Powered By Blogger

Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2023

Εντροπία καί Ψυχασθένεια

 "Να μην πιστεύετε κανέναν εδώ μέσα από ότι σας γράφει. Ούτε εμένα. Εδώ βλέπετε μόνο την κουτουράδα που γράφει ο καθένας. (...) Το λοιπόν για να ξηγηθώ. (...)

Δεν είμαι και δεν θα γίνω εγώ κριτής και νταβατζής κανενός σας (...).


Το λέω για τελευταία φορά. Αν ασχολήθηκα στην ζωή μου να μετατρέψω την εντροπία σε συμπεριφορά ανθρώπων - την θεωρία του Αίνστάιν, ή ό,τι άλλο - ήταν για να καταλάβω την ψυχασθένεια των ανθρώπων και (ότι) από αυτό εξαρτιόταν η ευτυχία τους. (...)


Αυτός είναι και ο λόγος που συζητάμε ιδεολογικά ζητήματα εδώ μέσα. Αυτή είναι η δική μου ψυχασθένεια. Αν κάτι μίσησα στην ζωή μου όσο τίποτα άλλο, είναι αυτούς που δεν αντιδρούν σε ό,τι τους αδικεί. Δέν αντιδρά κανείς." (Kounou Mallo)


Αγαπητέ Συντάκτη

Ελπίζω νά παραβλέψεις τήν συντόμευση τού άρθρου σου, μέ τίς ελάχιστες δικές μου βελτιώσεις. Έγιναν, διότι έκρινα σημαντικότερα αυτά τά λίγα. Καί από αυτά τά λίγα, τό μείζον είναι τούτο : "Άν ασχολήθηκα στην ζωή μου να μετατρέψω την εντροπία σε συμπεριφορά ανθρώπων - την θεωρία του Αίνστάιν, ή ό,τι άλλο - ήταν για να καταλάβω την ψυχασθένεια των ανθρώπων και (ότι) από αυτό εξαρτιόταν η ευτυχία τους. (...)".


Προφανώς αγνοείς ότι αυτός ήταν καί ο στόχος τού Αμερικανού Ψυχολόγου Σκίνερ (Burrhus Frederic Skinner), ο οποίος ανέλυσε ψυχολογικά τήν ψυχή, μή δεχόμενος ότι συνείδηση σημαίνει πίστη ή εν πάση περιπτώσει, ό,τι λογίζεται ή σχετίζεται μέ αυτή. Στόχο καί σκοπό είχε νά meta-τρέψει τόν λεγόμενο " κοινό νού " σέ ένα κοινό καί ταυτόσημο νού - τρόπο σκέψης, άρα συμπεριφοράς - γιά όλη τήν ανθρωπότητα, γιά όλους τούς ανθρώπους.

Αυτός είναι ο "πατέρας" τής συμπεριφεριολογίας καί τής συναφούς αυτής κοινωνικής μηχανικής (social engeneering) μέ αποτέλεσμα τόν meta-ανθρωπισμό μετά (meta) τής συνοδού τεχνητής νοημοσύνης (AI) τών ημερών μας.


Η ελληνική πρόθεση ή πρόθεμα "μετά" κυριαρχεί σήμερα αγγλιστί σάν meta. Μία λέξη που συναντάται είναι καί η αντιπαθής - πολλούς ή λίγους αδιαφορώ - "μετάνοια", τήν οποία η λαϊκή θυμοσοφία τήν αποδίδει ως έχει : Μέ τό νού και μέ τήν γνώση, βρήκαν τόν θεό καμπόσοι.


Υποθέτω, οι σύγχρονοι Φιλόσοφοι, διανοητές, στοχαστές ή τι άλλο, βρήκαν τόν θεό μέσω τής εντροπίας (Lavoisier κ.α) καί υποθέτουν ότι ο άνθρωπος είναι θεός καί μάς οδηγούν πρός εκεί. Δηλαδή, στήν ψυχασθένεια τού : " (4 καὶ εἶπεν ὁ ὄφις τῇ γυναικί· οὐ θανάτῳ ἀποθανεῖσθε· 5 ᾔδει γὰρ ὁ Θεός, ὅτι ᾗ ἂν ἡμέρᾳ φάγητε ἀπ᾿ αὐτοῦ, διανοιχθήσονται ὑμῶν οἱ ὀφθαλμοὶ) καὶ ἔσεσθε ὡς θεοί ".


 Τώρα, ως πρός την λέξη " νούς " τού λαϊκού γνωμικού, δέν προτίθεμαι νά επεκταθώ. Απλώς, έγραψα τήν γνώμη μου γιά εντροπία καί ψυχασθένεια, έχοντας ένα διαφορετικό υπόβαθρο θεωρήματος τής ζωής, συνεπώς καί τής ψυχής, τό οποίο στηρίζει μία διαφορετική αντίληψη, άν προτιμάς πεποίθηση, περί συνειδήσεως. (Παρένθεση, εκ τού ρήματος σύνοιδα.). Ούτε meta-φυσικά, ούτε meta-φιλοσοφικά, ούτε meta-θεολογικά κλπ. άλλα meta-ψυχολογικά/συμπεριφεριολογικά, δέν ερμηνεύεται η συνείδηση. Βεβαίως, πάντα κατά τήν γνώμη μου, παραλείποντας ηθελημένα πάντα τά meta-διαλογισμού : μετά ή άνευ meta.

Δεν υπάρχουν σχόλια: