Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

Ξεχάστε τη θρησκεία, ακολουθείστε την εκκλησία

Νεότερη επεξεργασία
Υπήρξαν σχόλια, 07/04/2012, αν θέλετε τα διαβάζετε.
Και ακόμη νεότερα 08/04/2012

Αν στην προτεσταντική Αμερική δόθηκε το σύνθημα "forget church, follow Jesus" (: ξεχάστε την εκκλησία, ακολουθείστε τον Ιησού), στη χώρα όπου ανθεί η φαιδρά πορτοκαλέα δίνεται ένα παρεμφερές : "Ξεχάστε τη θρησκεία, ακολουθείστε την εκκλησία".  Αυτά που θα διαβάσετε, είναι η συνέχεια της ανάρτησης  "Καιρός να ξεχάσουμε την εκκλησία" (http://kyprianoscy.blogspot.com/2012/04/blog-post_03.html). 
Οι προτεστάντες μας προτρέπουν να ακολουθήσουμε τον φιλόσοφο Ιησού, οι δικές μας οι μαϊμούδες θέλουν να ακολουθήσουμε την φιλοσοφία  της επουρανίου εκκλησίας του ανθρώπου - κάτι σαν τον Βούδα - Ιησού. Είπαμε, είμαστε ορθόδοξοι!

Παρατήρηση πρώτη

Πολύ καλή η ερμηνεία σας (σημ. βλέπε τον παραπάνω δεσμό) αλλά θα μου επιτρέψετε να κάνω μία επισήμανση.
Η θρησκεία στην Ορθοδοξία βρίσκεται στο στάδιο της κατήχησης.
Εάν η θρησκεία εισχωρήση μετά την κατήχηση,στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, τότε κάτι δεν πάει καλά με την σύναξη αυτή.
Η θρησκεία σταματάει εκεί που αρχίζει το Δόγμα.
Η αναζήτηση στην Εκκλησία, (: το θρωσκω) γίνεται γνωριμία με τον Θεό.Βεβαίως η γνωριμία αυτή δεν έχει τέλος,είναι άκρως ερωτική αλλά δεν αναζητάμε πια τον άγνωστο Θεό και η σχέση μας μαζί Του είναι προσωπική μεν, εν Θεία Κοινωνία δε..
Το ότι σήμερα υπάρχουν Ελληνες Ορθόδοξοι που θρώσκουν αυτό είναι μία θα λέγαμε "πτώση", μια κατάντια που πρέπει να διορθωθεί.
Καλή ανάσταση σε όλο τον κόσμο. 


Απάντηση πρώτη :


Ομοίως εύχομαι και σε σας Καλή Ανάσταση.
Κατά πόσον η λέξη "θρησκεία" ετυμολογείται από το ρήμα "θρώσκω", είναι συζητήσιμο δοθέντος ότι υπάρχει το αρχαίο και νέο ρήμα "θρησκεύω". Όπως τουλάχιστον με πληροφορεί το Ορθογραφικό Ερμηνευτικο Λεξικό Δ. Δημητράκου. Πάντως, σύμφωνα και πάλι με το Λεξικό Δημητράκου, ουδόλως φαίνεται ότι το "θρώσκω" σημαίνει ή υπονοεί "γνωριμία".

Στην Εκκλησία πηγαίνουν όλοι όσοι επιθυμούν να μαθητεύσουν - καλύτερα προς μαθητεία - των "λογίων του Θεού". Αν αυτό σημαίνει "γνωριμία" με τον άγιο Θεό, τούτο δεν είναι βέβαια η σχέση. Η σχέση προϋποθέτει ετερότητα και οι ετερότητες, οπωσδήποτε παραμένουν ετερότητες : Το εγώ παραμένει εγώ, και το εσύ παραμένει εσύ.

Αντίθετα, η μαθητεία προς γνώσιν του αγίου Θεού, σημαίνει "γνωσθέντες υπό του Θεού". Δεν γνωρίζουμε εμείς τον Θεό, μας γνωρίζει Εκείνος. Δεν είναι δική μας αυτή η γνώση, είναι δική Του, και καθόλου αυτό δεν προϋποθέτει σχέση. Άλλωστε, αυτονόητη είναι (η σχέση) εφόσον όλοι ζούμε, υπάρχουμε και κινούμαστε μέσα σ΄ αυτό τον κόσμο. Παρ΄ όλα αυτά, υπάρχουν ακόμη εκείνοι που έχουν ελαχιστοποιήσει τις σχέσεις τους. Τις έχουν περιορίσει στα απολύτως αναγκαία.

Αυτονόητη όμως δεν είναι καθόλου η μαθητεία μας στα "λόγια του Θεού" και η από Εκείνον πηγάζουσα δική μας γνώση. Γνώση σημειωτέον που αποσκοπεί στην ένωσή μας με τον άγιο Τριαδικό Θεό. Το σημαντικότερο δε, είναι ότι οι ετερότητες (της φυσικής και κοσμικής σχέσης) παύουν να υπάρχουν, αφού η ένωση μας καθιστά ενοειδείς κατά Χάριν. Βεβαίως, κατά τη δεκτικότητα του καθενός. Για να το γράψω διαφορετικά : Πάντα κατά το μέτρον της Χάριτος που δίδεται σε όσους ταπεινά μαθητεύουν στα "λόγια του Θεού", δηλαδή στην Εκκλησία, για την οποία εγράφη το ερωτικό "Άσμα Ασμάτων".

Ερευνητέο λοιπόν ποιος από εμάς έχει παρόμοιον έρωτα, έρωτα που οπωσδήποτε παρέλκει οιασδήποτε φυσικής ή άλλης κοσμικής σχέσης, όπως μας διδάσκει, φευ, η σύγχρονη ακαδημαϊκή θεολογία από τηλεοράσεως ή δια των εφημερίδων. Γιατί όχι, και από άμβωνος.






 Παρατήρηση 2η


Ευχαριστώ για την απάντηση.
 

Αυτή την σύγχυση που δημιουργήθηκε τον 20 αιώνα με την επιρροή των Φράγκων την λύνει θαυμάσια το ίδιο το Ευαγγέλιο. ΄Εως την Πεντηκοστή οι μαθητές, ενώ βίωναν, είδαν κλπ., ήταν στο στάδιο του θρώσκειν, μετά την Πεντηκοστή έχουμε την Μια, Αγια, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία και την γνώση του Κυρίου εν τω Αγιο Πνεύματι.
Επίσης η ζωή του Κυρίου στον κόσμο είναι οδοδείκτης της πορείας του χριστιανού προς την ένωση του με Αυτόν.
Εαν το Αγιο Πνεύμα δεν επισκεφθεί τον χριστιανό και δεν αρχίσει τον πνευματικό πόλεμο (η Τεσσαρακοστή προεικονίζει ακριβώς αυτό), δηλαδή εάν ό χριστιανός δεν μετέχει στο Πάθος του Κυρίου δεν δύναται να εισέλθει αληθινά στην Εκκλησία Του, θα είναι απλά στο στάδιο της προσπάθειας της γνωριμίας, αλλά συγρόνως αυτό είναι μία πτωτική διανοητική φαντασίωση. Ο Θεός μας γνωρίζει πριν από την δημιουργία μας. Εμείς καλούμεθα να Τον γνωρίσουμε εν τη σάρκα Του και τω αίμα Του. Φυσικά ο Ιδιος μας αυτοαποκαλύπτεται σταδιακά, διότι δεν μπορούμε εμείς από μόνοι μας, αλλά η γνωριμία είναι εφικτή μόνο στην μετοχή ημών στο πάθος Του εν τω έργω των Εντολών Του. Χωρίς τον πνευματικό πόλεμο και μετοχή στο Πάθος, η γνωριμία θα είναι διανοητική, νόθα, πτωτική.

Ακριβώς σε αυτή την σύγχυση βρίσκονται οι σύγχρονοι θεολόγοι και προσπαθούν διανοητικά να συλλάβουν κάτι ασύλληπτο, με αποτέλεσμα να αιρετίζουν ορισμένοι και οι άλλοι να θεολογούν εντός του Δόγματος μεν, φανταστικά και υποθετικά δε, με τον τύπο της αποκάλυψης .
 
Είναι βέβαια τεράστιο το θέμα αλλα οι σύγχρονοι άγιοι ημών (Γέρων Παίσιος,Γέρων Σωφρόνιος κλπ) είναι οι σωστοί καθοδηγητές, ώστε να επανέλθουμε στην ορθή δόξα. Δεν είμαι ειδικός, αλλά ούτε και το μορφωτικό πεδίο έχω, στο να εκφράσω τα υψηλά αυτά νοήματα, αλλά από την ελάχιστη βιωματική εκκλησιαστική εμπειρία μου οφείλω απλά να το επισημάνω. Σε καμμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι οι λοιποί χριστιανοί δεν είναι εντός της Εκκλησίας, αλλά βρίσκονται στο στάδιο της γήινης, όπου είναι δέκτες της Χάριτος και δεν απέκτησαν την προσωπική συνομιλία με τον Κύριο. Αυτό ακριβώς εννοώ με την αληθινή, την ουράνια Εκκλησία. Ευχαριστω.Να είστε καλά.
Χαίρετε.

Απάντηση 2η

Κι εγώ ευχαριστώ για την απάντηση.

Θα ήθελα μόνο μια διευκρίνιση
, αν και πολλές χρειάζονται, επειδή έγινε λόγος για "διανοητική φαντασίωση" (: σε αυτή την σύγχυση, γράψατε, βρίσκονται οι σύγχρονοι θεολόγοι - προσπαθούν διανοητικά να συλλάβουν κάτι ασύλληπτο - με αποτέλεσμα να αιρετίζουν ορισμένοι και άλλοι να θεολογούν εντός του Δόγματος μεν, φανταστικά και υποθετικά δε, με τον τύπο της αποκάλυψης)  και ζητώ συγγνώμη για τις μικρές διορθώσεις στο σχόλιο.

Τι ακριβώς σημαίνει τούτο δω: "΄Εως της Πεντηκοστής οι μαθητές ενώ βίωναν,είδαν κλπ., ήταν στο στάδιο του θρώσκειν, μετά την Πεντηκοστή έχουμε την Μια, Αγια, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία";

Μήπως θέλετε να πείτε - με αυτό το θρώσκειν - ότι μέχρι τότε ήταν η περίοδος του θρησκεύειν και μετά ακολούθησε η περίοδος του εκκλησιάζειν; Δηλαδή τερματίστηκε το θρησκεύειν και άρχισε το εκκλησιάζειν;

Πρώτα-πρώτα είναι λάθος, αν νομίζουμε ότι το "θρώσκω" σημαίνει "θρησκεύω", εφόσον δε ξεκινάμε από ένα λάθος, είναι αναπόφευκτο πάλι σε λάθος να καταλήγουμε. Το λάθος είναι να νομίζουμε ότι το "εκκλησιάζειν" ήρθε να εκτοπίσει το "θρησκεύειν". Κάθε άλλο, διότι αυτό που συνέβη, ήταν ότι οι φωτισθέντες (Πεντηκοστή) εννόησαν το από καταβολής κόσμου σεσιγημένο Μυστήριο (και) της Εκκλησίας, προτυπώσεις του οποίου έχουμε στην Παλαιά Διαθήκη.

Το λαλήσαν δια των προφητών άγιον Πνεύμα από θρησκεύοντες ελαλήθη, σε θρησκεύοντες απευθύνετο και σε θρησκεύοντες πάλι απευθύνεται και θα απευθύνεται. Σημαίνει αυτό ότι θα εγκαταλείψουμε το θρησκεύειν και θα το αντικαταστήσουμε δια του εκκλησιάζειν; Πώς είναι δυνατόν; Αν κάποιος το συνιστά διαπράττει μέγα λάθος, είναι σαν να μας λέει ότι πρέπει να εγκαταλείψουμε την Παλαιά Διαθήκη και να αφοσιωθούμε στη μελέτη μόνο της Καινής. Αλλά αυτό κι αν είναι αιρετικό! Αλληλένδετη είναι η Παλαιά με την Καινή Διαθήκη. Η Καινή φωτίζει την Παλαιά και η Παλαιά προλέγει εν σκιά την Καινή Διαθήκη.

Θα το παρομοίαζα με το : Παλαιοί, αν και νέοι, είμαστε όσο δεν έχουμε τον φωτισμό του αγίου Πνεύματος, και νέοι, αν και προχωρημένοι στα χρόνια, γινόμαστε όσο προοδεύουμε με την Χάρι του φωτισμού στην αγία μας Πίστη. Ευνόητο, με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο αυτό που γράψατε περί της "μετοχής ημών στο Πάθος Του εν τω έργω των Εντολών Του".

Αυτά είχα να σας πω, και αφήνω στον αναγνώστη να κρίνει ποιοι είναι αυτοί που θεολογούν εντός δόγματος μεν, φαντασιακά, διανοητικά και υποθετικά δε, παραλογιζόμενοι ότι το θρώσκω σημαίνει είτε θρησκεύω, είτε γνωρίζω. Αν θέλετε, κάνετε τον κόπο και ανατρέξετε στα Λεξικά για να δείτε την ερμηνεία του ρήματος θρώσκω.

Και πάλι
Καλή Ανάσταση
Σας εύχομαι

14 σχόλια:

  1. Σχολιαστής
    - "... δεν καταλαβαίνω τον λόγο που συγχέετε την θρησκεία-ηθικοποίηση του Νόμου, την οποία ο Χριστός κατήργησε,με τον Νόμο-Αποκάλυψη"

    ΚΧ
    - Ομοίως κι εγώ δεν καταλαβαίνω πώς συγχέεται η θρησκεία με την ηθικοποίηση. Η θρησκεία δεν ποιεί ήθος, αλλά είναι ήθος. Εκείνος που ηθικοποιεί τη θρησκεία είναι απλά υποκριτής, διότι στερείται ήθους. Δηλαδή, στερείται θρησκείας και προτιμότερα συναισθήματος. Όντας ασυναίσθητος επικαλείται τη θρησκεία, γιατί δε όχι και την εκκλησία, προκειμένου να καλύπτει τα άνομα συμφέροντά του ή να δικαιολογεί τα νόμιμα εγκλήματά του.

    Σχολιαστής
    - "Η Ενσάρκωση του Υιού και Λόγου του Θεού επισφραγίζει την Αποκάλυψη ..."

    ΚΧ
    - Η θεία Ενανθρώπηση αποκαλύπτει το σχέδιο της θείας Οικονομίας για τη σωτηρία του ανθρώπου και της αθανάτου ψυχής του. Αυτονόητο, δυστυχώς όχι όπως θα έπρεπε, όταν αναφερόμαστε στην ψυχή του ανθρώπου, δεν αναφερόμαστε στην "ενέργεια του ανθρώπου". Ο λόγος αφορά στην έμμορφη και πνευματοφόρο ψυχή του ανθρώπου. Αυτή είναι η αφθαρσία που μας χαρίζει (κατά Χάριν) η θεία Ενανθρώπηση ή το αποκεκαλυμένο Μυστήριο της κατά σάρκαν Γεννήσεως του υιού και Λόγου του Θεού.

    Όσον αφορά στα υπόλοιπα του γέροντος Σωφρονίου, τα οποία δεν έχουν σχέση με το θέμα που ανοίξαμε, θα ήταν προτιμότερο αν μας παρέθετες κάποιον λόγον αυτού σχετικά με την αίρεση του σιωνισμού - είναι ο οικουμενισμός - ο οποίος ακυρώνει όλες τις αιρέσεις κατατρώγοντας τα σωθικά της ανθρωπότητας εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχολιαστής
    - "Αυτό δεν μου αφαιρεί το δικαίωμα να διαφωνώ όχι τόσο μαζί σας αλλά με την δυτικού τύπου θεολογία που προβάλεται."

    ΚΧ
    - Θα με βοηθούσατε, αν μου υποδεικνύατε την δυτικού τύπου θεολογία την οποία προβάλω. Και ως προς τους μεγαλύτερους θεολόγους, στην Ορθοδοξία μεγαλύτεροι θεολόγοι αναδείχθηκαν όσοι κατατρόπωσαν τους αιρετικούς και τις ανατρεπτικές του δόγματος δοξασίες που εισηγούντο.

    Η Ορθοδοξία που ακολουθούμε για πολλά, πάρα πολλά χρόνια, επεδίδετο - και συνεχίζει - όχι σε αντιαιρετικό αγώνα, αλλά, βηματίζοντας παρά τους πόδας των παπικών και των άλλων, μόνο σκοπό είχε τον επανευαγγελισμό του ποιμνίου. Το οποίο δυστυχώς είχε φροντίσει να διασκορπίσει.

    Αλλά ας τα αφήσουμε αυτά και πείτε μου τα περί δυτικής θεολογίας απηχούντα σε αυτά που ως τώρα έχω γράψει. Ελπίζω να μην αποτελεί πρόβλημα η μικρή εκτίμηση που έχετε στα νεολεξικά της ελληνικής γλώσσας. Την οποία διδάχθηκα και την οποία, κατά δύναμιν, ακολουθώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχολιαστής
    - Κύριε Κυπριανέ,
    Δηλαδή ο Γέρων Σοφρώνιος στην καρδιά της Αγγλίας δεν κατατρόπωσε τους Αιρετικούς;
    Ο Πατήρ Ρωμανίδης στην καρδιά της Αμερικής δεν κατατρόπωσε τους αιρετικούς;
    Ο Π.Φλωρόσφκυ γνωστός σε όλο τον κόσμο δεν κατατρόπωσε τους αιρετικούς;

    ΚΧ
    - "Δηλαδή ο Γέρων Σοφρώνιος στην καρδιά της Αγγλίας δεν κατατρόπωσε τους αιρετικούς;"

    Μάλιστα, μάλιστα, τους κατατρόπωσε φτιάχνοντας μικτό Μοναστήρι, άνδρες μαζί με γυναίκες. Πάντως, εμείς επιμένουμε ακόμη και δεν έχουμε ούτε παπαδίνες, ούτε επισκοπίνες. Μέχρι πότε, άρα γε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχολιαστής
    - Γνωρίζετε την άποψη των Αγίων για τον Γέροντα Σωφρόνιο;
    Την άποψη του Γέροντος Πορφυρίου;
    Του Γέροντος Παισίου;
    Αν δεν σας ενδιαφέρει υπάρχει η μαρτυρία του Θεού.
    Τα θαύματα στους πιστούς.
    Προσωπικά με ενδιαφέρει ο ουράνιος λόγος του.
    Εσάς, κύριε; ποιοι σας ενδιαφέρουν;
    Διότι ο Γέροντας είναι γνωστός και αγαπητός σχεδόν σε όλους τους ορθοδόξους.

    ΚΧ
    - Το χολυγουντιανό star system μας έχει επηρεάσει σχεδόν σε όλους τους τομείς του κοινωνικού μας βίου. Όπως λοιπόν αναγορεύονται σε star οι διάφοροι καλλιτέχνες του σινεμά, καθ΄ όμοιο τρόπο αναγορεύονται σε star οι διάφοροι πολιτικοί, οι ασχολούμενοι με τα εικαστικά και τα άλλα αισθητικά, οι οικονομολόγοι, οι ποδοσφαιριστές, οι δημοσιογράφοι κλπ., κλπ.

    Έτσι λοιπόν και ο χώρος της εκκλησίας. Πώς θα μπορούσε να παραμείνει εκτός; Κάποιοι έπρεπε να ακολουθήσουν το star system του Χόλυγουντ και μας προέκυψαν οι αστέρες της (ακαδημαϊκής) θεολογίας. Αυτοί δεν έμειναν αδρανείς και προκειμένου να είναι σύμφωνοι, εκτός άλλων, με το πνεύμα της ορθοδοξίας, ανακάλυψαν την έλλειψη αγίων που είχαμε. Η αγιωσύνη ακολούθησε δυστυχώς το ρεύμα της εποχής, το ρεύμα του χολυγουντιανού star system.
    Οι άγιοι δεν βρίσκονται εκεί όπου σήμερα τους ψάχνουμε.

    Σωθείημεν ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχολιαστής
    - Κύριε, είστε εκτός εκκλησίας.Η αδυναμία κοινωνίας, μάλλον η αποστροφή σας προς τους αγίους, μαρτρεί περί τούτου. Αν θέλετε να το καταλάβετε έχει καλώς (...) θα ήθελα επίσης να σας ομολογήσω ότι ο Παράδεισος είναι γεμάτος με πρώην φονιάδες, πρώην πόρνες, πρώην καθάρματα κλπ., που μετενόησαν.

    KX
    - Επειδή λοιπόν ο Παράδεισος είναι γεμάτος από πρώην φονιάδες, πρώην πόρνες, πρώην καθάρματα που μετενόησαν, καλύτερα να τους φτιάξουμε εδώ στη γη ένα μοναστήρι της μετανοίας των και ας το κάνουμε μικτό : Μοναχοί μαζί με μοναχές, όπου μόνον οι φόνοι θα απαγορεύονται (σημ. λέτε, να μπορεί κι αυτό να επιτρέπεται;). Όλα τα άλλα θα επιτρέπονται αφού, είπαμε, μονή της μετανοίας θα είναι. Όχι στον ουρανό, αλλά εδώ στη γη. Λαμπρά!

    Σχολιαστής
    - Μετανοήσατε και αφήστε την σατανική διανοητική σας ηδονή, ένεση ευφορίας προ του θανάτου και του ολέθρου ...

    ΚΧ
    Μήπως θα μπορούσατε, έστω με copy paste κάποιων προτάσεων ή φράσεων των γραφομένων μου, να μας δείξετε από που βγάζετε το συμπέρασμα της "σατανικής διανοητικής ένεσης εφορίας" του υποφαινομένου.
    Καλό θα μου κάνετε, όπως και σε όσους θα διαβάσουν τις υποδείξεις σας. Ψυχές θα σώσετε, λάβετέ το υπόψη, ώστε να μη υποκύπτουν στις "σατανικές ενέσεις διανοητικής ευφορίας" (sic). Πρέπει επιτέλους να μας δείξει κάποιος πώς να ξεχωρίζουμε τους διανοητικούς θεολόγους από τους μη διανοητικούς. Τους φωτισμένους, τους καθαρμένους, τους δοξασμένους, όπως τους προδιαγράφει ο μη (;) διανοητικός θεολόγος του δοκιμίου "Η θρησκεία είναι νευροβιολογική ασθένεια" (π. Ρωμανίδης).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχολιαστής
    - ΚΥΡΙΕ
    ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΡΤΥΡΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΜΑΡΤΥΡΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΛΗΘΙΝΑ ΤΕΚΝΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ. Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΚΑΛΕΙΣΘΕ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ-ΤΗΣ ΠΤΩΣΕΩΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΠΙΚΑΛείτε Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ.
    Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΑΥΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΑΤΑΝΑΣ.ΜΗΝ ΣΑΣ ΚΑΝΕΙ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΑΣ ΛΕΩ.ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟΣ ΓΝΩΣΤΗΣ ΤΩΝ ΓΡΑΦΩΝ.

    ΚΧ
    - ΚΥΡΙΕ
    ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΡΤΥΡΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΜΑΡΤΥΡΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΛΗΘΙΝΑ ΤΕΚΝΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ. Αν λοιπόν εσείς, κύριε, έχετε να μας δείξετε "μαρτυρίαν αληθινών τέκνων" ανά τους αιώνες, που βγήκαν μέσα από μικτά Μοναστήρια, τότε καλό είναι να μας δώσετε την παραπομπή για να ξεστραβωθούμε κι εμείς οι ανιστόρητοι, οι αιρετικοί, οι βλάσφημοι και οι ακολουθούντες τις διδαχές του αρχεκάκου όφεως που επλάνησε τους πατέρες ημών. Τους αγιοπατερικούς, τους αγιοπνευματικούς, τους εκκλησιαστικούς, που τόσο σεβόσαστε.

    Πείτε μας πότε στην ιστορία του Μοναχισμού υπήρξαν μικτά μοναστήρια κι εδώ είμαστε πάλι. Για να δούμε ποια τα αληθινά και ποιά τα ψεύτικα τέκνα, δια των οποίων δίδει μαρτυρίαν ο άγιος Θεός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχολιαστής
    - Η Φωνή του Θεού βρίσκεται εντός των "υδάτων" - πιστού λαού.Δεν βρίσκεται στις σατανικές συνάξεις-διανοητικές συνεστιάσεις υψηλά διανοουμένων και ηθικά ΄΄τελείων΄΄.

    Ανοίξτε τα ώτα και τους οφθαλμούς του νου και θα σας τους υποδείξει ο πιστός λαός ο οποίος ένεκεν απλότητας και ταπείνωσης βιώνει τα αληθινά τέκνα με τέρατα και σημεία ... Δεν με εντυπωσιάζει η στάση σας απέναντι στους Αγίους. Τον ίδιο τον Δημιουργό τον αποκάλεσαν δαιμονισμένο και πλανεμένο.

    ΚΧ
    - Από πότε, και από ποιον, τα "ύδατα" αποδίδονται, μεταφράζονται ή ερμηνεύονται, σαν ο πιστός λαός; Απεναντίας, τα ύδατα επειδή βρίσκονται πάντα σε ταραχή, αποδίδονται στον κόσμο που σπαράσσει μέσα στη σύγχυση. Ή "στρέφεται εις τα οπίσω", στην πηγή των υδάτων, όπως συνέβη με τον Ιορδάνη κατά την Βάπτιση του Κυρίου.

    Αλήθεια, κανείς εκ των συγρόνων αγίων σας είπε ποτέ τι σημαίνει αυτή η στροφή εις τα οπίσω του Ιορδάνη ποταμού; Σας είπε κανείς ότι η στροφή των υδάτων (: του εν συγχύσει κόσμου) σημαίνει στροφή στην πηγή των υδάτων (: στην πηγή της Δημιουργίας, δηλ. στον Δημιουργό) για να καθαριστεί το ύδωρ προκειμένου να δεχθεί το άγιον και πανάγιον και αναμάρτητο σώμα του Κυρίου; Δεν το φαντάζομαι.

    Αυτό βεβαίως δεν το διδάσκουν οι σατανικές συνάξεις-διανοητικές συνεστιάσεις, των "υψηλά διανοουμένων και ηθικά τελείων". Έτσι δεν είναι;

    Μου συνιστάτε να ανοίξω τα μάτια μου και τα αυτιά του νου, εσείς όμως που τα έχετε ανοίξει, δεν μου απαντήσατε ακόμη : Πού βρήκατε στην Παράδοσή μας και πότε, να υπάρχουν μικτά Μοναστήρια; Αντ΄ αυτού σας εντυπωσιάζει η στάση μου απέναντι των αγίων. Ποίων όμως αγίων, αυτό δεν μας το λέτε. Προτιμάτε διαρκώς να συνθηματολογείτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχολιαστής
    - ΥΔΩΡ-ΣΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΛΑΟ,ΟΧΛΟ Η ΕΘΝΗ. ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΑΤΑΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ... To οριστικό χαστούκι στην "ασφάλεια" και την "αυτοδικαίωση" που προσφέρει η αρρώστια της θρησκείας-ηθικολογίας, το δίνει η σοφία των Αγίων μας Πατέρων που θέσπισαν να μνημονεύουμε στην καρδιά του σταυροαναστάσιμου οδοιπορικού της Μεγάλης Εβδομάδος,την πόρνη του Ευαγγελίου η οποία έβρεξε με δάκρυα μετανοίας τα πόδια του Κυρίου και τα σκούπισε με τα μαλλιά της.

    ΚΧ
    ΥΔΩΡ-ΣΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΛΑΟ,ΟΧΛΟ Η ΕΘΝΗ,

    σημαίνει δηλαδή τον κόσμο, ο οποίος "όλος εν τω πονηρώ κείται" ακόμη και σήμερα, έπειτα από τα μικτά Μοναστήρια των "νεοαγίων" και τις, ως μη ώφειλε, υπενθυμίσεις "να μνημονεύουμε στην καρδιά του σταυροαναστάσιμου οδοιπορικού της Μεγάλης Εβδομάδος,την πόρνη του Ευαγγελίου η οποία έβρεξε με δάκρυα μετανοίας τα πόδια του Κυρίου και τα σκούπισε με τα μαλλιά της".

    Δεν μου φαίνεται όμως, η μετανοημένη πόρνη να πήγε ύστερα να μονάσει σε μικτό μοναστήρι ή να έγινε η ιδία ιδρυτής μικτής Μονής. Τέτοια απαράδεκτα πράγματα μόνο επί των ημερών μας τα βλέπουμε. Τα είχαμε δει και στο παρελθόν αλλά από βλάσφημους αυτοκράτορες, όπως ήταν ο εικονομάχος Κωνσταντίνοις ο Ε΄, ο αποκληθείς Κοπρώνυμος. Αυτός δεν έφτιαξε ευτυχώς - είναι έστω προς τιμήν του - μικτά Μοναστήρια, αλλά πάντρευε τους Μοναχούς και τις Μοναχές μέσα στον Ιππόδρομο της Κων/πολης υπό τις ιαχές του επευφημούντος όχλου.

    ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΑΤΑΝΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΥΔΩΡ-ΣΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΛΑΟ,ΟΧΛΟ Η ΕΘΝΗ, και τώρα συμπληρώσατε : "Σημαίνει τον απλό πιστό λαό εντός της Εκκλησίας κύριε". Δικό σας είναι αυτό και όχι αγιοπατερικό ή αγιοπνευματικό, όπως σας διδάσκουν οι σύγχρονοι "νεοάγιοι" των μικτών Μοναστηριών.

    Παρακάτω δε, μου γράφετε : "Δυστυχώς δεν έχετε καμμία πρόθεση μετανοίας". Θα έπρεπε, λοιπόν, να γράφατε αυτό που θα σας υπενθυμίσω και ως φαίνεται οι "νεοάγιοι" δεν σας το έμαθαν. Δεν το ήξεραν; Ασφαλώς ναι, αλλά τα μικτά Μοναστήρια που έφτιαξαν φαίνεται ότι άλλα τους έμαθαν όσον αφορά στη μετάνοια.

    "Τόν υπόλοιπον χρόνον της ζωής ημών εν ειρήνη και μετανοία εκτελέσαι παρά του Κυρίου αιτησώμεθα"

    Δεν είναι κάτι που συμβαίνει άπαξ η μετάνοια, διότι τι λέει η προς τον Κύριον αίτηση; Λέει τον υπόλοιπο χρόνο της ζωής μας να τον περάσουμε εν μετανοία, δηλαδή όλη μας τη ζωή. Εσείς και οι δάσκαλοί σας νομίζετε ότι άπαξ και μετανοήσατε όλα τακτοποιούνται. Ο υπόλοιοπος βίος σας εκτελείται αυτονόητα εν μετανοία, για να μου γράφετε ο,τιδήποτε άλλο εκτός από αυτό που σας ζητώ : Πότε άλλοτε στην Παράδοσή μας υπήρξαν μικτά Μοναστήρια; Πότε άλλοτε υπήρξαν άγιοι που ευλόγησαν τέτοιου είδους πράξεις; Πότε προέκυψαν άγιοι μέσα από μικτά Μοναστήρια; Πείτε μας και θα μας δείτε αύθις όπως μας το ζητάτε : Μετανοημένους να σερνόμαστε στα γόνατα για να πάμε να προσκυνήσουμε τον "αγιο" Σωφρόνιο του Έσσεξ.

    Και ερχόσαστε εσείς ύστερα να μας αραδιάσετε όλα αυτά τα περί "νόσου της θρησκείας", πώς αρρωσταίνει η ανθρώπινη προσωπικότητα, πώς γίνεται η πτώση του ανθρώπου, και πώς "ωσάν στρόβιλος εντός της καρδίας επέρχεται η ίαση" του πνεύματος. Καθ΄ όσον, συνεχίζει ο εξ Αμερικής διδάσκαλος και προφανώς πατέρας ή "νεοάγιος" κι αυτός, "εις την πεπτωκυΐιαν κατάστασιν ευρίσκεται διάχυτον το πνεύμα εις τον εγκέφαλον ταυτιζόμενον με τα νοήματα και τα ρήματά του και ούτως μας καθιστά υπόδουλους εις αυτό" (π. Ρωμανίδης), ενοώντας βέβαια το κοσμικό πνεύμα

    Αλλά αυτά είναι "αέρας κοπανιστός", κατά το λεγόμενον, είναι σχολαστική μικροσκοπική - αν είναι δυνατόν - ανάλυση των πνευματικώς συμβαινόντων, είναι αποκυήματα ιδίας εμπνεύσεως ανακατεμένα με διάσπαρτες πατερικές οδηγίες περί ησυχασμού και νήψεως. Αυτά έφτιαξαν τα μικτά, ανδρώα και γυναικεία, Μοναστήρια από ένα Ρώσο, που είχε θητεύσει επί μακρόν στους καλλιτεχνικούς κύκλους της Γαλλίας.

    Θα μπορούσα να γράψω και άλλα, δεν βρίσκω όμως κανένα λόγο. Ειλικρινά, θλίβομαι και λυπάμαι που η αναξιότητά μου (προ)κλήθηκε να αναιρέσει όλα αυτά τα φαντασιοκοπήματα. "Οι δε εννέα πού;"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ο σχολιαστής μου θύμισε το ΜΑΚΑΡΙΟΙ ΟΙ ΠΤΩΧΟΊ ΤΩ ΠΝΕΎΜΑΤΙ, απευθυνόμενος προφανώς σε "αυτοδικαιωμένο ηθικολόγο" και πάσχοντα εκ της "ασφαλείας", που του παρέχει η νοσογόνος θρησκεία με τις "σατανικές συνάξεις-διανοητικές συνεστιάσεις, των υψηλά διανοουμένων" (sic). Έχει τη γνώμη ότι υπερφρονώ ή ότι η ταπείνωση με έχει εγκαταλείψει.

    Είπα προηγουμένως : "Θα μπορούσα να γράψω και άλλα, δεν βρίσκω όμως κανένα λόγο". Γιατί το έγραψα; Διότι όταν ένας μας παραπέμπει στον μακαρισμό "μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι" και αγνοεί ότι "πτωχοί τω πνεύματι", είναι όσοι καταλαβαίνουν την ένδεια πνεύματος (Πνεύματος) από την οποία πάσχουν, και την αποζητούν δεόμενοι εν ταπεινώσει και μετανοία προς τον Κύριο να πληρώσει τα ελλείποντα, το πνεύμα που τους λείπει, τότε τι άλλο μπορείς να γράψεις; Αν αυτό δεν το καταλαβαίνει, τότε πώς να εννοήσει άλλα σημαντικότερα; Πάντως τα περί "νόσου της θρησκείας" καλώς τα αντιλαμβάνεται, φωτιζόμενος, οπωσδήποτε, από κάποιο άλλο πνεύμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σχολιαστής
    - ΕΝΑ ΣΩΜΑ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ ΧΕΡΙΑ Η ΠΟΔΙΑ; ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΜΑΤΙΑ;
    ΕΣΕΙΣ ΒΡΙΖΕΤΕ ΜΑΛΛΟΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΜΑΘΑΝ ΝΑ ΚΤΥΠΟΥΝ...

    ΚΧ
    Οι άγιοι δεν είναι τα μάτια. Δεν σας το είπαν οι "νεοάγιοι" ότι κεφαλή της Εκκλησίας, όπου και οι οφθαλμοί, είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός;

    Δεν "κτυπώ" τα μάτια, ούτε και υβρίζω, τα βάζω με τα προσθετικά χέρια ή πόδια, που θέλουν να μας κάνουν να περπατάμε με το κεφάλι κάτω και τα πόδια ψηλά.
    "Εκ του ορών το εράν", γράφουν οι πατερικές γραφές. Τι γίνεται στα μικτά Μοναστήρια, τι βλέπουν τα μάτια των ορώντων, αυτών που κλήθηκαν να νεκρώσουν τις αισθήσεις για να καταστούν μέτοχοι του ακτίστου Φωτός, αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Μάλλον, αρμοδιότεροι να μας το πουν είναι όσοι κατηγορούν αυτούς που προσπαθούν να τους επαναφέρουν σε τάξη. Οι οποίοι κάθε άλλο από "υψηλά διανοούμενοι και ηθικά τέλειοι" είναι, ούτε και συμμετέχουν σε "σατανικές συνάξεις-διανοητικές συνεστιάσεις", όπου και με εξαποστείλατε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σχολιαστής
    - "H Κεφαλή είναι ο Νους, κύριε! Συγχρόνως ο Κύριος είναι και όλο το Σώμα της Εκκλησίας"

    ΚΧ
    Άλλο πάλι κι αυτό! Είχαμε τα "ύδατα", ότι είναι ο "πιστός λαός", τώρα έχουμε και τον "Νου", ότι αυτός είναι η κεφαλή της Εκκλησίας!! Ξέραμε μέχρι τώρα ότι κεφαλή της Εκκλησίας είναι ο Χριστός και σώμα αυτής (πλήρωμα του σώματος) ο πιστός και ευσεβής λαός του Θεού, τώρα μαθαίνουμε ότι ο Νους είναι η κεφαλή της Εκκλησίας. Και ύστερα με κατηγορείτε για βλασφημίες, αιρέσεις και πλείστα όσα άλλα, μολονότι από όσα έχω γράψει ουδόλως έκανα κι εγώ το ίδιο. Σε μερικούς "νεοαγίους" δασκάλους άσκησα κριτική κι εσείς φροντίσατε να υπεραμυνθείτε αυτών καταλογίζοντάς μου ηθικισμούς, σατανισμούς, δαιμονισμούς, και δεν ξέρω τι άλλο. Αντί να μας δώσετε τα φώτα σας, μείνατε στα συνθήματα μεταφέροντας αποσπάσματα των "αγίων" που τιμάτε (δεν συμπεριλαμβάνω τον Ιουστίνο Πόποβιτς).

    "Μην προσπαθείτε διανοητικά να ερμηνεύσετε ουράνιες καταστάσεις γιατί το μόνο που θα καταφέρετε είναι άλλη μία αίρεση στις ήδη 1270 περίπου", μου λέτε, κι ερχόσαστε ύστερα να μας πείτε ότι ο Νους είναι η κεφαλή της Εκκλησίας. Ποιος ερμηνεύει διανοητικά τις "ουράνιες καταστάσεις" λοιπόν, αυτός που λέει ότι ο Χριστός είναι η κεφαλή της Εκκλησίας ή αυτός που γράφει "ο Νους είναι η κεφαλή Αυτής"; Ο Χριστός δεν είναι διανόημα, όπως είναι ο Νους. Εφανερώθη εν σαρκί ακόμη και μετά θάνατον, αλλά ανελήφθη ομοίως. Θέλετε να μας πείτε ότι ήταν ο Νους όλα αυτά; Υπάρχουν όμως πολλοί, πάμπολλοι νόες (ή Νόες), δεν ξέρω όμως αν υπήρξαν και άλλοι με αυτό το όνομα. Οι οποίοι δια Πνεύματος αγίου συνελλήφθησαν, έζησαν και εθαυμάστωσαν, σταυρώθηκαν, αναστήθηκαν και αναλήφθηκαν. Εσείς θα μας το πείτε αυτό, που δεν σας αρέσουν τα διανοητικά, και όχι εγώ.

    Βέβαια είχαμε και το άλλο : "Συγχρόνως ο Κύριος είναι και όλο το Σώμα της Εκκλησίας", που αν το "δέσουμε" με τον Νου, τότε θα γράφαμε ότι "συγχρόνως ο Νους είναι και όλο το Σώμα της Εκκλησίας", αλλά το παραβλέπουμε.

    Το σώμα της Εκκλησίας δεν είναι ο Κύριος ημών, είναι το Χριστοηθές πλήρωμα Αυτής, πάντες οι κλητοί και οι εκλεκτοί, τους οποίους αγιάζει η Χάρις. Οι ταπεινοί, οι καταφρονημένοι και οι άγνωστοι, είναι όλοι αυτοί και δεν τους αγγίζει το θρησκευτικό - αμερικανικής προέλευσης - star system.

    Σχολιαστής
    - Εγώ το μόνο που κάνω είναι να σας τονίζω ότι βλασφημήτε εναντίων του Αγίου Πνεύματος και δεν εννοώ βρίζοντας το πρόσωπο του αγίου (σ.σ. Σωφρονίου) αλλά διαστρέφοντας τον Λόγο της Γραφής. Εκεί έγκειται η επιμονή μου.

    ΚΧ
    - Εντάξει, δεν πειράζει, ας το πάρει κι αυτό ο ποταμός. Μου αποδίδετε τώρα και τη βαρύτερη κατηγορία, ότι βλασφημώ κατά του αγίου Πνεύματος. Επειδή είμαι αντίθετος με μερικούς "νεοαγίους", που πήγαν κι έφτιαξαν μικτά Μοναστήρια και άλλος, μας βγάζει όλους "νευροβιολογικά ασθενείς", εφόσον τηρούμε με επιμονή ζωντανή τη θρησκεία των Πατέρων.

    Το δικό μου φορτηγό γέμισε από "μπάζα", καιρός να πάει στη χωματερή να τα αδειάσει.
    Ευχαριστώ για τη συμμετοχή σας και τη βοήθεια που μου δώσατε.

    Καλή Ανάσταση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Για τον αναγνώστη

    Η διεύθυνση της "χωματερής", αν ενδιαφέρετε, είναι :
    http://ksipnistere.blogspot.com/2012/04/blog-post_3919.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Και ένα υστερόγραφο

    Όλες αυτές οι -ποιήσεις, τύπου θρησκειοποίηση, ορθδοξοποίηση, εκκλησιαστικοποίηση και δεν συμμαζεύεται, είναι λεξιπλασίες των λεξιλάγνων νεωτεριστών - διισχυρίζονται ότι δεν είναι καινοτόμοι και καταδικάζουν τα συναφειακά και τα μεταπατερικά - προκειμένουν να μας δείξουν ότι φέρνουν νέους ασκούς για να βάλουν μέσα το παληό κρασί της Ορθοδοξίας. Τα νέα "ασκιά" που μας έφεραν ήταν μπαλωμένα μέ "ράκος αγνάφου επί ιματίω παλαιώ", ο δε παλαιός οίνος, πάνε χρόνια που τον νόθευσαν με τα συντηρητικά που τους πρόσφερε η εργαστηριακή θεολογία των πανεπιστημίων της Εσπερίας.

    Τούτη είναι από τη μεριά μου η στήριξη προς "διαφώτιση της διαφωνίας μας".

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους