Αναδημοσίευση, Κυπριανός Χριστοδουλίδης, σέ ιστοσελίδα κοιν. Δικτύου. (Πρώτη Δημοσίευση τό 2014, Νοέμβριος, δέν ευρέθη).
Ο σχολιαστής μέ ρώτησε πώς γίνονται δεκτές αυτές οι ζωγραφιές αγίων στήν καθ' ημάς ορθόδοξη αγιογραφία.
- Kyprianos Christodoulides Ευχαριστώ τον κ. Ντίνο Ερωτικό για την αφιέρωση με τη φωτοσύνθεση που έφτιαξε ή, το πιθανότερο, βρήκε και επεξεργάστηκε. Κατά τη γνώμη του γράφοντος τα θαύματα είναι δυο ειδών. Αυτά που βλέπουμε και αυτά που δεν βλέπουμε. Έτσι, έχουμε και δυο κατηγορίες πιστών. Εκείνοι που θέλουν να δουν για να πιστέψουν και εκείνοι που δεν θέλουν να δουν για να πιστέψουν. Στη δεύτερη κατηγορία ανήκει ο εικονιζόμενος της φωτογραφίας. Βεβαίως, θα μπορούσε να καταθέσει την μαρτυρία πολλών - κατ΄ αυτόν - θαυμάτων, που συνέβηκαν στη ζωή του, αλλά προτιμά να σιωπήσει κατά το "Ὅρα μηδενὶ εἴπῃς". Υπάρχει, άλλωστε, και ο μακαρισμός "μακάριοι οἱ μὴ ἰδόντες καὶ πιστεύσαντες". Αυτοί λοιπόν που μακαρίζονται, χωρίς να έχουν δει θαύματα - παντως τα έχουν ζήσει - αρκούνται στο θαύμα της ανάγνωσης των Ιερών Γραμμάτων και εκεί αποδίδουν τα όσα γράφουν. Φυσικά, όχι διότι αυτά καθ΄ εαυτά είναι γραπτά θαυμάσια. Κάθε άλλο από αυτό. Αν, τώρα, μερικά από αυτά επιζήσουν, θα τα κρίνουν άλλοι. Επί του παρόντος, αυτά τα "θαυμάσια" αρκούνται να μαζεύουν ειρωνίες, κοροϊδίες, χυδαίες απαξιώσεις ή, ακόμη, και φωτο-συνθέσεις, όπως αυτή του καλλιτέχνη κ. Ντίνου. Ερωτικού. Του εύχομαι να βελτιώσει την τεχνική του και τον ευχαριστώ.
- Ntinos Erotikos Κε Χριστοδουλιδη μπορείς να μου πεις πως και γιατί γίνεται όλοι οι ιερείς όλων των θρησκειών, να υπερασπιζονται και μάλιστα με πείσμα, ότι ο δικός τους Θεός είναι ο αληθινός και οι άλλοι ψεύτικοι ?
- Kyprianos Christodoulides Κύριε Ερωτικέ, μου ζητάτε να σας απαντήσω εξ ονόματος όλων των θρησκειών, γιατί όλες υπερασπίζονται τον δικό τους αληθινό θεό ; Είναι δυνατόν να δοθεί απάντηση εξ ονόματος όλων ; Πώς είναι αυτό δυνατό ; Σας συνιστώ να απευθύνεται το ερώτημα σε ένα έκαστο αυθεντικό εκπρόσωπο της κάθε θρησκείας, να βάλετε όλες τις απαντήσεις στη σειρά και μετά να διαλέξετε, κατόπιν μελέτης, ποια ταιριάζει στις προτιμήσεις σας. Αν σας είναι αυτό δύσκολο, βάλτε τις απαντήσεις σε ένα σακούλι και τραβήξτε κλήρο. Ο θεός της αρεσκείας σας, προφανώς, θα σας έχει δώσει την απάντηση με αυτό τον τρόπο.
- Ntinos Erotikos K. C. Αφού δεν θέλετε (αποφεύγετε ) να απαντησετε σ αυτη την ερώτηση, την κανω πιο απλή, οπως το ζητησατε: Γιατί ο δικός σου Θεός είναι αληθινός και οχι ο δικος μου ;
Την ιδια ερώτηση μπορεί να σου την απευθύνει και ένας μουσουλμάνος και ενας βουδιστης κλπ. Η απαντηση δεν μπορεί παρά να είναι μια για τον οποιονδήποτε. Περιμενω. Ευχαριστώ.
- Kyprianos Christodoulides : Το ερώτημά σας είναι υποθετικό. Υποθέτετε ότι σας απάντησα «επειδή ο δικός μου είναι αληθινός». Η υπόθεση αυτή δεν στέκει, παρά μόνο αφού η κάθε μια πλευρά, δηλαδή εσύ και εγώ, λέμε βάσει επιχειρημάτων : Ο δικός μου είναι αληθινός ο ένας (ΝΕ) και ο δικός μου είναι αληθινός ο άλλος (ΚΧ). Το ερώτημα δεν στέκει ξεκάρφωτο και την απάντηση δεν θα την δώσουν ο ΝΕ και ο ΚΧ. Θα την δώσουν άλλοι σύμφωνα με τα επιχειρήματα του ενός και του άλλου. Εσείς πιστεύετε το άλφα, εγώ πιστεύω το βήτα και δεν έχω ουδεμία πρόθεση να μεταβάλω το δικό σας ή άλλου πίστευμα. Επομένως, η συζήτηση μεταξύ του ποιος από τους δυο μας πιστεύει σε αληθινό θεό είναι και μάταιη και ανόητη.
Αν λοιπόν μου ζητάτε να σας δώσω την απάντηση, ποτέ δεν θα σας απαντούσα «επειδή ο δικός μου θεός είναι αληθινός». Απλά και χωρίς εξηγήσεις θα σας απαντούσα : Επειδή αυτό πιστεύω. Αν τώρα θέλατε περισσότερες διευκρινίσεις, θα ανοίγαμε μεγάλη κουβέντα. Θα έπρεπε κι εσείς να δώσετε εξηγήσεις γιατί πιστεύετε αυτό που πιστεύετε. Όχι βέβαια για το ποιος θεός είναι αληθινός και ποιος δεν είναι. Αυτό είναι τελική κρίση, συμπέρασμα ή απόφαση, και όχι αρχική.
Στο Σύμβολο πίστεως διαβάζουμε :
1. Πιστεύω εἰς ἕνα Θεόν, Πατέρα, Παντοκράτορα, ποιητὴν οὐρανοῦ καὶ γῆς, ὁρατῶν τε πάντων καὶ ἀοράτων.
2. Καὶ εἰς ἕνα Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, τὸν Υἱὸν τοῦ Θεοῦ τὸν μονογενῆ, τὸν ἐκ τοῦ Πατρὸς γεννηθέντα πρὸ πάντων τῶν αἰώνων· φῶς ἐκ φωτός, Θεὸν ἀληθινὸν ἐκ Θεοῦ ἀληθινοῦ, γεννηθέντα οὐ ποιηθέντα, ὁμοούσιον τῷ Πατρί, δι' οὗ τὰ πάντα ἐγένετο.
Το «Θεὸν ἀληθινὸν ἐκ Θεοῦ ἀληθινοῦ» δεν τίθεται στην αρχή αλλά στο τέλος του δεύτερου άρθρου και ακολουθεί η συνέχεια - υπόλοιπα άρθρα, ως προς αυτό το ειδικό θέμα. Να μάθετε να ρωτάτε σωστά, αν θέλετε σωστές απαντήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου