Σάββατο 14 Ιουνίου 2014

Ο Δεσπότης του "ήξεις αφήξεις"


Μ.Γορτυνίας Ιερεμίας :
Ὅταν ἕνας Δεσπότης, μόνος του αὐτός, χωρίς νά τό ποῦν καί νά συμφωνήσουν καί οἱ ἄλλοι πατέρες Ἱεράρχες, παύει τό μνημόσυνο τοῦ Πατριάρχου, αὐτός ἀποκόπτεται ἀπό τήν Ἐκκλησία, ἔκανε τόν ἑαυτό του ὑπέρ-Ἐκκλησία καί ἔκανε σχίσμα ... Τό κακό αὐτό, ἀδελφοί μου, τό ἔκαναν οἱ Παλαιοημερολογῖτες. Κακῶς ἄλλαξε τό Ἡμερολόγιο. Ὅταν ὅμως ἡ Ἑλλαδική μας Ἐκκλησία δέχτηκε τό Νέο Ἡμερολόγιο, ἀλλάζοντάς το μέ τό Παλαιό, τότε οἱ ἄλλες Ἐκκλησίες καί τά Πατριαρχεῖα, πού ἀκολουθοῦσαν τό Παλαιό Ἡμερολόγιο, ἀνέχτηκαν τήν Ἑλλαδική Ἐκκλησία γιά τήν ἀλλαγή τοῦ Ἡμερολογίου καί δέν ἔπαυσαν νά ἔχουν κοινωνία μαζί της.

 kx
Αυτά λέει ο Δεσπότης του "ήξεις αφήξεις" για το εορτολογικό σχίσμα της εκκλησίας του και το δικαιολογεί γράφοντας "Ὅταν ὅμως ἡ Ἑλλαδική μας Ἐκκλησία δέχτηκε τό Νέο Ἡμερολόγιο, ἀλλάζοντάς το μέ τό Παλαιό, τότε οἱ ἄλλες Ἐκκλησίες καί τά Πατριαρχεῖα, πού ἀκολουθοῦσαν τό Παλαιό Ἡμερολόγιο, ἀνέχτηκαν τήν Ἑλλαδική Ἐκκλησία γιά τήν ἀλλαγή τοῦ Ἡμερολογίου καί δέν ἔπαυσαν νά ἔχουν κοινωνία μαζί της". Δεν παραλείπει βέβαια να μας πει προηγουμένως ότι κακώς έγινε η αλλαγή (και καλώς συνεχίζεται κατ΄ αυτόν).

 Δεν θα γράψουμε πολλά, παρά μόνο τούτα τα λίγα. Ποιες άλλες εκκλησίες δέχτηκαν - ανέχτηκαν γράφει ο Δεσπότης - την καινοτομία ; Το Πατριαρχείο Κων/πολης και οι Εκκλησίες της Κύπρου και της Ρουμανίας. Αυτές ήταν μόνο. Αλλά του διαφεύγει - το αποσιωπά σκόπιμα - κάτι ακόμη. Ότι την εποχή εκείνη, 1923-24, τα πράγματα ήρθαν άνω-κάτω με τον κομμουνισμό στην Ορθόδοξη Ρωσία. Τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία βρέθηκαν προ διλήμματος. Από τη μια πλευρά ήταν το συμβιβασμένο με τον αντίχριστο κομμουνισμό Πατριαρχείο Μόσχας, από την άλλη ήταν η αιρετική - και ανταγωνιστική - μέγγενη του παπισμού και του αγγλικανισμού, που τα έπνιγε. Αντίχριστοι ήταν κι αυτοί και μάλιστα χειρότεροι.

 Αντί, λοιπόν, να μείνουμε εμείς σ΄ αυτό που είχαμε - είχαν και τα άλλα Πατριαρχεία - κάναμε το τόλμημα να αθετήσουμε την Παράδοση. Μας χρησιμοποίησαν για να διεμβολίσουν και τους άλλους. Και σαν να μην έφθανε αυτό, ήρθαν μετά και οι πανεπιστημιακοί (της ακαδημαϊκής θεολογίας) να συσσωρεύσουν πλήθος διαστροφών προκειμένου να δικαιολογήσουν τον άθεσμο συμβιβασμό και να κατηγορήσουν ως σχισματικούς - μετά έγιναν και αιρετικοί - τους Παλαιοημερολογίτες. Τόσο είναι το θράσος και η αναίδεια. Κακώς έγινε η αλλαγή, λένε και γράφουν, συνεχίζουν όμως τα κακώς γενόμενα. Προτείνουν την Αποτείχιση από την Εκκλησία, αλλά δέχονται την έκθεσμη - θεσμική μόνο στα λόγια - αγγλικανοπαπική ψευδοεκκλησία της Καινοτομίας.

 Τώρα που θέριεψε ο οικουμενισμός επικαιροποιούν (σύγχρονη έκφραση) τους ιερούς Κανόνες. Όταν όμως αυτοί οι Κανόνες βγήκαν από τα σκονισμένα ράφια για να τους κάνουν πασίδηλη την παράβαση του 1923-24, πάνε τώρα 30 χρόνια, βρήκαν να πουν ότι οι ζηλωτές χωρίς επίγνωση, οι φανατικοί, οι σχισματοαιρετικοί Παλαιοημερολογίτες δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Λαμπρά! Δεν ήξεραν και να τα αποτελέσματα. Η περίπτωση του "ήξεις-αφήξεις" Δεσπότη Ιερεμία Γόρτυνος τα λέει όλα. Και δεν είναι ο μοναδικός. Όλα όσα γίνονται από πλευράς Ιεραρχίας των ορθοδόξων κινούνται αμφίδρομα : Ό,τι δίνει το στόμα το παίρνουν πίσω τα χέρια.

Υστερόγραφο
 Ανώνυμος έγραψε ...
Ο μ. Γορτυνίας Ιερεμίας Φούντας είναι κανονικός επίσκοπος. Δεν είναι ψευδεπίσκοπος αιρετικέ ... κλπ.


kx
Βάσει των Ιερών Κανόνων δεν είναι. Βάσει κανονικότητος (!) είναι. Καταλάβατε, λοιποί αναγνώστες, πώς μας μπέρδεψαν με τα λήγοντα σε -οτητα ; Η κανονικότητα είναι όπως την ερμηνεύει ο κάθε κανονολόγος μετά της εκάστοτε ισχύουσας ("επικαιροποιημένης", για να είμαστε σύμφωνοι με τα τρέχοντα) κανονολογίας. Όπως έκαναν λάστιχο το Σύνταγμα τα Μνημόνια, το ίδιο έγινε και γίνεται με τη Μνημοσύνη των αιρετικών. Λάστιχο και οι Ιεροί Κανόνες.

Ιστέον ότι ο μ. Ιερεμίας (σημ. ουδεμία σχέση με τον γνωστό για τις "ιερεμιάδες") ήταν εξ εκείνων που υπέγραψαν τη ... χαρτοπολεμική "ορθόδοξη ομολογία πίστεως κατά του οικουμενισμού". Μετά από λίγο πήρε πίσω την υπογραφή του, δηλώνοντας ότι "δεν είχε διαβάσει αυτό που υπέγραψε".

"75 καὶ ἐμνήσθη ὁ Πέτρος τοῦ ῥήματος Ἰησοῦ εἰρηκότος ὅτι πρὶν ἀλέκτορα φωνῆσαι τρὶς ἀπαρνήσῃ με· καὶ ἐξελθὼν ἔξω ἔκλαυσε πικρῶς. (Μτ. κς΄)

Λάλησε ο πετεινός, λησμόνησε ο μητροπολίτης τον μαθητή Πέτρο. Και γιατί όχι ;

Τα ανωτέρω από   http://apotixisi.blogspot.gr/2014/06/blog-post_5619.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους