Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

Χριστιανική ζωή και σεξουαλικές σχέσεις



Από το ιστολόγιο Αναστάσιος και τα τελευταία σχόλια 2 Μαρτίου 2016 (παρένθεση, ο φραγμός της σεξουαλικής ορθότητας δεν επέτρεψε τη δημοσίευση του σχολίου αυτού. 04/03/2016)

                  Case History
Προς Ψυχιάτρους, Ψυχοθεολόγους, Ψυχολόγους και μερικούς άλλους

Α). «16 καὶ τῇ γυναικὶ εἶπε· (...) καὶ πρὸς τὸν ἄνδρα σου ἡ ἀποστροφή σου, καὶ αὐτός σου κυριεύσει.» (Γν. 3)

Case History 1. Όποιος αυτό δεν το καταλαβαίνει, υπάρχει η περίπτωση του Κωνσταντίνου Καβάφη. Ο ίδιος είχε ομολογήσει ότι το παθολογικό ερωτικό ερέθισμα, το απέκτησε λόγω της μητέρας του. Η οποία ήθελε να έχει κοριτσάκι, αλλά το κοριτσάκι ήταν ο ποιητής Καβάφης. Τον μεγάλωσε φορώντας του φουστάνια. Πρὸς τὸν ἄνδρα σου ἡ ἀποστροφή σου, καὶ αὐτός σου κυριεύσει.

Case History 2. Με έκπληξη άκουσα την επιμελήτρια, όταν έκανα ειδικότητα, να καταφέρεται κατά του Θεού, επειδή την είχε κάνει γυναίκα. Μισούσε το φύλο της, αλλά ευτυχώς, δεν είχε αγόρι, είχε κορίτσι και ο έγγαμος βίος της, εξ όσων ήμουν σε θέση να καταλάβω, δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα. Το ζεύγος ήταν ευκατάστατο (και ο άνδρας γιατρός).

Case History 3. Συνάδελφος με την ιδιαιτερότητα (...) - για ένα διάστημα επαγγελματικά "φίλος" - με απερίγραπτη χαρά μου εξιστορούσε τα παθήματα γνωστών συμφοιτητών μας στο γάμο τους. Με πληροφορούσε πάντα ποιοι και πόσοι είχαν χωρίσει. Ότι οι ομοφυλόφιλοι μισούν τις γυναίκες (παρένθεση, σύνδρομο ανταγωνισμού) είναι γνωστό.

Πώς ερμηνεύουν οι Ψυχίατροι αυτή την βαριά κληρονομιά - ασυνείδητη κατά το πλείστον - της αποστροφής, που έχει η γυναίκα προς τον άνδρα, ένεκεν του «καὶ αὐτός σου κυριεύσει» ; Μπορεί να μας βοηθήσει ο κ. Καραγιαννίδης ή κάποιος άλλος ;

Β). «23 καὶ εἶπε πρὸς αὐτούς· Πάντως ἐρεῖτέ μοι τὴν παραβολὴν ταύτην· ἰατρέ, θεράπευσον σεαυτόν· ὅσα ἠκούσαμεν γενόμενα ἐν τῇ Καπερναοὺμ, ποίησον καὶ ὧδε ἐν τῇ πατρίδι σου.» (Λκ. δ΄). Επ΄ αυτού παλαιότερο σχόλιο του γράφοντος:

«Τα πνευματικά δεν είναι άσχετα με τα του βίου. Και ο βίος, η καθημερινή μας ζωή και πράξη, λέει - άλλωστε και η επιστήμη συμφωνεί - ότι ουδείς ιατρός μπορεί να θεραπεύσει εαυτόν. Δεν μπορεί, για παράδειγμα, όταν πρέπει να κάνει εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας, να χειρουργηθεί μόνος του ή ακόμη να προβεί στη διάνοιξη ενός αποστήματος στην πλάτη του. Θα ζητήσει τη βοήθεια συναδέλφου.

Το ‘ιατρέ θεράπευσον σ΄εαυτόν’ έχει κατά τη γνώμη μου και αυτή τη σημειολογική ερμηνεία. Να θεραπευθούμε μόνοι μας είναι αδύνατον, άρα, αναγκαία η καταφυγή μας στον Ιατρό του σώματος και της ψυχής.
Αλίμονο, όμως, οὐδεὶς προφήτης δεκτός ἐστιν ἐν τῇ πατρίδι αὐτοῦ, και το ακόμη χειρότερο, οὐκ ἔστιν προφήτης ἄτιμος εἰ μὴ ἐν τῇ ἰδίᾳ πατρίδι καὶ ἐν τῇ οἰκίᾳ αὐτοῦ.»

9 μάτην δὲ σέβονταί με, διδάσκοντες διδασκαλίας ἐντάλματα ἀνθρώπων.

1 σχόλιο:

  1. Τα τελευταία Σχόλια στο ιστολόγιο Αναστάσιος παρατίθενται κατωτέρω με τη δική μου σημείωση : Αυτό που τους έστειλα (Θέμα αυτής της ανάρτησης) δεν δημοσιεύθηκε.

    1) Ανώνυμος είπε...
    Νικολάου Σελέντη, Μητροπολίτου Χαλκίδος, Ξεσπάσματα της καρδιάς μου, (προσωπικό ημερολόγιο), εκδόσεις «Το Σήμαντρο», 1976, σσ 63-64

    «1.6. 1 9 6 7

    Τι δράματα κρύβουν οι άνθρωποι… καθημερινώς το διαπιστώνω επάνω στη διακονία μου. Σήμερα ήρθε στο Ναό μας ένα 25χρονο παλληκάρι.

    - Είμαι άρρωστος, μου είπε. Δεν είμαι νορμάλ.
    Ανήκε στο τρίτο φύλο!... Από καλή οικογένεια, α ρ ρ α β ω ν ι α σ μ έ ν ο ς, με άγχος, πονοκεφάλους και από ψυχίατρους περασμένος. Ένα παλληκάρι να το λυπάται η ψυχή σου. Να ντρέπεται για το κατάντημά του. Να μη θέλη να ρεζιλέψη το σπίτι του κ α ι ν α μ η ν μ π ο ρ ε ί … Ζητούσε βοήθεια. Έπαιρνε χάπια που του είχε δώσει ο γιατρός. Εστέγνωσε το στόμα του. Μια ψυχή ταλαιπωρημένη.

    Θεέ μου, Θεέ μου κάνε κάτι και γι’ αυτές τις ψυχές, που είναι άρρωστες, που είναι ό χ ι έ κ φ υ λ ε ς α λ λ ά ε λ α τ τ ω μ α τ ι κ έ ς. Παιδιά Σου κι αυτά και θέλουν τη βοήθεια, τη διακονία Σου… Ψυχική βοήθεια θέλω. Αυτό με ανακουφίζει, έλεγε…
    Κύριε… Κύριε… Επίβλεψον…»

    Αντιγραφή και υπογραμμίσεις από
    Γρηγόρη Καραγιαννίδη
    2 Μαρτίου 2016 - 3:34 μ.μ.

    2) Ανώνυμος είπε...
    Σταματήστε τα πυρά εναντίον του εκλεκτού Λειτουργού και καταξιωμένου Επιστήμονα π. Βασιλείου Θερμού. Διαβάστε και ακούστε τις ομιλίες του και μετά ασκήστε την κριτική σας. Τίποτα το περιττό δεν έχει βγει από το στόμα του. Βαδίζει μέσα στην Ορθόδοξη Παράδοση και την Διδασκαλία της Εκκλησίας.
    π. Νικόλαος
    2 Μαρτίου 2016 - 8:04 μ.μ.

    3)Ανώνυμος είπε...
    Σπουδαία η αναφορά σας κ. Καραγιαννίδη σε γραπτό του Μητροπολίτη Χαλκίδος Νικόλαου Σελέντη. Για μια ακόμη φορά υποκλίνομαι στην αγία μορφή του. Ας τα ακούσουν αυτά όσοι ανέξοδα αποφαίνονται χωρίς να έχουν γεύση ποιμαντικής και διακρίσεως.
    π. Νικόλαος
    2 Μαρτίου 2016 - 8:07 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους