Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

Ο θεός, η αγάπη, ο έρωτας και το άπειρο

- ΜΑΡΩ (ψυχολόγος) : Και το άπειρο δεν τό χορταίνουμε…
- ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ (θεολόγος) : Το άπειρο δεν το χορταίνουμε .Το άπειρο δεν έχει πέρας.  Ο  Θεός  είναι  άπειρος. Tον Θεό  δεν χορταίνεις…   Την αγάπη  δεν την χορταίνεις….  διαρκώς εμβαθύνεις,  πορεύεσαι από έκπληξη σε έκπληξη

- Ψυχολόγος : Καί γιά νά τό φέρουμε πιό κοντά στή ζωντανή ζωή μας;
- Θεολόγος :  Μα ήδη το έκανε αυτός για εμάς με την ενανθρώπησή του . Και   « ως αληθής εραστής και εξεστηκώς-  καθώς μας εμπιστεύεται ο Αγιος Μάξιμος- δεν αφήνεται στον εαυτό Του αλλά  παραδίδεται στους ερωμένους» (PG 90,1384 CD) Αυτό έχει ως αποτέλεσμα  οι πεπερασμένοι   άνθρωποι  να  μετέχουν του απείρου Ο έρωτας Τον φέρουμε κοντά μας με την αποδοχή της  προσφοράς του . Αποδεχόμαστε την αγάπη του .Αγαπάμε ακόμα εντονότερα…  Η αγάπη ,ως ένα οντολογικό, άληκτο γεγονός, η τελειότητα της οποίας ουκ έχει τέλος. Ως ένα  υπαρξιακό πνευματικό  ,ως ένα οντολογικό, άληκτο γεγονός και όχι απλώς  ένας εφήμερος συναισθηματισμός. (*)

κχ σχόλιο :

Επειδή αναφερθήκατε στο άπειρο, το οποίο σεις κατανοείτε σαν κάτι, που δεν έχει πέρας, καλό είναι να λάβετε υπόψη, αφού το άπειρο αφορά στη θεότητα, ότι "άπειρο" είναι και το "άνευ πείρας". Δηλαδή, κάτι το οποίο δεν μπορεί να αποκτηθεί δια της πείρας, ή "εμπειρίας" των αισθήσεων. Κατά συνέπεια, το "ά-πειρον αγάπης" της θεότητας δεν είναι προσβάσιμο μέσω των πεπερασμένων, όπως γράψατε, αισθήσεων του ανθρώπου και, σαφώς, του έρωτα.

Για να εννοηθούν και γίνουν άμεσα κατανοητά αυτά που γράφει ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής ή άλλοι ασκητές, πατέρες της Εκκλησίας κλπ., χρειάζονται άλλου είδους αισθήσεις, άλλου είδους αισθητήρια, άλλου είδους κέντρο επεξεργασίας λογισμών και αισθημάτων. Η χρήση των λέξεων "αγάπη", όπως και αυτή του "έρωτα", στη θεολογική ορολογία μόνο ως κατά σύμβαση γίνεται δεκτή. Διότι, ποιά άλλη λέξη μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν, προκειμένου να αποδώσουν καλύτερα το μέγα έλεος του αγίου Θεού ; Πώς θα μπορούσαμε οι άνθρωποι να προσεγγίσουμε λογικά αυτό που είναι ά-πειρο ; Δηλαδή, άνευ πείρας, ακατάληπτο.
Μετά τιμής

(*) Η προέλευση   http://theologiakaialla.blogspot.gr/2014/10/blog-post_64.html

9 σχόλια:

  1. Αγαπητέ κ.Κυπριανέ.

    Είδα μια "ορθόδοξη" (σε εισαγωγικά,διότι αμφιβάλλω αν ήταν γνήσια ορθόδοξη)
    εικόνα της Αγίας Τράδος.Την περιγράφω.
    Εμοιαζε με εικόνα του Χριστού,αλλά ήταν τρικέφαλη,μονόσωμη και τετραόφθαλμη.
    Τα 2 αριστερά μάτια ήταν ενός προσώπου-κεφαλής,τα 2 μεσαία μάτια άλλου
    προσώπου-κεφαλής,και τα 2 δεξιά τρίτου προσώπου-κεφαλής.
    4 συνολικά μάτια,όχι 6,διότι 2 μάτια ήταν κοινά σε 2 διαφορετικές κεφαλές-πρόσωπα.
    Είναι ορθόδοξη εικόνα της Αγ.Τριάδος αυτό το "πράμα" ;;;;
    Ασε που νομίζω ότι για την Ορθοδοξία απαγορεύεται η εικονογράφηση της Αγίας Τριάδος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σήμερα, όπου κυριαρχεί η ελευθερία της έκφρασης, όλα επιτρέπονται και η Αισθητική τα ισοπεδώνει όλα. Η λέξη "εικόνα" πάει παντού κι εμείς παραδέρνουμε μπουσουλώντας με τα τέσσερα. Τι άλλο να σου πω παιδάκι μου ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πάντως,αυτή η η τρικέφαλος,τετραόφθαλμος,μονόσωμος
    εικόνα της Αγίας Τριάδος είναι ορθόδοξος υπό την έννοια
    ότι άνθρωποι που λένε ότι είναι ορθόδοξοι χριστιανοί τη
    ζωγράφισαν.Και νομίζω ότι υπάρχει και σε ορθόδοξο ιερό ναό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν τους στοιχίζει τίποτα να δηλώνουν ορθόδοξοι. Ισχύει το "ότι δηλώσεις είσαι", στην Ελλάδα όπου ζούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΙΔΟΥ Η "ΟΡΘΟΔΟΞΗ" ΕΙΚΟΝΑ :
    https://www.google.gr/search?q=%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CF%82+%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85&biw=1366&bih=631&tbm=isch&imgil=2MutQn1A59LuGM%253A%253B_xy-Cm77IZwPcM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.agiooros.net%25252Fforum%25252Fviewtopic.php%25253Ff%2525253D12%25252526t%2525253D8942%25252526start%2525253D120&source=iu&pf=m&fir=2MutQn1A59LuGM%253A%252C_xy-Cm77IZwPcM%252C_&usg=__wYcxzud7654OCYQQBwgQBSmS13s%3D&ved=0CDAQyjc&ei=Q4pvVIP8LtHcaIuSgoAL#facrc=_&imgdii=_&imgrc=2MutQn1A59LuGM%253A%3B_xy-Cm77IZwPcM%3Bhttp%253A%252F%252Fimg27.imageshack.us%252Fimg27%252F897%252Fstilvonj8.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.agiooros.net%252Fforum%252Fviewtopic.php%253Ff%253D12%2526t%253D8942%2526start%253D120%3B426%3B600

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το είδα και έφριξα, βέβαια, όχι όπως φρίττουν οι δαίμονες. Δεν έχω πρόχειρη καταλληλότερη λέξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αξίζει να το κάνετε ανάρτηση,με την «ορθόδοξη εικόνα» εικονιζόμενη,
    και ένα παραπάνω,διότι προέρχεται από ένα λεγόμενο agiooros.net

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ναι, έχετε δίκιο. Θα το φροντίσω μετά από κάποιες εκκρεμότητες σε προτεραιότητα. Σας ευχαριστώ για την πληροφορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους