Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

Σύνοδος Επισκόπων ή σύνοδος επισκόπου;

 Το συνοδικό επισκοπικό σύστημα εξ Ορθοδόξου επόψεως

Σύναξις αγίων Αποστόλων

 Αφού διαβάσετε πρώτα αυτό 

http://exprotestant.blogspot.gr/2013/01/blog-post_27.html, 

αν θέλετε μετά, και βεβαίως έχετε την υπομονή, διαβάσετε και αυτά που ακολουθούν


Αν και αυτό συνάγεται από τα γραφέντα, εκείνο που πρέπει να τονισθεί με έμφαση, είναι ότι το συνοδικό σύστημα της Ορθοδοξίας παρ΄ ότι επισκοπικό, δεν είναι επισκοποκεντρικό. Δεν θεωρούμε ότι ένας επίσκοπος μπορεί να υποκαθιστά τη Σύνοδο, αλλά ότι ένας επίσκοπος εκφράζει στο σύνολό του το Ορθόδοξο συνοδικό σύστημα. Δηλαδή, ότι όλοι οι επίσκοποι έχουν το αυτό φρόνημα περί την πίστη, οπωσδήποτε δε, και τα σχετικώς γραφέντα περί αποστολικής Διαδοχής. Μη λησμονούμε, όμως, ότι αυτό το σύστημα ημών των Ορθοδόξων δεν θέτει σε ήσσονα μοίρα το λαό του Θεού. Ο Μέγας Φώτιος αναδείχθηκε από τις τάξεις των λαϊκών και όχι των επισκόπων.

Ευνόητο τυγχάνει σε τι κίνδυνο ευρίσκεται ο λαός του Θεού, όταν το επισκοπικό συνοδικό σύστημα εκπίπτει σε επισκοποκεντρικό. Όπου, πλέον, οι διαφθορείς και της αληθείας αλλότριοι, φροντίζουν να τοποθετούν επισκόπους εις τύπον και τόπον του αιρεσιάρχη πάπα, του κατ΄ εξοχήν, σε εισαγωγικά βεβαίως, επισκόπου, την δόξα του οποίου εζήλωσε ο οικουμενικός Βαρθολομαίος και οι συν αυτώ.

Αυτά, προκειμένου να διαχωρίσουμε τη θέση μας από όσα μας λέει γραπτώς και προφορικώς ο π. Ζηζιούλας και η γνωστή νεοορθόδοξη ομάδα των πατριαρχικών του Βοσπόρου με τα παρακλάδια της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους