Πέμπτη 13 Μαΐου 2021

Ορθόδοξοι κατά τήν αμφισβαίναν *

 

Διαβάσετε γιά νά δείτε καί νά μάθετε τί αστέρια θεολογίας, εκκλησιολογίας, ορθοδοξολογίας - όχι μόνο ασκητικής - έχουμε, 

- Ρουμελιώτης Δημήτριος  «Συνιστᾶ βλασφημία κατεναντίον τοῦ ἁγίου Πνεύματος, ἡ δίωξις τῶν ἐκείνων τῶν ὁμοδόξων κατά πάντα πρός τὸν κοινόν προστάτην ἅγιον, ὑπό τοῦ ἑτεροδόξου πρός τόν προστάτην ἅγιον, ἕνεκα καί μόνον τῆς ὁμοδοξίας τοῦ καταδιωκομένου πρός τόν ἐν λόγω κοινόν αὐτῶν προστάτην ἅγιον. Καί οὐχί τοσοῦτον κακόν τοῦτον τό κακόν, τό ὅμως κατανοητόν ἐν ἀνθρὠποις, ὅσον τό κακόν τό δηλοῦν τό ἀκατανόητον τοῦ θεωρουμένου, ὑπό των ἀδελφῶν αὐτῶν, ἐν τῆ μία καί ταυτῆ αὐλήν. Καί ἡ ἐπί ἀμετανοησίας ἀσυγχώρητος βαρυτέρα βλασφημία κατεναντίον τοῦ ἁγίου Πνεύματος, ἔσται ἐκ τοῦ εἶναι ἐξ αὐτοῦ τοῦ ἁγίου Πνεύματος ἡ, κοινή πάντων τῶν ὁρθοδόξων, δόξα τοῦ αὐτῶν προστάτου ἁγίου, ἡ ἀναλλοίωτος μία καί αὐτή δόξα , ἡ ἐξ ἀπαρχῆς τῶν πάντων καί ἄχρι τῆς ἡμέρας τοῦ Κυρίου, τῆς φοβερᾶς. Καρούλια ἁγίου Ὅρους, Μάρτιος 1982

- Kyprianos Christodoulides Συχνά λέγουν ότι "καί οι άγιοι κάνουν λάθη". Δυσνόητος η γραφή τών Καρουλίων. 

- Roumeliotis Dimitrios Kyprianos Christodoulides το ενδιαφερον ειναι οτι γραφτηκαι απο ερημιτη ΧΩΡΙΣ συνοδεια , με εμμεση αναφωρα που αφηνει να εννοηθει οτι ειναι δυνατον να περιγραφει ακομη και προρηση... 

- Kyprianos Christodoulides Roumeliotis Dimitrios «Συνιστᾶ βλασφημία κατεναντίον τοῦ ἁγίου Πνεύματος, ἡ δίωξις τῶν ἐκείνων τῶν ὁμοδόξων κατά πάντα πρός τὸν κοινόν προστάτην ἅγιον, ὑπό τοῦ ἑτεροδόξου πρός τόν προστάτην ἅγιον, ἕνεκα καί μόνον τῆς ὁμοδοξίας τοῦ καταδιωκομένου πρός τόν ἐν λόγω κοινόν αὐτῶν προστάτην ἅγιον.» 

Τί μάς λέει εδώ ; Λέει ότι είναι βλασφημία πρός τό άγιον Πνεύμα η δίωξις κατά παντός εξ εκείνων τών ομοδόξων - που είναι όμως ετερόδοξοι - πρός κοινόν προστάτην άγιον, ένεκα καί μόνο τής ομοδοξίας (τού ετεροδόξου πρός τόν ομόδοξον) ! Δηλαδή, αρκεί καί μόνο η σύμπτωση τιμής πρός άγιον (πρός τήν αγιότητά του) αδιαφόρως εάν είναι ομόδοξος ή ετερόδοξος ! Δηλαδή, κι ένας Μουσουλμάνος που τιμά, σέβεται ή δέχεται - εδώ διαλέγουμε - τήν Παναγία ή τόν Άη Γιώργη, αλλά κόβει τά κεφάλια τών Χριστιανών, είναι ομόδοξος εν αγίω Πνεύματι !! Ήμαρτον Κύριε. Διερωτώμαι, άν τό σκέφθηκε αυτό πρίν τό γράψει. 

- Roumeliotis Dimitrios Kyprianos Christodoulides Μονο ενας σχισματικος μεσα απο την νοσηροτητα της θρησκευτικης του πιστεως, θα μπορουσε να κατηγωρησει εναν αγιορειτη με εννοιες που εμπλαικουν αλλοθρησκους οπως οι Μουσουλμανοι , οταν αυτος ο αγιορειτης μοναχος εκφραζει την γνωμη του σε θεματα της θεολογιας και της εκκλησιολογιας της Ορθοδοξιας... 

- Kyprianos Christodoulides Όπως συχνά φαίνεται, όταν κουβεντιάζουμε, η εμπάθεια δέν λέει νά σ' αφήσει. Αλλά, έστω, άς τό παραβλέψω. Γιά πές μας λοιπόν, είναι ποτέ δυνατόν νά έχουμε ετερόδοξα ομόδοξους καί από τήν άλλη ομόδοξα ... ομόδοξους ; Τί ανοησία είναι κι αυτή πάλι ; Καί έρχεσαι εσύ τώρα, νά μού γράφεις "γιά θέματα θεολογίας, εκκλησιολογίας, καί ... ορθοδοξολογίας", τήν οποία εσύ ονομάζεις (θεός νά τήν κάνει) ορθοδοξία ! Είσαι σοβαρός ή μήπως σέ στράβωσε η υπογραφή ενός ακατονόμαστου εκ Καρουλίων ασκητή ; Πρίν μού απαντήσεις, φρόντισε νά προσδιορίσεις εαυτόν ως ομόδοξα ομόδοξο. Ο ετερόδοξα ομόδοξος που σού γράφει, είναι (γιά σένα) σχισματικός ! Οι άλλοι, οι οικουμενιστές, τί μέρος τού λόγου είναι ; Γιά απάντησέ μας : ομόδοξα ομόδοξοι σάν τήν αφεντιά σου ή ετερόδοξα ομόδοξοι, σάν εμένα τόν σχισματικό ;

- Roumeliotis Dimitrios Δεν προκειται να προσπαθησω να ερμηνευσω κατι που εγραψε καποιος αλλος χρονια πριν, και πολυ περισσοτερο να απολογηθω για κατι που γραφτηκε το 1982 αν και μοιαζει να εχει εφαρμογη και σημερα...

- Θεολόγος Αμπόνης Ο "συγγραφέας" είναι τόσο σχετικός με την Θεολογία, ώστε δεν γνωρίζει την ακρίβεια των όρων.Ο όρος "Ετερόδοξος" χρησιμοποιείται διά χριστιανικές ομολογίες και κοινότητες, που όμως έχουν αποκλίνει από το Ορθόδοξον Δόγμα και έχουν αποσχισθεί από την μίαν Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν.Όλοι οι άλλοι, αναζητούντες "θεόν"στίς πλάνης μονοπάτια και κακοτοπιές, ακόμη και οι μονοθεϊστές (Εβραίοι-Μουσουλμάνοι) ονομάζονται ΑΛΛΟΔΟΞΟΙ. Αφ'ετέρου, είναι απορίας άξιον, τί σόϊ θεολογική συζήτηση κάνουμε με εκφράσεις του τύπου: "οι ετερόδοξοι ομόδοξοι" !!! Σάν να λέμε: "μια ημερήσια νύχτα"!.

Kyprianos Christodoulides Καί μιά όχι καί τόσο ασήμαντη λεπτομέρεια. Τόν όρο "ετερόδοξοι", που αναφερόταν ουσιαστικά σέ αιρετικούς, τόν πρωτοσυνάντησα (άκουσα καί διάβασα) κάπου εκει στήν δεκαετία τού 1960. Τόν ανέφεραν, αυτοί που τόν χρησιμοποιούσαν, γιά "χριστιανούς" διαφορετικού όμως δόγματος. Προφανώς, κατόπιν εντολών άνωθεν ( ... ) δεδομένου ότι η "φάμπρικα" τού Οικουμενισμού καί τής Παγκοσμιοποίησης, είχε μπεί μπροστά. Έτσι, λοιπόν, όταν ο Ορθόδοξα ακατήχητος άκουγε νά γίνεται λόγος γιά "ετερόδοξους χριστιανούς", τό μυαλό του δέν πήγαινε σέ αιρετικούς. Πήγαινε σέ ... ετερόδοξους μέν, ομόδοξους (χριστιανούς) δέ ! Γιατί όχι καί σέ ανακατεμμένους Ορθοδόξους ;

Πού νά πάει τό μυαλό τους στό «50 ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτῷ· Ἑταῖρε, ἐφ' ὃ πάρει;» (Μτ. κς΄). Εταίρο αποκαλεί ο Κύριος τόν Ιούδα, δέν είπε "φίλε, πώς απ΄ εδώ ;", όπως αποκάλεσε φίλους όλους τούς Μαθητές πρό τού πάθους : «14 ὑμεῖς φίλοι μού ἐστε» ( ... ) «15 οὐκέτι ὑμᾶς λέγω δούλους, ὅτι ὁ δοῦλος οὐκ οἶδε τί ποιεῖ αὐτοῦ ὁ κύριος· ὑμᾶς δὲ εἴρηκα φίλους» (Ιν. ιε΄). Οι ετερόδοξοι είναι εταίροι καί όχι φίλοι.
Καί μάς προκύπτουν σήμερα κάτι πρακτοράκια, Ρουμελιώτες, Πελοποννήσιοι, Μακεδόνες, Κύπριοι κλπ., νά μάς μάθουν θεολογία (θεός νά τήν κάνει), εκκλησιολογία καί ... ομόδοξη, πλήν ετερόδοξη, Ορθοδοξία. Πνιγήκαμε σέ μιά κουταλιά νερό ή όπως γράφεις Θεολόγε Αμπόνη, "ημερήσια νύχτα". Νά είσαι καλά καί σ΄ ευχαριστώ γιά τό σχόλιο.
 
- Roumeliotis Dimitrios Kyprianos Christodoulides Αυτο το "ετερόδοξα ομόδοξους" που το ειδες να το εγραψε ο ερημιτης που μου ειχε ζητησει να παραμεινει ανωνυμος ή εγω?? Τοτε ειχε προκυψει ενα προβλημα σε μια συνοδεια, (κατι συνηθισμενο αλλωστε). Ενα προβλημα που ομως εχεις σημερα ενα παραλληλο του....Ενα παραλληλο, που τωρα δεν θελω να το προσδιορισω...
Ο νοων,νοειτω....
Παντως ο γεροντας τοτε προσδιοριζε την ετεροδοξια καποιου (καποιων) προς τον ομοδοξο μετα των Πατερων αγιο του κελιου τους. Μια δογματικη διαφωνια μεταξυ προσωπων, ενος γεροντα καποιου κελιου και του προστατη αγιου του κελιου... Ενος καποιου γεροντος κελιου, του ετεροδοξουντος προς την Ορθοδοξια (η θεολογια των Πατερων) την οποια εξεφραζε εκεινος ο προστατης αγιος του κελιου του. Ο "καποιος" ετεροδοξει προς την Ορθοδοξια. Ο "εκεινος" εκφραζει την συλλογικη πιστη της Ορθοδοξιας. Οταν λοιπον ο γεροντας ενος κελιου εξεφρασε αιρετικες - ετεροδοξες θεσεις ερχομενος σε αντιθεση με τον προστατη αγιο του κελιου, τοτε o ερημιτης εκεινος υπεδειξε το προβλημα στη συνοδεια, καθως οι περισσοτεροι της συνοδειας συμφωνουσαν με τον σφαλλοντα γεροντα τους...Το θεμα μαζευθηκε γρηγορα πριν χειροτερεψει.... Σημερα εχουμε ενα ευρυτερο παρομοιο προβλημα..
 
.Kyprianos Christodoulides Roumeliotis Dimitrios Άν δέν καταλαβαίνεις τί διαβάζεις, εγώ δέν φταίω. Ξαναδιάβασέ το λοιπόν :«Συνιστᾶ βλασφημία κατεναντίον τοῦ ἁγίου Πνεύματος, ἡ δίωξις τῶν ἐκείνων τῶν ὁμοδόξων κατά πάντα πρός τὸν κοινόν προστάτην ἅγιον, ὑπό τοῦ ἑτεροδόξου πρός τόν προστάτην ἅγιον, ἕνεκα καί μόνον τῆς ὁμοδοξίας τοῦ καταδιωκομένου πρός τόν ἐν λόγω κοινόν αὐτῶν προστάτην ἅγιον.» καί πές μας τί συμπέρασμα βγάζεις. «17 Τοῦ λοιποῦ κόπους μοι μηδεὶς παρεχέτω· » (Γλ. ς΄).
 
- Roumeliotis Dimitrios Kyprianos Christodoulides Μα ποσο ανικανος προς αναγνωση μπορει να εισαι?? Οπως εγραψα και θα ξαναγραψω...Εχουμε ενα κελι στο αγιο ορος το 1982, τον προστατη αγιο του κελιου, τον γεροντα του κελιου, και την συνοδεια του, χωρισμενη σε δυο ομαδες...
Ο γεροντας εκεινος τοτε, εξεφραζε αιρετικες θεσεις,τις οποιες ομως ειχε ανατρεψει ο προστατης αγιος του κελιου προ αιωνων ... Καποιοι απο την συνοδεια συμφωνουσαν μαζι του και καποιοι διαφωνουσαν με τις θεσεις του γεροντα, αλλα και με την θεολογια που ειχε εκφρασει ο προστατης αγιος του κελιου, ο οποιος γεροντας επεβαλε επιτιμια στους αρνουμενους την καινοτομια του....
Το καταθεσα σε αναρτηση γιατι σημερα εχουμε ενα τετοιο θεμα....
Καποιος προεστός μιας μεγαλης σε πληθυσμο συνοδειας, αδιαφωρει και αντιλεγει (αρα ετεροδοξει) προς τα οσα ο προστατης αγιος της συνοδειας ειχε θεολογησει, και μαλιστα εμφανιζει τιμωριτικες θεσεις προς παραμενοντας σε ομοδοξια με τον προστατη αγιο του κελιου...
Ποσο σκοτασμος πια απο μερους σου????
 
Επίλογος
Δέν τόν έγραψα εκεί όπου έγινε η συζήτηση. Τόν γράφω τώρα εδώ γιά τόν αναγνώστη. 
Ο κ. Ρουμελιώτης Δ. είναι τής άποψης τού "μενουμεκκλησία" - κατά τό "μενουμευρώπη". Κακίζει καί μέμφεται τούς (εν καινοτομία) αποτειχισμένους, πνέοντας μένεα, ομοίως, κατά τών Παλαιοημερολογιτών. Δέν γνωρίζει, όπως ακριβώς καί ο γέροντας τών "ομοδόξων καί ετεροδόξων" (sic), ότι στήν αναφερόμενη Συνοδεία υπήρξαν οι ομόδοξοι καί οι κακόδοξοι. Παρότι αμφότεροι τιμούσαν τόν προστάτη άγιο τού Κελλίου, οι "ετερόδοξοι" (κακόδοξοι) δέν συμφωνούσαν μέ τούς ομόδοξους (φυσικά Ορθόδοξους). Δηλαδή, εκείνους που έδιναν δίκιο στό Ορθόδοξο Δόγμα καί Παράδοση, όπου η κάθε κακοδοξία πρέπει έγκαιρα νά ελέγχεται καί νά καταπολεμείται. Σημειώνω, η ανέλεγκτη κακοδοξία είναι η "παρά φύσιν σύλληψη" ( ... ) πάσης καινοτομίας. Από εκεί προκύπτουν οι αιρέσεις
.
Τώρα, ποιοί ήταν οι ομόδοξοι (Ορθόδοξοι) καί ποιοί οι κακόδοξοι (ετερόδοξοι) Ορθόδοξοι, δέν μάς τό διευκρινίζει - απ΄ ό,τι μπορώ νά καταλάβω - ο κ. Ρουμελιώτης. Αφήνει, μάλλον, νά εννοηθεί, ζητώντας ίσως τήν βοήθεια Πνεύματος αγίου, τό στρίψιμο ενός νομίσματος : Κορώνα ή Γράμματα ; Παρεμπιπτόντως καί τέλος, δέν μάς πληροφορεί τό όνομα τού προστάτη αγίου τού ιερού Κελλίου καί πώς αντιμετώπιζε - ποία καί ποίες - τήν, καί τίς, κακοδοξίες.

* αμφισβαίνα = φίδι που κινείται άλλοτε εμπρός καί άλλοτε πίσω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους