Νεώτερη επεξεργασία (01/05/2017) με σχόλια
και 02/05/2017
Σαν κοσμικοί, εναντιωνόμενοι σε κάθε μορφής δόγματος, υποστηρίζουμε τα εξής:
1) Η θεωρία της εξέλιξης βασίζεται στη διασταύρωση πλήθους επιστημονικών δεδομένων και καθώς αυτός ο όγκος δεδομένων μεγαλώνει, αντιστοίχως πολλαπλασιάζεται η τεκμηρίωση της εξελικτικής θεωρίας.
2) Ο αντίλογος απέναντι στην εξέλιξη δεν εκφράζει επιστημονικές ανησυχίες, αντιθέτως ερεθίζεται από την υποτιθέμενη αντίθεση της εξελικτικής θεωρίας με τη κυριολεκτική απόδοση της βίβλου.
3) Καμία εκκλησία δεν αντιτίθεται ευθέως στην εξέλιξη, με επίσημη θέση, διότι ακόμη κι αυτές διαθέτουν το απαραίτητο επιστημονικό προσωπικό για να πιστοποιήσουν το αληθές της θεωρίας. Η πάγια στάση τους είναι πως η θεωρία της εξέλιξης είναι κομμάτι του σχεδίου του χριστιανικού θεού.
4) Δεν υπάρχει καμία πραγματική αντίθεση ανάμεσα στη θεωρία της εξέλιξης και το περιεχόμενο της βίβλου. Αντιθέτως, αυτή η αντίθεση πηγάζει μέσα από μία συγκεκριμένη, κυριολεκτική ερμηνεία της βίβλου, που όμως αναφέρθηκε δεν υποστηρίζεται επισήμως από καμία εκκλησία.
5) Η εξελικτική θεωρία εξηγεί με το καλύτερο για τα μέτρα της εποχής μας τρόπο το πως οι διάφορες μορφές ζωής του πλανήτη μας εμφανίστηκαν και πείραν τα χαρακτηριστηκά που πείραν, συμπεριλαμβανομένου του ανθρώπου.
6) Η εξελικτική θεωρία ΔΕΝ σχετίζεται και δεν παίρνει θέση με τη μορφή της ύπαρξης πρωτού εμφανιστεί η ζωή. Οπότε λοιπόν, η Μεγάλη Έκρηξη και η γεωλογική πρόοδος του πλανήτη μέχρι να φτάσει στο σημείο να στεγάζει ζωή, δεν αποτελούν τεκμήριο, θέση ή ανάγκη της εξελιγκτικής θεωρίας.
Προσκαλούμε οποιονδήποτε επιθυμεί, να αναπτύξει τις θέσεις του, υπέρ ή κατά των παραπάνω. Σχόλια που περιέχουν μόνο κεφαλαία, βρισιές ή είναι γραμμένα σε άλλη γλώσσα πέρα των ελληνικών με ελληνικούς χαρακτήρες, θα διαγράφονται. (Σ.Σ. Η ανάρτηση όθεν παραπέμπει η φωτογραφία)
- Kyprianos Christodoulides Δέν έχει νόημα να ασχοληθώ. Οι κοσμικοί εναντίον τών θρησκευόμενων ( πιστών ) ριζικά διαφέρουν κατά τό ότι οι κοσμικοί ( secular ) στή θέση τού ρήματος πιστεύω, βάζουν τό ρήμα δέχομαι, ενώ οι θρησκευόμενοι ( religious ή πιστοί ) δέν τό αλλάζουν. Συνεπώς, τί να μπλέξει κανείς με αυτά ; Τό ερώτημα πού θά έθετα θά ήταν : έστω, η επιστήμη που διερευνά τό πώς, έφτανε σέ ένα τέλος καί όλα εύρησκαν την επιστημονική τους απάντηση, τότε τί άλλο θά είχαν νά ψάξουν, γιά νά μάθουμε πώς άρχισαν, όλα αυτά που μάς είπαν; Άν όλα καταλήγουν στο τίποτα ή στο μηδέν ή στήν τύχη, άς μάς δώσουν τό πώς τού μηδενός ή τής τύχης. Πάντως, πρός τιμήν των προγόνων μας, ο Παρμενίδης είπε τό ανεπανάληπτο " ουδέν εξ ουδενός".
- Ανοιχτός διάλογος επί των χριστιανικών απόψεων Αν, θεωρητικά μιλόντας, οι φυσικές επιστήμες έφταναν στο απόλυτο όριο της γνώσης, και ήταν σε θέσει να γνωρίζουν την ακριβή εξέλιξη της πραγματικότητας, θα είναι και σε θέση να προσφέρουν μία εξαιρετικά καλή απάντηση σχετικά με τη προέλευση της. Η επιστήμη δεν αποδέχεται ότι τα πάντα προήλθαν από το τίποτα. Αυτό θα παραβίαζε τη θερμοδυναμική. Εκφράζει διάφορες απόψεις, κάποιες πιο τεκμηριωμένες από κάποιες άλλες, αλλά καθιστά σαφές πως είμαστε πολύ μακρυά από το να έχουμε μία σαφή απάντηση σε αυτό το ερώτημα.
- Kyprianos Christodoulides Η θερμοδυναμική πώς προκύπτει ; Και από πού ;
- Ανοιχτός διάλογος επί των χριστιανικών απόψεων Κάθε τι που έχουμε σαν άνθρωποι ποτέ αντικρύσει με αναλυτική διάθεση, εμπίπτει στη θερμοδυναμική. Χιλιάδες εφαρμογές, από το κοινό αυτοκίνητο και το εξωτικό διαστημόπλοιο, από την λειτουργία των υπολογιστών μέχρι τη πέψη, λειτουργούν επειδή ισχύει η θερμοδυναμική. Οπότε λοιπόν, είναι αρκετά ασφαλές να λάβουμε τη θερμοδυναμική σαν δεδομένη, μέχρι να συναντήσουμε κάτι που αποδεδειγμένα τη παραβιάζει.
- Kyprianos Christodoulides Ε, τότε, αφού είμαστε ακόμη πολύ μακριά ( σύ είπας ), ας περιμένουμε τό θάνατο. Οπότε, πού ξέρεις, κάτι παραπάνω μπορεί νά μάθουμε. Αλλά, όπως μετά θάνατον δέν υπάρχει μετάνοια, αυτονόητο, δέν υπάρχει καί γνώση. Λέω, δέν ξέρω.
Δηλαδή, η θερμοδυναμική είναι κάτι σάν τη βαρύτητα. Λαμπρά καί λαμπρό το "δεδομένο" - δόγμα ή αξίωμα; - αυτό τών εξελικτικών! Γεννώνται όμως μερικά ερωτήματα. Θά λύσουμε τό ένα, αναπάντητα θα μείνουν τά εννιά. Από αυτά πάλι θά λύσουμε τό ένα καί τα υπόλοιπα εννιά θα προστεθούν στά προηγούμενα καί πάει λέγοντας. Μάλλον, καλώς έγραψα ότι θα μάθουμε μετά θάνατον. Αλλά ...there is always a but.
- Ανοιχτός διάλογος επί των χριστιανικών απόψεων Δεν είναι "κάτι σαν" τη βαρύτητα, βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο ως νόμοι της φυσικής. Από εκεί και πέρα, ναι, ο όγκος των ερωτημάτων είναι μεγάλος και η μορφή των απάντησεων δεν είναι δυστυχώς εύπεπτη από τον καθένα. Αυτό το γνωστικό κενό από την αρχαιότητα καπιλεύονται οι θρησκευτικές οργανώσεις για να αποκτήσουν έλεγχο επί των ανθρώπων. Μετά θάνατον ουδείς πραγματικά γνωρίζει. Πιθανότατα, η αποδόμηση του εγκεφάλου οδηγεί στη κατάρευση της συνείδησης, με τον ίδιο τρόπο που μία βαριοπούλα σε έναν υπολογιστή επιφέρει τερματισμό της λειτουργίας του.
- Kyprianos Christodoulides Άν πιάσετε τούς νόμους τής φυσικής καί τούς ψάξετε, δηλαδή τούς αναλύσετε, όπως κάνετε σέ άλλες αντικειμενικότητες, τότε, νομίζω, θά ψάχνετε εσείς να βρείτε τη βαριοπουλα, γιά να τερματίσετε τήν λειτουργία τού κομπιούτερ ή εναλλακτικά τού εγκεφάλου.
Τό γνωστικό κενό που λέτε ότι καπηλευονται οι θρησκείες γιά να αποκτήσουν τόν έλεγχο τών ανθρώπων, τό έχει σήμερα το ιερατείο τής επιστήμης, καί ασκεί πλέον καλύτερα (κοινωνική μηχανική) τόν έλεγχο τών ανθρώπων. Ένα καί τελευταίο θα σάς γράψω. Μάθετε πρώτα ετυμολογικά τόν ορισμό τής επιστήμης (επί+ίστημι) καί μετά ασχοληθείτε μέ τα ενδιαφέροντά της.
- Ανοιχτός διάλογος επί των χριστιανικών απόψεων Αναρωτιέμαι τι σας κάνει να πιστεύετε ότι αγνοώ τον ορισμό, μάλιστα ενώ παράλληλα μιλάτε για ιερατείο της επιστήμης. Η επιστήμη, εξ ορισμού, ασχολείται με το πραγματικό. Και πρότιστη έγνοια της επιστήμης είναι ο καθορισμός του πραγματικού. Κρίσιμο σημείο, που προάγει την επιστήμη πάνω από κάθε δόγμα, είναι η σύνδεση της αλήθειας με την απόδειξη. Σε αντίθεση με κάθε άλλη μέθοδο εγκαθίδρυσης της αλήθειας, η απόδειξη δεν στηρίζεται στην άποψη, αλλά στα δεδομένα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ένα πράγμα: μία αποδεδειγμένη θέση επαλιθεύεται εξαιρετικά πιο συνεκτικά από μία δογματική θέση. Οπότε λοιπόν, είναι σοφότερο για τον άνθρωπο να δομήσει την ύπαρξη του γύρω από την επιστημονική κατανόηση, εφόσον αυτή είναι η ασφαλέστερη προσέγγιση της αλήθειας. Η απόλυτη; Σαφώς και όχι. Αυτό είναι το δεύτερο μεγάλο πλεονέκτημα της επιστήμης απέναντι στα δόγματα. Σε αντίθεση με αυτά, που ωφελούνται όταν διαιονίζονται, η επιστήμη οφελείται όταν βελτιώνονται οι θέσεις τις. Οπότε, κάθε μέρα που περνάει, η δογματική αλήθεια είναι μία μέρα πιο γερασμένη, ενώ η επιστημονική αλήθεια ένα βήμα ακόμη πιο κοντά στο να περιγράψει αποτελεσματικά την ύπαρξη.
- Kyprianos Christodoulides Γνωρίζω πολύ καλά τί γράφω ( : ιερατείο της επιστήμης ) ασχέτως αν εσείς δεν είσαστε σε θέση να το καταλάβετε. Το ιερατείο της επιστήμης αντιγράφει το - κάποτε - ιερατείο της θρησκείας και όποιος είναι αντίθετος κηρύσσεται ή διώκεται ως αποσυνάγωγος. Έχει ταυτιστεί πλήρως μαζί του. Επίσης, δεν καταλαβαίνετε αυτά που γράφω, καθότι δηλωμένος "ντεμί-άθεος" ή έστω, για να τηρούνται οι ισορροπίες, υποθέτω θιασώτης μιας συμπαντικής οντότητας. Μένει να μάθουμε τί είδους ων ή ον, είναι αυτό της οντότητας.
Την ετυμολογική ερμηνεία της λέξης επιστήμη δεν μου την είπατε, άρα, υποθέτω πάλι, δεν τη γνωρίζετε. Η πρόθεση "επί", πείτε μου, τί δηλώνει ; Ότι "ίστημι" κάπου, επί τινος, δηλαδή, ότι κάπου στέκομαι και οι της επιστήμης στέκουν επί κινουμένης άμμου (εδώ μπαίνει η συμπαντική οντότητα) και αποφαίνονται αδογμάτιστα ! Δεν ξέρουν ότι το καθ΄ ημάς δόγμα σημαίνει αποκεκαλυμμένη αλήθεια, όπως αποκεκαλυμμένη είναι και η καθ΄ ημάς θρησκεία. Μόνο που το θρησκευτικό (σημερινό μας) ιερατείο έγινε σαν εκείνο το παλιό των σταυρωτών κάποιου επί ιστού : εδώ μπαίνει η πρόθεση "επί" και ο ιστός του "ιστημι", γίνεται σταυρός. Έχει και συνέχεια.
Η αλήθεια λοιπόν, η ενυπόστατη - για να εξηγούμαστε - αλήθεια, είναι ο ιστάμενος επί σταυρού. Και Αυτός έχει δυο διαστάσεις. την κάθετη και την οριζόντια. Η οριζόντια γήινη διάσταση της αλήθειας, με άλλα λόγια οι αντικειμενικότητες, είναι το θέμα που διερευνούν οι secular (κοσμικοί) απεχθανόμενοι κάθε τί το αναφορικό σε αλήθεια. Προτιμούν τις πραγματικότητες ή γεγονότα. Διότι , είπαμε, δεν τα πάνε καλά με το ρήμα πιστεύω. Προτιμούν το δέχομαι, για να δέχονται την ακαθόριστη συμπαντική οντότητα.
Αλλά υπάρχει και η κάθετη διάσταση της αλήθειας : από κάτω προς τα πάνω και αντίστροφα. Αυτή όμως δεν είναι επιδεκτική της επιστημονικής μεθοδολογίας του είδους πείραμα και απόδειξη. Δεν είναι ακόμη επιδεκτική της υπεκφυγής και της υποκρισίας, την οποία εισάγει το ρήμα δέχομαι με την εξ αυτής αναπόφευκτη συμπαντική οντότητα. Η επιστημονική απόδειξη αυτής της κάθετης αλήθειας, άγνωστης για τους secular και εντελώς διεστραμμένη για τους religious (πιστούς), προσεγγίζεται εν αγίω Πνεύματι, είναι βιωματική και είνα αυτή που πλούτισε την καθ΄ ημάς Θεολογία. Αυτή είναι η απόδειξή της. Παράδειγμα ; Στο Σύμβολο Πίστεως εκφώνως πιστεύουμε σε Θεό Πατέρα, ποιητή ουρανού και γης, ορατών τε πάντων και αοράτων.
Επί τούτοις, τα ορτά είναι τα οριζόντια, οι αντικειμενικότητες της επιστήμης, τα δε αόρατα είναι τα κάθετα. Αμφότερα επί του ισταμένου «επί του ξύλου της Ζωής».
Με αυτές τις προδιαγραφές κύριε Πατριάρχη, μπορεί να γίνει λόγος για θρησκεία και επιστήμη. Η αντιμαχία που υπάρχει, είναι διότι η επιστήμη έπεσε στα χέρια αιρετικών και αλλόθρησκων. Προτιμούν να δέχονται την συμπαντική οντότητα, παρά να πιστεύουν την ενυπόστατη αλήθεια, που κατέστησε φανερό στους ανθρώπους το όνομα του Θεού και πατέρα. Περιττό να συμπληρώσω ότι φρικιούν με το όνομα του Απ. Παύλου. Η προς Εβραίους επιστολή του τελευταίου είναι ύμνος προς την πίστη και κόλαφος του ιερατείου. Του πάσης φύσεως ιερατείου.