Τώρα που κύλησαν τα χρόνια από το θάνατο του αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου, καιρός είναι να ακούσουμε αυτά που δεν ακούστηκαν. Διότι είναι γνωστό πόσο παραπλανητικός είναι ο ρόλος των ΜΜΕ και ειδικά της τηλεόρασης. Η εικονική πραγματικότητα έχει τη δική της “ηθική της φωτογραφίας”.Όπου παρουσιάζονται επιλεγμένα πρόσωπα, επιλεγμένες και ακίνδυνες ερωτήσεις κάνουν οι δημοσιογράφοι ( στις σοβαροφανείς τετ-α-τετ παρουσιάσεις) και οπωσδήποτε, επιλεγμένες απαντήσεις λαμβάνουν.
Θα εξηγήσω, αν δεν είναι κατανοητό,γιατί εντάσσω στη "φωτογραφία και την ηθική της" αυτό το θέμα. Και δεν είναι άλλο απο αυτή καθ' εαυτή την ηθική της φωτογραφίας. Φυσικά, με την έννοια ότι δεν θέλω να δείχνω άλλα, από αυτό που βλέπετε και άλλα να κρύβονται πίσω στο χαρτί - ή τη σύγχρονη "plasma" τηλεοπτική οθόνη. Όλα αυτά που είδαμε εκείνο τον καιρό ήταν virtual και όχι live.
Ίσως, παρατηρήσει κάποιος ότι είναι άχρηστα και ακατάλληλα αυτά για τούτο εδώ το blog και ότι θα ήταν προτιμότερο να τα απευθύνω στα υπάρχοντα ειδικά έντυπα και τα ιντερνετικά παρόμοια για άτομα "με ειδικά ενδιαφέροντα", όπως λέμε "με ειδικές ικανότητες". Η εποχή μας, μη το ξεχνάμε, είναι εποχή των ποικίλων εξειδικεύσεων και ένα θρησκευτικού περιεχομένου θέμα, είναι αναγκαίο να έχει την ένδειξη: "Προς άτομα θρησκευτικών ενδιαφερόντων".
Δεν θα διαφωνήσω με την ορθότητα της παρατήρησης αυτής. Θα απαντήσω μόνο ότι ο λόγος που με ωθεί, είναι για να μάθουν οι άσχετοι (αν το θέλουν) και οι ενδιαφερόμενοι να το ερευνήσουν, αν φυσικά το θεωρούν ενδιαφέρον.
Αρχικά σας δείχνω το Mοναστήρι του Εσφιγμένου στο αγ.Όρος, όπου εγκαταβιούν περί τους εκατό μοναχοί. Τελούν υπό διωγμό γιατί κρίθηκαν σαν ζηλωτές, φανατικοί και άλλα διάφορα. Και αυτοί το μόνο που κάνουν είναι να καταγγέλλουν μια σύγχρονη αίρεση. Την αίρεση του οικουμενισμού. Αλλά οι επικεφαλής ορθόδοξοι λένε ότι δεν υπάρχουν πλέον αιρέσεις. Αυτά ανήκουν στο παρελθόν, όταν οι άνθρωποι είχαν περιορισμένες γνώσεις και η επιστήμη δεν έκανε θαύματα σαν αυτά των γενετικών μεταλλάξεων, των μεταμοσχεύσεων, των τεχνητών γονιμοποιήσεων ή αυτό που θα ακούσουμε σε λίγα χρόνια μετά την πρόσφατη εργαστηριακή παραγωγή σπέρματος ! Θα παράγουν ωάρια - αν και όχι απαραίτητα - και ο άνθρωπος του εργαστηρίου της βιοτεχνολογίας θα είναι έτοιμος. Η επιστήμη, ή μάλλον αυτό που σήμερα ονομάζουν επιστήμη, αυτή την κατεύθυνση έχει πάρει. Κύριος στόχος η απόσβεση επενδύσεων.
Ας τα αφήσουμε όμως αυτά και ας προχωρήσουμε.
Το πρώτο ιατρικό ανακοινωθέν που εκδόθηκε τότε για την κατάσταση της υγείας του μακαριστού Χριστοδούλου έκανε λόγο για τρία πράγματα:
1) Ότι έπασχε από ηπατίτιδα C
2) Από καρκίνο του εντέρου και
3) Από καρκίνο του ήπατος (συκώτι)
Σημείωνε δε το ιατρικό ανακοινωθέν, ότι τα δυο καρκινώματα του αρχιεπισκόπου ήταν ανεξάρτητα το ένα του άλλου. Στο συκώτι δηλαδή είχε αυτοφυώς αναπτυχθεί και ένας δεύτερος καρκίνος, που δεν ήταν μεταστατικός από το έντερο.
Μετά ακολούθησε η γνωστή ιστορία με τον εξ Αμερικής διάσημο και τη σύσταση για μεταμόσχευση. Ακολούθησαν τα γνωστά και επιβεβαιώθηκαν στο τέλος οι έγκυρες εκείνες γνώμες που δεν εισακούστηκαν. Δηλαδή το ανέφικτο της μεταμόσχευσης. Και φυσικά αυτό το γνώριζαν και οι φοιτητές της Ιατρικής. Σε ένα άτομο με έκδηλη την παρουσία δυο καρκίνων - σημαίνει οργανική καρκινογενετική ευπάθεια του πάσχοντος - και την επιπλέον υπάρχουσα ηπατίτιδα C, είναι ιατρικώς απαράδεκτο να συσταθεί μεταμόσχευση.
Διερωτάται λοιπόν κανείς: Μα τόσο άσχετοι ήταν αυτοί οι διάσημοι Αμερικανοί γιατροί ή μήπως κάτι άλλο κρυβόταν; Και οπωσδήποτε κάτι άλλο κρυβόταν, επειδή οι Αμερικανοί δεν είναι άσχετοι και γνωρίζουν άριστα να παίζουν τα λεγόμενα "επικοινωνιακά" παιχνίδια.
Στην προκειμένη περίπτωση το επικοινωνιακό παιχνίδι που παίχθηκε, ήταν η διαφήμιση των μεταμοσχεύσεων. Οι τελευταίες έχουν αρχίσει να χάνουν έδαφος παγκοσμίως. Ο κόσμος υποψιάζεται ότι αυτοί που λέγονται "εγκεφαλικά" νεκροί, δεν είναι και τόσο νεκροί. Φαντάζεσθε λοιπόν τον αντίκτυπο, όταν ο πνευματικός ηγέτης μιας παγκόσμιας και σημαντικής θρησκευτικής κοινότητας είναι μεταμοσχευμένος και υγιής. Αλλά το παιχνίδι παίχθηκε μέχρι τη μέση και δεν ολοκληρώθηκε. Δεν γινόταν άλλωστε διαφορετικά και το ερώτημα που καλείται να απαντήσει έκαστος, είναι εξίσου σημαντικό. Ηθελημένα ή ακούσια μπήκε στη διαδικασία αυτού του διαφημιστικού πυροτεχνήματος ο μακαριστός, πλέον, αρχιεπίσκοπος;
Την απάντηση δεν μπορεί να μας τη δώσει ο σεβάσμιος ηγούμενος Μεθόδιος, ο διωκόμενος ηγούμενος της φωτογραφίας, ούτε και το πιστό εκκλησίασμα. Όμως, αβίαστα μπορούν να μας διαβεβαιώσουν ότι τα "θεολογικά" υποστυλώματα, που ενισχύουν αυτού του είδους τις επεμβάσεις, πουθενά δεν υπάρχουν. Όπως ακριβώς δεν υπήρχαν και επιστημονικά ερείσματα για τη μεταμόσχευση του μακαριστού Χριστοδούλου. Ήταν ανύπαρκτα και εφεύρημα της νοσηρής διάνοιας των εμποτισμένων από την αίρεση, την οποία παραδόξως (!) καταγγέλλουν. Την αίρεση του οικουμενισμού ή των επικοινωνιακών διπλωματικών παιγνίων. Και αυτά δεν έχουν σχέση με τα θρησκευτικά.-
11 σχόλια:
To έχω ξαναπεί αλλά δεν θα βαρεθώ να το επαναλαμβάνω, σε όλους εσάς που καλώς μαλλιοτραβιέστε για το θέμα της αίρεσης.
Θα το διατυπώσω, απλά, με τη γήινη λογική της καθημερινής γυναίκας:
Οι άνθρωποι διολισθαίνουν ή και επιμένουν στην αίρεση διότι ΔΕΝ καταλαβαίνουν τι επιπτώσεις έχει η αίρεση στον ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ τους βίο.
Οταν κάποιος αυτή την απορία τους την κάνει...νιανιά, τουτέστιν τους την αναλύσει στο μη περαιτέρω, τότε υπάρχει μια ελπίδα ενδιαφέροντος, για το ζήτημα...
Προς το παρόν, πάντως, εγώ τέτοιον αναλυτή δεν συνάντησα άλλον, απο τον αμερικάνο ψυχίατρο Σκοτ Πεκ -στο πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του με αναλύσεις και για την αίρεση και με τίτλο Ο ΔΡΟΜΟΣ Ο ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΤΑΞΙΔΕΜΕΝΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ..
Το να βγαίνουν παπάδες, δεσποτάδες , λαικοί σε άμβωνες και να κραυγάζουν ότι η ΑΙΡΕΣΗ είναι ΚΑΚΟ, χωρίς να μου ΕΞΗΓΟΥΝΕ ΚΑΤΑΛΕΠΤΩΣ, τις ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ επιπτώσεις της, στον καθημερινό μου βίο και στις σχέσεις μου με τον εαυτό μου και τους άλλους, ε σου λέω ότι μου είναι ΑΔΙΑΦΟΡΟ.
Και στο δηλώνει πρόσωπο που έχει μεγάλο αγώνα αντιαιρετικό στη ζωή του, και όχι κάποιος κακοπροαίρετος.
Ομως αυτούς που φ α ί ν ο ν τ α ι κακοπροαίρετοι, προσωπικά, τους κατανοώ
α π ο λ ύ τ ω ς!
Σαλογραία : Οι άνθρωποι διολισθαίνουν ή και επιμένουν στην αίρεση διότι ΔΕΝ καταλαβαίνουν τι επιπτώσεις έχει η αίρεση στον ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ τους βίο.
Ε,τότε,αφού δεν το λες εσύ ας το γράψω εγώ. Οι επιπτώσεις είναι να γίνουμε από κοινωνία ανθρώπων,κοινωνία της ζούγκλας. Και όταν μας βρίσκει το κακό,να παρακαλούμε το Θεό να βρει το κακό - χειρότερο από το δικό μας - κάποιο συνάνθρωπό μας για, να ζήσουμε εμείς κι εκείνος να φύγει με την ευλογία του Κυρίου.
Αυτή είναι η μια περίπτωση,για εκείνους που βάζουν στη ζωή τους μέσα τη φαντασία του Θεού. Στην άλλη περίπτωση όπου φαντασιώσεις δεν έχουμε,ο άνθρωπος που είναι ανίκανος να γευθεί τις ηδονές τις ζωής (: να ζει για τη ζωή) και δεν φαίνεται να έχει "αρτίωση" των ψυχοσωματικών του λειτουργιών,είναι καλύτερο να παραδίδει στη ζωή (:στους γιατρούς) τα όργανα, που πλέον του είναι άχρηστα. Κι έτσι, να επιστρέφει στην "αφάνταστη" άψυχη συμπαντική σκόνη.Όθεν και προήλθε.
Όπως καταλαβαίνεις,είτε με φαντασία είτε χωρίς φαντασία,το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.Στη μεν πρώτη περίπτωση ο φανταζόμενος Θεός σκοτώνει έναν άνθρωπο για να ζήσει ένας άλλος,στη δεύτερη δε περίπτωση, η ζωή σκοτώνει έναν ανίσχυρο για να ζήσει ένας ισχυρότερος,σύμφωνα με τους νόμους της φυσικής επιλογής.
Ζούγκλα η υπόθεση μ΄ άλλα λόγια.
Θέλω πιο συγκεκριμένες τοποθετήσεις.
Ας πούμε τι θα πάθω αν πιστεύω ότι ο Χριστός ήταν Κτίσμα και όχι το Δεύτερο πρόσωπο της Παναγίας Τριάδος;
Τι θα πάθω αν υιοθετήσω το Φιλιόκβε; Συγκεκριμένα! Οχι αόριστα, του στυλ θα γίνουμε κακοι άνθρωποι. Αυτό δεν πείθει τους νέους, ούτε τους κουλτουριάρηδες...γέρους!
Θα ξαναγίνεις ειδωλολάτρης,αν το θέλεις πιο "λιανά".Μη μου γράψεις πάλι για περισσότερο συγκεκριμένη απάντηση.
Δεν είναι αρκετά καλή αυτή η απάντηση για τους νέους ανθρώπους.
Δεν πείθονται με αοριστολογίες.
Θέλουν συγκεκριμένα πράγματα.
Η Θεολογία δεν είναι μπουλσιτάρισμα όπως η Φιλολογία
(και ας με συχωρέσουν κάποιοι θιγόμενοι παλιο φιλόλογοι που έλεγε και κάποιος κακεντρεχής πεθερός που ξέρω...)
Η θεολογία είναι ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ με εξαιρετικά συγκεκριμένες πρακτικές όπως και η ιατρική.
Οι νέοι θέλουν, Ονόματα, διευθύνσεις, τηλέφωνα, αλλιώς σου λένε: Τσάγιααα!
Σαόγραία :Η θεολογία είναι ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ με εξαιρετικά συγκεκριμένες πρακτικές όπως και η ιατρική.
Οι νέοι θέλουν, Ονόματα, διευθύνσεις, τηλέφωνα, αλλισειώς σου λένε: Τσάγιααα!
Σωστά.Εμείς δεν πίνουμε τσάγια.Στην εκκλησία πηγαίνουμε,εξομολογούμαστε και κοινωνούμε. Τον πρακτικό μας βιο τους δείχνουμε και παρακαλούμε το Άγιο Πνεύμα να τα φωτίσει και τη μεσιτεία της Παναγίας και των αγίων επικαλούμαστε. Αυτά είναι τα ονόματα,οι διευθύνσεις και η θεραπευτική αγωγή.
Προσωπικά, πίνω και τσάγια!:-)
Ειδικά προτιμώ αυτό με το άρωμα πικραμύγδαλου που δυστυχώς μόνο στην Αμερική το έχω πετύχει και έκτοτε με κυνηγάει η μακρινή υπέροχή του ανάμνηση..
Πάνω σε αυτό που λές ότι τους δείχνουμε τον πρακτικό μας βίο, σου λέω ότι δεν επαρκεί, διότι τι είναι ο πρακτικός βίος;
Μια εξωτερική εικόνα.
Ε, λοιπόν, αυτή την εικόνα που μπορεί κάποιος να την θεμελιώνει με εσωτερικές θυσίες μεγάλες, με προθέσεις υπέροχες, την παίρνει ο εξωτερικός παρατηρητής-ο κάθε επηρμένος νεαρούλης-και την αναπλαισιώνει σε ένα τόσο κακό πλαίσιο
ε ρ μ η ν ε ί α ς των προθέσεων του δρώντος υποκειμένου, που σπάει τα κόκκαλα(του δρώντος υποκειμένου)
Ζούμε στην εποχή των Αντι-Λόγων, δεν το χεις καταλάβει;
Κάποτε τα λόγια ήταν λίγα και πολύτιμα σαν μαργαριτάρια.
Τώρα τα λόγια γίναν πολλά σαν πέρλες ψεύτικες που τις πουλάνε γύφτοι στα παζάρια του κόσμου.
Και αυτό ειναι Πόλεμος μέγας για την ψυχή την ευαίσθητη, που έχει απολέσει πια , όλα τα ανθρώπινα στηρίγματά της.
Κοίτα γύρω σου.
Δε βλέπεις τι γίνεται;
Τα παιδιά σου σε καταβαραθρώνουν.
Οι φίλοι σε προδίδουν.
Οι παπάδες σε σταυρώνουν με το κεφάλι ανάποδα και επιχαίρουν.
Ευτυχώς που μας υποστηρίζει ακόμα ο Υπομονετικός, ο Ανεξίκακος Κύριος, ο Αναστημένος μοναδικός μας φίλος και λυτρωτής μας, αυτός που θα κρίνει τα έργα και τα λόγια και τους λογισμούς μας στο τέλος του Χρόνου και όχι νωρίτερα...
Τα λόγια μου είπες δεν αρκούν.Τώρα μου γράφεις ότι και ο πρακτικός βίος κι αυτός δεν φτάνει.Αλλά μην ξεχνάς ότι ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του αυτεξούσιο.Εμείς ας κάνουμε αυτά που μπορούμε και από κει και,πέρα ο καθένας τη δική "καλήν απολογία" ας προετοιμάζει.
Ναι.
Κάποτε έπρεπε ο καθένας να είναι αγαθός και τίμιος και για την κοινωνία και για την κοινότητα.
Θυμάσαι που όταν ήμασταν μικροί, αδυνατούληδες και χαζοί, μας έλεγαν οι μεγαλύτεροι εκείνη την τρομερή φράση:
-ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ;!
Τροχοπέδη ο λόγος για πολλούς και πολλά, πράγματι.
Τώρα, τα πράγματα είναι σε πλήρη αντιστροφή.
-Μακάρι να πει ο κόσμος!
Και όσο πιο κακά και σκανδαλιστικά πεί ο κόσμος, τόσο πιο πολλά εγκόσμια κέρδη θα μαζευτούν απο τους δημιουργούντες το σκάνδαλο.
Νομίζω ότι ζούμε σε καιρούς χειρότερους απο την εποχή του Νώε, τη διαπίστωση την ακούω και απο πολύ νέα παιδιά και εντυπωσιάζομαι διότι σημαίνει ότι αγγίζει αυτό που λέμε αντικειμενική εκτίμηση των γεγονότων...
Θεωρώ-δεν θα κουραστώ να το δηλώνω- ότι είμαστε σε καιρούς χειρότερους απο τους καιρούς του Νώε, διότι τότε δεν είχε έρθει ο Κύριος, δεν είχαν ακούσει, δεν είχαν δει το Μεγαλείο της Ορθής Πίστεως, οι άνθρωποι.
Και τότε, το πλήθος των πιστών, ήταν ως πρόβατο μη έχον ποιμένα.
Και τώρα η ιστορία επαναλαμβάνεται.
Σπρωγμένη η Ιστορία του Γένους των ανθρώπων, σε ζοφερά άκρα- που δεν ξέρω αν ξαναπαρουσιάστηκαν στο διάβα του Χρόνου.
Επιμένω ότι ο Πειρασμός της Παγκόσμιας Θέασης των Πραγμάτων ότι ειναι ο μεγαλύτερος πειρασμός που αντιμετώπισαν ποτέ οι ψυχές.
Και πλέον, ο καθένας είναι ό,τι είναι και απολογείται μ ο ν ά χ α στο Θεό και στη συνείδησή του.
Το βιώνεις και συ κάθε μέρα.
Οχι μόνο δεν θα σου πει κανείς μπράβο για την όποια εντιμοτητά σου, αλλά θα σε προσφωνήσει ευθέως και ως χαζό και ως βλάκα.
Εξέλιπον εν Ματαιότητι αι ημέραι ημών...ο δε Υπομείνας εις Τέλος, ούτος και σωθήσεται!
Φυλλομέτρησα σήμερα το βιβλίο σου για τις μεταμοσχεύσεις.
Θεωρώ ότι θα έπρεπε να διαβαστεί απο ΟΛΟΥΣ.
Θα το μελετήσω εκτενώς.
Συγχαρητήρια για το σθένος σου.
Συγχαρητήρια πάλιν και πολλάκις.
Πολλάκις επολέμησάν σε εκ νεότητός σου αλλά δεν ηδυνήθησαν να σε καταβάλουν...
Σε ενισχύει ο Κύριος των Δυνάμεων.
Είναι μαζί σου...
Πάντα θα είναι...
Ευχαριστώ πολύ.Τα περισσότερα δεν είναι δικά μου.Πιστή αντιγραφή προσπάθησα να κάνω.
Δημοσίευση σχολίου