- Fdimitrios Athanassiou
Επιστολή Αποστόλου Παύλου
– Προς Εφεσίους, Β'(2) 4-10
ὁ δὲ Θεὸς πλούσιος ὢν ἐν ἐλέει, διὰ τὴν πολλὴν ἀγάπην αὐτοῦ ἣν ἠγάπησεν ἡμᾶς, καὶ ὄντας ἡμᾶς νεκροὺς τοῖς παραπτώμασι συνεζωοποίησε τῷ Χριστῷ· χάριτί ἐστε σεσωσμένοι·
καὶ συνήγειρε καὶ συνεκάθισεν ἐν τοῖς ἐπουρανίοις ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ, ἵνα ἐνδείξηται ἐν τοῖς αἰῶσι τοῖς ἐπερχομένοις τὸν ὑπερβάλλοντα πλοῦτον τῆς χάριτος αὐτοῦ ἐν χρηστότητι ἐφ’ ἡμᾶς ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ.
τῇ γὰρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διὰ τῆς πίστεως· καὶ τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται.
αὐτοῦ γάρ ἐσμεν ποίημα, κτισθέντες ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ἐπὶ ἔργοις ἀγαθοῖς, οἷς προητοίμασεν ὁ Θεὸς ἵνα ἐν αὐτοῖς περιπατήσωμεν.
Νεοελληνική Απόδοση
Από το θάνατο στη ζωή
Αλλά ο Θεός που είναι πλούσιος σε έλεος, εξαιτίας της πολλής αγάπης του με την οποία μας αγάπησε,
και ενώ ήμασταν νεκροί στα παραπτώματα, μας ζωοποίησε μαζί με το Χριστό – με τη χάρη είστε σωσμένοι – και μας συνέγειρε και μας συγκάθισε στα επουράνια με το Χριστό Ιησού,
για να δείξει στους επερχόμενους αιώνες τον υπερβολικό πλούτο της χάρης του με καλοσύνη σ’ εμάς μέσω του Χριστού Ιησού.
Γιατί με τη χάρη είστε σωσμένοι διαμέσου της πίστης. Και αυτό δεν προέρχεται από εσάς, του Θεού είναι το δώρο.
Δεν είναι από έργα, για να μην καυχηθεί κανείς.
Γιατί είμαστε δικά του πλάσματα, που δημιουργηθήκαμε μέσω του Χριστού Ιησού, για να πράττουμε έργα αγαθά τα οποία προετοίμασε ο Θεός, για να περπατήσουμε σε αυτά.
- Kyprianos Christodoulides
Ἡ Χάρις τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καί ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καί Πατρός καί ἡ κοινωνία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος είναι δόμα (δωρεά) Θεού σέ όσους πιστεύουν Θεό Τριαδικό σύμφωνα μέ τό ημέτερο Σύμβολο Πίστεως
«... τῇ γὰρ χάριτί ἐστε σεσωσμένοι διὰ τῆς πίστεως· καὶ τοῦτο οὐκ ἐξ ὑμῶν, Θεοῦ τὸ δῶρον, οὐκ ἐξ ἔργων, ἵνα μή τις καυχήσηται».
Ο Απ. Παύλος εκαυχάτο εν ταίς ασθενείαις αυτού. Τό έργο που επιτέλεσε ήταν έργον πίστεως καί όχι Νόμου. Οι Ισραηλίτες εφάρμοζαν τόν Νόμο που έδωσε ο Μωϋσής, αλλά ο Νόμος αυτός δέν προέβλεπε τήν πίστη. Προέβλεπε καί απαιτούσε τήν υποταγή σέ Νόμο ανθρώπινο, ο οποίος σημειωτέον προσαρμοζόταν - από τό ιερατείο - στίς απαιτήσεις τών καιρών. Δηλαδή, στίς συνθήκες που προέκυπταν καί ανάλογα μέ τό τί αντιμετώπιζαν οι Ισραηλίτες. Ο εν Χριστώ Νόμος είναι Νόμος τής δικαιοσύνης, θέλω νά πώ τού Δικαίου, εν αληθεία καί αυτός ο Νόμος, παραμένει καί είναι αδιαπραγμάτευτος, από ιδιοτελείς ανθρώπινες επιδιώξεις καί συμφέροντα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους