Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

Η γκρίζα ζώνη της νεο-ορθοδοξίας και ένα Σχόλιο



"Για την Εκκλησία και το Ευαγγέλιο, δεν υπάρχει το άσπρο και το μαύρο", μας λέει ο π. Φιλόθεος Φάρος, και συμπεραίνουμε ότι όλα έχουν γίνει γκρίζα. Προς τούτο, πάντα κατά τον π. Φιλόθεο, συνηγορούν και οι μεγάλες μορφές της Χριστιανοσύνης, όπως ο Προφητάναξ Δαβίδ, ο άγιος Μέγας Κωνσταντίνος και άλλοι, των οποίων ο πρότερος βίος κάθε άλλο από ενάρετος ήταν. Παρά ταύτα, η Εκκλησία τους έχει ανακηρύξει αγίους. Πάντως, δεν τους έχει εντάξει ακόμη στη σύγχρονη "γκρίζα ζώνη" των νέων αγίων της νέας και εξελιγμένης ορθοδοξίας. Αυτή που μας ήρθε μετά το 1920 και ανακήρυξε άρρητο δόγμα της τον σχετικισμό. Η εκ νεκρών Ανάσταση του θεανθρώπου δεν αίρει την βεβαιότητα και το απόλυτο της κυριαρχίας του θανάτου. Ματαίωσαν την πίστη μας χωρίς να το καταλάβουμε. Μέχρι πότε ;

Το σχόλιο

Μιχαήλ Καρακατσάνης : Αγαπητέ κύριε Κυπριανέ, ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΩΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ!! ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΑΤΕ ΝΑ ΒΑΛΕΙ? ΕΠΕΙΤΑ Ο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΙΕΡΕΑΣ ΝΙΚΟΛΑΙΤΙΖΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ!! ΤΙΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΣΑΣ ΝΑ ΕΧΩ ΑΓΑΠΗΤΕ!!

κχ : Ευχαριστώ για το σχόλιο κύριε Καρακατσάνη. Τώρα που αποφύγαμε τον κίνδυνο να γίνουμε όλοι ευσεβιστές, με τη βοήθεια των Φάρων, των "Άμεν" και των συνοδικών της διοικούσας Ιεραρχίας, ετοιμαζόμαστε να τρέξουμε όλοι αύριο στα Προπύλαια να διαδηλώσουμε κατά της κάρτας του Πολίτη. Προηγουμένως, την Κυριακή που μας έρχεται, οι μεν, θα έχουν πάρει την ευλογία ( : υπέρ του αρχιεπισκόπου ημών Ιερωνύμου και πάσης της εν Χριστώ αδελφότητος) από εκείνους τους οποίους, τώρα, οι Φάροι, τα "¨Αμεν" και κάποιοι άλλοι σαρκάζουν, οι δε, θα εξακολουθούν να τρώγονται για το έγκυρο ή το άκυρο της Ιερωσύνης. Μυστήριο, μη μου πεις, είναι αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας.

Η συνέντευξη στο Amen gr. είναι  http://www.amen.gr/article/video-synedefksi-pfilotheos-faros-exoume-metavallei-to-theo-se-anthropaki-me-ola-ta-vitsia-tou-anthropou

2 σχόλια:

  1. Αναρωτιέμαι αν θα ήταν δυνατόν ή χρήσιμο να ερανιστούν εν είδει εγχειριδίου (κι όχι ‘αλφαβηταρίου’) τα τόσα σημαντικά θεολογικά ‘δοκίμια’ που ανακαλύπτει κανείς σκαλίζοντας το πολύ ενδιαφέρον blog σας. Ένα τέτοιου είδους εγχειρίδιο θα ωφελούσε πολύ και τους νεοσσούς της θεολογικής σχολής (αν ποτέ αποκτούσαν πρόσβαση σ’ αυτό και δεν το απέρριπταν εξ αρχής) να ανανήψουν από το σύνδρομο του «χειραφετητικού ενδιαφέροντος» και του «θρησκευτικού γραμματισμού». Επίσης γιατρέ ίσως λειτουργούσε θεραπευτικά, ως αντιβίωση, και σε ευρύτερο φάσμα ασθενούντων περί τα της πίστεως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ τον theologo για το σχόλιο και την επίσκεψη. Πληοφοριακά έχω να πω ή να δηλώσω, ότι δεν γράφω για να πορίζομαι τα προς το ζην. Δόξα τω Θεώ, έχω μια σύνταξη - ό,τι έχει απομείνει - και γράφω για να μην κατηγορηθώ ότι πληρώνομαι από το Δημόσιο, για να κάθομαι.

    "8 οὐδὲ δωρεὰν ἄρτον ἐφάγομεν παρά τινος, ἀλλ' ἐν κόπῳ καὶ μόχθῳ, νύκτα καὶ ἡμέραν ἐργαζόμενοι, πρὸς τὸ μὴ ἐπιβαρῆσαί τινα ὑμῶν· 9 οὐχ ὅτι οὐκ ἔχομεν ἐξουσίαν, ἀλλ' ἵνα ἑαυτοὺς τύπον δῶμεν ὑμῖν εἰς τὸ μιμεῖσθαι ἡμᾶς. 10 καὶ γὰρ ὅτε ἦμεν πρὸς ὑμᾶς, τοῦτο παρηγγέλλομεν ὑμῖν, ὅτι εἴ τις οὐ θέλει ἐργάζεσθαι, μηδὲ ἐσθιέτω."

    Αν κάποιος βρίσκει χρήσιμα αυτά που γράφω, μπορεί να τα εκδώσει όπως εκείνος νομίζει καλύτερα, όχι όμως τροποποιώντας τα χωρίς τη γνώμη μου. Τα λεγόμενα "πνευματικά δικαιώματα" είναι λέξεις άγνωστες για μένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους