Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

Τα ιερά βεβηλώνονται και "τα όμοια τοις ομοίοις ιώνται", μας ελευθερώνουν !


Συνέχεια ανάρτησης  http://kyprianoscy.blogspot.gr/2014/11/blog-post_95.html
Εκ μεταφοράς από το ιστολόγιο taxalia Θεσσαλονίκη

"Δεν ξέρω κατά πόσον κάποιος άλλος θαμώνας ενοχλήθηκε απ’ τις παθιάρικες περιπτύξεις των δύο νεοσσών, πάντως κάτι τέτοιο δεν υπέπεσε στην αντίληψή μου. Κι εγώ, έπειτα από ένα χαμόγελο θυμηδίας (καθώς η εφηβική λαχτάρα τους είχε κάτι το παιδικό στη λαιμαργία και την αθωότητά της) απλώς έστρεψα αλλού το βλέμμα μ’ ένα αίσθημα συμπόνιας, καθώς κι αυτά τα έρμα δεν έβγαζαν το άχτι τους σε κοινή θέα από βίτσιο, αλλά κατά πάσαν πιθανότητα επειδή δεν είχαν κάποια καβάντζα να ξεμοναχιαστούν και να χορτάσουν ο ένας τον άλλο.

Ωστόσο, αν εγώ δώσω στον άντρα μου ένα σκαστό, φευγαλέο φιλί στον δρόμο, πέρα απ’ αυτούς που θα γυρίσουν να κοιτάξουν – άλλοι με περιέργεια, άλλοι με κατάπληξη, κάποιοι λίγοι με αδιαφορία και οι περισσότεροι με κάτι από μομφή – πολλοί είναι αυτοί που θα πουν ότι το φιλί μας είχε σκοπό να προκαλέσει. Ότι διατυμπανίζουμε την ομοφυλοφιλία μας. Και το πιο διαδεδομένο σχόλιο θα ήταν: «Δεν με νοιάζει τι κάνετε στο κρεβάτι σας, αλλά δεν είναι ανάγκη και να μας το τρίβετε στα μούτρα.» (Σε ελεύθερη απόδοση: με νοιάζει και με κόφτει. Κι επιπλέον, αν ένα κορίτσι φιλήσει το αγόρι του στον δρόμο, το κάνει για να σας τρίψει τον έρωτά του στα μούτρα, ή για να διαλαλήσει την ετεροφυλοφιλία του; Δεν νομίζω).

Ξέρω ότι ακόμα και ο τίτλος που συνειδητά επέλεξα να δώσω στο κειμενάκι μου, και τον οποίο χρησιμοποιώ πλέον όταν αναφέρομαι στον από δεκαετίας σύντροφό μου κι αφέντη της καρδιάς μου, ορισμένους θα τους ξενίσει, θα τους φανεί υπερβολικός ή και προκλητικός, κάτι που σημαίνει ότι στο μυαλό τους για να λέω “ο άντρας μου” θα έπρεπε αυτομάτως να είμαι γυναίκα, και δη παντρεμένη με τον περί ου ο λόγος (μη σου πω υποχρεωτικά και με θρησκευτικό γάμο).
Μόνο που εμένα ο σκοπός μου γι’ αυτές τις λιγοστές αράδες είναι απλός, και διόλου προκλητικός.
Θέλω απλώς να σας πω πως όταν φιλάω τον άντρα μου, να με συμπαθάτε, αλλά δεν σας σκέφτομαι καθόλου. Εκείνη τη στιγμή για μένα στον κόσμο όλο δεν υπάρχει τίποτα άλλο εκτός απ’ το Κουτάβι, το πρόσωπό του στα χέρια μου, τα χείλη του στα δικά μου. Δεν έχω την παραμικρή διάθεση να σας προκαλέσω, να σας σοκάρω, ή να σας τρίψω το οτιδήποτε στα μούτρα, γιατί – πώς να σας το κάνω πιο λιανά χωρίς να ακουστεί σκληρό; – για μένα όσο διαρκεί το φιλί απλώς δεν υπάρχετε.

Και είμαι σίγουρος ότι το ίδιο πάθος, στην ίδια ένταση (αυτή τη μεταρσίωση του έρωτα, όπου τίποτα στο σύμπαν δεν σε αφορά – πολλώ δε μάλλον σε τέτοιο βαθμό ώστε να θέλεις να το σκανδαλίσεις) το έχετε νιώσει και πολλοί από εσάς, και με καταλαβαίνετε.
Μονάχα αυτό ζητώ: όπως άφησα το ζευγαράκι στο μπαρ να χαρεί τις πολύτιμες στιγμές του, δίχως ποτέ να σκεφτώ ότι το αγκάλιασμά τους με αφορούσε στο ελάχιστο, να μου παραχωρήσετε κι εσείς την ίδια ελευθερία.
Γιατί το ζητούμενο είναι η ευτυχία – κι αυτό για όλους μας είναι κάτι κοινό, κι αποδεκτό, και ιερό.
Αύγουστος Κορτώ"

κυπριανός χ.

Αύγουστος Κορτώ
"Γιατί το ζητούμενο είναι η ευτυχία – κι αυτό για όλους μας είναι κάτι κοινό, κι αποδεκτό, και ιερό."


Ας αφήσουμε τα άλλα και ας πάμε σε αυτό, από το οποίο προκύπτουν όλα τα άλλα. Όποιος δεν ξέρει τι σημαίνει "ιερό" - σημ. το γνωρίζει, αλλά το φέρνει στα μέτρα του - έξεστι γράφειν και λέγειν, αυτά που γράφει και αυτά που λέει και αυτά που κάνει.

Ο γάμος δεν είναι "η ευλογία της ευτυχίας" - κατά το "η μελωδία της ευτυχίας". Σπάνια έως ποτέ, δεν θα συναντήσει κανείς στα ιερά μας Γράμματα, τα δικά μας θέλω να πω, τη λέξη ευτυχία. Ότι γίνεται δεκτή κατά τα ανθρώπινα και τα κατά σύμβαση, είναι άλλο θέμα. Αυτή όμως καθ΄ εαυτή η λέξη "ιερό" είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το ιερό Μυστήριο του γάμου. Θεσμός ο οποίος κατέρρευσε επειδή, λέει, το Σύνταγμα δεν προσδιορίζει το φύλο στη σύναψη γαμικής σχέσης !

Πάντως, στα μέχρι τούδε υπάρχοντα ιστορικά ντοκουμέντα, αφ΄ ότου ο άνθρωπος μπόρεσε και κατέγραψε τα πεπραγμένα του βίου του, ουδαμού αναφέρεται γάμος μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου. Αυτό, όμως δεν εκτιμάται δεόντως - ούτε και εκτιμήθηκε - καθώς άλλα μεταϊστορικά και μετανεωτερικά και προοδευτικά. Δεν ξέρουμε γιατί.

Όταν, λοιπόν, το ανίερο γίνεται ιερό, όταν ο φασισμός ενδύεται το ένδυμα της δημοκρατίας, όταν η ελευθερία χρησιμοποιείται σαν πρόσχημα του ολοκληρωτισμού και πολλά άλλα όταν ..., τότε τι να περιμένει κανείς ; Οι λέξεις, ο λόγος, έχασαν το εννοιολογικό τους περιεχόμενο με τις διασταλτικές ερμηνείες που μας επιβάλλουν οι υποτακτικοί της παγκοσμιοποίησης, κι έτσι τα ιερά βεβηλώθηκαν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους