Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2014

Προς τεχνολόγους της Αισθητικής

Ἰδοὺ οὗτος κεῖται εἰς πτῶσιν καὶ ἀνάστασιν πολλῶν ἐν τῷ Ἰσραὴλ, καὶ εἰς σημεῖον ἀντιλεγόμενον.

κχ : Αδημοσίευτο σχόλιο σε
http://aktines.blogspot.gr/2014/12/blog-post_218.html  (*)

- Οι κακοποιοί του πνεύματος, ίσως, επικαλεστούν τα ανωτέρω για τον πολλά τιμώμενο από αυτούς αλεξανδρινό ποιητή Κ. Καβάφη. Προσπαθούν πάντα να δικαιολογούν τα αδικαιολόγητα. Ας διαβάσουν λοιπόν αυτά :

Ιωάννου Χρυσοστόμου,
Εἰς τὴν ὑπαπαντὴν τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, καὶ εἰς τὴν Θεοτόκον καὶ εἰς τὸν Συμεῶνα.
... ...  
Ὅταν οὖν Συμεὼν λέγῃ· Οὗτος κεῖται εἰς πτῶσιν καὶ ἀνάστασιν πολλῶν ἐν τῷ Ἰσραὴλ, καὶ εἰς σημεῖον ἀντιλεγόμενον, νοητέον, ὅτι οὔτε τὴν πτῶσιν ἐργάζεται, οὔτε τὴν ἀνάστασιν βίᾳ προσάγει· ἀλλὰ κεῖται μὲν εἰς πτῶσιν τοῖς προσκόπτουσι τῷ λίθῳ τοῦ προσκόμματος· εἰς ἀνάστασιν δὲ τοῖς ἐκ προαιρέσεως πιστεύουσι· κεῖται γάρ· ὥσπερ ἄν τις εἴποι· Τὸ φῶς ἀνατέλλει, ἵνα οἱ ὑγιαίνοντες βλέπωσιν· οἱ δὲ τοὺς φθαλμοὺς ἀλγοῦντες, ἐπὶ πλεῖον φύγωσι τοῦ φέγγους τὰς αὐγάς.

- Ο αλεξανδρινός ποιητής Καβάφης "ἀλγών τοῖς ὀφθαλμοῖς" χρησιμοποιεί θεραπευτικά τον ποιητικό λόγο. Αντί όμως να εξυμνεί το Κάλλος, τεχνολογεί υμνώντας την πλέον βδελυρή ασχήμια του ανθρώπου.

41 ... νῦν δὲ λέγετε ὅτι βλέπομεν· ἡ οὖν ἁμαρτία ὑμῶν μένει  (Ιν. θ΄)

- Τα ανωτέρω συμπληρωματικά του άρθρου σας, με το οποίο δεν διαφωνώ.

(*)  Το σχόλιο δημοσιεύθηκε στις 20/12/2014

2 σχόλια:

  1. Όπως και αυτό το σχόλιο :

    Το ποίημα "Στην εκκλησία" και δυο άλλα, που έχουν συμπεριληφθεί στην myriobiblos - ευτυχώς, τούτο στα αγγλικά - αποτελούν ύβρη για τους επιμελητές της myriobiblos.

    http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/grpoetry/kavafis.html

    Η Δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα, όπως και η Συνοδικότητα. Δεν έχει ούτε κι αυτή ! Φίδι που μας (τους) έφαγε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος είπε...
    Εμποτισμένο με αντί Πατριαρχικό μένος και το δημοσίευμα και το σχόλιο, κατά της Αὐτοῦ Θειοτάτης Παναγιότητος, του ᾿Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως, Νέας Ρώμης καὶ Οἰκουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαιου. Προσπαθεί να δημιουργήσει την τέλεια επαγωγή στη λογική μας, αλλά καταλήγει σε παραλογικό συλλογισμό, που θυμίζει το «ο Αστυφύλακας είναι όργανον, το μπουζούκι είναι όργανον, άρα ο αστυφύλακας είναι μπουζούκι »

    Στην Εκκλησία ( των Γραικών σημειώνω, όχι εκείνης της παναίρεσης των Οικουμενιστών )

    Την εκκλησίαν αγαπώ — τα εξαπτέρυγά της,
    τ’ ασήμια των σκευών, τα κηροπήγιά της,
    τα φώτα, τες εικόνες της, τον άμβωνά της.

    Εκεί σαν μπω, μες σ’ εκκλησία των Γραικών•
    με των θυμιαμάτων της τες ευωδίες,
    μες τες λειτουργικές φωνές και συμφωνίες,
    τες μεγαλοπρεπείς των ιερέων παρουσίες
    και κάθε των κινήσεως τον σοβαρό ρυθμό —
    λαμπρότατοι μες στων αμφίων τον στολισμό —
    ο νους μου πηαίνει σε τιμές μεγάλες της φυλής μας,
    στον ένδοξό μας Βυζαντινισμό. (Κ. Καβάφης)
    18 Δεκεμβρίου 2014 - 11:41 μ.μ.

    Kyprianos Christodoulides είπε...
    Η εκκλησία της συμφοράς

    Την Εκκλησία των Γραικών σημειώνω κι εγώ, όχι εκείνη της παναίρεσης των Οικουμενιστών, τη βρήκε άλλη μεγάλη συμφορά. Και αίρεση. Έγινε η εκκλησία των δεξιών κομμουνιστών και των αριστερών καπιταλιστών. Το παραλήρημα οργανωμένο και πλήρες.

    Εκφραστές αυτής της ψευδοεκκλησίας ήταν οι βραχείας διάρκειας επαναστάτες στρατιωτικοί (1967) και οι μακράς διάρκειας αντεπαναστάτες νεοδημοκρατικοί της πανελλήνιας σοσιαλιστικής (συγ)κίνησης.

    Δεν λησμονήθηκε η Αισθητική, μας ήρθαν τα Νόμπελ, δεν έλλειψαν οι σχέσεις, μας βρήκε ο θείος έρωτας, δοξάστηκαν οι εμπειρίες στο λαϊκό πεντάγραμμο. Είναι αυτές οι σημερινές, η χρεωκοπία σε όλα.

    Επιστέγασμα, οι επανακάμψαντες προγονολάτρες : Για όλα φταίει ο ιουδαιοχριστιανισμός, κάτω η εκκλησία, στροφή στα είδωλα.

    22 ἐπειδὴ καὶ Ἰουδαῖοι σημεῖον αἰτοῦσι καὶ Ἕλληνες σοφίαν ζητοῦσιν, ... (1Κρ. α')
    21 Δεκεμβρίου 2014 - 10:50 π.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους