Powered By Blogger

Αλλοίωση, "εν ανομίαις συνελήφθην"

"Ευμορφία", για όλους

Επαναγωγή, "εις το καθ΄ομοίωσιν επανάγαγε ..."

Πέμπτη 25 Μαΐου 2023

Διεθνείς πολιτικές Σχέσεις

 Περί Εκλογών, Ουκρανίας καί άλλων τινών

 Προτίμησα νά μήν ασχοληθώ μέ όσα ευνόητα κενά παρουσιάζει ο λόγος τού καθηγητή Διεθνών (πολιτικών) Σχέσεων κ. Κων. Φίλη. Βλέπε Ιδεοχώρος :

 https://youtu.be/-1uG0BAlVJ4  

 Ωστόσο, επειδή θέλει "αρετή καί τόλμη" η αληθεία, καί όχι η ελευθερία, θά γράψω αυτό που δέν είπε :

 Τί γραπτές εγγυήσεις  μάς δίνουν ΗΠΑ καί Ρωσία, ως πρός τήν αδιαμφισβήτητη οριοθέτηση τών χερσαίων καί θαλάσσιων συνόρων μας, έναντι τής Τουρκίας ; Αυτά δέν τά θέτουμε στήν διαπραγμάτευση μέσω διαλόγων ... Κυπριακού τύπου.

 Τό ανωτέρω διότι είναι γνωστή η τακτική - παζάρι - τής Τουρκίας : α) πρός Αμερική, είμαι μαζί σας έναντι ανταλλάγματος καί β) πρός Ρωσία, είμαστε μαζί σας έναντι ανταλλάγματος. Τό διεθνές δίκαιο είναι έωλο επιχείρημα, εφόσον τά σύνορα - στόχος τών ΗΠΑ - καταργούνται.

 Ποιό τό αντάλλαγμα ; Τί ζητά η Τουρκία καί από τούς δύο ; "Δώστε μου μισό Αιγαίο καί - αυτά κι αυτά τά - νησιά. Τότε μαζί σας.".

 Στήν Πολιτική, γνωστό αυτό, δέν αρέσουν οι σταράτες κουβέντες. Αρέσκεται στούς διαλόγους καί αυτοί, οδηγούν είτε σέ πόλεμο είτε σέ Μνημόνια. Καί αναλυτικότερα, σέ βάθος χρόνου, αν εξεταστούν αυτά, μπορεί νά καταλάβουμε, ίσως, πώς κατέρρευσε η ούτως αποκαλούμενη "Ρωμηοσύνη" ή Βυζάντιο, προκειμένου νά είμαστε ... στήν σωστή πλευρά τής Ιστορίας.

https://docs.google.com/document/u/1/d/1EgmFa46yVNw_LOu35wSgFxZoldlb5saeoBX9dZopwJY/mobilebasic

Δευτέρα 8 Μαΐου 2023

Φωτογραφίες δίχως λόγια καί χωρίς ήχο


 Τό βίντεο είναι τής εποχής τού βωβού κινηματογράφου. Περιέχει μόνο φωτογραφίες εκ τών οποίων δύο σημαντικές : αυτές στήν αρχή καί αυτές τού τέλους. Οι πρώτες χρονολογούνται από τήν εποχή - περίπου πρίν 30 χρόνια - όταν η πρόοδος μάς υπενθύμιζε, μέ μιά τεράστια αφίσα, ότι προερχόμαστε από τά ζώα. Όχι τά άγρια ... . Οι επόμενες είναι πρόσφατες από περιοχή τών Αθηνών, ένθα καί η πρώτη.

Η αφίσα δέν υπάρχει πιά, ο περίγυρος είναι ίδιος καί σκέφτομαι, αυτά που βλέπω σέ φωτογραφίες καί βίντεο πέρα εκεί στήν Ουκρανία. Εύχομαι, μετά από άλλα τόσα χρόνια, όταν είδα αυτή τήν πρώτη φωτογραφία, οι επιγενόμενοι ημών, ευρισκόμενοι στήν ίδια θέση, όθεν η λήψη τής φωτογραφίας, νά μήν βρίσκονται πρό αναπεπταμένου πεδίου. Θέλω νά πώ, ένα σκέτο ρημαγμένο οικόπεδο ή τοπίο. Η εποχή μας, όπως ακούμε νά λένε, «γράφει ιστορία» κι εμείς είμαστε στή σωστή πλευρά., παρέα μέ τήν πρόοδο αλλά καί τήν επιστήμη. Μας τήν υπενθυμίζει η φωτογραφία τού τέλους.

Κυριακή 7 Μαΐου 2023

Ο Δελφικός χρησμός τών ΗΠΑ


 Το σωστό Διεθνές καί τό λάθος Δίκαιο τών συμμάχων καί εταίρων ΗΠΑ : «Κανείς δεν έχει το μονοπώλιο του σωστού και του λάθους»,  γιά τά ελληνοτουρκικά και τις σχέσεις Τουρκίας - Ε.Ε., είπε ... ορισμένως αόριστα ο πρέσβης τών ΗΠΑ στήν Ελλάδα Τζ. Τσούνης, στό πρόσφατο οικονομικό φόρουμ τών Δελφών.

Άς περιμένουμε, λοιπόν, νά μάς διδάξουν οι Αμερικάνοι ποιό είναι τό σωστό καί ποιό τό λάθος Διεθνές Δίκαιο ή κάτι άλλο - δέν ξέρουμε τί, τό οποίο πάντοτε, ως συνήθως, τό κόβουν καί τό ράβουν στά μέτρα τους. 

Πολιτείες ηνωμένες πάνω στόν αφανισμό τών γηγενών πληθυσμών, τής τότε άγνωστης νέας γής, έχουν προδιαγεγραμμένο καί τό δικό τους τέλος.

Αποκατάσταση Πάντων

 Στόν επισυναπτόμενο δεσμό, ο αναγνώστης θά διαβάσει τήν συμμετοχή τού γράφοντος, σέ σχόλια, επί ενός λίαν σοβαρού θέματος. Τό εκτενές κείμενο δημοσιεύθηκε σέ ιστοσελίδα - υπάρχει δεσμός - μέ ημερομηνία 9 Ιανουαρίου 2014.

Συγγραφέας τού κειμένου είναι ο κ. Ιωάννης Καρδάσης καί "οικοδεσπότης" τού ιστολογίου ο π. Δημ. Αθανασίου. Μέ τόν πρώτο είχα ανταλλάξει σχόλια σέ άλλη ή άλλες ιστοσελίδες καί γνώριζα μέ ποιόν είχα νά κάνω. 
Μέ τόν δεύτερο, τόν π. Δημ. Αθανασίου, τά πράγματα δέν ήταν ξεκάθαρα, μέχρις ότου κατάλαβα ότι επρόκειτο γιά "θεολόγο" - υποστηρικτή τής άποψης προαδαμιαίων ανθρωπων. Η αντίθεσή μου πρός αυτή τήν δοξασία τού π. Δημ. Αθανασίου, προκάλεσε πρόσφατα τόν αποκλεισμό καί τήν διαγραφή μου από τήν ιστοσελίδα του στό φέησμπουκ.

Μέ αυτό τόν εισαγωγικό πρόλογο, μπορείτε, άν έχετε χρόνο καί ενδιαφέρον, νά διαβάσετε αυτά που περιλαμβάνονται στόν σύνδεσμο που ακολουθεί.

Παρασκευή 5 Μαΐου 2023

Τά λόγια τής γιαγιάς


 Πηγαίνοντας μέ τήν σωστή πλευρά τής Ιστορίας, σιγά - σιγά, χάσαμε τήν γλώσσα μας, χάσαμε τήν ιστορία μας, χάσαμε τήν πίστη καί την θρησκεία μας. Τώρα, πηγαίνοντας πάλι σιγά σιγά μέ τήν Τουρκία, θά χάσουμε καί τήν γεωγραφία μας. 

"Η πορεία μάς είναι προκαθορισμένη", ήταν τά λόγια τής γιαγιάς στήν φωτογραφία. Τά συμφέροντα τών μεγάλων αγνοούν τά συμφέροντα τών μικρών. Ίσες αποστάσεις ισχύουν μόνο γιά τούς νάνους, όχι γιά τούς γίγαντες.

Υστερόγραφο

Ήταν ανεκτίμητη η προσφορά της. Μεγάλωσε τρία ανήλικα ορφανά. Άναβε τόν καντήλι κάθε μέρα, θυμιάτιζε καί τό βράδυ, μέ τό κομποσκοίνι στό χέρι.

Ιστορία καί σωστή πλευρά

 Ετοιμαζόμαστε γιά "στάση πληρωμών" τών ΗΠΑ, μάς θυμίζει (;) η σωστή πλευρά τής Ιστορίας. Δηλαδή ; Ότι τό 1929 είχαμε πάλι στάση πληρωμών τών ΗΠΑ - έτσι λένε τήν χρεωκοπία - καί τώρα κατά κεί τραβάμε. Ναί, εντάξει, τί έγινε όμως μετά ; Τό 1939 άρχισε, από τήν Πολωνία, ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος. Τώρα είναι η Ουκρανία ... 

... καί τό 2009 χρεωκόπησε η Λίμαν Μπράδερ Τράπεζα τών ΗΠΑ. Σέ δέκα (2019) χρόνια είχαμε πανδημία καί παγκόσμιο λοκντάουν. Τό 2022 ξεκίνησε η περίπτωση Ουκρανία. 

Η Δυαρχία θανάτου, στό μεταξύ, έφτιαξε γιά σύμμαχο τήν μαφία τού ΝΑΤΟ, τό οποίο τότε (1945) δέν υπήρχε. 

Έχουμε όμως καί συνέχεια, αυτά που μάς λένε οι πλαστογράφοι τής " Ιστορία καί σωστή πλευρά ". Διαβάστε :

" 2 λέγει γάρ· καιρῷ δεκτῷ ἐπήκουσά σου καὶ ἐν ἡμέρᾳ σωτηρίας ἐβοήθησά σοι· ἰδοὺ νῦν καιρὸς εὐπρόσδεκτος, ἰδοὺ νῦν ἡμέρα σωτηρίας (2Κρ. ς') " ! Τό θαυμαστικό δικό μου. Αφορά στά συνεργαζόμενα ιερατεία.

Δευτέρα 1 Μαΐου 2023

Σοφία, Λόγος, Αριθμός





https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10221506314222387&id=1087399206

Ο λόγος γιά τόν οποίο προτάσσω αυτό τόν σύνδεσμο, είναι διότι υπάρχουν μερικά σχόλια δικά μου. Θεωρώ σημαντικό νά τονίσω, ότι επισημαίνω σέ αυτά τήν πρόταξη τού Λόγου : "εν αρχή ήν ο Λόγος ..." κλπ. 

Δέν απορρίπτω τήν χρήση τών αριθμών. Όμως, οι αριθμοί τοποθετούνται, στό βιβλίο Γένεσις, στό τέλος εκάστης ημέρας. Καί έχει σημασία αυτό, διότι στίς ημέρες που ζούμε, δέν προτάσσεται ο Λόγος. Προτεραιότητα δίδεται στόν αριθμό, όθεν, η έναρξη τής τεχνητής νοημοσύνης ΑΙ, τών Χαράρι, Σβάμπ καί άλλων. Μέ άλλα λόγια, οι αλγόριθμοι προηγούνται (αριθμοσοφία καί Άλ Χουαρίζμι), ο Λόγος έρχεται σέ δεύτερη θέση, η πίστη ανατρέπεται.

Σημείωση. Παρουσιάζω αυτούσια τήν παραπομπή στόν σύνδεσμο, διότι όπως συχνά μού συμβαίνει, ο σύνδεσμος "δέν λειτουργεί".

[ Περί της σοφίας των ονομάτων και των αριθμών

Με αφορμή μια συζήτηση που είχαμε με τον Kyprianos Christodoulides είπα κι εγώ να γράψω μερικές σκέψεις για το θέμα αυτό.

«Αρχή σοφίας ονομάτων επίσκεψις». Αποδίδεται ο λόγος αυτός στον αρχαίο φιλόσοφο Αντισθένη. Δηλαδή θα πρέπει κανείς να εμβαθύνει στο τι ακριβώς σημαίνει η κάθε λέξη, από πού προήλθε και κυρίως ποια ακριβώς έννοια εκφράζει. Κατ’ αυτόν τον τρόπο μπορούν να αποφευχθούν και πολλές παρεξηγήσεις μεταξύ των ανθρώπων, αν οφείλονται σε παρερμηνεία κάποιας λέξης που εκστομίστηκε, αφού ως γνωστό «η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει».

Και τα βαφτιστικά ονόματα των ανθρώπων κρύβουν κάποια ιστορία και κάποιο βαθύτερο νόημα. Τι να σημαίνει άραγε το όνομα «Αντισθένης»; αντί+σθένος, είναι αυτός που αντιτίθεται στο σθένος, δηλαδή στη δύναμη; Αν προβάλλει κι αυτός το ανάλογο σθένος, τότε θα ήταν σθεναρός. Ίσως, να σημαίνει τότε πως αποφεύγει τη χρήση σθένους, δύμαμης, βίας. Αντί του σθένους, ίσως να παίρνει πιο χαλαρά τα πράγματα. Δεν γνωρίζω, απλώς κάνω μια υπόθεση, χάρην παραδείγματος.

Ο αρχαίος ,επίσης, φιλόσοφος και μαθηματικός Πυθαγόρας, αναγνώρισε και πως οι αριθμοί κρύβουν ως έννοιες κάποια σοφία. Μάλιστα, είχε αναπτύξει και κάποια θεωρία περί της Δημιουργίας του Σύμπαντος, που έχει και θεολογική προσέγγιση ή προεκτάσεις.

Ας αφήσουμε όμως τα των αρχαίων και ας δούμε πώς, βιβλικά, στο χριστιανισμό, εκφράζεται η σοφία περί των ονομάτων και των αριθμών. «Εν αρχή ην ο Λόγος, και ο Λόγος ην προς τον Θεόν, και Θεός ην ο Λόγος» ξεκινά το κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο. Στην ίδια πρόταση υπάρχει και ο Λόγος (που είναι Θεός), αλλά υπάρχει και ο αριθμός, διότι η λέξη «εν» έχει και τη σημασία του ενός, της μονάδας. Η αρχή αυτή μία είναι, αν και πιστεύουμε πως ο Θεός είναι άναρχος, δηλαδή χωρίς αρχή και τέλος. Ένας όμως είναι ο άναρχος Θεός.

 «Μονάς ἐν Τριάδι, καί Τριάς ἐν Μονάδι ἀσυγχύτως ἑνουμένη, καί ἀμερίστως διαιρουμένη», σύμφωνα με το Τριαδικό Δόγμα του χριστιανισμού, που συμπεριλαμβάνει κι αυτό αριθμούς, μεταξύ των λόγων (λέξεων) ή ονομάτων.

Στη Γένεση παρουσιάζεται ο Θεός να δημιουργεί τον κόσμο και μάλιστα δίνει και ονομασίες σε αυτά που δημιουργεί. Π.χ, «Ἐν ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν.» (Γεν. 1,1) «καὶ ἐκάλεσεν ὁ Θεὸς τὸ φῶς ἡμέραν καὶ τὸ σκότος ἐκάλεσε νύκτα. καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα μία.» 

Ονόμασε ,δηλαδή, αν το πάρουμε κυριολεκτικά ο ίδιος ο Θεός το φως ως ημέρα και το σκότος ως νύκτα. Αλλά, κι αν κάποιος απορρίπτει την κυριολεκτική ερμηνεία της Γένεσης, θα αντιλαμβάνεται υποθέτω πως οι λέξεις και οι έννοιες που εκφράζουν είχαν κάποια αρχή. 

Ακόμα κι αν υποθέσουμε πως είναι οι άνθρωποι που έδωσαν αυτές τις ονομασίες, κατανοούμε πως ο Δημιουργικός Λόγος ή Νους υπάρχει και μέσα στον άνθρωπο κι έτσι εξελικτικά δημιουργούνται οι διάφορες γλώσσες, που χωρίς αυτές δεν θα ήταν δυνατή η επικοινωνία μεταξύ μας. 

Άρα, πράγματι «εν Αρχή ήν ο Λόγος» , δηλαδή η λογική, ο νους που δίνει τις ονομασίες στις διάφορες έννοιες, ακόμα και στην εξελικτική θεωρία που απορρίπτει την ύπαρξη Θεού, όμως δεν απορρίπτει πως οι γλώσσες και οι έννοιες είχαν κάποια αρχή, έστω διά της ανθρώπινης λογικής.

Στη Γένεση παρατηρούμε πως μετά την ονομασία και τον καθορισμό του τι σημαίνει «ημέρα» και του τι σημαίνει «νύκτα» ακολουθεί ο αριθμός, η απαρίθμηση δηλαδή αυτών των ημερών («ημέρα μία», «ημέρα δευτέρα» ,μέχρι και την «ημέρα έκτη»). Όλες οι μέρες απαριθμούνται, αφού πρώτα περιγραφεί το τι έχει δημιουργηθεί στην κάθε μέρα και δοθούν επίσης ονομασίες ή ορισμοί σε νέες έννοιες που εισαγάγονται.

Το δεκαδικό σύστημα των αριθμών που έχουμε σήμερα (είναι αξιοσημείωτο εδώ να πούμε πως ίσως είναι και ο μοναδικός παγκόσμια κοινός κώδικας επικοινωνίας), ανεξάρτητα από το ποιοι το εφεύρεσαν ή ανάπτυξαν πρώτοι, εύκολα κατανοούμε πως βασίζεται στα δέκα δάκτυλα που έχει στα χέρια του ο κάθε αρτιμελής άνθρωπος (γι’ αυτό άλλωστε και τα νήπια όταν ξεκινούν να μαθαίνουν τις έννοιες των αριθμών και της αριθμητικής, χρησιμοποιούν μεταξύ των διάφορων άλλων μεθόδων και τη μέθοδο της μέτρησης ,πρόσθεσης ή αφαίρεσης, των δακτύλων των χεριών τους.

Στη Βίβλο και στο χριστιανισμό κάποιοι αριθμοί έχουν και άλλα κρυμμένα νοήματα ή συμβολισμούς. Πιστεύουμε για παράδειγμα πως ο Χριστός σταυρώθηκε και αναστήθηκε σε ηλικία 33 ετών. Εδώ το 3 χρησιμοποιείται εις διπλούν για να μας κάνει να προσέξουμε ιδιαίτερα την Αγία Τριάδα. 

Μάλιστα, κάποιοι λένε πως έμεινε στον Τάφο για 33 ώρες και μετά αναστήθηκε «την τρίτη ημέρα» (που δεν ερμηνεύεται ως τρία ακριβώς εικοσιτετράωρα, κατά το πώς μετρούμε σήμερα τον χρόνο, αλλά ήταν στον τάφο λίγο χρόνο και από τις τρεις ημέρες, προφανώς ένα ολόκληρο εικοσιτετράωρο από τη δεύτερη μέρα και μερικές ώρες από την πρώτη και τρίτη ημέρα)

Άλλοι αριθμοί που έχουν κάποιο ιδιαίτερο νόημα είναι ο αριθμός 12, που ήταν οι 12 Απόστολοι από τον στενό κύκλο των Μαθητών του Χριστού. Για κάποιο λόγο διαιρούμε και τον χρόνο σε 12 μήνες, όπως και την ημέρα σε 12 ώρες προ μεσημβρίας και 12 ώρες μετά μεσημβρίας. 

 Υπήρχαν φυσικά και άλλοι Μαθητές και Απόστολοι του Χριστού, από έναν ευρύτερο κύκλο, όπου καθορίζονται ως «εβδομήκοντα». Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως τους μέτρησαν έναν προς έναν και ήταν ακριβώς 70, αλλά το 70 σημαίνει συμβολικά πως ήταν πολλοί. 

Το συναντάμε και εκεί που ρωτάνε τον Χριστό πόσες φορές να συγχωρούμε, αν μας φταίξει σε κάτι κάποιος. Μέχρι 7; Όχι μέχρι 7, αλλά «εβδομηκοντάκις επτά», τους απαντά ο Χριστός. 70 φορές 7, που σημαίνει πάρα πολλές φορές ή και διαρκώς, άπειρες φορές. Επί τη ευκαιρία, να με συγχωρέσετε κι εμένα που μακρυγόρησα. Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, αλλά κάποτε χρειάζονται κι αυτά. Αν έχετε ,επίσης, παρατηρήσει ανακολουθία λόγων και έργων και πάλι να με συγχωρέσετε.] 

Τό δέον γενέσθαι


 Ποιός τά ακούει αυτά ; Ποιός επιτρέπει νά δημοσιοποιούνται (ΜΜΕ) αυτά ; Καί ποιός αποφασίζει νά πράξει δεόντως καί συμφώνως πρός αυτά ; Απάντηση, ουδείς.