Φαέθων Σαχπαζίδης : Γράφει ο Kchris, "όπως μικρός βαφτίστηκες, μεγάλος και ώριμος μπορείς να ξεβαφτιστείς". Πώς μπορεί κάποιος να ξεβαφτιστεί;
Kyprianos Christodoulides : Πώς μπορεί κάποιος να ξεβαφτιστεί; Με το να διαβάζει τα βιβλία του κ. Καλόπουλου, τι απλούστερο ; Αλλά δεν θα μάθει ποτέ τι έπαθε, όταν βαφτίστηκε, τουλάχιστον, σύμφωνα με τα καθ΄ ημάς. Θα τον μπερδέψουν οι άλλοι με τα άλλα, ότι κι αυτά γινόταν προ Χριστού, ότι ο συμβολισμός είναι όπως των τάδε και των δείνα, ότι ... "ότι ... κιότι, Φαρίνα Γιώτη", για να κάνουμε και μια διαφήμιση, μπας και μου δώσουν κανένα ευρώ παραπάνω οι χρηματοδότες μου, κύριε Βαρελά. Έτσι δεν είναι ; Ο κ. Βαρελάς είναι από άλλο "επεισόδιο" στο περί Ιουδαιοχριστιανισμού θέμα.
George Georgiou : Γράφει ο Kchris ότι "η Χριστιανοσύνη με τον ελληνικό λόγο, και αν μου ζητούσαν, θα γινόμουν σαφέστερος ως προς το "Χριστιανοσύνη...". Θα προτιμούσαμε να γίνετε πιο σαφής ως προς το "ελληνικός λόγος". Προφανώς αγνοείτε την βάρβαρη αλλοίωση (δηλ. βεβήλωση) που υπέστη ο "ελληνικός λόγος" απο τους αγράμματους και άξεστους ιεράρχες, κάτι που αναγκάστηκαν να πράξουν, διότι αν η "χριστιανοσύνη" (?) έκανε ορθή χρήση του ελληνικού λόγου (και φαντάζομαι εδώ μιλάμε για λόγο και όχι Λογο)θα αυτο-αναιρείτο. Επιπλέον, εαν σας ζητούσαμε να διασαφηνήσετε την "χριαστιανοσύνη", ποιό λόγο θα χρησιμοποιούσατε; Τον ελληνικό ή το ελληνο-χριστιανικό (και πάλιν...?) Tony Vook : Τον υποχρεωτικο νηπιοβαπτισμο καθιερωσε ο Ιουστινιανος καθυβριζοντας τους Ελληνες με ποινες θανατου σε οσους δεν υπακουαν . Ακομα και χριστιανοι πατερες θεολογοι οπως ο Τερτυλιανος αντιδρουν και λενε οτι τα παιδια πρεπει πρωτα να γνωριζουν τον Χριστο και μετα να βαπτιζονται. Ο ιδιος Χριστος συμφωνα με τον Μαρκο λεει , οποιος πιστεψει και βαπτισθει θα σωθει. Πρωτα να πιστεψει και μετα να βαπτισθει. Παντα κατηχουσε και βαπτιζε μονο ενηλικους. Οσο για το δωρο του βαπτισματος δεν ξερω πως θα ενοιωθε ο κ Κyprianos αν τον ειχαν βαπτισει μουσουλμανο η βουδιστη.
