Διαβάστε πρώτα αυτό από το ιστολόγιο ΑΚΤΙΝΕΣ και μετά το σχόλιο Αφορά στην ερήμην δίκη και καταδίκη του Μοναχού π. Σάββα Λαυριώτη.
Το σχόλιο
Αν τολμούσε να πει ή να γράψει ο Μοναχός π. Σάββας ότι είναι του Πατρίου Εορτολογίου - δεν είναι βέβαια - κυριολεκτικά, θα τον ξέσκιζαν. Και οπωσδήποτε, την ομολογία του αυτή δεν θα την κοινοποιούσαν τα εκκλησιαστικά ιστολόγια, ακριβώς, όπως και το (τα) σχόλιο (σχόλια) του γράφοντος. Οι Παλαιοημερολογίτες είναι αντίγραφα των αποκεφαλιστών ISIS ή, τουλάχιστον, μας προτρέπουν να τους μιμηθούμε ! Ήμαρτον Κύριε !!
Και δυο σχόλια από το ιστολόγιο "Ορθόδοξη Φωνή - Orthodox Voice"
- Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Τι σημαίνει αν τολμούσε να γράψει ότι είναι του Πατρίου θα τον ξέσκιζαν; Δηλαδή σαν τους Εσφιγμενίτες εννοείτε; Φυσικά, όπως δεν βγαίνει στον κόσμο η αποτείχιση κληρικών από τους ΓΟΧ.
Γνωρίζετε ότι όποιος ξέρει πολλά...πρέπει να πεθάνει. Το έχετε ζήσει άλλωστε.
Τελικά, για όποιον γνωρίζει κάτι παραπάνω περί των εκκλησιαστικών (Πατρίου και Νέου) η αποτείχισις είναι μονόδρομος.
ΥΓ. Απλά στους ΓΟΧ αυτό γίνεται σιωπηρώς και όχι δια κυμβάλων και δηλώσεων.
30 Ιουλίου 2016 - 3:12 π.μ.
- Ο/Η Kyprianos Christodoulides είπε... Όταν τα παθήματα δεν γίνονται μαθήματα
Προφανώς, αυτό που γράψατε Ανώνυμε (30/07/2016), απηχεί τον π. Γ. Μεταλληνό. Ο οποίος σε ερώτηση υποθετική "και γιατί δεν πάτε στο Πάτριο", απάντησε "με ποιον να πάω, αφού η μια παράταξη αφορίζει την άλλη ;".
Η μια ακαταστασία έφερε την άλλη και οι μη έχοντες "ποῦ τὴν κεφαλὴν κλίνῃ" παραμένουν στην καινοτομία συνιστώντες την αποτείχιση εντός καινοτομίας. Δηλαδή, αυτή δεν τους έβλαψε, δεν φταίει σε τίποτα για το κυριολεκτικό κατάντημα της πίστεως. Καταγγέλλουν τον Οικουμενισμό και πάντως όχι τη βλάβη που υποστήκαμε από τους εκσυγχρονιστές των εκκλησιαστικών και θεολογικών μας πραγμάτων.
Κατ΄ αυτούς, η καινοτομία ήταν μεν πρόξενος βλάβης του εκκλησιαστικού σώματος, όχι δε ανίατος οδηγούσα σε θάνατο. Και τί θα πάθουμε, λένε, με δεκατρείς μέρες μπροστά ; Αλλά πάθαμε και ακόμη δεν μάθαμε. Προσευχόμενοι παρακαλούμε τον άγιο Θεό "μη εισενέγκεις ημάς εις πειρασμόν", θέλουμε όμως και να πάθουμε. Για να μάθουμε και όχι για να φωτισθούμε προς αποφυγή παθημάτων και παθών. Κανείς δεν μας είπε ποτέ ότι ο φωτισμός του αγίου Πνεύματος, που ζητάμε από τον Κύριο δια των πρεσβειών της υπεραγίας Θεοτόκου και πάντων των αγίων, είναι για να μάθουμε, ώστε να μην πάθουμε.
8 καίπερ ὢν υἱός, ἔμαθεν ἀφ' ὧν ἔπαθε τὴν ὑπακοήν, 9 καὶ τελειωθεὶς ἐγένετο τοῖς ὑπακούουσιν αὐτῷ πᾶσιν αἴτιος σωτηρίας αἰωνίου (Εβ. ε΄).
Τί θέλω και τα γράφω αυτά ;
30 Ιουλίου 2016 - 4:05 π.μ.
Από το ιστολόγιο "Ορθόδοξη Φωνή - Orthodox Voice"
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο :
Κ.Χ. "Καταγγέλλουν τον Οικουμενισμό και πάντως όχι τη βλάβη που υποστήκαμε από τους εκσυγχρονιστές των εκκλησιαστικών και θεολογικών μας πραγμάτων."
Και οι ΓΟΧ μιλάνε εναντίον του οικουμενισμού, όμως κάνουν ενώσεις χωρίς να υπάρχει ουσιαστική ομόνοια, προσπαθούν να μοιάσουν στο νέο ημερολόγιο, κοινωνούν τους νεοημερολογίτες σαν να μην υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ μας (όλα μέλι γάλα, άλλο όμως το μέλι και άλλο το γάλα, παρόλο που δεν αντικρούονται μεταξύ τους).
Αφήνουν το ποίμνιο να νομίζει ότι καθένας κάνει όπως τον αναπαύει(όπου θέλει πάει και κοινωνεί). Οι πνευματικοί του νέου σου δίνουν ευλογία να αλλάξεις πνευματικό "εντός εκκλησίας"(δηλ νεο ημερολόγιο) και οι πνευματικοί το πατρίου, έχοντας πνευματικοπαίδια και του νέου τους ευλογούν να εκκλησιάζονται όπου αναπαύονται (νέο ή παλαιό). Διαχωριστικές γραμμές δεν υπάρχουν.
Οι ΓΟΧ πλέον χάριν της ενώσεως άνοιξαν διάπλατα τις αγκάλες τους για να πλησιάσουν όλο και πιο κοντά στην "κανονική εκκλησία", πράγμα το οποίο ήδη γίνεται δια των πιστών (εκκλησιαζομένων και κοινωνούντων όπου λάχει). Κληρικοί οι οποίοι μέχρι πρότινος είχαν τον πρέποντα ζήλο, πλέον έχασαν το φρόνημα αυτό και λένε άλλα αντί άλλων.
Και για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, η σύνοδος του Κολυμπαρίου θεωρείται ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΗ... μέχρις ότου μια πανορθόδοξη σύνοδος αντιοικουμενιστών νέου και παλαιού αποφανθεί ότι είναι ληστρική. Είναι δηλαδή ΔΥΝΑΜΕΙ ληστρική, βλ Χρ. Καβουρίδης: "η κρατούσα εκκλησία είναι δυνάμει σχισματική"...
Εφόσον λοιπόν εδημιουργήθη νέο θυσιαστήριο το 1935 (με τέσσερις νέες χειροτονίες) καθίσταται de facto καρασχισματική η εκκλησία των ΓΟΧ. Τι λέτε;
Για να μη παρεξηγηθούμε γιατρέ, δηλώνω, ότι δεν υπήρξα ποτέ Ματθαϊκός.
και κάτι ακόμη γιατρέ μου.
παλαιότερα, όταν βρισκόμουν στο σχίσμα, κουβεντιάζαμε μ´ έναν γνωστό μου ιερέα περί παλαιοημερολογιτών. Ακολουθεί ο εξής διάλογος:
- πάτερ μου, εάν είστε δίκαιος, θα πρέπει σε πνευματικοπαίδια σας, που έχουν αναζητήσεις (περί του ημερολογίου εννοείται) να τους λέτε να πάνε να εκκλησιαστούν, να δουν πως είναι, αν υπαρχουν διαφορές κ.λ.π.
- Τιιιι::::::: να σπρώξω με τα ίδια μου τα χέρια τα παιδιά στην αίρεσηηη:::
- ποια αίρεση πάτερ μου του λέω. Υπάρχει κάποια σύνοδος που να έχει αποφανθεί ότι ο παλαιοημερολογιτισμός είναι αίρεση;
- γιατί μου λέει.... έχει καταδικάσει κάποια σύνοδος τους ιεχωβάδες ή τους πεντηκοστιανούς;
Απάντηση
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαχωριστικές γραμμές
Αγαπητέ Ανώνυμε (30/07/2016)
Γράφετε λίγα, αλλά η απάντηση που πρέπει να σας δοθεί οφείλει να είναι εκτεταμένη. Στα ολίγα δικά σας υπάρχει το ουσιαστικό περιεχόμενο των διαχωριστικών γραμμών και αυτό είναι για μένα το ενδιαφέρον.
Δεν μπορώ να σας απαντήσω εκτενώς, παρά, μόνο, να περιοριστώ σε αυτό που σας έκανε να ασχοληθείτε μαζί μου. Λάβετε υπόψη, δεν είμαι ούτε φιλόλογος ούτε (ακαδημαϊκός) θεολόγος. Τα Θρησκευτικά που έμαθα είναι από την Εκκλησία, όπου παιδιόθεν θήτευα και θητεύω. Η Εκκλησία δεν χορηγεί πτυχία, δεν δίνει ακαδημαϊκούς τίτλους σε κανένα. Συνέβαλε όμως σημαντικά στις γνώσεις αυτές και το επιστημονικό γνωστικό αντικείμενο, το οποίο μετά ζήλου σπούδασα και αφοσιώθηκα.
Το καλώς γενόμενο της καταδίκης του νεοημερολογητισμού είχε άδοξη συνέχεια από την διένεξη μεταξύ π. Χρυσοστόμου (νυν αγίου) και του π. Ματθαίου (και αυτός νυν άγιος). Πληροφοριακά σας λέγω ότι τιμώ την αγιότητα αμφοτέρων.
Η διένεξη αφορμή είχε το «δυνάμει» και «ενεργεία», δηλαδή, αν ο νεομερολογητισμός ήταν δυνάμει σχίσμα ή ενεργεία αίρεση. Οι φιλόλογοι δίνουν την ερμηνεία ως προς το "δυνάμει", εφόσον όμως διαπραγματευόμαστε θεολογικό ζήτημα, κατά τη γνώμη μου, άλλως πρέπει να είναι η ερμηνεία (νόημα) του "δυνάμει". Δεν είναι δυνητικό εδώ το επίρρημα "δυνάμει". Το επίρρημα εδώ – επαναλαμβάνω, συζητάμε για θεολογικό θέμα - σημαίνει το θεωρητικό (εκ του δύναμις) υπόβαθρο μιας εκτροπής από τα εκκλησιαστικά (και δογματικά) θέσμια. Το λέγω αυτό, φυσικά κατά τη γνώμη μου, διότι η αίρεση έχει πάντα ένα θεωρητικό υπόβαθρο ("φόντο") και το υπόβαθρο της καινοτομίας ήταν η αθέτηση των χρονικών ορίων (Α΄ Οικουμενική) του Πασχαλίου Κανόνος. Γνωστοί οι λόγοι και επί πλέον, αν έσφαλε ως προς το ζήτημα του χρόνου, γιατί να μην έκανε και ένα ακόμη λάθος ! Ας πούμε, στο «μια αγία καθολική και αποστολική εκκλησία» ή στο «φιλιόκβε» ;
Εάν γίνει δεκτό, παγιωθεί, το θεωρητικό υπόβαθρο της εκτροπής (αίρεσης), τότε μιλάμε για "ενεργεία", δηλαδή "κατά πράξιν", σχίσμα. Τούτο συνέβη με το φιλιόκβε, το οποίο κυριολεκτικά : δυνάμει ή θεωρητικά, σερνόταν στη Δύση από τον 6 μΧ αιώνα. Ανάλογο ήταν το ζήτημα των Εικόνων, το ίδιο συμβαίνει και με το εορτολόγιο.
Κάλλιστα, θα μπορούσε να είχε συγκλιθεί στις αρχές του 20 αιώνα νέα Σύνοδος, προκειμένου να ανανεώσει τις αποφάσεις προγενεστέρων και να δώσει τις δέουσες θεολογικές απαντήσεις στα, εν τω μεταξύ, επιστημονικώς προτεινόμενα. Αλλά αυτό δεν έγινε. Οι εντολές - το πιθανολογώ βάσιμα - ήταν να αποφευχθεί κάτι τέτοιο. Σημειώνω παρόμοιες εντολές υπάρχουν και για τα νέα επιτεύγματα, φύσεως βιοηθικής, της επιστήμης. Σιγή και εδώ.
Θα χρειαζόταν να γράψω περισσότερα, για τους λόγους που με κάνουν σύμμαχο της άποψης ότι η ημερολογιακή καινοτομία συνιστά αίρεση. Αρκούμαι σε αυτά - είναι τα ουσιώδη για μένα. Θα πω όμως τούτο : Μήπως οι Ρωμαιοκαθολικοί και οι Προτεστάντες (Αγγλικανοί κλπ.) έγιναν καλύτεροι Χριστιανοί με την αλλαγή του ημερολογίου ; Δεν το νομίζω. Εκείνο που πέτυχαν με τον συνεορτασμό ήταν η οικονομική άνθιση του εμπορίου και άλλο τίποτα.
Και τελευταίο, οι διαχωριστικές γραμμές στις οποίες αναφερθήκατε, είναι ορατές στους καθαρούς τη καρδία. Οι χοϊκοί οφθαλμοί συχνά απατώνται .
Αυτά είχα να σας δώσω ως απάντηση, αγαπητέ Ανώνυμε . Για τα δευτερεύοντα άλλα και σημειολογικώς αξιόλογα για σας , προτιμώ να μην ασχοληθώ.
- Ο Ανώνυμος άφησε ένα σχόλιο
ΑπάντησηΔιαγραφή+Ι.Γ.Ζ.
Περιμένουμε την απόφαση των ΓΟΧ αναφορικά με το Κολυμπάρι.
Περιμένουμε την επίσημη απόφαση - θέση απο τον Γέροντα Μεθόδιο ( εαν κατέβει ποτέ φανερά...)
Πρός ώρας όλοι κρύβονται.
Ο Αγωνοθέτης Χριστός διοργάνωσε τον αγώνα.
Ιδού πεδίον δόξης λαμπρό για τους "επαγγελματίες ζηλωτές" με τους λεονταρισμούς στα αρχονταρίκια και τους ομολογιακούς καφέδες μετά την Λειτουργία.
Δια ταύτα:
Εαν οι ΓΟΧ δεν καταδικάσουν τους Νεοημ/τες οικουμενιστές ως κατεγνωσμένη αίρεση- Κολυμπάρι- τότε είναι οι ίδιοι Αιρετικοί, παρά τις επιταγές της 7ης Οικουμενικής.
"...και σε όποιον δεν αναθεματίζει τους αιρετικούς, και σ' αυτόν Ανάθεμα"
- Απάντηση από κχ
Προς +Ι.Γ.Ζ
Συμβουλευτικά σας γράφω ότι θα ήταν προτιμότερο να είσαστε ηπιότερος στις εκφράσεις σας. Αν μη τι άλλο, αυτό φανερώνει ευγένεια αισθημάτων, κυρίως όμως, σεβασμό του "οίκου" σας : "19 ἢ οὐκ οἴδατε ὅτι τὸ σῶμα ὑμῶν ναὸς τοῦ ἐν ὑμῖν ῾Αγίου Πνεύματός ἐστιν" (1Κρ. ς΄) και "αγίασον τους αγαπώντας την ευπρέπειαν του οίκου σου" (οπισθάμβων ευχή). Ο λόγος μας εμφαίνει και τον "οίκο" μας. Συγχωρείστε μου την υπερβολή, ως προς το εδάφιο της 1Κρ. ς΄.
Αυτό το "επαγγελματίες ζηλωτές" θα μπορούσατε να το παραλείψετε.
Περιμένω κι εγώ, όπως εσείς και άλλοι, την απάντηση που θα δοθεί εκ μέρους Συνόδου των ΓΟΧ. Πάντως δεν βιάζομαι - ο Κύριος δεν είναι βιαστικός - και δεν θα έγραφα "πρός ώρας όλοι κρύβονται".
- Ο Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο
+I.Γ.Ζ.
Οσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος. Ποιος απο εσας γνωρίζει οτι ο Μεθόδιος έχει ήδη κατέβει μια φορά;;;
Δεν θα ζητάμε τα ρέστα πάντα απο τους νεοημ/τες κληρικούς για την σιωπή τους, ας κοιτάξουμε και μια φορά την στραβομάρα μας.
Είμαι ευθύς διότι,Οσο μπορώ εγώ να σας πω για τους συναδέλφους σας Ιατρούς, άλλο τόσο ξέρετε και εσείς τους δικούς μου.
Εμπάθεια δεν έχω. Απλά τους έχω σιχαθεί. Απο που ν' αρχίσω;
Και επειδή δεν υπάγομαι στους τζάμπα μάγκες, ενημερώνω άπαντες ότι την παραπάνω προτροπή περι αποκηρύξεως των νεοημ/των ως κατεγνωσμένη αίρεση, την έστειλα στον αρχιγραμματέα και στον αρχιεπίσκοπο των ΓΟΧ. ( πιο αναλυτικά εννοείται )
Σε ποιον λογαριασμό μπορώ να σας στείλω αποδείξεις για τους επαγγελματίες ζηλωτές;
Αδελφικά και με όλη την καλή διάθεση
Ο Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσον αφορά τις διαχωριστικές γραμμές, από την εμπειρία που έχω και στο νέο και στο παλαιο ημερολόγιο:
στο νέο ημερολόγιο: είναι πάρα πολύ εμφανείς ΣΕ ΟΛΟΥΣ οι διαχωριστικές γραμμές: "οι παλαιοημερολογίτες είναι αιρετικοί και δεν έχουν μυστήρια". Ό,τι καρδιά και να κουβαλάει ο καθέ νεοημερολογίτης που τυγχάνει να αναρωτιέται. Περιθώρια δεν υπάρχουν για άλλη κουβέντα. Τελεία και παύλα.
Στο παλαιό ημερολόγιο δε, αναλόγως αν είσαι καινούριος ή παλιός, αναλόγως πόσο μελετάς και ενδιαφέρεσαι για την εκκλησία και για τους πατέρες, πόσο ενδιαφέρεσαι και μελετάς τις εξελίξεις που μπορεί να επιφέρουν στη ΖΩΗ ΣΟΥ οι κινήσεις ή αδράνειες των αρχιερέων...αναλόγως με αυτά τοποθετούνται και οι διαχωριστικές γραμμές...οι κόκκινες γραμμές.
Ο Κύριος μας είπε το "ναι" να είναι "ναι" και το "ού" να είναι "ού".
Το δυνάμει και ουχί ενεργεία τι σημαίνει; Ναι ή Όχι;;;
Αν σημαίνει ναι, δηλ. το νέο είναι σχίσμα, τότε διατί το ουχί ενεργεία (όχι σχίσμα);
Εάν σημαίνει όχι (δεν είναι σχίσμα) τότε γιατί ο Χρ. Καβουρίδης έκοψε από την εκκλησία με άλλους δύο επισκόπους με επιπλέον τέσσερις χειροτονίες, παρασύροντας εκατομμύρια ψυχές στην απώλεια;;;
Οι ασάφειες του Χρ. Καβουρίδη έχουν συγχύσει τον κόσμο, ο οποίος δεν του έφταιγε σε τίποτα. Εάν ο ίδιος δεν ήταν ακριβώς σίγουρος και ξεκάθαρος με τον εαυτό του, καλό θα ήταν να αποτειχιζόταν από το νέο και να περιμένει να του φανερώσει ο Κύριος το τι έπρεπε ακριβώς να κάνει. Θα τον πληροφορούσε μέσω των εξελίξεων.
Τι έκανε όμως: έκανε δική του Εκκλησία, χωρίς όμως να αποκηρύξει την καινοτόμο εκκλησία από όπου έκοψε κοινωνία.
Δεν γίνεται η εκκλησία του νέου να είναι σχισματική και να μην είναι ταυτόχρονα. Και σίγουρα δεν γίνεται να έχουμε δύο Χριστούς (Εκκλησίες).
Είδαμε από το 1965 πού πηγαίνει η υπόθεση, με τις βλάσφημες δηλώσεις του Αθηναγόρα. Κανονικά από τότε η επίσημη εκκλησία είναι αίρεση (εφόσον μνημονεύεται στα δίπτυχα του πατριαρχείου ο πάπας). Δεκατέσσερα μοναστήρια του Αγίου Όρους διέκοψαν το μνημόσυνο (παρόλο που το επανέφεραν χωρίς να μας εξηγήσουν το λόγο), το ίδιο και ο Καντιώτης κλπ. Αυτό είναι ενδεικτικό του τι γίνεται.
Κατόπιν το 1986 στην Ασσίζη επισημοποιήθηκαν τα παραπάνω, αλλά τότε μόνο η Εσφιγμένου έπαψε το μνημόσυνο (εντελώς τυχαία...) Οι άλλοι συνέχισαν να μνημονεύουν περιμένοντας πανορθόδοξη σύνοδο...
Επέτρεψε ο Θεός και έγινε πριν ένα μήνα αυτό που έγινε στο Κολυμπάρι (ασχέτως αν κάποιοι ΓΟΧ παρακαλούσαν το Θεό να μη γίνει).
Θα τους αναθεματίσει κανείς από το Πάτριο;;;
Ρητορική ερώτηση, δεν αναφέρεται σε εσάς γιατρέ, κουβέντα κάνουμε (η οποία θα πάει στο αρχείο κάποια στιγμή όπως και όλες οι συζητήσεις μέσω διαδικτύου).
Οπότε "τι θέλω και τα γράφω αυτά;" (δανείζομαι τη φράση την οποία ενίοτε χρησιμοποιείτε).
Και επί πλέον,
Οι εξελίξεις μας προσπερνούν
Ανακοίνωση της Εκκλησίας της Κύπρου : "Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθοδόξου Εκκλησίας αποτελεί συνέχεια των επτά Οικουμενικών Συνόδων, καθώς και άλλων μεγάλων τοπικών Συνόδων που ακολούθησαν, μερικές από τις οποίες έχουν το κύρος των Οικουμενικών".
Περιμένουμε τώρα τις επίσημες θέσεις των αντιοικουμενιστών κυρίως των ΓΟΧ.
Απάντηση από κχ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσπερνώ τα όσα γράψατε και ύστερα από αυτό, https://youtu.be/Y6kQJIhcaVA, όπου πλέον ξεκάθαρα διαφαίνεται και επισημποιείται συνοδικά μια ληστρική σύνοδος, η οποιαδήποτε και από οποιονδήποτε υπεκφυγή με νομικίστικα "τερτίπια", είναι, για μένα, αδικαιολόγητη. Η αίρεση απεκαλύφθη πλήρως.
Αν η Διοικούσα Ιεραρχία της Εκκλησίας των ΓΟΧ ή αυτή της επίσημης κρατικής σιωπήσει, τότε, ασφαλώς, τον λόγο έχει ο λαός του Θεού, ο οποίος καλείται να αδειάσει τους ναούς. Ενέργειες όπως αυτή που έγινε σήμερα (31/7/2016) στον Μητροπολιτικό ναό Θεσ/νίκης, δεν είναι στα δικά μας μέτρα. Κάλλιστα, μπορεί να θεωρηθεί προβοκάτσια, για να φανεί, εδώ και έξω, ότι δεν διαφέρουμε από τους αποκεφαλιστές του ISIS. Μακριά από εμάς (και από τον γράφοντα) συμπεριφορές αυτού του είδους. Οι εκκλησιές οφείλουν να αδειάσουν, εφόσον οι καθ΄ ύλην υπεύθυνοι συνεχίσουν την τακτική της σιωπής ή έστω της ανοχής.
Θα αντέξουμε χωρίς να τρίζουμε τα δόντια. (Παρένθεση, ένα ταφ χωρίζει την ανοχή από την αντοχή). Ας γεμίσουν λοιπόν αυτοί τους ναούς με μισθωμένο εκκλησίασμα, λεφτά έχουν οι τραπεζίτες και οι διάφορες ΜΚΟ θα τους δώσουν.