- "Ο οικουμενισμός έχει διάφορες, να το πω έτσι, μορφές" (13:33΄) : Την καλή της οικουμενικότητας και την κακή, την οικουμενιστική,
(παρένθεση σ.σ. του οικουμενισμού)",
δηλαδή αυτή που δίνουν οι ζηλωτές .
Με άλλα λόγια ο πάτερ "οπωροφύλαξ" μας λέει ότι και η αίρεση, η οποιαδήποτε αίρεση, έχει την καλή της μορφή, έχει όμως και την κακή ανάλογα με το πώς την ερμηνεύει κανείς". Μπράβο του!
- "Το άγιον Όρος είναι ανοικτό και οικουμενικό στους πάντες (15:02΄). Ένα κλασσικό παράδειγμα, που είναι και η αντίληψη του Βυζαντίου (16:01΄), είναι και ο εκχριστιανισμός των Ρώσων. Όταν πήγε μια αντιπροσωπεία τους στο Βυζάντιο, στην Κων/πολη, τους βάλανε μέσα στην αγία Σοφία την ώρα της Λατρείας. Αυτοί είδαν το μεγαλείο και τη λαμπρότητα με την οποία τελείτε η Ακολουθία και αποφάσισαν να γίνουν Χριστιανοί. Η επικοινωνία λοιπόν των ορθοδόξων μετά των άλλων έχει αυτό το σκοπό".
Προφανώς, ήταν επικοινωνιακοί οι λόγοι της αντιπροσωπείας των Ρώσων και γι΄ αυτό τους έβαλαν μέσα στην Αγιασοφιά οι Βυζαντινοί. Δεν μας είπε όμως αν τους έδωσαν στο τέλος και Αντίδωρο. Αυτό θα μας το πουν οι νεότεροι ιστορικοί ερευνητές. Εν πάση περιπτώσει, ατυχές το παράδειγμα. Οι Ρώσοι (σημ. ο εκχριστιανισμός των Ρως έγινε το 988), παγανιστές ως επί το πλείστον και μη έχοντας ιδέα από θρησκεία, είχαν δυο επιλογές : ή τον Πατριάρχη ή τον πάπα. Προτίμησαν τον Πατριάρχη επειδή οι ναοί του Βυζαντίου ήταν ομορφότεροι από τους ναούς των Φραγκογερμανών. Αυτά λέει το Πρώτο Χρονικό, γράφτηκε στις αρχές του 12 αιώνα, και άλλα λέει το αραβικό χρονικό, συνταχθέν από λογίους Άραβες κατά την εποχή του Βασιλείου του Βουλγαροκτόνου.
Αυτά σχετικά με την Ιστορία και τους επικοινωνιακούς λόγους, που επικαλείται ο πάτερ "οπωροφύλαξ". Εμείς, το επικοινωνιακό που έχουμε να συμπληρώσουμε είναι τούτο : Όπως έχουμε τις ανταλλαγές φοιτητών, κατά τον ίδιο τρόπο ο οικουμενικός Βαρθολομαίος μετά της Ιεράς Επιστασίας του αγ. Όρους να εφαρμόσει και τις ανταλλαγές μοναχών. Να έρχονται, ας πούμε, οι μοναχοί σαολίν, κουνγκ-φου και λοιπά, στο άγιον Όρος κι εμείς να στέλνουμε τους δικούς μας στο Θιβέτ ή αλλού. Για να τους δείξουμε και να τους διδάξουμε την οικουμενικότητα της ορθοδοξίας και την υπεροχή της δικής μας επικοινωνιακότητας. Ειλικρινά, δεν γνωρίζω πόσο αποτελεσματικοί μπορεί να είμαστε, καθόσον, ως γνωστόν, οι άλλοι σπάνε τούβλα με το κεφάλι ενώ οι δικοί μας όχι.
Υστερόγραφο,
στο "ο οικουμενισμός έχει διάφορες, να το πω έτσι, μορφές, την καλή της οικουμενικότητας και την κακή, δηλαδή την οικουμενιστική".
Αυτά διδάχθηκε από το ιεροδιδασκαλείο του Φαναρίου, το οποίο αντί να βγάζει Μοναχούς-μάρτυρες της αλήθειας, βγάζει μοναχούς "οπωροφύλακες". Και βέβαια η αίρεση, η οποιαδήποτε αίρεση, έχει το μοναδικό πλεονέκτημα της πολυμορφίας (πολλές μορφές). Το είδαμε με τον παπισμό, ο οποίος γέννησε τον προτεσταντισμό, το βλέπουμε όμως τώρα κι εδώ. Πολύμορφη κατάντησε η Ορθοδοξία μετά από την παπικής προέλευσης καινοτομία του 1924 : Δυο φορές Χριστούγεννα (τέσσερις με τις αποδόσεις), δυο φορές η Μεταμόρφωση (τέσσερις με τις αποδόσεις), δυο φορές η Κοίμηση της Θεοτόκου (τέσσερις με τις αποδόσεις), δυο φορές η Ύψωση του Τιμίου Σταυρού (τέσσερις με τις αποδόσεις) εντός του έτους!
Τα σάπια φρούτα των "οπωροφυλάκων" ταΐζουν το πλήρωμα της Εκκλησίας, το οποίο πλέον αναζητά γενετικώς αμετάλλακτα, αλλά φευ μεταλλαγμένα, προϊόντα. Του τα παρέχει το αδιόρθωτο ιεροδιδασκαλείο της υποκριτικής τέχνης στην αρχαϊκή και πρωτόγονη μορφή, την αμόλυντη και ανθιστάμενη στη σήψη, με την υπόσχεση της μετά θάνατον αποκατάστασης πάντων.