“... καὶ ὁ λύχνος αὐτῆς τὸ ἀρνίον”
“Να ασχολείσαι μέ μπεταντίν καί τσιρότα, καί νά αφήσεις τά θεολογικά”, μού συνιστούσε ένα ΟΡΘΌΔΟΞΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΉΡΙΟ στό παρελθόν. Δέν γνωρίζω πόσα υπάρχουν. Απάντησα, ότι δέν είμαι θεολόγος • έμαθα τά θρησκευτικά, αφού αφοσιώθηκα στήν μελέτη τής ιατρικής επιστήμης • ειδικά τήν Παθολογία • δέν είχαμε συνέχεια.
“ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν. 2 ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, καὶ σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου, καὶ πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος.” (Γένεσις α’).
Νεώτερος κριτής τών γραφομένων μου, παρατήρησε ότι οι άνθρωποι γεννηθήκαμε υπό συνθήκας σκότους • καὶ σκότος ἐπάνω τῆς ἀβύσσου • οπότε βρισκόμαστε δίχως φώς.
Απάντησα, λέγοντας ότι δέν έχουμε τήν πληροφορία πώς “ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν”. Γνωρίζουμε τά αφορόντα στήν γή, καί αυτό σημαίνει ότι ζούμε σέ κτιστό κόσμο. Μάλιστα, παρέθεσα καί αυτό: “35 ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ παρελεύσονται, οἱ δὲ λόγοι μου οὐ μὴ παρέλθωσι” (Μτ. κδ’). σημειώνω, γράφεται στό Κατά Λουκάν καί στό Κατά Μάρκον ιερό Ευαγγέλιο.
Αργότερα, μού δόθηκε ευκαιρία, σέ παρόμοια συζήτηση νά προσθέσω ό,τι δέν έγραψα παλαιότερα • ήταν:
“1 Καὶ εἶδον οὐρανὸν καινὸν καὶ γῆν καινήν· ὁ γὰρ πρῶτος οὐρανὸς καὶ ἡ πρώτη γῆ ἀπῆλθον, καὶ ἡ θάλασσα οὐκ ἔστιν ἔτι. 2 καὶ τὴν πόλιν τὴν ἁγίαν Ἰερουσαλὴμ καινὴν εἶδον καταβαίνουσαν ἐκ τοῦ οὐρανοῦ ἀπὸ τοῦ Θεοῦ, ἡτοιμασμένην ὡς νύμφην κεκοσμημένην τῷ ἀνδρὶ αὐτῆς. (...) καὶ ὁ θάνατος οὐκ ἔσται ἔτι, οὔτε πένθος οὔτε κραυγὴ οὔτε πόνος οὐκ ἔσται ἔτι· ὅτι τὰ πρῶτα ἀπῆλθον (Απ. κα')”.
Ομοίως,“23 καὶ ἡ πόλις οὐ χρείαν ἔχει τοῦ ἡλίου οὐδὲ τῆς σελήνης ἵνα φαίνωσιν αὐτῇ· ἡ γὰρ δόξα τοῦ Θεοῦ ἐφώτισεν αὐτήν, καὶ ὁ λύχνος αὐτῆς τὸ ἀρνίον” (...)
“25 καὶ οἱ πυλῶνες αὐτῆς οὐ μὴ κλεισθῶσιν ἡμέρας· νὺξ γὰρ οὐκ ἔσται ἐκεῖ·”(ε.α)
Ο συνομιλητής αυτός άνευ άλλης απαντήσεως μέ διέγραψε. Φρόντισα, όμως, νά κρατήσω τά μεταξύ μας διαμειφθέντα.
Δέν θελω νά σάς κουράσω άλλο. Εύχομαι
“... καὶ ὁ λύχνος αὐτῆς τὸ ἀρνίον” νά μάς φωτίσει.
Αθήνα 23 Αυγ 2025
Κυπριανός Χί


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου