Σχόλια σέ ιστοσελίδα φέησμπουκ
- Θεολόγος Αμπόνης
Πολλοί ζηλωτές πιστοί δηλώνουν ότι με το άνοιγμα των Ναών θα προσέλθουν ακάθεκτοι για Θ.Μετάληψη. Θα ήθελα αδελφικά να υπομνήσω, ότι έναντι των ασεβών διωκτών μπορούμε να λέμε όσα δυναμικά της πίστεως λόγια.
Ωστόσο, μην παρασυρθούμε στην ώρα της Λατρείας.
Για Θ.Μετάληψη κάνουμε προετοιμασία, προσευχόμαστε, εμβαθύνουμε στο νόημα της Θείας Κοινωνίας, ρωτούμε τον πνευματικό μας, συνεχόμεθα με δέος, πασχίζουμε -συν Χάριτι- να κατανυγούμε.
"Φρίττω δεχόμενος το Πυρ, μη φλεχθώ ωσεί κηρός και ωσεί χόρτος".. ψάλλουμε στην Ακολουθία.. Αν δεν κατανυγούμε, δεν κοινωνούμε. (σ.σ. είναι) Βασική αρχή.
Η Θ.Κοινωνία, για τους εντός, τους μεμυημένους, είναι πολύ βαθύ Μυστήριο. Ούτε συνήθεια, ούτε δικαίωμα, ούτε ακριβώς Ομολογία προς τους έξω...
Είναι Μυστήριο πραγματικής έμφοβης, κατανυκτικής, ουσιαστικής συνάντησης με τον Θεάνθρωπο Κύριο Ιησου Χριστό!.. τον Αναστάντα και Ζώντα!
- Kyprianos Christodoulides
«26 ὁσάκις γὰρ ἂν ἐσθίητε τὸν ἄρτον τοῦτον καὶ τὸ ποτήριον τοῦτο πίνητε, τὸν θάνατον τοῦ Κυρίου καταγγέλλετε, ἄχρις οὗ ἂν ἔλθῃ.».(1Κρ. ια΄)
- Θεολόγος Αμπόνης
Είναι χαρακτηριστικό αυτό το εδάφιο. Μπορώ να πω συγκλονιστικό. Σημαντικά σημεία του το "καταγγέλλετε"=δίνετε χειροπιαστή μαρτυρία πίστεως, πιστοποιείτε και διακηρύσσετε στον κόσμον όλον, επιβεβαιώνετε μυστηριακά αλλά και πανηγυρικά και υπαρξιακά, το Μυστήριο του Θανάτου-Θυσίας-Σταυρώσεως και τα συνακόλουθα της Αναστάσεως και Αναλήψεως.. "καταγγέλλετε" και με την έννοια της ρητής και αυστηρής μαρτυρίας, ενάντια στην επίμονη και παραβατική απιστία κάποιων... "άχρι ου αν έλθη" = εξακολουθητικά, μέχρι Εκείνος να φανεί πάλι και να αναλάβει τα ηνία του κόσμου και των ανθρώπων απάντων, των επιγείων και επουρανίων και καταχθονίων, ως Μόνος Κυριάρχης. Τότε θα σταματήσετε να "καταγγέλετε", διότι "εκτυπώτερα" θα είναι τα πάντα.. Η παρουσία Του και η μέθεξή Του..
- Kyprianos Christodoulides
Ευχαριστώ γιά τήν συμπλήρωση τών ελλειπόντων δικών μου.
- Θεολόγος Αμπόνης
απλή συμπλήρωση-θεολογική ανάπτυξη.. τόσο μεγάλα τα μυστήρια -και τα βιώματα- της Ορθοδόξου Πίστεως.
- Kyprianos Christodoulides
Άν είναι θεμιτή καί τούτη η προσθήκη, σχετικά μέ τό "καταγγέλλετε". Η πρόθεση κατά [κᾰτᾰ]
1.(+ γενική)
προς, δηλώνοντας κίνηση προς τα κάτω ή, γενικότερα,πάνω
εναντίον
2.(+αιτιατική)
- κίνηση προς τα κάτω, ή σε μια έκταση
κατὰ γῆν καὶ θάλασσαν: σε ξηρά και θάλασσα
- απέναντι
- στη διάρκεια
καθ' ἡμέραν: καθημερινά
- σύμφωνα με
Νομίζω εδώ δηλώνεται (καί) κίνηση πρός τά κάτω, σέ παρένθεση, νοουμένων φυσικά τών άνω. «Σήμερον τὰ ἄνω τοῖς κάτω συνεορτάζει, καὶ τὰ κάτω τοῖς ἄνω συνομιλεῖ. »
Αγγέλλω τοίς κάτω τήν συνομιλίαν μου (Θεία Μετάληψη) εν τοίς άνω.
Συναφές καί συνέχεια τών ανωτέρω, τό Κοινωνικόν τής Θείας Μεταλήψεως : «Τοῦ Δείπνου σου τοῦ μυστικοῦ σήμερον, Υἱὲ Θεοῦ, κοινωνόν με παράλαβε· οὐ μὴ γὰρ τοῖς ἐχθροῖς σου τὸ μυστήριον εἴπω· οὐ φίλημά σοι δώσω, καθάπερ ὁ Ἰούδας· ἀλλ᾿ ὡς ὁ Λῃστὴς ὁμολογῶ σοι· Μνήσθητί μου, Κύριε, ὅταν ἔλθῃς ἐν τῇ βασιλείᾳ σου.», εν συμφωνία μέ τό 2Κορινθίους ιβ΄:
«1 Καυχάσθαι δὴ οὐ συμφέρει μοι· ἐλεύσομαι γὰρ εἰς ὀπτασίας καὶ ἀποκαλύψεις Κυρίου. 2 οἶδα ἄνθρωπον ἐν Χριστῷ πρὸ ἐτῶν δεκατεσσάρων· εἴτε ἐν σώματι οὐκ οἶδα, εἴτε ἐκτὸς τοῦ σώματος οὐκ οἶδα, ὁ Θεὸς οἶδεν· ἁρπαγέντα τὸν τοιοῦτον ἕως τρίτου οὐρανοῦ. 3 καὶ οἶδα τὸν τοιοῦτον ἄνθρωπον· εἴτε ἐν σώματι εἴτε ἐκτὸς τοῦ σώματος οὐκ οἶδα, ὁ Θεὸς οἶδεν· 4 ὅτι ἡρπάγη εἰς τὸν παράδεισον καὶ ἤκουσεν ἄρρητα ρήματα, ἃ οὐκ ἐξὸν ἀνθρώπῳ λαλῆσαι. 5 ὑπὲρ τοῦ τοιούτου καυχήσομαι, ὑπὲρ δὲ ἐμαυτοῦ οὐ καυχήσομαι εἰ μὴ ἐν ταῖς ἀσθενείαις μου.». Θά λέγαμε, τολμηρά ίσως, ότι τήν εποχή που συνέβη τό γεγονός τής πορείας πρός Δαμασκό, ο Σαύλος, σφοδρός διώκτης Χριστού , αίφνης, έγινε ως ο εκ δεξιών ληστής, ο συσταυρωθείς μέ τόν Κύριο.
Η Ιεραρχία τής Εκκλησίας τής Ελλάδος, η επίσημη καί η ανεπίσημη, σκανδαλισθείσα υπό τού Καίσαρος απέκοψε τό σώμα τής Εκκλησίας από τήν Κεφαλήν, ήτις εστίν Ιησούς Χριστός, άν καί είχε - ως πρός τά εις αυτήν αφορώντα - τήν δυνατότητα άλλης επιλογής. Συντάχθηκε πλήρως μαζί του. Καί ποιά ήταν η επιλογή ; Ιδού :
Ματθαίου ιη΄
« 7 Οὐαὶ τῷ κόσμῳ ἀπὸ τῶν σκανδάλων· ἀνάγκη γάρ ἐστιν ἐλθεῖν τὰ σκάνδαλα· πλὴν οὐαὶ τῷ ἀνθρώπῳ ἐκείνῳ δι᾿ οὗ τὸ σκάνδαλον ἔρχεται. 8 εἰ δὲ ἡ χείρ σου ἢ ὁ πούς σου σκανδαλίζει σε, ἔκκοψον αὐτὰ καὶ βάλε ἀπὸ σοῦ· καλόν σοί ἐστιν εἰσελθεῖν εἰς τὴν ζωὴν χωλὸν ἢ κυλλόν, ἢ δύο χεῖρας ἢ δύο πόδας ἔχοντα βληθῆναι εἰς τὸ πῦρ τὸ αἰώνιον. 9 καὶ εἰ ὁ ὀφθαλμός σου σκανδαλίζει σε, ἔξελε αὐτὸν καὶ βάλε ἀπὸ σοῦ· καλόν σοί ἐστι μονόφθαλμον εἰς τὴν ζωὴν εἰσελθεῖν, ἢ δύο ὀφθαλμοὺς ἔχοντα βληθῆναι εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρός.»
Τό σώμα απεκόπη τής κεφαλής μέ εντολή Καίσαρος !
- Θεολόγος Αμπόνης
Πολλοί ζηλωτές πιστοί δηλώνουν ότι με το άνοιγμα των Ναών θα προσέλθουν ακάθεκτοι για Θ.Μετάληψη. Θα ήθελα αδελφικά να υπομνήσω, ότι έναντι των ασεβών διωκτών μπορούμε να λέμε όσα δυναμικά της πίστεως λόγια.
Ωστόσο, μην παρασυρθούμε στην ώρα της Λατρείας.
Για Θ.Μετάληψη κάνουμε προετοιμασία, προσευχόμαστε, εμβαθύνουμε στο νόημα της Θείας Κοινωνίας, ρωτούμε τον πνευματικό μας, συνεχόμεθα με δέος, πασχίζουμε -συν Χάριτι- να κατανυγούμε.
"Φρίττω δεχόμενος το Πυρ, μη φλεχθώ ωσεί κηρός και ωσεί χόρτος".. ψάλλουμε στην Ακολουθία.. Αν δεν κατανυγούμε, δεν κοινωνούμε. (σ.σ. είναι) Βασική αρχή.
Η Θ.Κοινωνία, για τους εντός, τους μεμυημένους, είναι πολύ βαθύ Μυστήριο. Ούτε συνήθεια, ούτε δικαίωμα, ούτε ακριβώς Ομολογία προς τους έξω...
Είναι Μυστήριο πραγματικής έμφοβης, κατανυκτικής, ουσιαστικής συνάντησης με τον Θεάνθρωπο Κύριο Ιησου Χριστό!.. τον Αναστάντα και Ζώντα!
- Kyprianos Christodoulides
«26 ὁσάκις γὰρ ἂν ἐσθίητε τὸν ἄρτον τοῦτον καὶ τὸ ποτήριον τοῦτο πίνητε, τὸν θάνατον τοῦ Κυρίου καταγγέλλετε, ἄχρις οὗ ἂν ἔλθῃ.».(1Κρ. ια΄)
- Θεολόγος Αμπόνης
Είναι χαρακτηριστικό αυτό το εδάφιο. Μπορώ να πω συγκλονιστικό. Σημαντικά σημεία του το "καταγγέλλετε"=δίνετε χειροπιαστή μαρτυρία πίστεως, πιστοποιείτε και διακηρύσσετε στον κόσμον όλον, επιβεβαιώνετε μυστηριακά αλλά και πανηγυρικά και υπαρξιακά, το Μυστήριο του Θανάτου-Θυσίας-Σταυρώσεως και τα συνακόλουθα της Αναστάσεως και Αναλήψεως.. "καταγγέλλετε" και με την έννοια της ρητής και αυστηρής μαρτυρίας, ενάντια στην επίμονη και παραβατική απιστία κάποιων... "άχρι ου αν έλθη" = εξακολουθητικά, μέχρι Εκείνος να φανεί πάλι και να αναλάβει τα ηνία του κόσμου και των ανθρώπων απάντων, των επιγείων και επουρανίων και καταχθονίων, ως Μόνος Κυριάρχης. Τότε θα σταματήσετε να "καταγγέλετε", διότι "εκτυπώτερα" θα είναι τα πάντα.. Η παρουσία Του και η μέθεξή Του..
- Kyprianos Christodoulides
Ευχαριστώ γιά τήν συμπλήρωση τών ελλειπόντων δικών μου.
- Θεολόγος Αμπόνης
απλή συμπλήρωση-θεολογική ανάπτυξη.. τόσο μεγάλα τα μυστήρια -και τα βιώματα- της Ορθοδόξου Πίστεως.
- Kyprianos Christodoulides
Άν είναι θεμιτή καί τούτη η προσθήκη, σχετικά μέ τό "καταγγέλλετε". Η πρόθεση κατά [κᾰτᾰ]
1.(+ γενική)
προς, δηλώνοντας κίνηση προς τα κάτω ή, γενικότερα,πάνω
εναντίον
2.(+αιτιατική)
- κίνηση προς τα κάτω, ή σε μια έκταση
κατὰ γῆν καὶ θάλασσαν: σε ξηρά και θάλασσα
- απέναντι
- στη διάρκεια
καθ' ἡμέραν: καθημερινά
- σύμφωνα με
Νομίζω εδώ δηλώνεται (καί) κίνηση πρός τά κάτω, σέ παρένθεση, νοουμένων φυσικά τών άνω. «Σήμερον τὰ ἄνω τοῖς κάτω συνεορτάζει, καὶ τὰ κάτω τοῖς ἄνω συνομιλεῖ. »
Αγγέλλω τοίς κάτω τήν συνομιλίαν μου (Θεία Μετάληψη) εν τοίς άνω.
Συναφές καί συνέχεια τών ανωτέρω, τό Κοινωνικόν τής Θείας Μεταλήψεως : «Τοῦ Δείπνου σου τοῦ μυστικοῦ σήμερον, Υἱὲ Θεοῦ, κοινωνόν με παράλαβε· οὐ μὴ γὰρ τοῖς ἐχθροῖς σου τὸ μυστήριον εἴπω· οὐ φίλημά σοι δώσω, καθάπερ ὁ Ἰούδας· ἀλλ᾿ ὡς ὁ Λῃστὴς ὁμολογῶ σοι· Μνήσθητί μου, Κύριε, ὅταν ἔλθῃς ἐν τῇ βασιλείᾳ σου.», εν συμφωνία μέ τό 2Κορινθίους ιβ΄:
«1 Καυχάσθαι δὴ οὐ συμφέρει μοι· ἐλεύσομαι γὰρ εἰς ὀπτασίας καὶ ἀποκαλύψεις Κυρίου. 2 οἶδα ἄνθρωπον ἐν Χριστῷ πρὸ ἐτῶν δεκατεσσάρων· εἴτε ἐν σώματι οὐκ οἶδα, εἴτε ἐκτὸς τοῦ σώματος οὐκ οἶδα, ὁ Θεὸς οἶδεν· ἁρπαγέντα τὸν τοιοῦτον ἕως τρίτου οὐρανοῦ. 3 καὶ οἶδα τὸν τοιοῦτον ἄνθρωπον· εἴτε ἐν σώματι εἴτε ἐκτὸς τοῦ σώματος οὐκ οἶδα, ὁ Θεὸς οἶδεν· 4 ὅτι ἡρπάγη εἰς τὸν παράδεισον καὶ ἤκουσεν ἄρρητα ρήματα, ἃ οὐκ ἐξὸν ἀνθρώπῳ λαλῆσαι. 5 ὑπὲρ τοῦ τοιούτου καυχήσομαι, ὑπὲρ δὲ ἐμαυτοῦ οὐ καυχήσομαι εἰ μὴ ἐν ταῖς ἀσθενείαις μου.». Θά λέγαμε, τολμηρά ίσως, ότι τήν εποχή που συνέβη τό γεγονός τής πορείας πρός Δαμασκό, ο Σαύλος, σφοδρός διώκτης Χριστού , αίφνης, έγινε ως ο εκ δεξιών ληστής, ο συσταυρωθείς μέ τόν Κύριο.
Η Ιεραρχία τής Εκκλησίας τής Ελλάδος, η επίσημη καί η ανεπίσημη, σκανδαλισθείσα υπό τού Καίσαρος απέκοψε τό σώμα τής Εκκλησίας από τήν Κεφαλήν, ήτις εστίν Ιησούς Χριστός, άν καί είχε - ως πρός τά εις αυτήν αφορώντα - τήν δυνατότητα άλλης επιλογής. Συντάχθηκε πλήρως μαζί του. Καί ποιά ήταν η επιλογή ; Ιδού :
Ματθαίου ιη΄
« 7 Οὐαὶ τῷ κόσμῳ ἀπὸ τῶν σκανδάλων· ἀνάγκη γάρ ἐστιν ἐλθεῖν τὰ σκάνδαλα· πλὴν οὐαὶ τῷ ἀνθρώπῳ ἐκείνῳ δι᾿ οὗ τὸ σκάνδαλον ἔρχεται. 8 εἰ δὲ ἡ χείρ σου ἢ ὁ πούς σου σκανδαλίζει σε, ἔκκοψον αὐτὰ καὶ βάλε ἀπὸ σοῦ· καλόν σοί ἐστιν εἰσελθεῖν εἰς τὴν ζωὴν χωλὸν ἢ κυλλόν, ἢ δύο χεῖρας ἢ δύο πόδας ἔχοντα βληθῆναι εἰς τὸ πῦρ τὸ αἰώνιον. 9 καὶ εἰ ὁ ὀφθαλμός σου σκανδαλίζει σε, ἔξελε αὐτὸν καὶ βάλε ἀπὸ σοῦ· καλόν σοί ἐστι μονόφθαλμον εἰς τὴν ζωὴν εἰσελθεῖν, ἢ δύο ὀφθαλμοὺς ἔχοντα βληθῆναι εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρός.»
Τό σώμα απεκόπη τής κεφαλής μέ εντολή Καίσαρος !