Διαπορών πολίτης : "Ένας επιστήμονας πρέπει να έχει πρώτα συνείδηση ή να είναι πρώτα γνώστης του αντικειμένου ; Επηρεάζει η συνείδηση την γνώση και αντίληψη του αντικειμένου;" ( Βλέπε https://www.facebook.com/100050706790538/posts/pfbid0NcJTH4fftjfTJFFz4RFtPRoHjrbDvRGJxiyYN4yQ8GBNoT6riphf45BzeBd8wzdPl/ )
Ενημερωτικό
Όταν λέμε ή γράφουμε τήν λέξη "συνείδηση", πρέπει νά καταλαβαίνουμε καί νά εννοούμε ότι συνείδηση σημαίνει Πίστη. Καί τούτο, διότι έκαστος ιδίαν (τήν δική του) συνείδηση έχει. Δέν συμβαίνει όμως τό ίδιο καί μέ τήν Πίστη, τήν καθ' ημάς πίστη τού Ορθόδοξου (ανατολικού) Δόγματος. Μέ άλλα λόγια, δέν μάς ενώνει η συνείδηση, μάς ενώνει η Πίστη.
Απάντηση σέ σχολιαστή ( : Gerassimos Repassos ) ο οποίος κατέθεσε σχόλιο μέ παραπομπή στόν " Μενέξενος " τού Πλάτωνος
Προφανώς, η παραπομπή στόν Μενέξενο τού Πλάτωνος θέλει νά μάς δώσει τόν ορισμό τής επιστήμης. Θά τολμούσα νά συμπληρώσω ότι ο ορισμός, τόν οποίο θά προσθέσω, παρέχει τελειότερη καί ακριβέστερη ονοματοδοσία. Προέρχεται από τό βιβλίο Ιώβ τής Π. Διαθήκης, τό οποίο είναι αρχαιότερο τού Μενέξενος (Πλάτων), όπου εκεί γράφει : "28 εἶπε δὲ ἀνθρώπῳ· ἰδοὺ ἡ θεοσέβειά ἐστι σοφία, τὸ δὲ ἀπέχεσθαι ἀπὸ κακῶν ἐστιν ἐπιστήμη" (κεφ. 28).
Άν, λοιπόν, προεκτείνουμε τόν Πλάτωνα, ο κατ' αυτόν ορισμός τής επιστήμης θά συμπληρωνόταν νοηματικά καί ερμηνευτικά ως κατωτέρω :
Ιώβ
"28 εἶπε δὲ ἀνθρώπῳ· ἰδοὺ ἡ θεοσέβειά ἐστι σοφία, τὸ δὲ ἀπέχεσθαι ἀπὸ κακῶν ἐστιν ἐπιστήμη"
Πλάτων
"πᾶσά τε ἐπιστήμη χωριζομένη [247a] δικαιοσύνης καὶ τῆς ἄλλης ἀρετῆς πανουργία, οὐ σοφία φαίνεται."
Καί ...
" Επιστήμη χωριζομένη Θεολογίας πανουργία καί ου σοφία φαίνεται ". Δέν είμαι σέ θέση νά γνωρίζω, άν οι πατέρες τής Εκκλησίας τό γράφουν. Διόλου απίθανο. Ας μάς βοηθήσει όποιος γνωρίζει περισσότερα από εμένα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους