Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

« σύ δέ γνῶθι σεαυτῶ εἴ τι ἔπραξας »


Ο Χίλων ή Χείλων o Λακεδαιμόνιος, γεννήθηκε το 600 π.Χ. στη Σπάρτη και πέθανε το 520 π.Χ. στην Πίσσα της Σικελίας. Τα πιο σπουδαία και γνωστά γνωμικά του, δηλαδή το «μηδέν άγαν», το «γνώθι σαυτόν» και το «εγγύα παρά δ’ άττα» [σημειωτέον ότι το πρώτο απ’ αυτά αποδίδεται, κατ’ άλλη εκδοχή, στον Σόλωνα, ενώ το δεύτερο στον Θαλή] είχαν γραφτεί στον τοίχο (ή στην προμετωπίδα) του ναού του Απόλλωνα, στους Δελφούς

Σημείωση και σχόλιο κχ.

Θαλής ο Μιλήσιος, 640 ή 624 π.Χ. - 546 π.Χ. στην περίπτωση που σε αυτόν αποδίδεται το "γνώθι σαυτόν". Το ερώτημα που ακολουθεί είναι απότοκο του γεγονότος ότι στο βιβλίο Ιώβ της Παλαιάς Διαθήκης βρίσκεται καταγεγραμμένο το "γνώθι σαυτόν". Λοιπόν, όποιος γνωρίζει, ας μας απαντήσει τι εκ των δύο συμβαίνει : Το βιβλίο του Ιώβ είναι αρχαιότερο του Θαλή, ή του Χίλωνος, ή μήπως συμβαίνει το αντίθετο, πρώτα ο Θαλής και ο Χίλων, έπειτα δε ο Ιώβ ;

Ιώβ ε΄ : « ... 24 εἶτα γνώσῃ ὅτι εἰρηνεύσει σου ὁ οἶκος, ἡ δὲ δίαιτα τῆς σκηνῆς σου οὐ μὴ ἁμάρτῃ. 25 γνώσῃ δὲ ὅτι πολὺ τὸ σπέρμα σου, τὰ δὲ τέκνα σου ἔσται ὥσπερ τὸ παμβότανον τοῦ ἀγροῦ. 26 ἐλεύσῃ δὲ ἐν τάφῳ ὥσπερ σῖτος ὥριμος κατὰ καιρὸν θεριζόμενος ἢ ὥσπερ θιμωνία ἅλωνος καθ᾿ ὥραν συγκομισθεῖσα. 27 ἰδοὺ ταῦτα οὕτως ἐξιχνιάσαμεν, ταῦτά ἐστιν ἃ ἀκηκόαμεν· σὺ δὲ γνῶθι σεαυτῶ εἴ τι ἔπραξας.»

2 σχόλια:

  1. - Tony Vook Σιγουρα του ΙΩΒ θα ειναι αρχαιοτερο , ξερουμε οτι Ελληνες φιλοσοφοι αντεγραφαν τους Εβραιους φιλοσοφους , που ειναι τοσο πολλοι που δεν ξερουμε ουτε εναν . Ασε που και με απλη μεταφραση φαινεται οτι δεν εχει καμια σχεση το ρητο με τον Ι ωβ .

    - Kyprianos Christodoulides Δεν τίθεται θέμα φιλοσοφίας. Το βιβλίο του Ιώβ δεν είναι φιλοσοφικό, κάτι άλλο εισηγείται, και επειδή η "απλή μετάφραση φαίνεται ότι δεν έχει σχέση με το ρητό του Ιώβ", όπως γράφειες, πές μας με τί έχει σχέση η επιγραφή αυτή στο διάσημο για την εποχή του μαντείο των Δελφών. Αυτοί που πήγαιναν εκεί και πρωταντίκρυζαν τη φράση "γνώθι σαυτόν" πώς την προσλάμβαναν ;

    - Tony Vook Ακριβως , το γνωθι σαυτον , ειναι φιλοσοφικο ρητο ενω το αλλο δεν ειναι . Αρα δεν συγκρινονται . Τωρα σχετικα με την σημασια του εχουν γραφτει βιβλια απο σημαντικοτερους απο μενα ανθρωπους που μπορεις να δεις . Αφου με ρωτησες ομως πιστευω οτι εχει να κανει με την παγιωμενη αντιληψη που εχει ο ανθρωπος για την πραγματικοτητα , αλλα για την αλληλεπιδραση του με το περιβαλλον και με συμπαν .

    - Kyprianos Christodoulides 23 Θεὸς ἐγγίζων ἐγώ εἰμι, λέγει Κύριος, καὶ οὐχὶ Θεὸς πόρρωθεν

    - Tony Vook Κοσμον τονδε, τον αυτον απαντων , ουτε τις θεων ουτε ανθρωπων εποιησεν , αλλα ην αει και εστιν και εστε πυρ αειζωον .

    - Kyprianos Christodoulides Το "αείζωον πυρ" τι είδους ζωή παρέχει στον άνθρωπο ; Επειδή ο άνθρωπος, όσο ζει, αλλά και μετά θάνατον - αυτό δεν ισχύει για σένα - δεν παύει να είναι κτίσμα ζωής αθανάτου. Όχι όμως πυρίμορφης, αλλά ζωής έμμορφης, ενυπόστατης. Οι παγανιστές όλα τα απέδιδαν και τα αποδίδουν στο πυρ. Μήπως θα πρέπει - ερώτηση - να ξαναγυρίσουμε στην πυρολατρεία, ηλιολατρεία κλπ. ;

    - Tony Vook Mαλιστα τωρα κατερριψες και τον Ηρακλειτο. Προσπαθεις να τον περασεις και αυτον απο την κιμαδομηχανη του δογματος του κτιστου , του ακτιστου κ.λ.π. Το αειζωον πυρ , το αντιλαμβανεσαι μονο σαν ηλιο , φωτια κ.λ.π μεχρι εκει φτανει η αντιληψη σου , η οποια ξαφνικα μεγαλωνει ξαφνικα οταν εχεις κατανοησει πληρως τα περι κτιστου και ακτιστου φωτος , περι της αναρχου αρχης , την μετα θανατον ζωη και τοσα αλλα που κανει ο Γιαχβε και ο χαζο Ηρακλειτος δεν καταλαβε αλλα τα ξερεις εσυ .

    - Kyprianos Christodoulides Δώσε μας τα φώτα σου, όπως κάνω κι εγώ, χωρίς πολλά λόγια ή χαρακτηρισμούς ( : κιμαδομηχανή δόγματος) προς τον συνομιλητή σου, ενδεχομένως και τους αναγνώστες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. - Tony Vook Οταν μας λετε οτι ο Γιαχβε παρουσιαστηκε σαν καιομενη βατος , σαν πυρινες γλωσσες η σαν αναστασιμο φως τοτε γινεται πυριμορφος ; Δεν φτανει που η θεολογια σας εχει κατακλεψει τους Ελληνες φιλοσοφους προσπαθειτε να τους μειωσετε . Τιποτα απο αυτα, δογματιζετε, δεν υπαρχει που να μην το εχει πει πρωτα Ελλην φιλοσοφος .

    - Kyprianos Christodoulides Έγραψα : "Δώσε μας τα φώτα σου, όπως κάνω κι εγώ", εσύ το αποφεύγεις δογματίζοντας ... ότι δογματίζουμε. Δόγμα δεν είναι για σένα το "δεν υπαρχει τίποτα που να μην το εχει πει πρωτα Ελλην φιλοσοφος" ; Πες μας λοιπόν τι είπαν πρώτα οι Έλληνες φιλόσοφοι και θα σου προσκομίσω ακόμη περισσότερα από κάποιους άλλους : Ινδία, Κίνα μεριά και όπου αλλού. Δεν αποκλείεται φυσικά να μου πεις ότι εκεί πρωτοπήγαν Έλληνες, ενδεχομένως, ακόμη και από άλλο πλανήτη. Όσο για το "ο θεός παρουσιάστηκε σαν καιομένη βάτος, πύρινες γλώσσες, αναστάσιμο φως", αυτά αφορούν στη θεότητα - υποστάσεις που εμφαίνουν την ύπαρξη του αγίου Θεού - όχι όμως το είναι, την ουσία του αγίου Θεού. Οι φιλόσοφοι πρόγονοι αυτό δεν σου το έμαθαν. Έψαχναν την ουσία του Θεού, το Απόλυτο, όπως κάνουν και οι Εβραίοι, καθώς πλήθος άλλοι, για να χαθούν τελικά στη συμπαντική σκόνη.

    - Tony Vook Σοφοι ανθρωποι υπήρξαν και σε αλλα μερη του πλανήτη, όπου αναπτύχθηκαν οι τεχνες και η φιλοσοφία, αυτοι ομως δεν ηταν ουτε εβραιοι ουτε χριστιανοι. Οι Ελληνες θεμελιωσαν και οργανωσαν τη φιλοσοφικη ελευθερη σκεψη. Οι εβραιοχριστιανοι δημιουργησαν ενα θρησκευτικο συνοθυλευμα με κλεμενα στοιχεια από τους γειτονικους τους πολιτισμους τους οποιους αργοτερα προσπαθησαν να εξαφανισουν με καταστροφες των ιστορικων πειστηριων (βιβλια, αγαλματα, ναους κλπ). Οσο για τον Ηρακλειτο, οταν μιλαει στο αειζωον πυρ, αναφερεται στη μορφη, στον τροπο που φανερωνεται το "ειναι", και οχι στην ουσια του.

    - Kyprianos Christodoulides Tony Vook : Οσο για τον Ηρακλειτο, οταν μιλαει στο αειζωον πυρ, αναφερεται στη μορφη, στον τροπο που φανερωνεται το "ειναι", και οχι στην ουσια του.". κυπριανός χ : Το είναι αφορά στην ουσία, το υπάρχω στην έκφανση της ουσίας, έκφανση του είναι. Το "είναι" του ανθρώπου είναι η ψυχή του, η αθάνατη, αλλά έμμορφη, ψυχή. Ο άνθρωπος, αν τα πράγματα ήταν όπως μας τα λέει ο Ηράκλειτος, σήμερα είναι, αλλά αύριο δεν είναι, δηλαδή, η ουσία πάει περίπατο, όπως λέμε. Αντίθετα, αν πούμε ότι ο άνθρωπος σήμερα υπάρχει, αύριο δεν υπάρχει, δεν αφανίζουμε το είναι, δηλαδή την ψυχή. Δεν αρκεί όμως αυτό για τη θεολογία. Η ψυχή πρέπει να γίνει πνευματοφόρος (εν πνεύματι) αν θέλει να αποκτήσει (αναστήσει ή αποκαταστήσει) το φθαρτό σώμα. Να γίνει δηλαδή άφθαρτο Τα λέει αυτά ο Ηράκλειτος ; Μάλλον όχι. Δεν αντιλέγω, καλή η φιλοσοφία των προγόνων, αλλά οδηγείται σε αδιέξοδο με τελική επικράτηση τον σχετικισμό των σοφιστών. Tony, συμβουλευτικά σου γράφω, να ψάξεις κι άλλο τη φιλοσοφία, αν θες να δεις ότι κάπου αρχίζει "να μπάζει νερά". Σε φαύλους κύκλους οδηγεί

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους