Στην Π. Διαθήκη τα θαύματα που αναφέρονται, και ειρωνεύονται όσοι
διαβάζουν το βιβλίο αυτό όπως το "Ρομάντσο" ή άλλα βελτιωμένου τύπου
εικονογραφημένα περιοδικά επιστημονικής φαντασίας, γίνονταν εκ θεού διά
των ανθρώπων στη φύση. Οι φυσικοί νόμοι ανατρέπονταν - βλέπε γραφόμενα
της φωτογραφίας -, όπως, παράδειγμα, η διάνοιξη της Ερυθράς Θάλασσας, η
πτώση των τειχών της Ιεριχούς και πολλά άλλα. Στην Καινή Διαθήκη αυτά
εμφανίζονται σε μικρότερο βαθμό - είναι η βάδιση επί των υδάτων και
άλλα - διότι εκεί προέχει το θαύμα του θεού στον άνθρωπο για τον
άνθρωπο. Παράδειγμα, η θεία ενανθρώπηση. Στην Π. Διαθήκη συνέβησαν όπως
και όταν έπρεπε, προκειμένου να κρατηθεί αυτό το οποίο γελοιοποιούν,
ειρωνεύονται και υβρίζουν, οι σημερινοί αναγνώστες των εικονογραφημένων
περιοδικών επιστημονικής φαντασίας. Εννοώ ότι συνέβησαν, εν πρώτοις, για
την πίστη στο θεό, εκ δευτέρου δε, για την πίστη στην θεανθρώπινη
υπόσταση και παρουσία του. Ακριβώς, όπως κατά τη θεία ενσάρκωση.
Με απλά λόγια, τα θαύματα της ανατροπής των νόμων της φύσεως στην
Παλαιά Διαθήκη γίνονται εκ θεού επί της φύσεως. Στην Καινή Διαθήκη
επαναλαμβάνονται, αλλά συμβαίνουν κυρίως στους ανθρώπους.
Δικαίωμά, λοιπόν, των μεν να περιγελούν και δικαίωμα των δε, να τους θέτουν το ερώτημα, συνάμα και απορία : Δηλαδή, αν δεχθούμε ότι κάποια ούφο τα έκαναν αυτά και ότι θα τα επαναλάβουν σήμερα είναι καλύτερα ; Επειδή τα ούφο είναι αποδείξιμα, ενώ ο θεός δεν είναι ; Προτιμούν ανθρώπους ή ούφο ;Τι απαντούν ;
Να σημειώσω ότι και οι Σαδδουκαίοι είχαν τα ίδια με τα δικά τους πονηρά ερωτήματα, εκείνοι όμως τα έθεταν με πιο κομψό τρόπο. Απορούσαν και έλεγαν, μια γυναίκα πήρε εφτά άνδρες, που ήταν αδέλφια, για να κάνει παιδί, τίνος θα είναι η γυναίκα όταν γίνει η Ανάσταση των νεκρών και τα λοιπά. Γνωρίζουν ασφαλώς οι σημερινοί είρωνες την απάντηση, όπως, υποθέτω, γνωρίζουν και τις μηδενιστικές προεκτάσεις του ερωτήματος των Σαδδουκαίων, τους οποίους επαναφέρουν με τη βοήθεια των επιστημονικών παραλογισμών. Η ημιμάθεια όμως που έχουν, δεν τους επιτρέπει να καταλάβουν ότι γίνονται καταγέλαστοι και το χειρότερο, μικρονοϊκοί.
Δικαίωμά, λοιπόν, των μεν να περιγελούν και δικαίωμα των δε, να τους θέτουν το ερώτημα, συνάμα και απορία : Δηλαδή, αν δεχθούμε ότι κάποια ούφο τα έκαναν αυτά και ότι θα τα επαναλάβουν σήμερα είναι καλύτερα ; Επειδή τα ούφο είναι αποδείξιμα, ενώ ο θεός δεν είναι ; Προτιμούν ανθρώπους ή ούφο ;Τι απαντούν ;
Να σημειώσω ότι και οι Σαδδουκαίοι είχαν τα ίδια με τα δικά τους πονηρά ερωτήματα, εκείνοι όμως τα έθεταν με πιο κομψό τρόπο. Απορούσαν και έλεγαν, μια γυναίκα πήρε εφτά άνδρες, που ήταν αδέλφια, για να κάνει παιδί, τίνος θα είναι η γυναίκα όταν γίνει η Ανάσταση των νεκρών και τα λοιπά. Γνωρίζουν ασφαλώς οι σημερινοί είρωνες την απάντηση, όπως, υποθέτω, γνωρίζουν και τις μηδενιστικές προεκτάσεις του ερωτήματος των Σαδδουκαίων, τους οποίους επαναφέρουν με τη βοήθεια των επιστημονικών παραλογισμών. Η ημιμάθεια όμως που έχουν, δεν τους επιτρέπει να καταλάβουν ότι γίνονται καταγέλαστοι και το χειρότερο, μικρονοϊκοί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους