θυγάτηρ Βαβυλώνος η ταλαίπωρος, μακάριος, ός ανταποδώσει σοι το ανταπόδομά σου, ό ανταπέδωκας ημίν. Μακάριος, ός κρατήσει και εδαφιεί τα νήπιά σου προς την πέτραν".
Αυτό, ασφαλώς, εξοργίζει όποιον σήμερα το διαβάζει, λησμονώντας ότι υπάρχει η Καινή Διαθήκη. Εσείς και άλλοι έχετε τη γνώμη ότι το βιβλίο αυτό (Κ.Δ) είναι κατασκεύασμα του Ιουδαιοχριστιανισμού. Αγνοείτε ότι για την Ορθοδοξία και τους ορθοδόξους, ιουδαιοχριστιανισμός είναι επινόηση του ιουδαιοσιωνισμού, στον οποίο περιλαβάνονται καθολικοί και προτεστάντες. Δυστυχώς όμως σήμερα έχουμε και τους νεοορθοδόξους της ακαδημαϊκής μας θεολογίας.
Μας λένε ότι όλες οι θρησκείες και όλες οι εκκλησίες είναι δρόμοι που οδηγούν - με διαφορετικές λατρευτικές εκφράσεις - στον ένα θεό για όλους. Κάτι το εντελώς κακόδοξο και ουδεμία σχέση έχον με την Ορθόδοξη Χριστιανοσύνη.
Εν πάση περιπτώσει, το εδάφιο αυτό από τον Ψαλμό ρλστ¨ (136) έχει διαφορετική ερμηνεία και νόημα από αυτό που, εκ πρώτης όψεως και κατά κυριολεξία, γράφει και σας προκαλεί κατάπληξη. Διότι (α) η "ταλαίπωρος θυγάτηρ Βαβυλώνος" είναι η Εκκλησία. Και είναι ταλαίπωρος, διότι μέσα από την τότε, αλλά και την σημερινή, Βαβυλώνα ( στα θρησκευτικά η λέξη Βαβυλών σημαίνει τόπος συγχύσεως) ανεδύθη, αναδύεται και πάντα νικά, η Εκκλησία.
(β) Το "μακάριος ός ανταποδώσει το ανταπόδομά ό ανταπέδωκες ημίν" δεν είναι άλλος από τον ενανθρωπήσαντα υιό και Λόγο του Θεού. Σημείωση, η αναταπόδοσις έγινε όταν η Ιερουσαλήμ καταστράφηκε. Ομοίως και οι κάτοικοι, αφού οι ίδιοι οι Ιουδαίοι είπαν "το αίμα αυτού εφ΄ ημάς και επί τα τέκνα ημών".
(γ) Τέλος, το "ός κρατήσει και εδαφιεί τα νήπιά σου προς την πέτραν", εμφαίνει το άγιον Πνεύμα - συγκροτεί το θεσμό Εκκλησία, και εκκλησία είναι η πέτρα κατά το "καί ἐπί ταύτῃ τῇ πέτρᾳ οἰκοδομήσω μου τήν ἐκκλησίαν" - η οποία με το άγιο Πνεύμα εδαφιεί τον νηπιάζοντα νουν όλων εκείνων (νηπίων κατά τον νουν), οι οποίοι μεταφράζουν το εδάφιο αυτό και πολλά άλλα της Καινής και Παλαιάς Διαθήκης, χωρίς τον φωτισμό της άνωθεν Νέας Ιερουσαλήμ.
Εσείς και άλλοι τον απορρίπτετε με πλήθος επιχειρημάτων, όπως το ίδιο μπορείτε να κάνετε και με αυτά που σας γράφω. Δικαίωμά σας, φροντίσετε όμως τα επιχειρήματά σας να είναι θεολογικά ή έστω φιλοσοφικά και όχι ιστορικοθεολογικά ή ιστορικοφιλοσοφικά.
Αυτή είναι η απάντηση που μου ζητήσατε. Αν θέλετε την κρατάτε, αν θέλετε την διαγράφετε.
Αν κάποιος επιθυμεί να αντικρούσει αυτά που έγραψα, θα τον παρακαλούσα να αποφύγει τις ύβρεις - δεν υβρίζω κανένα - και τους αφοριστικούς χαρακτηρισμούς. Με συνθήματα δεν γίνεται ανταλλαγή επιχειρημάτων.
Υστερόγραφο
Είχε προηγηθεί αυτό :
- κχ : Κύριε Καλόπουλε, έχω τη γνώμη ότι κάνετε λάθος, όταν μου λέτε ότι "απλά βρίζεις και απαξιώνεις". Σας παρακαλώ να μου υποδείξετε τις ύβρεις. Δεν φταίω εγώ αν χρησιμοποίησα τη λέξη στάνη. βελάσματα ή άλλο τι, σε ένα σχόλιο - όχι δικό μου - που εξαφανίστηκε κι αυτό, όπως το δικό μου. Όσο για τον απαξιωτικό τρόπο γραφής μου, πάλι, νομίζω δεν έχετε δίκιο. Δυστυχώς, όμως, το απαξιωτικό σχόλιο αποσύρθηκε - όχι από εμένα - κι έτσι, ο αναγνώστης δεν μπορεί να καταλάβει τι γράφω. Όπως κι αν έχει το θέμα, ευχαριστώ που με ανεχθήκατε μέχρι εδώ. Άλλο, νομίζω, δεν χρειάζεται. Μην έχετε όμως την εντύπωση, ότι όσα αποκαλύπτικά φέρνετε στην δημοσιότητα είναι ακαταμάχητα. Απαντήσεις μπορούν να σας δοθούν, αν στις δημόσιες εμφανίσεις, που κατά καιρούς έχετε κάνει και δημοσιοποιήσει με βίντεο, οι υπέυθυνοι των τηλεοπτικών εκπομπών αναζητούσαν ικανούς γνώστες των θρησκευτικών πραγμάτων για να αντιτάξουν τα δικά τους επιχειρήματα στα δικά σας. Η μονομέρεια και οι στόχοι των τηλεοπτικών διαύλων είναι ακριβώς οι ίδιοι με τους δικούς σας.... Για την υπογραφή, κυπριανός χ.
Ανώνυμος (αγράμματος)
ΑπάντησηΔιαγραφήPrepi na petanoun (πεθάνουν) oi triskeies (θρησκείες)...gia na epiveiosi (επιβιώση) i antropotita (ανθρωπότητα)...
κχ : Όταν οι πίθηκοι άρχισαν να γίνονται άνθρωποι, θρησκείες δεν υπήρχαν. Κάτι πήγε να γίνει, όταν αποφάσισαν να φτάσουν το θεό με ένα πύργο - άλλοι προτίμησαν διαφορετικούς τρόπους - αλλά ένας κατακλυσμός τους έπνιξε. Οι άνθρωποι δεν πέθαναν, παρότι δεν είχαν θρησκείες, όπως σήμερα τις εννοούμε. Νομίζω, αν πεθάνουν οι θρησκείες, θα πεθάνει και η ανθρωπότητα. Εκτός, αν λάβουμε υπόψη τη σχετικότητα, καλύτερα το σχετικό, του θανάτου. Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει, διότι και η Ζωή ποτέ δεν πεθαίνει.