Πρωτοπρ. Νικόλαος Μανώλης, Προτείνουμε και την κανονική οικονομία για να αποφύγουμε τους παραλογισμούς
Το κείμενο της αρχικής συμφωνίας με τους αγιορείτες πατέρες (πριν κάνουν τη γνωστή κωλοτούμπα) που παραθέτω στη συνέχεια, τα λέει όλα... Αυτήν είναι η θέση μας, για να αποφύγουμε την άτοπη “λύση” - ουτοπία, να πούμε στους 20.000 πιστούς που έχουμε στο πετραχείλι μας ή μας ακολουθούν και είναι ακροατές των Ομιλιών μας (του π. Θεοδώρου Ζήση, του π. Φωτίου Βεζύνια και του γράφοντος, που έχουμε διακόψει το μνημόσυνο), να εκκλησιάζονται σε σπίτια και αγρούς. Να λέμε δηλαδή να κάνουν Ανάσταση, το “δεύτε λάβετε Φως” στο κελί τους, μόνοι τους! (Αυτό ακούστηκε στους διαδρόμους κατά την ημερίδα, από ρασοφόρους “εμπνεόμενους αγιοπνευματικά” συμβουλεύοντας διάφορους· τους παρότρυναν επίσης ως πιο ευλογημένη λύση να μην κοινωνήσουν το Πάσχα αν δεν βρουν Εκκλησίες στις οποίες δεν μνημονεύονται οι επίσκοποι!!!) Είναι αδύνατον σε αυτήν την συγκυρία να εφαρμοστεί η ακρίβεια του κανόνα από όλους τους πιστούς. Οι αγιορείτες αλλά και αρκετοί λαϊκοί, μπορούν εύκολα να τηρήσουν την ακρίβεια και να κάνουν αυτό που είναι το άριστο και επαινούμενο και που ενδεχομένως πράττω κι εγώ. Για τον περισσότερο λαό, είναι αδύνατον. Γιατί αν προσθέσουμε τα πνευματικά παιδιά και άλλων ιερέων που προέβησαν σε διακοπή μνημοσύνου αλλά και πλήθος άλλου πιστού λαού... θα έχουμε ένα τεράστιο αριθμό. Θα τους απαγορέψουμε να εκκλησιάζονται; Θα τους προτείνουμε την ακοινωνησία; Έλεος με τους παραλογισμούς... Η ιεροκανονική πρόταση της οικονομίας, σε αυτήν την φάση, θα βοηθήσει πάρα πολύ στο να αδειάσουν οι Ναοί των οικουμενιστών ιερέων και επισκόπων από πιστούς και να πλημμυρίσουν από εκκλησίασμα οι Ναοί των παραδοσιακών ιερέων. Αυτό θα βοηθήσει τους ιερείς αυτούς που θα εισπράξουν την προτίμηση του λαού ως ανταμοιβή για την παραδοσιακή τους γραμμή, να επιλέξουν τη διακοπή μνημοσύνου γρηγορότερα. Η αναγκαστική επιβολή του δρόμου της ακρίβειας στην σημερινή συγκυρία, επαναλαμβάνω, οδηγεί σε ατραπούς επικίνδυνους. Πιστεύω πως ξεκινά από μια θεώρηση εγωιστική, φανατική και ιδιαζόντως ρατσιστική. Με τα αφτιά μου άκουσα ρασοφόρο, δεν τον ονομάζω, υποτίθεται παραδοσιακό και αποτειχισμένο, να λέει πως πρέπει να φροντίσουμε τους ζηλωτές πιστούς γιατί όλοι οι άλλοι έχουν χαμένο το παιχνίδι!!! Είναι απόδειξη της έλλειψης ποιμαντικής μέριμνας γιατί ο συγκεκριμένος πατήρ δεν έχει ποίμνιο. Διαβάστε και απαντήστε, αν έχετε τις γνώσεις, πού είναι το αντικανονικό λάθος! Σημειωτέον ότι σε αυτήν την λύση συμφωνούν και ο γέροντας Γαβριήλ και πολύ άλλοι κελιώτες αγιορείτες μοναχοί. Είναι η θέση επίσης και των Ορθοδόξων πιστών της Μολδαβίας και της Ρουμανίας. Σε αυτό συμφώνησαν και οι αγιορείτες πατέρες που διοργάνωσαν την Ημερίδα, πριν κάνουν την κωλοτούμπα. Αυτό που παραθέτω στη συνέχεια, ήταν η τελευταία παράγραφος του συμφωνηθέντος ψηφίσματος της Ημερίδος. Αλλά ο πειρασμός έκανε τη δουλειά του... "Συνιστάται στους πιστούς να αποφεύγουν να εκκλησιάζονται όπου λειτουργούν ή μνημονεύονται φανεροί αιρετικοί οικουμενιστές επίσκοποι και ιερείς. Να προτιμούν να πηγαίνουν εκεί που λειτουργούν ορθόδοξοι στο φρόνιμα επίσκοποι και ιερείς, έστω και αν για κάποιους λόγους δεν έχουν κόψει το μνημόσυνο των αιρετιζόντων, και αυτό κατ' οικονομίαν. Το άριστο και επαινούμενο κατά την κανονική ακρίβεια είναι να εκκλησιάζονται εκεί που δεν μνημονεύονται οι αιρετίζοντες, εκεί δηλαδή που οι ιερείς έχουν προχωρήσει σε διακοπή μνημοσύνου".
Το σχόλιο στα ανωτέρω και ειδικότερα :
π. Θεόδωρος Ζήσης και οι συν αυτώ π. Ν. Μανώλης και Φ. Βεζύνιας :
«Είναι αδύνατον σε αυτήν την συγκυρία να εφαρμοστεί η ακρίβεια του κανόνα από όλους τους πιστούς. Οι αγιορείτες αλλά και αρκετοί λαϊκοί, μπορούν εύκολα να τηρήσουν την ακρίβεια και να κάνουν αυτό που είναι το άριστο και επαινούμενο και που ενδεχομένως πράττω κι εγώ. Για τον περισσότερο λαό, είναι αδύνατον. (...) Θα τους προτείνουμε την ακοινωνησία; Έλεος με τους παραλογισμούς (...) Η αναγκαστική επιβολή του δρόμου της ακρίβειας στην σημερινή συγκυρία, επαναλαμβάνω, οδηγεί σε ατραπούς επικίνδυνους. Πιστεύω πως ξεκινά από μια θεώρηση εγωιστική, φανατική και ιδιαζόντως ρατσιστική.(...). Διαβάστε και απαντήστε (σ.σ. ακολουθεί απόσπασμα του συμφωνηθέντος ψηφίσματος της Ημερίδος στη Μολδαβία) αν έχετε τις γνώσεις, πού είναι το αντικανονικό λάθος! Σημειωτέον ότι σε αυτήν την λύση συμφωνούν και ο γέροντας Γαβριήλ και πολύ άλλοι κελιώτες αγιορείτες μοναχοί. Είναι η θέση επίσης και των Ορθοδόξων πιστών της Μολδαβίας και της Ρουμανίας. Σε αυτό συμφώνησαν και οι αγιορείτες πατέρες που διοργάνωσαν την Ημερίδα, πριν κάνουν την κωλοτούμπα. »
Επί τούτοις :
«Κρείττων γάρ ἐπαινετός πόλεμος, εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ»
Ο πόλεμος που καλούμαστε να δώσουμε δεν είναι με σπαθιά, μαχαίρια, τουφέκια ή κάτι άλλο. Το σημειώνω αυτό, επειδή με τους χαρακτηρισμούς που δίνουν, αυτοί που βλέπουμε στη φωτογραφία, κάποιος αδαής μπορεί να βρει δικαιολογημένα τα γραφόμενα ( : Πιστεύω πως ξεκινά από μια θεώρηση εγωιστική, φανατική και ιδιαζόντως ρατσιστική ) και απευθυνόμενα προς τους αγιορείτες πατέρες, που ζητούσαν την εφαρμογή της ακριβείας. Φαίνεται, οι ίδιοι υπερπήδησαν την παγίδα της αγαπολογίας, για να βρεθούν άνετα στον δρόμο της ειρηνολογίας.
Και ας πάμε στα άλλα
Η «σημερινή συγκυρία» είναι αυτό που λέει ο απλός λαός : "Ο κόμπος έφτασε στο χτένι". Δεν αρκούν όλα αυτά τα χρόνια του "αχρικαιρισμού" ; Θέλουμε και άλλα ; Δεν καταλαβαίνουν ότι αυτό είναι το ζητούμενο των οικουμενιστών ; Που για να το πώ πάλι λαϊκά, δεν διαφέρει από το "και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ". Πόσο επικίνδυνη θα γίνει η πλήρης απομάκρυνση των πιστών από τις εκκλησιές, όπου μνημονεύονται οι αμνημόνευτοι; Χειρότερη από την σημερινή δεν το νομίζω. Χειρότερη θα γίνει με την τακτική του δυο πόδια στο ένα υπόδημα των οικουμενιστών, που πάνε να μας φορέσουν.
Παρένθεση, δίνω με τα ανωτέρω την εξήγηση σε αυτά που έγραψα στο αρχικό σχόλιο. Δεν γνωρίζω αν δημοσιευθεί. (*)
Και παρακάτω, διερωτάται ο π. Θεόδωρος και οι συν αυτώ, αν θα πρέπει να προτείνουν στους πιστούς την ακοινωνησία, ζητώντας από τον Θεό να ελεήσει τους παραλογιζομένους (σ.σ. της ακοινωνησίας και) της ακριβείας. Μάλλον, φαίνεται πως ξέχασαν το «2Κρ. α΄7, εἰδότες ὅτι ὥσπερ κοινωνοί ἐστε τῶν παθημάτων, οὕτω καὶ (...) τίς γὰρ μετοχὴ δικαιοσύνῃ καὶ ἀνομίᾳ; τίς δὲ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος;» και το «2Κρ. ς΄15, τίς δὲ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαλ; ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου;». Αυτά έπρεπε να θέσουν υπόψη των πιστών.΄Οχι «να προτιμούν να πηγαίνουν εκεί που λειτουργούν ορθόδοξοι στο φρόνιμα επίσκοποι και ιερείς, έστω και αν για κάποιους λόγους δεν έχουν κόψει το μνημόσυνο των αιρετιζόντων, και αυτό κατ' οικονομίαν.», όπως γράφει το άρθρο. Δεν φθάνουν τόσα χρόνια οικονομίας; Θέλουν και άλλα; Περιμένουν κάτι να αλλάξει, όταν οι πιστοί δεν γνωρίζουν καλά καλά να πουν το "Πιστεύω"; Κι αν δεν το γνωρίζουν, ποιος και ποιοί ευθύνονται; Οι πιστοί ή οι άλλοι, που εδώ και χρόνια τους άφηναν ακατήχητους ως προς το Δόγμα της Εκκλησίας τους;
Βέβαια, προς αποφυγή παρεξηγήσεων, διαβάζουμε στο τέλος ότι « Το άριστο και επαινούμενο κατά την κανονική ακρίβεια είναι να εκκλησιάζονται εκεί που δεν μνημονεύονται οι αιρετίζοντες, εκεί δηλαδή που οι ιερείς έχουν προχωρήσει σε διακοπή μνημοσύνου». Τούτο όμως ανατρέπεται από τα όσα προηγουμένως ( : περί παραλογισμών, εγωισμών, φανατισμών και επικινδυνότητας) έχουν πει.
Τελικά, διερωτάται ο αναγνώστης, αν στέκει καλά ή αν έχει χαμένα τα λογικά του, διαβάζοντας το άρθρο αυτό, που ως φαίνεται προσυπογράφουν οι πατέρες Θ. Ζήσης, Ν. Μανώλης και Φ. Βεζύνιας. Και τέλος, ο αναγνώστης προβληματίζεται αν καλείται αυτός να κάνει "κωλοτούμπα", επειδή άλλοι του δίνουν το παράδειγμα.
(*) Έθεσα το ερώτημα, αν ζητούμενο της ομάδας (π.Θ. Ζήσης, π.Ν. Μανώλης και π.Φ. Βεζύνιας) είναι αν θέλουν όντως πιστούς ή απλώς ένα "μπουλούκι", που θα γεμίζει τις εκκλησιές "κάθε Κυριακή, γιορτή και σχόλη".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους