Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020

Η Θεία Μετάληψη καί ο όρκος, κατά τόν Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο

 

Είναι γνωστό ότι εις τά καθ΄ ημάς τούς Ορθοδόξους Ιερά Μυστήρια, ουδεμία αναφορά γίνεται περί τού ζητήματος τού όρκου. Ο όρκος δέν αποτελεί γιά εμάς μυστήριο καί μάλιστα ιερό. Ωστόσο, ο επίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος έκανε συσχετισμό, μέ αυτά που λέγει στό βίντεο, τής Θείας Ευχαριστίας μέ τόν όρκο, επικαλούμενος τό Μτ. 18΄. Κοινός παρονομαστής τό ιερόν τής Θείας Ευχαριστίας καί τό ιερόν, ομοίως, τού όρκου, κατά τόν εν λόγω αρχιεπίσκοπο Αμερικής.

Προφανώς, αμέλησε νά αναφερθεί στό «33 Πάλιν ἠκούσατε ὅτι ἐρρέθη τοῖς ἀρχαίοις, Οὐκ ἐπιορκήσεις, ἀποδώσεις δὲ τῷ Κυρίῳ τοὺς ὅρκους σου. 34 ἐγὼ δὲ λέγω ὑμῖν μὴ ὀμόσαι ὅλως· μήτε ἐν τῷ οὐρανῷ, ὅτι θρόνος ἐστὶν τοῦ Θεοῦ· 35 μήτε ἐν τῇ γῇ, ὅτι ὑποπόδιόν ἐστιν τῶν ποδῶν αὐτοῦ· μήτε εἰς Ἱεροσόλυμα, ὅτι πόλις ἐστὶν τοῦ μεγάλου βασιλέως· 36 μήτε ἐν τῇ κεφαλῇ σου ὀμόσῃς, ὅτι οὐ δύνασαι μίαν τρίχα λευκὴν ἢ μέλαιναν ποιῆσαι.» (Μτ. ε΄).

Όπως διαπιστώνει ο αναγνώστης ο, κατά Θεόν, όρκος αποκλείεται εντελώς καί δέν σκοπεύω νά επεκτείνω τόν λόγον είτε διά τήν θεολογικώς απαράδεκτη αστοχία τού αναφερομένου επισκόπου είτε προκειμένου νά καταστήσω γνωστά τά εξ ανάγκης θεμιτά νομικά όρια, μεταξύ θείας καί ανθρωπίνης ορκοδωσίας. Σημειώνω, απλά, ότι τά όρια αυτά δέν τηρούνται. η δέ κλήση πρός ορκοδωσίαν είναι προσχηματική καί μόνον.

Τά γράφω αυτά διότι η πίστη διαφέρει πλήρως από τού νά δέχεται ο άνθρωπος κάτι, που αγνοεί ή εν μέρη γνωρίζει. Τό πόσο στραβά κι ανάποδα διδάσκεται είναι πασιφανές, προβλέπω δέ, σέ λίγα χρόνια, νά καταστεί εντελώς περιττή η διδασκαλία. Θά είναι χρήσιμη γιά νά δηλώνεται μόνο η (αδιάφορη) "πίστη" σέ μιά ανώτερη δύναμη καί τίποτα περισσότερο. Εναλλακτικά, προσφέρεται η εμπιστοσύνη, τήν οποία διεκδικούν οι Τράπεζες καί οπωσδήποτε η Επιστήμη. Η τελευταία, στήν θέση τής πίστης, προτιμά τήν λέξη "απόδειξη". Συνεπώς, οφείλουμε όλοι νά τήν εμπιστευόμαστε.
 
Ακούστε, λοιπόν, έναν ακόμη εκθεμελιωτή τής Παράδοσης. Αυτός μεταθέτει τό πρόβλημα από τό "πώς ;" στό "τί ;" μεταλαμβάνουμε. Γι΄ αυτόν, τό "πώς ;" μεταλαμβάνουμε είναι δευτερεύον θέμα καί προτάσσεται τό "τί ;". Ότι μεταλαμβάνουμε, δηλαδή κοινωνούμε όλοι, από ΜΙΑ Λαβίδα τό ΕΝΑ Σώμα καί Αίμα τού Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, είναι πράγμα επικίνδυνο, είναι μολυσματικό, καί πρέπει έκαστος νά έχει τήν δική του Λαβίδα. Θά πρέπει όμως αυτή νά είναι ακριβές αντίγραφο τής πατριαρχικής Λαβίδας. Γιατί ; Επειδή αυτό συνιστά ο ιός καί λόγος τού ΠΟΥ (παγκόσμιου οργανισμού υγείας). Ο Υιός καί Λόγος τού Θεού βρήκε τόν αντικαταστάτη του ! Καί όπως η ΜΙΑ Εκκλησία, στήν οποία ελάλησε διά τών Προφητών τό Άγιον Πνεύμα, έγιναν πολλές, έτσι έγινε καί μέ αυτό ! Ότι απέκτησε πολλές εστίες εκπόρευσης «18 ... καὶ νῦν ἀντίχριστοι πολλοὶ γεγόνασι» (1Ιν. β΄18)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους