Στη διαδικτυακή λίστα των ιστολόγων,κάποιος υπέγραφε ως πάτερ ... κλπ. Δεν ξέρω αν ήταν πραγματικός ή εικονικός "πάτερ".Δεν ξέρω αν ήταν και "πάτερ-μαϊμού" γιατί κι αυτό το επιτρέπει η διαδυκτιακή μας κοινωνία.
Τέλος πάντων,έγραφε λοιπόν ο πάτερ για κάποια άλλη διάσταση της αγιότητας. Διαβάστε :
"Οι άγιοι όπως και κάθε κτίσμα δεσμεύονται μέσα στα εκφραστικά και επικοινωνιακά όρια που μας περιβάλουν. Μέσα στην ιστορία που δεσμεύει τον λόγο και την έκφραση. Που τειχίζει την εμπειρία σε σκλαβωμένες λέξεις, στην φυλάκιση των νοημάτων" και η δική μου αντίρρηση ήταν :
Δεν νομίζω ότι είναι έτσι.Οι άγιοι είναι μεν κτίσματα,αλλά δεν δεσμεύονται από τα εκφραστικά και επικοινωνιακά μέσα,όταν προσφεύγουν σ΄ αυτά. Ο λόγος τους είναι διαχρονικός,όπως και ο βίος τους.Η εμπειρία τους,όταν τους έχει επισκεφθεί η χάρις του αγίου Πνεύματος, τους επιτρέπει με τις λέξεις να ορίσουν,για να μας φωτίσουν, θεολογικά ζητήματα. Τότε οι λέξεις παύουν να είναι σκλαβωμένες. Επειδή το νόημά τους τις (και μας) αποφυλακίζει.Αν δεν ήταν έτσι,η αποδοχή και η αναγνώρισή τους θα είχε διάρκεια περιορισμένη.Θα τους ξεχνούσαμε εύκολα και μόνο όταν κάποιος έγραφε αυτά που σεις γράφετε,θα τους κάναμε την "τιμή" να τους θυμομαστε.
Και ποιά είναι η "τιμή" που τους κάνουμε ; Διαβάστε αυτό που γράψατε :
" Βιώνεις (στην αγιότητα) την χαριτωμένη αύρα που δεσμεύει ερωτικά την ύπαρξη στον αιώνιο εραστή της. Την κοιμίζει (η αγιότητα την ύπαρξη) στον νυμφώνα της αέναης συνουσίας που δεν λαμβάνει και δεν θα λάβει τέλος ποτέ" ! Το θαυμαστικό δικό μου.
Αυτά να τα γράφετε αλλά να μην περιμένετε ούτε οι άγιοι να σας ακούσουν,ούτε κανείς εξ αυτών πρόκειται να μας επισκεφθεί ποτέ, για να μας μεταδώσει λίγο από τη Χάρη,που εκείνος αξιώθηκε.Η αγιότητα,όπως την περιγράφετε, μπορεί να κοιμίζει εσάς και όσους επιβραβεύουν γραφές σαν τη δική σας.Βλέπετε "η αέναη συνουσία που δεν τελειώνει ποτέ" είναι θελκτικότητη για τους περισσότερους.Υπάρχουν όμως και άλλοι που εν εγρηγόρσει ορέγονται την ηδονή της αγιαστικής Χάριτος άνευ συνουσίας. Και τότε παύουν να είναι κτίσματα.
Μην εκπλήτεσσαι αγαπητέ αναγνώστη. Η ακαδημαϊκή μας θεολογία του αγαπισμού και της αναδομημένης ερωτικής ορθοδοξίας των Γιανναράδων,Ράμφων και της υπόλοιπης "λεγεώνος" έχει κάνει σωστή δουλειά.Διέφθειρε όχι μόνο το ιερατικό σχήμα ,αλλά και αυτό το αγγελικό.Μάλιστα στην πηγή του, στο Άγιον 'Ορος.
19 σχόλια:
Kυπριανέ μου
η φωτό ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ...
Κάνε μου τη χάρη τώρα το καλοκαιράκι και ρίξε μια ματιά στο βιβλιο ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ του Ντ. Γκόλμαν, εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.
Θα σε βοηθήσει να καταλάβεις και μένα και τους εκπεσόντες παπάδες και καλογέρους...
