Ένα μακροσκελές κείμενο, που δίνει αφορμή για πολύπλευρη προσέγγιση και σχολιασμό, δόθηκε στη δημοσιότητα για να μάθουμε "ΤΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΕΠΙΣΗΜΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΜΙΚΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΠΑΠΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ". Περισσότερα βλέπε στο blog " Ακτίνες". Γίνεται ακόμη δυσκολότερη η προσέγγιση, αν σκεφθούμε όλα αυτά τα χρόνια που μεσολάβησαν και τις ερμηνευτικές/επεξηγηματικές αντιλήψεις που σχηματίστηκαν και παγιώθηκαν. Σε σημείο που, μάλλον, αδύνατο φαίνεται αυτές να αλλάξουν.
Για το λόγο αυτό, ο κ. Βάλτερ Κάσπερ φρόντισε να μας προετοιμάσει: "Στην περίπτωση της αποκαταστάσεως της πλήρους κοινωνίας, πρέπει να βρεθεί ένας νέος τύπος πρωτείου για τις Ορθόδοξες Εκκλησίες", μας είπε.
Αυτό ίσως είναι το πρωτείο της συνοδικότητας. Ο πάπας θα διατηρήσει την υπέρτατη, πλήρη και παγκόσμια εξουσία του μέσα (οπωσδήποτε!!!) στην Εκκλησία και θα αναθέσει σε μας το πρωτείο της συνοδικότητας. Δηλαδή, θα μας ανατεθεί ο ρόλος της αναθέρμανσης της πρώτης αποστολικής Συνόδου, υπό την ορατή σκέπη της ορατής εξουσίας του πάπα. Εξουσία η οποία του δόθηκε αοράτως από το άγιον Πνεύμα ! Πράγμα που δεν συνέβη κατά την Σύνοδο των Αποστόλων. Για να θυμηθούμε, τότε, στη Σύνοδο εκείνη, ένας και μόνο λόγος του απ. Παύλου ήταν αρκετός για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Δηλαδή, να ηρεμήσει τους εξ Ιουδαίων πιστούς τοῦ εὐαγγελίου τῆς περιτομῆς, ευθύνη την οποία είχε ο απ. Πέτρος . Ο απ. Παύλος είπε τότε στον απ. Πέτρο: "14 ἀλλ' ὅτε εἶδον ὅτι οὐκ ὀρθοποδοῦσι πρὸς τὴν ἀλήθειαν τοῦ εὐαγγελίου, εἶπον τῷ Πέτρῳ ἔμπροσθεν πάντων· εἰ σὺ Ἰουδαῖος ὑπάρχων ἐθνικῶς ζῇς καὶ οὐκ ἰουδαϊκῶς, τί τὰ ἔθνη ἀναγκάζεις ἰουδαΐζειν;". Ποιός από τους δικούς μας θα τολμούσε να πει κάτι αντίστοιχο στον πάπα: "ει συ Χριστιανός υπάρχων αιρετικώς ζεις και ου Χριστιανικώς, τι τα έθνη αναγκάζεις αιρετίζειν";
Δυστυχώς η εποχή εκείνη παρήλθε.Οι διάλογοι θα συνεχίζονται και θα μας δίνονται προς ενημέρωση οι "μελέτες εργασίας", όπως μας είπε ο ουνίτης π. Σαλάχας. Θρησκευόμενοι και αδιάφοροι θα δυσανασχετούν (: μα τι κακό κάνουν, αφού απλά συζητούν; έλεγε ένας) από τις αντιδράσεις των φυγάδων εκ του ασύλου της Εκκλησίας (σημ. " Η Εκκλησία σίγουρα είναι θεραπευτήριο και εισέρχονται μέσα - οι πιστοί - για να θεραπευτούν. Αλλά δεν είναι άσυλο, ούτε θα επιτρέψουμε ποτέ να γίνει φρενοκομείο", είπε ο Κύπρου Χρυσόστομος Β', για τους πιστούς που αντιδρούν στους διαλόγους της αποπλάνησης) και όλα θα γίνουν τελικά όπως ορίζει ο πάπας. Εκείνος θα εξακολουθήσει να είναι η απόλυτη εξουσία μέσα κι έξω και υπεράνω της Εκκλησίας κι εμείς θα καυχόμαστε νομίζοντας ότι είμαστε, και συνεχίζουμε, το έργο των Αποστόλων και των θεοφόρων Οικουμενικών Πατέρων.
Υστερόγραφο
Στη φωτογραφία, ο ναός της Παναγίας της Χρυσοπολίτισας στην Πάφο της Κύπρου. Χρησιμοποιείται αποκλειστικά για γάμους, κυρίως, Βρετανών, μικτών ή γάμους με άρωμα "θρησκευτικότητας" ή φολκλορικής παρελθοντολογίας των Κυπρίων.
Για το λόγο αυτό, ο κ. Βάλτερ Κάσπερ φρόντισε να μας προετοιμάσει: "Στην περίπτωση της αποκαταστάσεως της πλήρους κοινωνίας, πρέπει να βρεθεί ένας νέος τύπος πρωτείου για τις Ορθόδοξες Εκκλησίες", μας είπε.
Αυτό ίσως είναι το πρωτείο της συνοδικότητας. Ο πάπας θα διατηρήσει την υπέρτατη, πλήρη και παγκόσμια εξουσία του μέσα (οπωσδήποτε!!!) στην Εκκλησία και θα αναθέσει σε μας το πρωτείο της συνοδικότητας. Δηλαδή, θα μας ανατεθεί ο ρόλος της αναθέρμανσης της πρώτης αποστολικής Συνόδου, υπό την ορατή σκέπη της ορατής εξουσίας του πάπα. Εξουσία η οποία του δόθηκε αοράτως από το άγιον Πνεύμα ! Πράγμα που δεν συνέβη κατά την Σύνοδο των Αποστόλων. Για να θυμηθούμε, τότε, στη Σύνοδο εκείνη, ένας και μόνο λόγος του απ. Παύλου ήταν αρκετός για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Δηλαδή, να ηρεμήσει τους εξ Ιουδαίων πιστούς τοῦ εὐαγγελίου τῆς περιτομῆς, ευθύνη την οποία είχε ο απ. Πέτρος . Ο απ. Παύλος είπε τότε στον απ. Πέτρο: "14 ἀλλ' ὅτε εἶδον ὅτι οὐκ ὀρθοποδοῦσι πρὸς τὴν ἀλήθειαν τοῦ εὐαγγελίου, εἶπον τῷ Πέτρῳ ἔμπροσθεν πάντων· εἰ σὺ Ἰουδαῖος ὑπάρχων ἐθνικῶς ζῇς καὶ οὐκ ἰουδαϊκῶς, τί τὰ ἔθνη ἀναγκάζεις ἰουδαΐζειν;". Ποιός από τους δικούς μας θα τολμούσε να πει κάτι αντίστοιχο στον πάπα: "ει συ Χριστιανός υπάρχων αιρετικώς ζεις και ου Χριστιανικώς, τι τα έθνη αναγκάζεις αιρετίζειν";
Δυστυχώς η εποχή εκείνη παρήλθε.Οι διάλογοι θα συνεχίζονται και θα μας δίνονται προς ενημέρωση οι "μελέτες εργασίας", όπως μας είπε ο ουνίτης π. Σαλάχας. Θρησκευόμενοι και αδιάφοροι θα δυσανασχετούν (: μα τι κακό κάνουν, αφού απλά συζητούν; έλεγε ένας) από τις αντιδράσεις των φυγάδων εκ του ασύλου της Εκκλησίας (σημ. " Η Εκκλησία σίγουρα είναι θεραπευτήριο και εισέρχονται μέσα - οι πιστοί - για να θεραπευτούν. Αλλά δεν είναι άσυλο, ούτε θα επιτρέψουμε ποτέ να γίνει φρενοκομείο", είπε ο Κύπρου Χρυσόστομος Β', για τους πιστούς που αντιδρούν στους διαλόγους της αποπλάνησης) και όλα θα γίνουν τελικά όπως ορίζει ο πάπας. Εκείνος θα εξακολουθήσει να είναι η απόλυτη εξουσία μέσα κι έξω και υπεράνω της Εκκλησίας κι εμείς θα καυχόμαστε νομίζοντας ότι είμαστε, και συνεχίζουμε, το έργο των Αποστόλων και των θεοφόρων Οικουμενικών Πατέρων.
Υστερόγραφο
Στη φωτογραφία, ο ναός της Παναγίας της Χρυσοπολίτισας στην Πάφο της Κύπρου. Χρησιμοποιείται αποκλειστικά για γάμους, κυρίως, Βρετανών, μικτών ή γάμους με άρωμα "θρησκευτικότητας" ή φολκλορικής παρελθοντολογίας των Κυπρίων.
ΨΥΧΟΠΛΑΚΩΘΗΚΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφή