Η ιστοσελίδα ΚΑΤΑΝΙΧΙS GR. δημοσίευσε ένα άρθρο - Επικήδειο Λόγο, θά τό χαρακτήριζα - γιά τόν κοιμηθέντα μητροπολίτη Μάνης Χρυσόστομο. Τό άρθρο φέρει τήν υπογραφή τού Μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιεροθέου Βλάχου. Μπορείτε νά τό διαβάσετε στόν δεσμό http://www.katanixis.gr/2017/11/blog-post_202.html όθεν καί αντιγράφω τά κάτωθι. Έπονται σχόλια στήν ιστοσελίδα φέησμπουκ «Φίλη Ορθοδοξία»
«Ἔφυγε ἀπό τόν κόσμο αὐτό κατά τήν ὥρα τῆς θείας Λειτουργίας, τήν ἑορτή τῶν ἁγίων Ἀρχαγγέλων Μιχαήλ καί Γαβριήλ, ἐνῶ ἦταν ἐνδεδυμένος τά ἀρχιερατικά του ἄμφια, κατά τήν εὐχή τῆς ἀναφορᾶς, μετά τήν ἐκφώνηση τῶν λόγων τοῦ Χριστοῦ «λάβετε φάγετε...», «πίετε ἐξ αὐτοῦ πάντες...», γονατιστός μπροστά στήν Ἁγία Τράπεζα. Ὅλα αὐτά εἶναι ἄκρως συμβολικά. Μέ τόν τρόπο αὐτό πέρασε στήν οὐράνια θεία Λειτουργία.» (Ιερόθεος Βλάχος)
Σχόλια
- Kyprianos Christodoulides Περί Ιεροθέου Βλάχου βλέπε επισυναπτόμενα ιστολόγια :
1) https://www.pentapostagma.gr/2016/01/2766176.html ... Δείτε περισσότερα
Ἄμεσος πανορθόδοξος κίνδυνος καὶ ὁ Σωφρόνιος Σαχάρωφ - Pentapostagma.gr PENTAPOSTAGMA.GR
2) http://www.markoseugenikos.gr/index.php?name=aster_tes_efesou_t25 Σωφρόνιος τοῦ Essex καί Ναυπάκτου Ἰερόθεος: Βίοι Παράλληλοι καί Αἱρετικοί… MARKOSEUGENIKOS.GR
3) http://agonasax.blogspot.gr/2015/06/blog-post_10.html Παραπέμπεται ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος Βλάχος. κ. Ιερόθεε:… AGONASAX.BLOGSPOT.COM
- Robin Edison Αυτή μάλλον είναι η απάντηση στους ανόητους που δεν απορούν, ανάγοντας αδιακρίτως και αυθαιρέτως κάθε γεγονός σε "σημείο αγιότητας"...!
«Την δε ερχομένην ημέραν ο Όσιος Νικάνωρ ηγέρθη το πρωϊ και εισελθών εις το Κυριακόν, και ιερουργήσας, εκοινώνησε τα Άχραντα Μυστήρια. Εξελθών δε μετά την θείαν Μυσταγωγίαν, είπε πάλιν προς τους μαθητάς του· Ήλθε τώρα η ώρα, τέκνα μου, δια να πηγαίνω προς τον ποθούμενον Δεσπότην μου Ταύτα ειπών ο Άγιος, και ευχόμενος και ευλογών τους περιεστώτας Μοναχούς και λαϊκούς, και πλαγιάσας επί της κλίνης του, παρέδωκε το πνεύμα εις χείρας Θεού κατά το αυιθ΄ (1419) έτος, εν μηνί Αυγούστω, ζ΄ (7).»
- Kyprianos Christodoulides Ευχαριστώ ιδιαίτερα τούς stan silver (κύριο Κωνσταντίνο Αργυρακόπουλο) καί Ρόμπιν Έντισον γιά τά σχόλια. Γράφουν τό ίδιο με τήν αυτή αναφορά στόν Όσιο Νικάνορα.
Αυτά που έγραψα, καί η θρησκευτική ορθότητα τού ιστολογίου "Φίλη Ορθοδοξία" ( katanixis ) έκρινε σκόπιμο νά εξαφανίσει, ήταν, διότι στό γενεαλογικό μου δένδρο η προγιαγιά καί μητέρα τής γιαγιάς (εκ μητρός) μου - μέ επτά παιδιά - έζησε 90 χρόνια. Καί όπως μού είχε πεί η γιαγιά μου, ένα πρωί ζήτησε νά έλθουν όλα τά παιδιά της νά τά αποχαιρετίσει επειδή θά πέθαινε. Αυτό καί έγινε. Τό βράδυ τής ίδιας μέρας η προγιαγιά μου (εκ τινός χωρίου τής νήσου Άνδρου) αφού κοινώνησε, αναχώρησε στούς ουρανούς.
Αυτό είχα κατά νούν, όταν έγραψα τά σχόλια, τά οποία εξαφάνισε η εμπάθεια τού Δημητρίου Αναστασιάδη καί η "ορθοδοξοφροσύνη" τού ιστολογίου "Φίλη Ορθοδοξία" - katanixis, τού π. Νικολάου Μανώλη. Κατά τά άλλα, μάς έμειναν επίσκοποι σάν τόν Ιερόθεο Βλάχο, γιά νά μάς παραδίδουν μαθήματα "οσιακής" κοίμησης μητροπολιτών, όπως αυτή τού Χρυσοστόμου Μάνης. Ο Κύριος νά τόν αναπαύσει.
- Robin Edison Παρακαλώ, από μέρους μου για τις ευχαριστίες Κυπριανέ Χριστοδουλίδη ! Δεν ήταν αναγκαίες… Όμως σε ότι με αφορά, η στάση μου γενικότερα απέναντι σε αυτόν τον παραλογισμό που ζούμε, είναι μέσα στο πλαίσιο των αυτονοήτων ενεργειών.
Η πνευματική κατάπτωση από τον πολυχρόνιο «εναγκαλισμό» με την Αίρεση και τους Αιρετικούς, φαίνεται καταλήγει σε πνευματική και διανοητική «ανεπάρκεια» για πολλούς, μη μπορώντας να διακρίνουν τους «χαλεπούς καιρούς» που ζούμε και οι οποίοι καταδεικνύονται στην πράξη με την προφητεία του Οσίου Νείλου του Μυροβλύτη, που έζησε τον 16ο αιώνα. Είναι γεγονός, ότι και σε κάποιο σημείο λέει τα εξής :
«Οί τότε άνθρωποι θα αγριέψουν και θα γίνουν ωσάν θηρία από την πλάνην του Αντιχρίστου. Δεν θα υπάρχει σεβασμός εις τούς γονείς και γεροντοτέρους, η αγάπη θα εκλείψει, οι δε Ποιμένες των Χριστιανών Αρχιερείς και Ιερείς θα είναι ώς επί τό πλείστον, άνδρες κενόδοξοι, παντελώς μη γνωρίζοντες την δεξιάν οδόν από την αριστεράν. Οί Εκκλησίες τού Θεού θά στερηθούν ευλαβών και ευσεβών Ποιμένων και αλλοίμονο τότε είς τούς εν τώ κόσμω ευρισκομένους Χριστιανούς οι οποίοι θα στερηθούν τελείως την πίστιν, διότι δεν θα βλέπουν από κανένα φώς επιγνώσεως.»
Ο Θεός να μας Ελεεί να βγούμε από αυτή την δεινή κατάσταση που έχουμε περιέλθει.
- Sofia Tellidou να με συγχωρειτε που μπαινω στην συζητηση, αλλα και εγω θα πω κατι ασχετο...γιατι κ.Κυπριανε τοσο φοβος για το αν σας διαγραψουν?και γιατι να σας διαγραψουν ειτε εσας ειτε καποιον αλλον που λεει την γνωμη του με επιχειρηματα και με σωστο υφος ακομα και αν ειναι αντιθετη με αλλους...ολων οι γνωμες πρεπει να ακουγονται...κανεις δεν εχει το αλαθητο...μπορει απο καποιον να διαβασω κατι που δεν το ειχα σκεφτει...αν δεν συμφωνω εχει καλως...εδω μαθαινουμε απο ολους...στον χριστιανισμο πρωτος ειναι ο Χριστος και μετα ολοι εμεις...κανεις δεν ειναι πανω απο τον αλλο,για αυτο ολοι εχουν γνωμη...και αν καποιος εχει λαθος με σωστο υφος του το εξηγουμε και οχι με απειλες..δεν εχω στοχο να σας κρινω,αλλα δεν μπορω να νιωθω οτι ειμαι σε ενα ιστολογιο το οποιο φοβιζει τον κοσμο με διαγραφη...
- Kyprianos Christodoulides Εμένα πάντως, Σοφία Τελίδου, η μέν Φίλη Ορθοδοξία έσβησε τά σχόλιά μου, ο δέ Αναστασιάδης μέ απέκλεισε (κν. μπλόκαρε). Διότι, κατά την κρίση τής Φίλης Ορθοδοξίας, η συζήτηση παρέβη τόν όρο νά μήν συζητούνται (ή θίγονται) θέματα Νέου καί Παλαιού ημερολογίου, παρότι, όπως ανέφερε η Κατερίνα Μπότσαρη, δέν είδε νά γίνεται τέτοια συζήτηση.
Τό θέμα, λοιπόν, κατά τή γνώμη μου, είναι τούτο : Όταν κάποιος είναι δηλωμένος Παλαιοημερολογίτης, νά τού παρέχεται χώρος γιά σχόλια. Όταν όμως μέ αυτά, διαπιστώνεται ότι ο αντίλογος (σημ. υποστήριξη τής οσιακής κοίμησης) φθάνει σέ αδιέξοδο, κατόπιν προσκόμισης παραδειγμάτων εκ τής καθ΄ ημάς Παράδοσης από τήν άλλη πλευρά, τότε τίθεται σε εφαρμογή ο, περί θρησκευτικής ορθότητας, νόμος. Ο νόμος αυτός, σημειωτέον, μέ έχει αποκλείσει από θρησκευτικά ιστολόγια υψηλής επισκεψιμότητας. Βεβαίως, καί από τόν Ορθόδοξο Τύπο, που μού έκανε τήν τιμή νά φιλοξενήσει άρθρα μου στό παρελθόν, γιά ένα ζήτημα, τό οποίο αγνοούσαν πλήρως οι αρωγοί τής ημέτερης δεξαμενής σκέψης (think tank) σέ συναφή μέ τήν θεολογία προβλήματα. Τά ονόμασαν Βιοηθικά, γιά λόγους που δέν χρειάζεται νά αναπτύξω.
Στό ερώτημά σας, λοιπόν, «γιατι κ.Κυπριανε τοσο φοβος για το αν σας διαγραψουν», μάλλον, θά πρέπει νά τό κατευθύνετε πρός τήν Φίλη Ορθοδοξία καί στόν κ. Αναστασιάδη. Όχι σέ μένα καί στά (φύσεως παλαιοημερολογιτικής) σχόλια πού γράφω. Φόβο δέν έχω, μόνο θλίψη, επειδή θά στερούσα τόν τυχόντα αναγνώστη νά δεί μιά άλλη πτυχή, σέ θέματα τά οποία προβάλλονται σάν σημαντικά, άν καί δέν είναι. Τό είχα υποψιαστεί, γι΄ αυτό φρόντισα ένα μέρος τών αρχικών σχολίων νά διασώσω. Τό κάνω καί τώρα.
- Sofia Tellidou Νομιζω το προβλημα ειναι οταν θελω να επιβαλλω τη γνωμη μου ως σωστη...γιατι ειναι αλλο να κανουμε κουβεντα και λεμε τα επιχειρηματα μας και αλλο να επιμενουμε με παθος στην γνωμη μας και να την αναλυουμε επι ωρες...οσο για τον κ.Αναστασιαδη σε μια παλια συζητηση για τον χορο της κοιλιας ελεγε οτι δεν ειναι κατι κακο ειναι παραδοσιακος χορος και οτι και η γυναικα του κανει μαθηματα...δεν ανοικω στους παλαιοημερολογητες,αλλα δεν πιστευω οτι και πολλοι που ειναι σε αυτο το ιστολογιο ειναι σωστοι...πολλοι κανουμε μαθηματα σε αλλους,ενω εμεις μπορει να κανουμε χειροτερα αμαρτηματα...
- Kyprianos Christodoulides Αν εσείς, Σοφία Τελλίδου, διαπιστώσατε ότι «επιμένω μέ πάθος στή γνώμη μου» ή ότι «προβλημα ειναι (εδώ γράφω "έχω", επειδή νομίζω απευθύνεται αυτό πρός εμένα) οταν θελω να την επιβαλλω ως σωστη», τότε, είμαι υποχρεωμένος νά σάς πώ, ότι βγάζετε αυθαίρετα συμπεράσματα. Συζήτηση κάνουμε, κάθε πλευρά καταθέτει τά δικά της, αλλά εσείς μέ χρεώνετε μέ παθιασμένη επιμονή καί τάσεις επιβολής, αυτών τά οποία γράφω.
Πείτε μου λοιπόν ποιός εκ τών δύο έχει αυτά τά χαρακτηριστικά μέ αυτό τό τελευταίο που θά γράψω : Ο μητροπολίτης Ιερόθεος Βλάχος σημειολογεί ως σημαντικό τόν θάνατο του κοιμηθέντα μητροπολίτη Μάνης, πρώτον, εκ τού ότι συνέβη τήν ημέρα εορτής τών αγίων Ταξιαρχών καί, δεύτερον, ότι συνέβη κατά τήν στιγμή τής Μετουσιώσεως τών Τιμίων Δώρων.
Σημειολογικά, γράφω τώρα εγώ, ότι γιά τόν κοιμηθέντα η Θεία Λατρεία έμεινε ατελής . Τελειώθηκε γιά τό εκκλησίασμα καί ως ώφελε, από άλλον ιερέα μέ προβληματική εμφάνιση. Άλλο θέμα αυτό.
Τό κυρίως καί καίριο είναι ότι, στήν εκκλησιαστική Ιστορία, έμεινε καί κάποια άλλη Θεία Λειτουργία ατελής. Ήταν η τελευταία στόν ιερό Ναό τής τού Θεού Σοφίας στήν Κωνσταντινούπολη. Η σημειολογία εκείνης τής ατελούς Λειτουργίας είναι ότι μάς έφερε 400 χρόνια σκλαβιάς. Η σημερινή, αν καί υπολείπεται σημαντικά τών γεγονότων εκείνης τής εποχής, μήπως έπρεπε νά οδηγήσει σέ εντονότερο σημειολογικό προβληματισμό τόν υμνητή τής οσιακής (κατ΄ αυτόν) κοίμησης του μητροπολίτη Μάνης ;
Ερώτημα θέτω καί ανάγω τό ασήμαντο τού γεγονότος αυτού, σέ σχέση μέ τήν άλωση τής Κων/πολις, στόν εντελώς ασήμαντο καί περιθωριακό ρόλο τής εν Ελλάδι Ορθόδοξης Εκκλησίας, στήν ήδη ενεργούμενη παγκοσμιοποίηση.
Άν, Σοφία Τελλίδου καί άλλοι, μέ χρεώνετε μέ παθιασμένη επιμονή καί τάσεις επιβολής, αυτών τά οποία γράφω, είναι δικαίωμά σας. Θά πρέπει όμως νά μου το εξηγήσετε. Ίσως, τό περιμένουν καί άλλοι.
- Kyprianos Christodoulides [«Σοφία Τελλίδου : «.. .επιμενουμε στην γνωμη μας και απο εγωισμο πλεον,γιατι οταν πω κατι, πιστευω οτι ειναι σωστο »] Κυπριανός Χ : είμαι πολύ προσεκτικός σέ αυτά που γράφω. Σπάνια, έως ποτέ, δέν χρησιμοποιώ τό ρήμα "πιστεύω". Ακολουθώ τήν συμβουλή πνευματικού μου Γέροντα : «Παιδί μου, είπε, μήν χρησιμοποιείς ποτέ αυτή τή λέξη, παρά, μόνο, όταν θέλεις κάτι νά πείς γιά τήν πίστη σου, θέλω νά πώ, γιά θεολογικά ζητήματα σύμφωνα μέ τό "Πιστεύω" κλπ». Τά γραπτά μου δέν είναι θεολογικά. Τά Θρησκευτικά έμαθα, κατόπιν μακροχρόνιας θήτευσης στούς κόλπους τής μητρός Εκκλησίας.
- Sofia Tellidou το θεμα του κ.Κυπριανου δεν νομιζω απο οτι καταλαβα να ειναι οτι αν ο ιερεας θα μπει στον παραδεισο,αλλα οτι καποιοι τον ειπαν Αγιο...που ειναι λιγο υπερβολικο και βιαστικο...καποιοι δεν καταλαβαινω γιατι,θελουν να τους κανουν ολους Αγιους...μακαρι ο Θεος να λυπηθει την ψυχη του οπως και ολων μας και να τον βαλει στα δεξια Του,αλλα για το αν ειναι και Αγιος αυτο θα μας το δειξει μονο ο Θεος...γιατι η βιασυνη και γιατι τοσος πανικος για αυτο δεν μπορω να καταλαβω.
- Robin Edison Sofia Tellidou Είναι απλό. Διότι πίσω από το επισφράγισμα της αγιότητας, θα κρύψουμε, για να μην πω θα νομιμοποιήσουμε, όλες τις σύγχρονες στρεβλώσεις και κακοδοξίες στις οποίες έχουμε περιπέσει ως εκκλησία τα τελευταία 100 χρόνια.
- Bivalve Eternity Δεν ξέρω τι εννοεί ο κ.Edison όταν μιλάει για τις "κακοδοξίες των τελευταίων 100 ετών της Εκκλησίας" . Η Εκκλησία, από το υπερώο της Πεντηκοστής, πορεύεται ανά τους αιώνες, στην Δευτέρα Παρουσία και την Βασιλεία των Ουρανών, κανονικότατα.
- Kyprianos Christodoulides Κακοδοξία δέν είναι ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι ιδρυτικό μέλος τού ΠΣΕ ; Κακοδοξία δέν είναι τό άνοιγμα ( : άρση ακοινωνησίας ) μέ παπικούς ; Κακοδοξία δέν είναι οι συμφωνίες Τορόντο, Μπαλαμάντ, Καμπέρα, Πουσάν κλπ. ; Κακοδοξία δέν είναι η ίδρυση τμήματος ισλαμικών σπουδών στήν Θεολογική Θεσ/νίκης ; Κακοδοξίες δέν διασπείρονται από τήν Ακαδημία Βόλου ; Κακοδοξία δέν είναι η προσπάθεια αγιοκατάταξης τού Σωφρονίου Σαχάρωφ ; Κακοδοξίες δέν διασπείρει ο Ζηζιούλας μέ τίς ενδοτριαδικές σχέσεις - Μυστήριο τής Αγίας Τριάδος; Κακοδοξίες δέν διασπείρει ο Νικολαΐτης Γιανναράς, προσφάτως αναγορευθείς επίτιμος διδάκτωρ τής κοινωνικής θεολογίας ; Νά γράψω γιά Φάρο, Θερμό καί άλλους, "επιλείψει γάρ με διηγούμενον ο χρόνος".
- Panagiotis Baltakis Tapolos 7 τὸν ἀγῶνα τὸν καλὸν ἠγώνισμαι, τὸν δρόμον τετέλεκα, τὴν πίστιν τετήρηκα· 8 λοιπὸν ἀπόκειταί μοι ὁ τῆς δικαιοσύνης στέφανος, ὃν ἀποδώσει μοι ὁ Κύριος ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ, ὁ δίκαιος κριτής, οὐ μόνον δὲ ἐμοί, ἀλλὰ καὶ πᾶσι τοῖς ἠγαπηκόσι τὴν ἐπιφάνειαν αὐτοῦ.
β'Τιμοθεον, δ:7
- Kyprianos Christodoulides Υπάρχει καμία σύγκριση τής ζωής τού Απ. Παύλου μέ τήν ζωή τού κοιμηθέντα Μητροπολίτη ;
- Panagiotis Baltakis Tapolos Kyprianos Christodoulides ΥΠΑΡΧΕΙ.
- Kyprianos Christodoulides Page not found. Η σελίδα δέν βρέθηκε.
Η ζωή τού Αποστόλου Παύλου, από τήν μεταστροφή του εν Χριστώ μέχρι τόν θάνατό του, ήταν η διαρκής Ομολογία της πίστεως καί η καταγγελία τών "ποριζομένων είναι τήν ευσέβειαν". Μόνο αυτή τή σελίδα βρήκα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια εκφράζουν τη γνώμη ή άποψη του συντάκτη τους