Γιατί με βάζεις και σε άλλους μπελάδες; Πενήντα, από τα εξήντα χρόνια μου,τα έφαγα στα βιβλία.Πάλι ξανά τα ίδια; Κι εμένα και όλους τους εκπεσόντες καταλαβαίνω. Δοξασμένο να είναι το όνομα του αγίου Θεού,της υπεραγίας Θεοτόκου και του αγίου Γρηγορίου,που με βοήθησαν να δω " αμαρτιών μου τα πλήθη,και κριμάτων σου αβύσσους τις εξιχνιάσει".
Επιμένω για το συγκεκριμένο βιβλίο.
Οι πρώτες του πενήντα σελίδες είναι σελίδες βιολογίας και ανατομίας του εγκεφάλου...
Μετά μπαίνουν αυτοτελή κεφάλαια ψυχολογίας που πια δεν είναι θεωρητικό μπλα μπλα αλλά χειροπιαστή, στηριγμένη στη βιολογία, ανθρωπολογία...
Θέλω την άποψή σου.
Δεν έγινε τυχαία παγκοσμίως ευπώλητον...
Το συνιστούν προς ανάγνωσιν όλα τα διευθυντικά στελέχη σε μεγάλες εταιρείες και όχι άδικα...
Σλογραία,
Αυτά όλα είναι καλά και ωραία.Σημειώνουν,τα βιβλία, ρεκόρ πωλήσεων.Το διαβάζουν και διευθυντικά στελέχη.Περίφημα.
Αλλά τι να σου πω.Όχι άδικα, οι μεγάλες εταιρείες ενδιαφέρονται να παραμείνουν μεγάλες και αυτοί που δουλεύουν,να μη χάσουν τη δουλειά τους.
Εδώ όμως μιλούμε για άλλα πράγματα.Όχι για το πως δεν θα χάσουμε τη δουλειά μας,αλλά για το πώς δεν θα χάσουμε την ψυχή μας,αν βέβαια μας ενδιαφέρει.
Ο κόσμος δεν ξέρει τον αγ.Γρηγόριο Παλαμά.Αν τον ήξερε,τότε μεγάλες εταιρείες δεν θα υπήρχαν.Θα υπήρχαν μικρές για όλους και διαφορετικά θα ήταν τα πράγμα.
Δεν πρόκειται ποτέ να γίνει.Εμείς όμως μπορούμε να καταλάβουμε, ότι άλλα ζητεί ο κόσμος και άλλα ο ουρανός.Ο κόσμος μας θέλει με κοσμική ψυχολογία.Ο ουρανός με ουράνια.Μην τα μπερδεύουμε γιατί θα την πάθουμε σαν τους ακαδημαϊκούς θεολόγους.Που θεολογούν με κοσμικά κριτήρια και ρημάζουν τις ψυχές.
Δεν υποστηρίζω να τα παρατήσουμε όλα και να φύγουμε ή να γίνουμε μονομερείς.Αλλά να ξέρουμε ποιές είναι οι διαφορές και ανάλογα να συμπεριφερθούμε.Αυτό και μόνο.
Με μάγουλα κόκκινα απο ντροπή για την αδαημοσύνη μου θα συμφωνήσω μαζί σου, αλλά δεν είναι κακό, να παίρνουμε και κάποια πληροφορία απο τις επιστήμες, πληροφορία που συνάδει με τις Ευαγγελικές αλήθειες και που βοηθάει καλύτερα να τις καταλάβουμε και να τις εφαρμόσουμε...
Και ποιος θα μπορούσε να διαφωνήσει; Αλλά έχε υπόψη,ότι όσοι μιλούν και γράφουν για ψυχή, προσπαθούν να δώσουν μια "αγωγή" ευρέος φάσματος.Δεν πολυπραγμονούν στο να βρούν ποιές είναι οι "σταθερές" της ψυχής,που οπωσδήποτε διαφέρουν από λαό σε λαό και από άνθρωπο σε άνθρωπο. Δίνουν μια,ας την πούμε, συνταγή για όλες τις περιπτώσεις και αυτό θυμίζει το "ένα φάρμακο για όλες τις αρρώστιες". Φυσικά κάποιοι θα γίνουν καλά,γι' αυτό και δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τις πληροφορίες που μας δίνουν τα επιστημονικά ή άλλου είδους βιβλία.Όταν όμως οι περιπτώσεις εξατομικεύονται,αλλάζουν τα πράγματα.
Κυπριανέ μου, είπες μια λέξη κλειδί που μου άρεσε.
Μίλησες για σταθερές της ψυχής.
Πιστεύω-σε αντίθεση με τη δική σου διατύπωση-ότι αυτές οι σταθερές είναι κοινές για όλους τους ανθρώπους, σε όλους τους χρόνους, σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης...
Ο Κάλλιστος Γουέρ, μιλάει για την ανάγκη μιας νέας Ανθρωπολογίας, εμπλουτισμένης απο τη γνώση την επιστημονική, και πάντα μέσα στα πλαίσια της διδαχής των Αγίων Πατέρων...
Αυτή η Ανθρωπολογία νομίζω θα είχε να προσφέρει μεγάλη βοήθεια στις ψυχές των Ορθοδόξων, θα τους εξηγούσε διδαχές που φαντάζουν στα μάτια τους ακατανόητες εκ πρώτης όψεως...
Ναι,είμαστε σύμφωνοι.Ο Κάλλιστος Γουέρ είναι ξεχωριστή περίπτωση, αλλά ποιος τον ακούε; Εδώ έχουμε ασυναγώνιστους ερωτικού θεολόγους, τον Γουέρ θα ακούσουμε;
Κυπριανέ μου
Επειδή κάποτε όταν πρωτάκουσα το Γιανναρά να μιλάει είχα εντυπωσιαστεί απο τον άψογο νεοελληνικό του λόγο - δεν ξέρω αν και ειδικά στον προφορικό λόγο, υπάρχει δεύτερος- μπορώ να σου πω, ότι ναι, είναι εύκολο να εντυπωσιαστείς, αλλά πάλι λόγω της φύσης του νευρικού μας συστήματος, δεν θα μείνει κάποιος καλοπροαίρετος αναζητής της Αληθείας στον εντυπωσιασμό.
Θα ψάξει παραπέρα τα πράγματα.
Προσωπικά, πιστεύω ότι υπάρχουν δυο κατηγορίες ανθρώπων επάνω στον πλανήτη:
Εκείνοι που διψάνε για την Αλήθεια σε όλα τα επίπεδα, και εκείνοι που αδιαφορούνε γι αυτήν ή και που τη σιχαίνονται.
Οι πρώτοι, οι Αναζητητές, στο βαθμό της γνησιότητας της αναζήτησής τους, θα έχουν και την πολυπόθητη με την Αλήθεια , Συνάντηση, αργά ή γρήγορα...
Καλά τα γράφεις.Κι εγώ είχα εντυπωσιαστεί.Οι γόητες και οι πλάνοι έχουν αυτό το προσόν.Αλλά έθεσα στον εαυτό μου το ερώτημα : Και πού ξέρεις ότι έτσιέχουν τα πράγματα ; Με ποιά αξιολογικά εφόδια,που κανένα δν είχα,μένεις εκστατικός σε αυτά που διαβάζεις; Προσέφυγα στα πρωτότυπα,στην Εκκλησία και στην Καψάλα και δόξα τω Θεώ,δεν με άφησε αβοήθητο.
Οι γόητες και οι πλάνοι εκεί στοχεύουν και εκεί απευθύνονται.Δεν σε παραπέμπουν στις πηγές.Τις παραποιούν κι εσύ νομίζεις ότι σε διδάσκουν αυτά που δεν ξέρεις και που θέλεις να μάθεις.
Δες τι γίνεται με τον δόλιο παπισμό.Σου απαγγέλλει το σύμβολο της Νικαίας,και σου πετά εκεί μέσα κι ένα "εκ του Υιού".Και λοιπόν τι έγινε; Ρωτά ο αδαής,άσε δε που μπορεί να μη το προσέξει καθόλου. Σε πολύ πιο προχωρημένο επίπεδο και δύσκολα αντιληπτό, δρούν οι διαφθορείς τύπου Γιανναράδων.
Τη βαθαίνεις την κουβέντα πολύ πετώντας αυτό το παράδειγμα με το και εκ του Υιού.
Θα επεκταθώ άλλη στιγμή..
Καταλαβαίνω εκείνο το βαριεστημένο δήθεν παπά που μίλαγε με τον άλλον το ρίψασπι, στο άλλο μπλογκ.
Ο άνθρωπος έχει μπουχτίσει απο αλογόμυγα.
Του λένε οι άγιοι-δήθεν- πατέρες βαρύγδουπες θεωρίες και στην π ρ ά ξ η τι βλέπει;
ΜΗΔΕΝ και μηδέν και ξανά μηδέν και υποκρισίες και Φαρισαισμούς και κλοπές και ψεύδη και πάθη μέχρι την Κόλαση.
Λοιπόν; Ο δικός μας, στα 27 του τα έδωσε όλα στον Κύριο.
Και τι συνειδητοποιεί στα 47 του;
Οτι τον κοροιδεύουν ασύστολα οι επίσκοποί του, οτι γίνεται Ο ΧΑΜΟΣ στο χώρο που εντάχθηκε ως νέος και ιδεολόγος, και κει ΤΡΕΛΑΙΝΕΤΑΙ ο τάλας.
Διότι, Κυπριανέ μου, εσύ και γω προλάβαμε και παντρευτήκαμε,
τουτέστιν ΔΕΝ ΒΙΩΣΑΜΕ ΤΗ ΣΤΕΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΡΚΟΥΔΑΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΙΩΣΕΙ ΕΝΑΣ ΚΑΘΩΣΠΡΕΠΕΙ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ.
Λοιπόν...βίωνε τη στέρηση της Αρκούδας
(ενώ είναι και σούπερ ερωτύλος)
και βλέπει την υποκρισία του Ελέφαντα να τον συνθλίβει.
Είναι να μην τρελαθεί;
Είναι να μη στάει η μύτη του φαρμάκι και να μην εκτρέπεται σε κατα συρροήν βλασφημίες;
Είχε διάνοια, είχε ευαισθησία, έφαγε και ΠΡΟΔΟΣΙΑ με τη σέσουλα που έλεγα και αλλού,
π ώ ς να την παλαίψει τη δουλειά, χωρίς έστω ΈΝΑ συμπαραστάτη;
Δεν πολεμιότανε ο πόλεμος.
ΟΥΑΙ ΤΩ ΕΝΙ τονίζει η Γραφή.
Και αυτός έμεινε ΜΟΝΟΣ, ΜΟΝΟΤΑΤΟΣ...
ΩΣ ΣΤΡΟΥΘΙΟΝ ΜΟΝΑΖΟΝ ΕΠΙ ΔΩΜΑΤΟΣ...
ΚΑΙ Η ΜΟΝΑΞΙΑ ΤΟΥ ΕΦΑΓΕ ΤΗΝ ΨΥΧΟΥΛΑ.
Εσυ απαιτείς να είναι υπεράνθρωπος;
Εισαι, φίλε μου, ΑΠΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΟΡΟ ΤΟΥ.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕΙΣ ΤΡΕΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΕ ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ ΤΙ ΤΡΑΒΑΝΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥ, και τι αισθάνεται , λέει κάποια παροιμία.
Να τον θυμάσαι στην προσευχή σου, μαζί με τα παιδιά σου.
Εγώ μαζί με τα παιδιά μου, καθημερινά τον μνημονεύω...
Σαλογραία,
Ένα θα σου πω. Υπάρχουν στιγμές στη ζωή του ανθρώπου.όπου εκεί κρίνονται όλα και η προαίρεση αποκαλύπτεται "γυμνή και τετραχηλισμένη".Αλλο δεν έχω να γράψω. Θα σε συμβούλευα τούτο: Όταν έρχεται η ώρα να γράψουμε απαιτείται προηγουμένως βάθος χρόνου. Πάντα είχα και ήθελα κάτι να γράψω. Το έγραφα και το άφηνα.Μετά από καιρό καταλάβαινα ότι ήταν για πέταμα.
Κυπριανέ μου
Κ α ν έ ν α ς δεν μπορεί να κρίνει κ α ν έ ν α ν και πολύ περισσότερο τον ε α υ τ ό ν του.
Εμένα πάντα με προβλημάτιζε ότι ο Κύριος Ιησούς, δεν έ γ ρ α ψ ε τ ί π ο τ α, ενώ ήταν ο ΛΟΓΟΣ ΕΝΣΑΡΚΩΜΕΝΟΣ...
Αν δώσεις στον εαυτό σου περιθώρια χρόνου,θα καταλάβεις γιατί ο Θεός Λόγος και λόγος του Θεού δεν έγραψε τίποτα.Ή μάλλον όχι, έγραψε, και η ακαδημαϊκή σκαπάνη δεν το έχει ανακαλύψει ακόμη. Τα "μπάζα" της έρευνας κάνουν το έργο της ακόμη δυσκολότερο.
Για δώσε μια άποψη περί του γιατί δεν έγραψε τίποτα!
Περιμένω να ακούσω!
Μου υποβάλλεις ένα ερώτωμα,όπως ήταν εκείνο που έθεσε ο Πιλάτος στο Χριστό: "τι εστιν αλήθεια;", τον ρώτησε και ο Χριστός δεν του έδωσε καμιά απάντηση. Βρίσκουν αυτή την ευκαιρία μερικοί εξυπνόβλακες και ισχυρίζονται ότι δεν απάντησε άμεσα, εκείνη τη στιγμή, ο Χριστός.Δεν τους πείθει ότι ο ίδιος είχε πει: Εγώ ειμί η οδός και η αλήθεια και η ζωή.Δεν τους πείθει ότι προηγουμένως του είχε δώσει την απάντηση :"πας ο ών εκ της αληθείας ακούει μου της φωνής". Ο Πιλάτος αν και άκουγε, δεν άκουγε,αν και έβλεπε,δεν έβλεπε.Ήταν μπροστά του ολοζώντανη η Αλήθεια κι εκείνος ρωτούσε "τι
εστιν".
Μην κάνεις λοιπόν κι εσύ τα ίδια (να βλέπεις χωρίς να βλέπεις) και εννόησε : Ποιός έγραψε τα Ευαγγέλια και την Καινή Διαθήκη ; Πώς συντάχθηκαν τα πρακτικά των Οικουμενικών Συνόδων ; Ποιός έγραψε την υμνολογία της Εκκλησίας,τα συγγράματα των εκκλησιαστικών πατέρων και ό,τι με μια λέξη ονομάζουμε Θεολογία ;
"ο εωρακώς εμέ εώρακε τον πατέρα" και ο εωρακώς με τον νουν την Γραφή,εωρά κατά χάριν την ομοούσιον και αχώριστον Τριάδα.
Δεν είναι δικά μου αυτά που σου γράφω.Αποτελούν συμπίλημα και,νομίζω,δεν είνα άποψη.
Κυπριανέ μου
ξέρεις ποια είναι η χειρότερη φάρα ανθρώπων;
Οι Φαρισαίοι!
Ο Κύριος Ιησούς, δεν κατηγόρησε ούτε τις πόρνες ούτε τους τελώνες.
Τους Φαρισαίους καταδίκασε και έκραξε με μεγάλη φωνή γι αυτό εξάλλου και τον Σταύρωσαν...
Ο ρίψασπις μοναχός για μένα δεν είναι αξιοκατάκριτος επειδή έβγαλε τα ράσα.
Αυτό ήταν ανθρώπινο να του συμβεί, εξ αιτίας της τερατώδους του επάρσεως.
Παραμένει όμως, αυτοκατάκριτος γιατί βλασφημεί στο Πνεύμα το Άγιο, και διότι επιδεικνύει συμπεριφορά Φαρισαίου.
Στο προηγούμενό του βιβλίο είχε ζητήσει απο τους αναγνώστες καλόπιστη κριτική.
Την έκανε ο άνδρας μου με όλο τον επιστημονικό και θεολογικό του άψογο τρόπο.
Ουδεμία απάντηση έδωσε ο πρώην ιερομόναχος που του κάναμε την τιμή και αναπτύξαμε αντεπιχειρήματα επιστημονικά και θεολογικά 69 σελίδων, και όταν σε προσωπική επικοινωνία διατύπωσα ένα μικρό παράπονο, με έβρισε κανονικότατα.
Κατά τα άλλα, έγραφε στο βιβλίο ότι οποιαδήποτε κριτική είναι δεκτή και επιθυμητή και λοιπά φούμαρα και αλογόμυγες...
Παρόλα αυτά εξακολούθησα να ασχολούμαι μαζί του(παρά τις αντίθετες περί τούτου προτροπές του καλού μου συζύγου, που βλέπει πιο καθαρά) χάριν του προτέρου εντίμου βίου του...
Ο μέγας Απόστολος Παύλος όμως, συμβουλεύει , μετά μίαν και δευτέραν νουθεσίαν να τους παρατάμε τους αιρετικούς στη μοίρα τους, διότι ΔΕΝ επιθυμούν να ακούσουν το λόγο της Αληθείας...
Η Αλήθεια Κυπριανέ μου, είναι πάντα μεγάλη ελευθερία αλλά έχει μεγάλο τίμημα.
Δεν την αντέχει ο καθένας...
Ο Κύριος ας μας ελεήσει κατά το μέτρο που του επιτρέπουμε...
" Πονηράν φύσιν μεταβαλείν ου ράδιον".
Παρατήρησα πάντως ότι ο Σπύρος παράτησε την καθαρεύουσα και άρχισε να γράφει σαν κανονικός άνθρωπος.
Ευτυχώς! :-)
Πήγαινε αν θες στο μπλογκ του Αμέθυστου...Σου έστειλα τη διεύθυνση...
Δημοσίευση σχολίου