- Kyprianos Christodoulides
ΟΙ ολετήρες τής θρησκείας, Ιεράρχες καί υψηλόβαθμοι Κληρικοί, μάς είπαν : «Δέν έχει σημασία πώς κοινωνούμε, αλλά τί κοινωνούμε, δηλαδή, σώμα καί αίμα Χριστού»! Μάς λένε, δηλαδή, ότι η λαβίδα καί τό δισκοπότηρο είναι άχρηστα, ενώ χρήσιμα είναι ο αγιασμένος οίνος καί άρτος, σέ αίμα καί σώμα Χριστού.
Μέ τό σκεπτικό αυτό, θά έλεγε κανείς, δέν έχει σημασία τό πώς βλέπουμε, αλλά τό τί βλέπουμε. Δέν έχει σημασία πώς ακούμε, αλλά τό τί ακούμε Δέν έχει σημασία τό πώς τρώμε, αλλά τό τί τρώμε καί άλλα συναφή καί σχετικά. Μέ άλλα λόγια, άς ξεχάσουμε τό πώς καί άς ενδιαφερόμαστε μόνο διά τό τί.
Τόσο μυαλό έχουν. Άν τά υλικά μέσα (λαβίδα καί δισκοπότηρο) δέν έχουν καμμίαν σημασία, γιατί τότε νά έχουν σημασία, μάλιστα δέ αγιαστική, ο οίνος καί ο άρτος ; Δέν είναι περιττά κι αυτά ; Δέν μετέχουν τού ΄τρόπου΄ «πώς καί τί κοινωνούμε» ; Εφόσον λοιπόν ο ΄τρόπος΄ συμπεριλαμβάνει τόν άρτο καί τόν οίνο, εκτός από λαβίδα καί δισκοπότηρο, τότε δέν μάς χρειάζονται ούτε κι αυτά ! Τό μόνο που έχει σημασία καί μάς χρειάζεται, είναι ο ... αγιασμός διά τού αέρος κατόπιν τής επικλήσεως τού «ένας θεός γιά όλους».
Τοιουτοτρόπως, ο λειτουργός ιερεύς τού αγιασμού (μυστήριον) θά λέγει, απευθυνόμενος είς τόν ένα θεό, τό "ελθέ είς τό αγιάσαι ημάς καί δί εμού (αγιάσαι) παντί τώ λαώ" καί εκεί θά τελειώνουν όλα. Όλοι θά εξέρχονται τού ναού ή τού ευκτηρίου αγιαστικού οίκου πανευτυχείς ! Όλοι αγιασμένοι ! Όχι άλλοι νά έχουν μεταλάβει καί άλλοι όχι, συντηρώντας έτσι διχασμούς, διακρίσεις, αμφιταλαντεύσεις κλπ. μεταξύ τών πιστών. Πράγματα απαράδεκτα γιά τήν εποχή μας. Όλοι θά γίνομε αγιασμένοι καί παράπονο δέν θά έχει πιά κανείς. Τέλος.
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2020/06/blog-post_53.html
3 σχόλια:
Kyprianos Christodoulides
Όταν ένα αδιαπραγμάτευτο θεολογικό ζήτημα, όπως είναι αυτό τής Θείας Μεταλήψεως, τίθεται στήν ατζέντα διαλόγου μετά τών προκαθημένων άλλων Ορθόδοξων Πατριαρχείων, τότε σημαίνει ότι έχουμε πρόβλημα. Καί τό πρόβλημα είναι πώς θά ξεπεράσουμε τίς αντιλογίες άλλων : Παπικών, Αγγλικανών, Προτεσταντών κλπ., που ποτέ δέν δέχθηκαν, ούτε δέχονται, τόν δικό μας τρόπο μετάδοσης, μέ κοινή λαβίδα, τής Θείας Κοινωνίας.
Σημειωτέον, τό αυτό ισχύει μεταξύ καί ημών τών Νεορθοδόξων, που τούς έχουν στραβώσει τά φώτα τής επιστήμης. Τού λόγου τό αληθές επιβεβαιώνει τό Βάπτισμα διά ραντισμού τής κεφαλής - γιά νά μήν πνιγεί τό βρέφος - που αδιαμαρτύρητα έχει πλέον επικρατήσει
Kyprianos Christodoulides
Όπως κατάπιαν τήν αλλαγή τού εκκλησιαστικού χρόνου, όπως θέλουν τό Βάπτισμα νά μήν γίνεται διά καταδύσεως ολοκλήρου τού σώματος, έτσι οι προοδευτικοί "χριστιανούληδες", από συμφώνου μέ τούς συντηρητικούς, θά καταπιούνε τήν ανακαινισμένη θεία μετάληψη, διότι «Οι περιστάσεις απαιτούν κάθε τοπική Εκκλησία να μελετήσει το ζήτημα με προσοχή λαμβάνοντας υπόψη της τις πολιτιστικές ευαισθησίες και την υγεία του λαού ως και τις οδηγίες υγιεινής και τα πρωτόκολλα των χωρών τους» (άρθρο τού π. Αλκιβιάδη Καλύβα, Ομότιμος Καθηγητής Λειτουργικής στη Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού, (Holy Cross Greek Orthodox School of Theology in Brighton, Boston, Massachusetts)
Kyprianos Christodoulides
Λοιπόν, πρέπει νά λάβουμε υπόψη "τις πολιτιστικές ευαισθησίες και την υγεία του λαού ως και τις οδηγίες υγιεινής και τα πρωτόκολλα των χωρών τους" (βλέπε ανωτέρω).
Κλείσαμε ! Οι πολιτιστικές ευαισθησίες (sic) υπεράνω όλων !! Παράδειγμα, οι ευαισθησίες έναντι γάμων μικτών, ομοιόφυλων, παιδοποιΐας σωλήνος, μεταμοσχεύσεις οργάνων, σέ λίγο κλωνοποιήσεις καί ο κατάλογος, θεός ξέρει, μέ ποιό "πρωτόκολλο" (sic) θά τελειώσει.
Δημοσίευση σχολίου