Kyprianos Christodoulides : Δικαιολογούνται λόγω άγνοιας όσοι έγραψαν, αυτά που έγραψαν. Όταν προσπαθείτε να ανοίξετε συζήτηση σε κάτι που εντελώς αγνοείτε, είναι προτιμότερο να μη εκθέτετε την αμάθειά σας. Δάσκαλος δεν είμαι, διπλώματα-παπλώματα θεολογίας δεν έχω, άρα, δεν είμαι κατάλληλος, ούτε κι εσείς βέβαια έχετε τη διάθεση να μάθετε τι είναι αυτό που απορρίψατε λόγω υποχρεωτικού νηπιοβαπτισμού. Τον οποίο οι πιστοί εκείνα τα χρόνια δεν το δέχτηκαν βιαίως, κατά πως γράφει ο κ. Τόνη Βουκ ή Φουκ. Οι άνθρωποι εκείνης της εποχής είχαν γνώσεις θεολογικές, δεν ήταν ημιμαθείς, όπως σας έκανε η ημιμάθεια των δασκάλων σας. Η πίστη δεν είναι κάτι που το βάζουμε στο μικροσκόπιο να το εξετάσουμε. Είναι μυστήριο, μάλιστα μέγα, για όσους έχουν Θεό μέσα τους, για όσους ακούν την άλλη φωνή, που όλοι μας έχουμε. Εσείς ακούτε τη φωνή που σας λέει "αυτά είναι όλα παραμύθια, αλα Ντέηβηντ Κόπερφηλντ ή Κρις Άνγκελ". Πάντως, μη ξεχνάτε ότι και οι δαίμονες πιστεύουν. Αν εσείς καταργείτε πλήρως την πίστη κακό τους κάνετε, κάνετε και στην κεφαλή σας, θα σας περιποιηθεί καταλλήλα το αφεντικό τους. Μου φαίνεται οι Σατανιστές είναι εξυπνότεροι από εσάς. Ψευδοχριστιανοί του χρειάζονται και όχι οι χαμένοι από χέρι, όπως εσείς, που κάτι χαμπαριάζετε από Χριστό, τον πετάτε και "βουρ" πίσω ξανά στους προγόνους. Τώρα, και τελευταίο, ο γράφων οφείλει να σας πληροφορήσει ότι δεν γεννήθηκε εκ τύχης. Άρα, δεν μπορεί να απαντήσει πώς θα ένοιωθε, αν η τύχη (ειμαρμένη των προγόνων) τόφερνε και γεννιόταν μουσουλμάνος ή βουδιστής. Δεν ζει ο γράφων από ένα αν, αλλά από την αλήθεια αυτού που είναι ως ύπαρξη. Οι δάσκαλοί σας, όπως ο μακαρίτης Λιαντίνης, δεν σας το είπε αυτό. Κρίμα.
Tony Vook : Κυριε Kypriane νομιζω οτι σου εχει ανεβει η πιεση και ψευδιζεις, μπερδευεις το V με το Φ στο ονομα μου ,ενα υπογλωσσιο θα βοηθουσε. Φυσικα και οι σατανιστες ειναι εξυπνοτεροι απο εμας ,εγιναν μασωνοι, φορεσαν ρασα ,εγιναν ιεραρχες και εσυ γεμιζεις το παγγαρι τους γονατιστος οταν μνημονευονται τα ονοματα τους, ενω εγω σαν κοροιδο υποχρεωνομαι απο τον νομο να πληρωνω το μισθο τους. Οι δαιμονες που εχεις στο μυαλο σου εχουν το ιδιο αφεντικο με σενα και μπορουν να βλαψουν μονο αυτους που τους πιστευουν και τους δινουν υποσταση.Σιγουρα δεν γεννηθηκες απο τυχη στην Ελλαδα οπως τοσα αλλα δισεκατομυρια βουδιστες και μουσουλμανοι που δεν τα καταφεραν και γεννηθηκαν σε αλλες χωρες. Ασε που θα ειχαμε στερηθει και εμεις εναν τοσο παραΜΟΡΦΩΜΕΝΟ ανθρωπο. Και μια φιλικη παρακληση μην κανεις τον Λιαντινη κρεμασταρια , εκτιθεσαι.
Kyprianos Christodoulides : V (φάου) W (βε) κατά την γερμανικήν και Φολκσβάγκεν κατα την ελληνική μεταγραφή κύριε Vook. Εκτός και αν είσαστε άλλης εθνικότητας και γλώσσας, της οποίας αγνοώ την φωνητική προφορά του V σε δυο συνεχόμενα "οο". Θα μου στείλετε το υπογλώσσιο ή δεν χρειάζεται ;
George Georgiou : Ώστε, Kchris, "δικαιολογούνται λόγω άγνοιας όσοι έγραψαν, αυτά που έγραψαν. Όταν προσπαθείτε να ανοίξετε λόγο σε κάτι που εντελώς αγνοείτε, είναι προτιμότερο να μη εκθέτετε την αμάθειά σας". Τί ακριβώς είναι αυτό που αγνούμε; Και ποιός σας είπε κύριε Χριστοδουλίδη οτι έχω ανάγκη να με δικαιολογήσει κάποιος και μάλιστα εσείς ; Ελπίζω να μήν εννοείτε πλαγίως (δηλ. δολίως) το βλακώδες "μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι" του γνωστού τοις πάσι πτωχού τω πνεύματι αγράμματου μαραγκού. Εγώ μια απλή ερώτηση έκανα. Τί είναι "ελληνο-χριστιανισμός" και με ποιό λόγο/γλώσσα θα το προσδιορίζατε. Με την αλλοιωμένη απο τους αγράμματους ιεράρχες της ορθοδοξίας ή με την αυθεντική ελληνική γλώσσα; Τώρα όμως με προκαλείτε να θέσω κι άλλα ερωτήματα. Πόθεν συμπεράνατε την ημιμάθεια μας (και των δασκάλων μας); Καί πώς ξέρετε ποιοί είναι οι δασκάλοι μας; Τί αποδείξεις έχετε όσον αφορά τις "θεολογικές" γνώσεις των ανθρώπων της εποχής; Τί είναι Θεολογία (και οχι χριστο-λογία ή σωτηρο-λογία) ; Tί ήτο Θεολογία για τους ΕΛΛΗΝΕΣ; Ποιόν ονόμαζαν Θεολόγο, ποιόν Φιλόσοφο και ποιόν Σοφό; Όσο για τον βίαιο εκχριστιανισμό που αναφερθήκατε, εδώ φαίνεται ξεκάθαρα ποιός είναι όχι απλά ημιμαθείς, αλλά εντελώς απληροφόρητος. Παρακαλώ στην απίθανη περίπτωση που έχετε απάντηση σε οποιοδήποτε απο τα ερωτήματα μου, να μου απαντήσετε ευθέως πλήν, όμως, ΣΑΦΏΣ και με ΕΠΙΧΕΙΡΉΜΑΤΑ. Ευχαριστώ!
Kyprianos Christodoulides Κύριε Γεωργίου,
1) Ξαναδιαβάστε αυτά : " ... για τον Ελληνοχριστιανισμό, θα έγραφα : Η Χριστιανοσύνη με τον ελληνικό λόγο, και αν μου ζητούσαν, θα γινόμουν σαφέστερος ως προς το "Χριστιανοσύνη", όπως και το "... η σημερινή ηγεσία της Εκκλησίας κηρύσσει τα γνωστά ( : άγιον Κοράνιο, κοινοί προπάτορες με τους Εβραίους, όλες οι θρησκείες δρόμοι για τον ένα θεό). Βρίσκεται σε αίρεση και τούτο σημαίνει υποστροφή της στα αρχαϊκά ιουδαϊκά πρότυπα, τα εντελώς ξένα της Χριστιανοσύνης κατά τον ελληνικό λόγο και Λόγο". Ο πολιτισμικός Δυτικός Χριστιανισμός ( : ανήκομεν εις την Δύσιν) έχει λόγο ελληνικό, έπαψε όμως να έχει τον Λόγο της Χριστιανοσύνης, ήτοι, της εν Χριστώ αληθείας και της εν αγίω Πνεύματι δικαιοσύνης.
2) Πτωχοί τω πνεύματι είμαστε όλοι κύριε Γεωργίου. Επειδή μας λείπει το άγιο Πνεύμα και αν συναισθανόμαστε αυτή την απώλεια, μακάριοι θα είμαστε αν ζητήσουμε το "ελθέ και σκήνωσον εν ημίν" και τα εξής. Εσείς δεν το έχετε ανάγκη.
3) Δεν απέδωσα την ημιμάθεια σε σας, αλλά στους δασκάλους σας, τους οποίους δεν γνωρίζω. Αόριστη αναφορά έκανα, μπορούσατε να την αγνοήσετε. Εσείς κατηγορείτε απερίφραστα έναν Δάσκαλο και ανενδοίαστα τους μαθητές του (Απόστολοι, πατέρες της Εκκλησίας, Ιεράρχες) και παρεξηγηθήκατε επειδή υποτίμησα τους άγνωστους δασκάλους σας ; Μπορεί να γίνει σύγκριση ; Είναι αυτό ενδεικτικό θεολογικής αμάθειας ή δεν είναι ;
4) Οι αποδείξεις των θεολογικών γνώσεων της εποχής σώζονται ακόμη και σήμερα, όπου οι περισσότεροι γονείς , αν όχι όλοι, βαπτίζουν σε βρεφική-νηπιακή ηλικία τα παιδιά τους. Η δική σας μειοψηφία διεκδικεί τώρα δικαιώματα πλειοψηφίας και με τα καμώματα της Διοικούσας Ιεραρχίας - κάτι έγραψα παραπάνω - δεν τα βλέπω καλά τα πράγματα των εκκλησιαστικών. Η συνοδοιπορεία σας με τους Επικούρειους, όπως και η βλακεία των δήθεν αγνωστικιστών : "Να ωριμάσω και θα διαλέξω", πάει κι έρχεται.
5) Εσείς πώς θα προσδιορίζατε την αλεξανδρινή κοινή ελληνική γλώσσα και διάλεκτο ; Ήταν γνήσια ελληνική ή νόθα ; Μήπως ήταν ... ματσεντονική και περιμένουμε να μας το "σφυρίξουν" από τα made in USA πανεπιστήμια ; Τα άλλα ερωτήματα "ας τα πάρει το ποτάμι" (του κ. Θεοδωράκη).
George Georgiou : Κύριε Χριστοδουλίδη, κατ'αρχήν σας ευχαριστώ για την απάντησή σας. Όμως,
1) Η ερώτηση μου δέν αφορούσε στα διδάγματα της εκκλησίας (ή αν βρίσκεται σε αίρεση κλπ) αλλά στον ορισμό/προσδιορισμό του "ελληνο-χριστιανισμού". Αν θέλετε μπορείτε να μου προσδιορίσετε απλώς το "χριστιανοσύνη" και δέν με απασχολεί ποιά γλώσσα θα χρησιμοποιήσετε, αρκεί να μου δώσετε έναν σαφή προσδιορισμό.
2) Πτωχοί τω πνεύματι δεν είμαστε όλοι (αν και αυτό θα βόλευε τους θεοκράτες) αλλά όσοι επιλέγουμε να είμαστε. Άγιο πνεύμα δεν ξερω τι σημαίνει (και ποσώς με ενδιαφέρει επι του παρόντος να μάθω τι είναι)
3) Αφού δεν γνωρίζετε τους δασκάλους μου (και συνεπώς τα διδάγματά τους), πώς ξέρετε οτι είναι ημιμαθείς; Μου ζητάτε, αν κατάλαβα καλώς, να συγκρίνω τους δασκάλους μου με τον δικό σας (έναν και μόνον)"δάσκαλο". Πολύ ευχαρίστως. Τί συγγράμματα έχει αφήσει ο "δάσκαλος" αυτός στις επόμενες γενεές; Μόνο προφορικά! Τί βολικό. Έτσι μπορεί εύκολα ο οποιοσδήποτε να πλάσει μια δήθεν διδασκαλία ενός δηθεν δασκάλου, όπως τον βολεύει (βλέπε Σαούλ-Παύλος) για να εξυπηρετηθούν συμφέροντα της τότε (αλλά και εκάστοτε) ελίτ (συγκλήτου) της εποχής. Οι δικοί μου Δάσκαλοι, αντιθέτως, εχουν αφήσει σπουδαία συγγράμματα, περιγράφοντες μέσω αυτών τα πάντα! και μάλιστα με κάθε λεπτομέρεια και σαφήνεια. Τώρα, θεολογική αμάθεια δέν ξερω αν είναι, εφόσον δέν μου δώσατε το ορισμό της (δικής σας) θεολογίας.
4) Γράψατε : "Οι αποδείξεις των θεολογικών γνώσεων της εποχής σώζονται ακόμη και σήμερα, όπου οι περισσότεροι γονείς , αν όχι όλοι, βαπτίζουν σε βρεφική-νηπιακή ηλικία τα παιδιά τους". Αυτό δεν βγάζει νόημα. Πώς η βάπτιση στη νηπιακή ηλικία αποδεικνύει τις όποιες γνώσεις της εποχής (αλήθεια για ποιά εποχή μιλάμε;). Όσο για μειοψηφίες και πλειοψηφίες και διοικούσες ιεραρχίες, δεν καταλαβαίνω τι θέλετε να πείτε. Μου φαίνεται πως βγήκατε εκτός θέματος.
5) Για την Αλεξανδρινή γλώσσα ομολογώ πως δέν γνωρίζω, γι'αυτό, αν έχετε την καλοσύνη να μου συστήσετε κάποιο καλό βιβλίο (αν γνωρίζετε) πάνω στο θέμα (έστω κι αν είναι made in USA, δεν πειράζει). Ευχαριστώ.
Christos Graidis : Ήξερα για νοηματική γλώσσα κι όχι για νοηματικές αποδείξεις
Kyprianos Christodoulides : "Ήξερα για νοηματική γλώσσα κι όχι για νοηματικές αποδείξεις" ! Οι θεωρίες δεν είναι πάντα πρακτικά αποδείξιμες. Μέσω αυτών - θεωριών - διατυπώνονται έλλογες προτάσεις. Οι προτάσεις αυτές γίνονται κατανοητές, δηλαδή νοούνται, εφόσον λόγω διατυπώνονται. Για να το πούμε διαφορετικά, είναι έλλογες και όχι άλογες ( ή παράλογες ). Η νοηματική - κατά το νόημα και την εννόηση - κατανόηση των μη πρακτικά αποδείξιμων θεωριών, όπως είναι η περί Θεού θεωρία, για άλλους είναι απόλυτα δεκτές, αλλά και πρακτικά αποδείξιμες, εφόσον πιστεύουν και δέχονται την ενανθρώπηση του αγίου Θεού, για άλλους όμως όχι. Οι τελευταίοι έχουν καλύτερο να τιμούν τη θεότητα, πιχί, του Ηλίου, της Γαίας και άλλων στοιχείων της φύσεως, έτεροι δε υπερφυσικά γεγονότα αποδιδόμενα σε θεό ή θεότητες. Παράδειγμα, η διάνοιξη της Ερυθράς Θάλασσας. Εναπόκειται στον αναγνώστη να κρίνει και να δεχθεί, τι εκ των δύο είναι νοηματικά / νοητικά έλλογο και τι είναι άλλογο / παράλογο. Και αυτό είναι η απόδειξη. Δεν χρειάζεται να επισημάνω την απόδειξη της παγκόσμιας σημερινής παραφροσύνης και την άψογη συνεργασία της με ξοφλημένες κοσμοθεωρίες σιωνιστικής, αρχαιοελληνικής ή ακόμη και αιρετικής χριστιανικής προέλευσης. Ο Θεός της τρισυπόστατης Χριστιανοσύνης είναι ολοκληρωτικά απών από τα γινόμενα. Δεν συμβαίνει όμως αυτό.
Kyprianos Christodoulides : Επανάληψη, "ο πολιτισμικός Δυτικός Χριστιανισμός ( : ανήκομεν εις την Δύσιν) έχει λόγο ελληνικό, έπαψε όμως να έχει τον Λόγο της Χριστιανοσύνης, ήτοι, της εν Χριστώ αληθείας και της εν αγίω Πνεύματι δικαιοσύνης". Είναι η απάντηση στό ερώτημα : "Αν θέλετε μπορείτε να μου προσδιορίσετε απλώς το "χριστιανοσύνη" και δέν με απασχολεί ποιά γλώσσα θα χρησιμοποιήσετε, αρκεί να μου δώσετε έναν σαφή προσδιορισμό", του κυρίου Γεωργίου. Στον οποίο θέτω κι εγώ το ερώτημα : Τί συγγράμματα έχει αφήσει ο Σωκράτης ; Την ύπαρξή του δεν την αμφισβητώ, αμφισβητώ - έχω κάθε δικαίωμα - όσα του αποδίδει ο Πλάτων και θα μπορούσα να ισχυριστώ ότι είναι κατά "ποιητική αδεία" η απολογία του Σωκράτη. Ο Πλάτων τα γράφει αυτά, δεν τα είπε ο Σωκράτης, και πολλά άλλα. Βλέπετε όμως ότι ποτέ κανείς δεν έγραψε κάτι παρεμφερές. Αυτό δεν θα έπρεπε ποτέ να το ξεχνάτε, όταν με τόσο μένος καταφερόσαστε κατά της Χριστιανοσύνης, που έκανε παγκόσμιο, κατά την τότε γνωστή οικουμένη, τον ελληνικό λόγο. Την επικράτηση αυτής την αποδίδετε σε σκευωρία του ιουδαϊκού ιερατείου, το οποίο σε συνεργασία με εκφυλισμένα (δικό μου αυτό, δανεικό από άλλους δικούς σας) στοιχεία της ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, έφερε στο προσκήνιο τα γενόμενα στην επαρχία της Παλαιστίνης. Επειδή, λέει - το λένε άλλοι - ήθελαν να απαλλαγούν από θεούς-αυτοκράτορες. Πώς όμως είναι δυνατόν, το ίδιο ιερατείο, που καταδίκασε σε θάνατο, δι΄ επιγραφής μάλιστα, τον Ιησού Ναζωραίο, να γίνεται υποστηρικτής της διδασκαλίας που άφησε και παράλληλα, ιδού το παράλογο, να κηρύσσει απηνή διωγμό κατά των πιστών της διδασκαλίας αυτής ; Αν αυτό δεν είναι σχιζοφρένεια, δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσε να είναι.
George Georgiou : Κύριε Χριστοδουλίδη, λυπάμαι αλλά ο ορισμός που μου δίνετε περι χριστιανοσύνης δεν ειναι αρκετά σαφής και το οξύμορον είναι που χρησιμοποιείτε και τον όρο "ελληνικός λόγος" (κάτι το οποίο, αν θυμάστε, απο την αρχή σας ζητώ να μου προσδιορίσετε και αρνείστε επίμονα να κάνετε). Προφανώς αγνοείτε, δεν ξέρω γιατί, πως όταν μιλάμε για ελληνικό λόγο αναφερόμαστε κυρίως στις Αρετές του και μία απο αυτές είναι η ΣΑΦΉΝΕΙΑ. Βρήκατε εσείς κάποια ασάφεια στον λόγο του Πλάτωνα; Όσο για τον Σωκράτη, το δίδαγμά του (όπως και του Πυθαγόρου, ο οποίος επίσης δεν άφησε συγγράμματα) μας το μεταφέρει ο Πλάτων με ακρίβεια και σαφήνεια. Παρεμφερή έργα; Πρόκλος, Πλατωνική Θεολογία (Σχόλια στον Πλάτωνα). Πάντως αυτό που γνωρίζω είναι ότι δέν λείπουν 18 ολόκληρα χρόνια απο το βιογραφικό του Σωκράτη, όπως στην περίπτωση του ναζωραίου, γι'αυτό καλώς δεν αμφισβητείτε την υπαρξή του "...που έκανε παγκόσμιο, κατά την τότε γνωστή οικουμένη, τον ελληνικό λόγο", όπως σημειώσατε. Πώς το έκανε αυτό η χριστιανοσύνη κύριε Χριστοδουλίδη; Καίγοντας βιβλιοθήκες; Κλείνοντας φιλοσοφικές σχολές; Kαταστρέφοντας μνημεία, ναούς και φέροντας ες έδαφος ο,τιδήποτε είχε σχέση με ελληνικό πνεύμα; Για να μη μιλήσω για τις σφαγές. Και για μην κουράζουμε άλλο τους φίλους μας εδώ (μή φάμε και ξύλο), δεν θα αναλύσω τις πολιτικο-κοινωνικές συνθήκες της περιόδου και τις σκοπιμότητες του όποιου ιερατείου (αντιπαρέρχομαι, βεβαίως, το σχόλιο σας περι σχιζοφρένειας, για το λόγο που προανέφερα) και αντί αυτού θα σας περαπέμψω σ'ενα σύντομο βιντεο (επισυνάπτω το link στο τέλος του σχολίου). Σας ευχαριστώ για την ενδιαφέρουσα αυτή συζήτηση. Σας έυχομαι καλά Ιησούγεννα κι ο Γιαχβέ να σας έχει καλά. Καλή σας μέρα!
http://youtu.be/UbxsdQKHhz0 (σ.σ. Ιησούς ο Εσσαίος και οι ψευτιές των "χριστιανών")
Kyprianos Christodoulides : Σας ευχαριστώ για τη συζήτηση που είχαμε. Καλά Χριστούγεννα, Καλή Χρονιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους