Ο διάλογος που θα παρακολουθήσετε διεξήχθη στο ιστοιλόγιο "Κατάνυξις". Είναι μεταξύ της κας. Ερατώ Μπέλλου και του ιστολογίου. Η κα. Μπέλλου έστειλε την ανάρτηση αυτή σαν σχόλιο στο εδώ Θέμα : "Ανασκευή των ισχυρισμών του κ. Σωτηρόπουλου" ( http://kyprianoscy.blogspot.gr/2013/12/blog-post_7924.html ). Δεν το δημοσίευσα εκεί, το δημοσιεύω τώρα εδώ, έχοντας προβεί σε ορισμένες διορθώσεις στα γραφόμενα της κας. Μπέλλου. Ελπίζω, δεν διαφωνεί. Τον σχετικό διάλογο μπορείτε να τον διαβάσετε, όπως έγραψα, στο ιστολόγιο "Κατάνυξις" ( Τετάρτη, 25 Δεκεμβρίου, με τίτλο : "Το Ιστολόγιο Κατάνυξις σας εύχεται: Χριστός Ετέχθη, χρόνια πολλά!")
Ως προς τη γνώμη του γράφοντος, αμφότερες οι προσφωνήσεις : Θεός ετέχθη, Χριστός ετέχθη, με την αντιφώνηση "Αληθώς ετέχθη", ευσταθούν. Κατ΄ άνθρωπον όμως γράφοντας και ανθρωπίνως μιλώντας, υπερέχει το "Χριστός ετέχθη", χωρίς τούτο να σημαίνει ότι το "Θεός ετέχθη" είναι πλάνη ή αλλότρια διδαχή, όπως υποστηρίζει η "Κατάνυξη". Ορθά επισημαίνει η κα. Ερατώ Μπέλλου ότι "η στατιστική δεν είναι θεολογία, αλλά ούτε είναι αμελητέα" και λάθος είναι του ιστολογίου, σχολιάζουμε εμείς, η αυστηρώς πατερική - της σχολής Ρωμανίδη - κριτική.
Δεν είναι όμως μόνο αυτό το λάθος του ιστολογίου. Στην κριτική του κατά της κας. Μπέλλου κάνει ένα αυθαίρετο "άλμα διαφυγής" και γράφει ότι θα ήταν λάθος αν λέγαμε "Ιησούς ανέστη ή ετέχθη". Ποιος τόλμησε ποτέ να πει κάτι παρόμοιο; Πάντα λέμε Ιησούς Χριστός. Το ζήτημα δεν είναι ως προς το όνομα Ιησούς. Είναι αν ευσταθεί το "Θεός ετέχθη" έναντι του "Χριστός ετέχθη". Γιατί κάνει αυτή την απαράδεκτη μετακύλιση το ιστολόγιο;
Το έτερο σοβαρό και σημαντικό λάθος, είναι η ανεπίτρεπτη παράλειψη σε αυτό που γράφει : "Το Θεοτόκος αποδίδει την Ορθόδοξη αλήθεια γιατί τον όρο χριστοτόκο δεν το αποδίδανε οι αιρετικοί στον θεάνθρωπο Ιησού αλλά μόνο στον άνθρωπο". Πέραν της προβληματικής αυτής διατύπωσης παραλείπει να μας πει ότι οι αιρετικοί απέδιδαν σε κατά δόκησιν άνθρωπο τον όρο "χριστοτόκος". Αυτό γιατί το ξέχασε;
Όταν υπάρχει αδυναμία στο Συντακτικό, είναι αναπόφευκτη και η αδυναμία στα θεολογικά :
"Κατάνυξις"
«Το Θεοτόκος αποδίδει την Ορθόδοξη αλήθεια γιατί τον όρο χριστοτόκο δεν το αποδίδανε οι αιρετικοί στον θεάνθρωπο Ιησού αλλά μόνο στον άνθρωπο»
Σχολιαστής
«Το Θεοτόκος αποδεικνύει την ορθόδοξη αλήθεια του Δόγματος της Χριστιανοσύνης. Το "χριστοτόκος" αποβλέπει σε κατά δόκησιν γεννηθέντα άνθρωπο, άρα, και σε κατά φαντασία θεό»
κυπριανός χ.
Η μόνη θρησκεία όπου «Θεός ετέχθη» υπό ανθρώπου
Γράφει η κα. Ερατώ Μπέλλου
Διανύομε τη χριστουγεννιάτικη περίοδο (δωδεκαήμερο). Θεός ετέχθη, Χρόνια Πολλά !
Ο Χριστιανισμός είναι η μόνη θρησκεία όπου «Θεός ετέχθη» από άνθρωπο! Ακόμα και οι αρχαίοι Έλληνες το θεωρούσαν αδύνατο.
«Επειδή γαρ πολλοί των Ελλήνων ακούοντες,ότι Θεός ετέχθη εν σαρκί, καταγελώσι διασύροντες,και πολλούς των αφελεστέρων θορυβούσι και ταράττουσιν·αναγκαίον και προς εκείνους,και προς τους ταραττομένους ειπείν,ώστε μη θορυβείσθαί ποτε,υπό αφρόνων ανθρώπων αναπειθομένους, μήτε ταράττεσθαι εκ του των απίστων γέλωτος».
(Ιωάννης Χρυσόστομος,Τα Ευρισκόμενα Πάντα,σελ. 428,έργο "In diem Natalem
D.n. Jesu Christi",~"Εις την γενέθλιον ημέραν του Κ.η. Ιησού Χριστού").
Οι αιρετικοί νεστοριανοί ήταν κατηγορηματικά αντίθετοι. Έλεγαν : «Θεοτόκον την Μαρίαν καλείτω μηδείς, Μαρία γαρ άνθρωπος ην, υπό ανθρώπου δε Θεόν τεχθήναι αδύνατον». Υποστηρίζαν πως η Παναγία γέννησε «ψιλόν άνθρωπον», και πως ο όρος Θεοτόκος δημιουργούσε «την παρθένον θεάν». Έλεγαν επίσης, πως η παρθένος γέννησε «άνθρωπον Χριστόν συμπαρελθόντος αυτώ του Λόγου», ο οποίος Λόγος απλώς «διήλθε» δια της Μαρίας,«αλλά δεν ετέχθη», με αποτέλεσμα να την καλούν είτε «θεοφόρο», είτε «θεοδόχο» ή/και «Χριστοτόκο».
Ο δε σιωνισμός-ιουδαϊσμός είναι η εντονότερη και απόλυτη άρνηση του όρου «Θεοτόκος» και της φράσης «Θεός ετέχθη», την χρησιμοποίηση της οποίας από τους χριστιανούς,ορθοδόξους
προσπαθούν, όσο μπορούν, να περιορίσουν.
Ιστολόγιο «Κατάνυξις»
Το λάθος θα ήταν αν λέγαμε "Ιησούς ανέστη ή ετέχθη" και αποδίδαμε έτσι στον Χριστό μόνο την ανθρώπινη φύση (με το Ιησούς). Αν πάλι λέγαμε "Θεός ανέστη ή ετέχθη" θα αποδίδαμε στον Χριστό την Θεία του μόνο φύση (με το Θεός). Και στις δύο αυτές περιπτώσεις θα ακολουθούσαμε αιρετική δοξασία. Με το "Χριστός ανέστη ή ετέχθη" αποδίδουμε στις δύο φύσεις τα οικεία. Είναι ο Ορθόδοξος και σωστός χαιρετισμός αφού ο όρος Χριστός αναφέρεται στον θεάνθρωπο Ιησού.
Το Θεοτόκος αποδίδει την Ορθόδοξη αλήθεια γιατί τον όρο χριστοτόκο δεν το αποδίδανε οι αιρετικοί στον θεάνθρωπο Ιησού αλλά μόνο στον άνθρωπο. Είναι πολύπλοκο το θέμα και θα σας κατευθύνω σε ειδικό άρθρο μόλις την βρω.
Ερατώ Μπέλλου
Όποιος θεωρεί λάθος το «Θεός ετέχθη» ή το «Καλά Θεουτόκια», μήπως τελικά δεν συμφωνεί με τη λέξη «Θεοτόκος»; Διότι, ενώ νομίζει ότι συμφωνεί, δεν διαφωνεί πλήρως με την κλασική αιρετική ρήση : «Θεοτόκον την Μαρίαν καλείτω μηδείς, Μαρία γαρ άνθρωπος ην, υπό ανθρώπου δε Θεόν τεχθήναι αδύνατον» ;;;;
Ιστολόγιο «Κατάνυξις»
Χριστός Ετέχθη. Πριν σας απαντήσω σε αυτό το θέμα (Χριστός ετέχθη και Θεός ετέχθη) πατερικώς, για να λυθεί η πλάνη, θα ήθελα να παρακαλέσω όλους τους υπέρμαχους της φράσης "Θεός ετέχθη", να μας υποδείξουν έστω μία πατερική περίπτωση που να χρησιμοποιεί τον όρο αυτόν. Στη συνέχεια να προσπαθήσουν, μέσα από πατερικά και λειτουργικά κείμενα, να ανακαλύψουν πόσες εκατοντάδες ή χιλιάδες φορές χρησιμοποιείται ο όρος «Χριστός ετέχθη». Αφού διαπιστώσετε το γεγονός, παρακαλώ να αναρωτηθείτε γιατί οι Πατέρες δεν χρησιμοποιούν τον όρο "Θεός ετέχθη"!
ΠαπαΝικόλας Μανώλης.
Ερατώ Μπέλλου
Η στατιστική δεν είναι θεολογία, αλλά ούτε είναι αμελητέα. Πάντως,, χαίρονται οι νεστοριανοί με την κριτική στο «Θεός ετέχθη» και στο δημώδες «Καλά Θεουτόκια», παρ' όλο που υπάρχει το «Θεοτόκος». Και τι να πούμε με το «ει Θεοτόκος μεθ' ημών, τίς καθ' ημών» εις τα παράγωγα - κατά το «θεουτόκια» - αυτής;;
Μήπως οι υπέρμαχοι της άποψης - ότι το «Θεός ετέχθη» είναι στατιστικά απόβλητη - προτιμούν τη λέξη «Θεανθρωποτόκος»; Μήπως επαναλαμβάνουν αθέλητα ως ηχώ το αιρετικό : «υπό ανθρώπου Θεόν τεχθήναι αδύνατον» ; Απλά, διερωτώμαι.
Σημειωτέον, οι αιρετικοί νεστοριανοί απέρριπταν το «Θεοτόκος», αλλά δέχονταν το «θεοφόρος» και το «θεοδόχος» για την Παναγία. Μη ξεχνάμε, άλλωστε, ότι υπάρχει στην Ορθοδοξία η λέξη «θεοκτόνοι Ιουδαίοι». Άρα χαίρεται και ο σιωνισμός με την απόρριψη του «Θεός ετέχθη».
Στην Ορθοδοξία δεν είμαστε στατιστικοί, εγκεφαλικοί, ή αυθεντικά «πατερικοί». Βεβαίως, δεν είμαστε και "μεταπατερικοί".
Ιστολόγιο «Κατάνυξις»
Για το "Θεός ετέχθη" τι λένε οι πατερικές ερμηνείες; Δέχονται το "Θεός ετέχθη" οι άγιοι πατέρες; Πείτε μας αυτό και αφήστε τις απελοσοφίες! Το θέμα μας είναι αυτό. Πατερική θέση υπάρχει; Δεν είναι θέμα στατιστικής (!!!), είναι θέμα πλάνης και αλλοτρίας διδαχής. Πού βρήκατε μέσα στην Ορθόδοξη παράδοση τον όρο "Θεός ετέχθη". Όλα τα άλλα που μας λέτε δεν απαντούν στο σαφές ερώτημα. Πάτε να μας μπερδέψετε; Το "Θεός ετέχθη" που το συναντήσατε;
Ερατώ Μπέλλου
Πού το βρήκα; Ιδού :
«Ὑμνοῦμέν σε Παρθένε, Θεοτόκε ἁγνή, χερουβικὸν ὄχημα, ἐξ ἧς Θεὸς ἐτέχθη· σὺ γὰρ μόνη γέγονας πηγὴ ἀφθαρσίας, πηγάζουσα πᾶσι ζωήν, ἀφ’ ἧς ἀρυόμενοι, ἰάματα λαμβάνομεν» και βλέπε "Μηναία Β’ Μαΐου, Θεοτοκίον" ( http://www.christopherklitou.com/menaia_2_may_greek.htm ) και βεβαίως, είναι το του ιερού Χρυσοστόμου : «Επειδή γαρ πολλοί των Ελλήνων ακούοντες,ότι Θεός ετέχθη εν σαρκί, καταγελώσι διασύροντες, και πολλούς των αφελεστέρων θορυβούσι ... » .
Ερατώ Μπέλλου
Θα επαναλάβω : « Η στατιστική δεν είναι θεολογία, αλλά ούτε είναι αμελητέα. Μήπως οι υπέρμαχοι της άποψης - ότι το «Θεός ετέχθη» είναι στατιστικά απόβλητη - προτιμούν τη λέξη «Θεανθρωποτόκος»; Μήπως επαναλαμβάνουν αθέλητα ως ηχώ το αιρετικό : «υπό ανθρώπου Θεόν τεχθήναι αδύνατον» ; Απλά, διερωτώμαι.
Μη ξεχνάμε, άλλωστε, ότι υπάρχει στην Ορθοδοξία η λέξη «θεοκτόνοι Ιουδαίοι». Άρα χαίρεται και ο σιωνισμός με την απόρριψη του «Θεός ετέχθη». Στην Ορθοδοξία δεν είμαστε στατιστικοί, εγκεφαλικοί ή αυθεντικά «πατερικοί».
Υστερόγραφο από κχ.
Θα παρακαλούσα τον συντάκτη του ιστολογίου της "Κατάνυξις", ο οποίος μας παραπέμπει να ψάξουμε τα πατερικά και τα λειτουργικά Κείμενα, για να δούμε πόσες φορές χρησιμοποιείται το "Χριστός ετέχθη" και πόσες το "Θεός ετέχθη", να μας πει κι αυτός πόσες φορές στα τέσσερα Ευαγγέλια χρησιμοποιείται το Ιησούς και πόσες το Χριστός. Έχω τη γνώμη, το "Χριστός" είναι ελάχιστες. Τι κάνουμε τώρα ;
Ως προς τη γνώμη του γράφοντος, αμφότερες οι προσφωνήσεις : Θεός ετέχθη, Χριστός ετέχθη, με την αντιφώνηση "Αληθώς ετέχθη", ευσταθούν. Κατ΄ άνθρωπον όμως γράφοντας και ανθρωπίνως μιλώντας, υπερέχει το "Χριστός ετέχθη", χωρίς τούτο να σημαίνει ότι το "Θεός ετέχθη" είναι πλάνη ή αλλότρια διδαχή, όπως υποστηρίζει η "Κατάνυξη". Ορθά επισημαίνει η κα. Ερατώ Μπέλλου ότι "η στατιστική δεν είναι θεολογία, αλλά ούτε είναι αμελητέα" και λάθος είναι του ιστολογίου, σχολιάζουμε εμείς, η αυστηρώς πατερική - της σχολής Ρωμανίδη - κριτική.
Δεν είναι όμως μόνο αυτό το λάθος του ιστολογίου. Στην κριτική του κατά της κας. Μπέλλου κάνει ένα αυθαίρετο "άλμα διαφυγής" και γράφει ότι θα ήταν λάθος αν λέγαμε "Ιησούς ανέστη ή ετέχθη". Ποιος τόλμησε ποτέ να πει κάτι παρόμοιο; Πάντα λέμε Ιησούς Χριστός. Το ζήτημα δεν είναι ως προς το όνομα Ιησούς. Είναι αν ευσταθεί το "Θεός ετέχθη" έναντι του "Χριστός ετέχθη". Γιατί κάνει αυτή την απαράδεκτη μετακύλιση το ιστολόγιο;
Το έτερο σοβαρό και σημαντικό λάθος, είναι η ανεπίτρεπτη παράλειψη σε αυτό που γράφει : "Το Θεοτόκος αποδίδει την Ορθόδοξη αλήθεια γιατί τον όρο χριστοτόκο δεν το αποδίδανε οι αιρετικοί στον θεάνθρωπο Ιησού αλλά μόνο στον άνθρωπο". Πέραν της προβληματικής αυτής διατύπωσης παραλείπει να μας πει ότι οι αιρετικοί απέδιδαν σε κατά δόκησιν άνθρωπο τον όρο "χριστοτόκος". Αυτό γιατί το ξέχασε;
Όταν υπάρχει αδυναμία στο Συντακτικό, είναι αναπόφευκτη και η αδυναμία στα θεολογικά :
"Κατάνυξις"
«Το Θεοτόκος αποδίδει την Ορθόδοξη αλήθεια γιατί τον όρο χριστοτόκο δεν το αποδίδανε οι αιρετικοί στον θεάνθρωπο Ιησού αλλά μόνο στον άνθρωπο»
Σχολιαστής
«Το Θεοτόκος αποδεικνύει την ορθόδοξη αλήθεια του Δόγματος της Χριστιανοσύνης. Το "χριστοτόκος" αποβλέπει σε κατά δόκησιν γεννηθέντα άνθρωπο, άρα, και σε κατά φαντασία θεό»
κυπριανός χ.
Η μόνη θρησκεία όπου «Θεός ετέχθη» υπό ανθρώπου
Γράφει η κα. Ερατώ Μπέλλου
Διανύομε τη χριστουγεννιάτικη περίοδο (δωδεκαήμερο). Θεός ετέχθη, Χρόνια Πολλά !
Ο Χριστιανισμός είναι η μόνη θρησκεία όπου «Θεός ετέχθη» από άνθρωπο! Ακόμα και οι αρχαίοι Έλληνες το θεωρούσαν αδύνατο.
«Επειδή γαρ πολλοί των Ελλήνων ακούοντες,ότι Θεός ετέχθη εν σαρκί, καταγελώσι διασύροντες,και πολλούς των αφελεστέρων θορυβούσι και ταράττουσιν·αναγκαίον και προς εκείνους,και προς τους ταραττομένους ειπείν,ώστε μη θορυβείσθαί ποτε,υπό αφρόνων ανθρώπων αναπειθομένους, μήτε ταράττεσθαι εκ του των απίστων γέλωτος».
(Ιωάννης Χρυσόστομος,Τα Ευρισκόμενα Πάντα,σελ. 428,έργο "In diem Natalem
D.n. Jesu Christi",~"Εις την γενέθλιον ημέραν του Κ.η. Ιησού Χριστού").
Οι αιρετικοί νεστοριανοί ήταν κατηγορηματικά αντίθετοι. Έλεγαν : «Θεοτόκον την Μαρίαν καλείτω μηδείς, Μαρία γαρ άνθρωπος ην, υπό ανθρώπου δε Θεόν τεχθήναι αδύνατον». Υποστηρίζαν πως η Παναγία γέννησε «ψιλόν άνθρωπον», και πως ο όρος Θεοτόκος δημιουργούσε «την παρθένον θεάν». Έλεγαν επίσης, πως η παρθένος γέννησε «άνθρωπον Χριστόν συμπαρελθόντος αυτώ του Λόγου», ο οποίος Λόγος απλώς «διήλθε» δια της Μαρίας,«αλλά δεν ετέχθη», με αποτέλεσμα να την καλούν είτε «θεοφόρο», είτε «θεοδόχο» ή/και «Χριστοτόκο».
Ο δε σιωνισμός-ιουδαϊσμός είναι η εντονότερη και απόλυτη άρνηση του όρου «Θεοτόκος» και της φράσης «Θεός ετέχθη», την χρησιμοποίηση της οποίας από τους χριστιανούς,ορθοδόξους
προσπαθούν, όσο μπορούν, να περιορίσουν.
Ιστολόγιο «Κατάνυξις»
Το λάθος θα ήταν αν λέγαμε "Ιησούς ανέστη ή ετέχθη" και αποδίδαμε έτσι στον Χριστό μόνο την ανθρώπινη φύση (με το Ιησούς). Αν πάλι λέγαμε "Θεός ανέστη ή ετέχθη" θα αποδίδαμε στον Χριστό την Θεία του μόνο φύση (με το Θεός). Και στις δύο αυτές περιπτώσεις θα ακολουθούσαμε αιρετική δοξασία. Με το "Χριστός ανέστη ή ετέχθη" αποδίδουμε στις δύο φύσεις τα οικεία. Είναι ο Ορθόδοξος και σωστός χαιρετισμός αφού ο όρος Χριστός αναφέρεται στον θεάνθρωπο Ιησού.
Το Θεοτόκος αποδίδει την Ορθόδοξη αλήθεια γιατί τον όρο χριστοτόκο δεν το αποδίδανε οι αιρετικοί στον θεάνθρωπο Ιησού αλλά μόνο στον άνθρωπο. Είναι πολύπλοκο το θέμα και θα σας κατευθύνω σε ειδικό άρθρο μόλις την βρω.
Ερατώ Μπέλλου
Όποιος θεωρεί λάθος το «Θεός ετέχθη» ή το «Καλά Θεουτόκια», μήπως τελικά δεν συμφωνεί με τη λέξη «Θεοτόκος»; Διότι, ενώ νομίζει ότι συμφωνεί, δεν διαφωνεί πλήρως με την κλασική αιρετική ρήση : «Θεοτόκον την Μαρίαν καλείτω μηδείς, Μαρία γαρ άνθρωπος ην, υπό ανθρώπου δε Θεόν τεχθήναι αδύνατον» ;;;;
Ιστολόγιο «Κατάνυξις»
Χριστός Ετέχθη. Πριν σας απαντήσω σε αυτό το θέμα (Χριστός ετέχθη και Θεός ετέχθη) πατερικώς, για να λυθεί η πλάνη, θα ήθελα να παρακαλέσω όλους τους υπέρμαχους της φράσης "Θεός ετέχθη", να μας υποδείξουν έστω μία πατερική περίπτωση που να χρησιμοποιεί τον όρο αυτόν. Στη συνέχεια να προσπαθήσουν, μέσα από πατερικά και λειτουργικά κείμενα, να ανακαλύψουν πόσες εκατοντάδες ή χιλιάδες φορές χρησιμοποιείται ο όρος «Χριστός ετέχθη». Αφού διαπιστώσετε το γεγονός, παρακαλώ να αναρωτηθείτε γιατί οι Πατέρες δεν χρησιμοποιούν τον όρο "Θεός ετέχθη"!
ΠαπαΝικόλας Μανώλης.
Ερατώ Μπέλλου
Η στατιστική δεν είναι θεολογία, αλλά ούτε είναι αμελητέα. Πάντως,, χαίρονται οι νεστοριανοί με την κριτική στο «Θεός ετέχθη» και στο δημώδες «Καλά Θεουτόκια», παρ' όλο που υπάρχει το «Θεοτόκος». Και τι να πούμε με το «ει Θεοτόκος μεθ' ημών, τίς καθ' ημών» εις τα παράγωγα - κατά το «θεουτόκια» - αυτής;;
Μήπως οι υπέρμαχοι της άποψης - ότι το «Θεός ετέχθη» είναι στατιστικά απόβλητη - προτιμούν τη λέξη «Θεανθρωποτόκος»; Μήπως επαναλαμβάνουν αθέλητα ως ηχώ το αιρετικό : «υπό ανθρώπου Θεόν τεχθήναι αδύνατον» ; Απλά, διερωτώμαι.
Σημειωτέον, οι αιρετικοί νεστοριανοί απέρριπταν το «Θεοτόκος», αλλά δέχονταν το «θεοφόρος» και το «θεοδόχος» για την Παναγία. Μη ξεχνάμε, άλλωστε, ότι υπάρχει στην Ορθοδοξία η λέξη «θεοκτόνοι Ιουδαίοι». Άρα χαίρεται και ο σιωνισμός με την απόρριψη του «Θεός ετέχθη».
Στην Ορθοδοξία δεν είμαστε στατιστικοί, εγκεφαλικοί, ή αυθεντικά «πατερικοί». Βεβαίως, δεν είμαστε και "μεταπατερικοί".
Ιστολόγιο «Κατάνυξις»
Για το "Θεός ετέχθη" τι λένε οι πατερικές ερμηνείες; Δέχονται το "Θεός ετέχθη" οι άγιοι πατέρες; Πείτε μας αυτό και αφήστε τις απελοσοφίες! Το θέμα μας είναι αυτό. Πατερική θέση υπάρχει; Δεν είναι θέμα στατιστικής (!!!), είναι θέμα πλάνης και αλλοτρίας διδαχής. Πού βρήκατε μέσα στην Ορθόδοξη παράδοση τον όρο "Θεός ετέχθη". Όλα τα άλλα που μας λέτε δεν απαντούν στο σαφές ερώτημα. Πάτε να μας μπερδέψετε; Το "Θεός ετέχθη" που το συναντήσατε;
Ερατώ Μπέλλου
Πού το βρήκα; Ιδού :
«Ὑμνοῦμέν σε Παρθένε, Θεοτόκε ἁγνή, χερουβικὸν ὄχημα, ἐξ ἧς Θεὸς ἐτέχθη· σὺ γὰρ μόνη γέγονας πηγὴ ἀφθαρσίας, πηγάζουσα πᾶσι ζωήν, ἀφ’ ἧς ἀρυόμενοι, ἰάματα λαμβάνομεν» και βλέπε "Μηναία Β’ Μαΐου, Θεοτοκίον" ( http://www.christopherklitou.com/menaia_2_may_greek.htm ) και βεβαίως, είναι το του ιερού Χρυσοστόμου : «Επειδή γαρ πολλοί των Ελλήνων ακούοντες,ότι Θεός ετέχθη εν σαρκί, καταγελώσι διασύροντες, και πολλούς των αφελεστέρων θορυβούσι ... » .
Ερατώ Μπέλλου
Θα επαναλάβω : « Η στατιστική δεν είναι θεολογία, αλλά ούτε είναι αμελητέα. Μήπως οι υπέρμαχοι της άποψης - ότι το «Θεός ετέχθη» είναι στατιστικά απόβλητη - προτιμούν τη λέξη «Θεανθρωποτόκος»; Μήπως επαναλαμβάνουν αθέλητα ως ηχώ το αιρετικό : «υπό ανθρώπου Θεόν τεχθήναι αδύνατον» ; Απλά, διερωτώμαι.
Μη ξεχνάμε, άλλωστε, ότι υπάρχει στην Ορθοδοξία η λέξη «θεοκτόνοι Ιουδαίοι». Άρα χαίρεται και ο σιωνισμός με την απόρριψη του «Θεός ετέχθη». Στην Ορθοδοξία δεν είμαστε στατιστικοί, εγκεφαλικοί ή αυθεντικά «πατερικοί».
Υστερόγραφο από κχ.
Θα παρακαλούσα τον συντάκτη του ιστολογίου της "Κατάνυξις", ο οποίος μας παραπέμπει να ψάξουμε τα πατερικά και τα λειτουργικά Κείμενα, για να δούμε πόσες φορές χρησιμοποιείται το "Χριστός ετέχθη" και πόσες το "Θεός ετέχθη", να μας πει κι αυτός πόσες φορές στα τέσσερα Ευαγγέλια χρησιμοποιείται το Ιησούς και πόσες το Χριστός. Έχω τη γνώμη, το "Χριστός" είναι ελάχιστες. Τι κάνουμε τώρα ;