Ο θεολογικά πανάσχετος Λιαντίνης ήταν η προσωποποίηση τού εγωισμού. Απόδειξη, ότι προτίμησε τόν δι΄ αυτοκτονίας θάνατο. Παρένθεση, σωστά λένε ότι η τρέλα δέν πάει στά βουνά, πήγε σ΄ αυτόν καί αυτός πήγε στά βουνά, πρός απόδειξη (φεύ) τής εσφαλμένης λαϊκής θυμοσοφίας. Η παρένθεση κλείνει.
Δέν τού άρεσε τό αγαπήσεις τόν πλησίον σου ως σεαυτόν, επειδή αγνοούσε τό "23 Θεὸς ἐγγίζων ἐγώ εἰμι, λέγει Κύριος, καὶ οὐχὶ Θεὸς πόρρωθεν." (Ιερεμίας, κεφ. 23). Αυτά περί τού πολλά τιμωμένου - δήθεν ιδανικού - αυτόχειρα.
Καί κάτι ακόμη. Απέρριπτε τήν εκ Θεού δημιουργία καί προτιμούσε τόν Δαρβίνο. Δηλαδή, προτιμούσε ... τήν αμοιβάδα καί μετά από κάποιες αμέτρητες χιλιετίες τόν πίθηκο, ύστερα τόν άνθρωπο ! Θαυμάστε σοφία !! Ωστόσο, οι πρόγονοι είχαν τίς επιφυλάξεις τους, επειδή μπορούσε νά υπάρχει καί κάποιος άγνωστος θεός. Τόν οποίο δέν γνώριζαν καί προκειμένου νά τά έχουν καλά μαζί του, σκέφθηκαν νά τού φτιάξουν πρός τιμήν του έναν βωμό. Ποτέ δέν ξέρεις τί γίνεται μετά θάνατον. Έτσι, τακτοποίησαν τήν σχέση τους μέ τόν (τούς) θεό, που δέν ήξεραν, αλλά καί τήν συνείδησή τους.
Ο Δαρβίνος, λοιπόν, καί οι πρόγονοι τού έδωσαν ραντεβού καί τού είπαν πώς ήθελαν νά τόν συναντήσουν στόν Ταΰγετο. Όπου καί τόν βρήκαν νεκρό. Οι επίγονοι τού Δαρβίνου καί τών προγόνων, άς μάς πούν τί συζήτησαν μεταξύ τους.
Δέν τού άρεσε τό αγαπήσεις τόν πλησίον σου ως σεαυτόν, επειδή αγνοούσε τό "23 Θεὸς ἐγγίζων ἐγώ εἰμι, λέγει Κύριος, καὶ οὐχὶ Θεὸς πόρρωθεν." (Ιερεμίας, κεφ. 23). Αυτά περί τού πολλά τιμωμένου - δήθεν ιδανικού - αυτόχειρα.
Καί κάτι ακόμη. Απέρριπτε τήν εκ Θεού δημιουργία καί προτιμούσε τόν Δαρβίνο. Δηλαδή, προτιμούσε ... τήν αμοιβάδα καί μετά από κάποιες αμέτρητες χιλιετίες τόν πίθηκο, ύστερα τόν άνθρωπο ! Θαυμάστε σοφία !! Ωστόσο, οι πρόγονοι είχαν τίς επιφυλάξεις τους, επειδή μπορούσε νά υπάρχει καί κάποιος άγνωστος θεός. Τόν οποίο δέν γνώριζαν καί προκειμένου νά τά έχουν καλά μαζί του, σκέφθηκαν νά τού φτιάξουν πρός τιμήν του έναν βωμό. Ποτέ δέν ξέρεις τί γίνεται μετά θάνατον. Έτσι, τακτοποίησαν τήν σχέση τους μέ τόν (τούς) θεό, που δέν ήξεραν, αλλά καί τήν συνείδησή τους.
Ο Δαρβίνος, λοιπόν, καί οι πρόγονοι τού έδωσαν ραντεβού καί τού είπαν πώς ήθελαν νά τόν συναντήσουν στόν Ταΰγετο. Όπου καί τόν βρήκαν νεκρό. Οι επίγονοι τού Δαρβίνου καί τών προγόνων, άς μάς πούν τί συζήτησαν μεταξύ τους.
19 σχόλια:
Υπάρχουν τά εξής :
1) Θεοτόκος δι'ής Θεός ετέχθη (πατερικό κείμενο)
2) τήν Θεόν αδιαφθόρως τεκούσα,τήν όντως Θεοτόκον
(χαιρετισμοί)
3) Θεός εφανερώθη εν σαρκί (Α' Τιμ.γ'16)
4) δι' ημάς εγεννήθη παιδίον νέον,ο πρό αιώνων Θεός
(τροπάριο Ρωμανού)
5) Ανάστα,ο Θεός,κρίνον τήν γήν (κείμενο τού Μ.Σαββάτου)
6) θεοκτόνοι (μέ μικρό «θ») Ιουδαίοι (εγκώμια Μ. Παρασκευής).
Γιατί δέν υπάρχει η φυσιολογική συνέχεια τό Θεός Ανέστη ;;;
Πρόκειται γιά αξεπέραστη αντίφαση τής Ορθοδοξίας ;;;
Δηλαδή Θεός ετέχθη ,αλλά μετά δέν αναστήθηκε ;;;
Θεός δολοφονήθηκε από τούς Ιουδαίους,αλλά μετά δέν
αναστήθηκε ;;; Βέβαια δέν υπάρχει καμμιά αντίφαση
τελικά,διότι καί η εναλλακτική ευχή «Θεός Ανέστη»,άν
καί δέν χρησιμοποιείτα,είναι ακραιφνώς Ορθόδοξη.Β
οηθήστε με,μέ απάντησή σας.Ευχαριστώ.
«Γιατί δέν υπάρχει η φυσιολογική συνέχεια τό Θεός Ανέστη ;;;
Πρόκειται γιά αξεπέραστη αντίφαση τής Ορθοδοξίας ;;;
Δηλαδή Θεός ετέχθη ,αλλά μετά δέν αναστήθηκε ;;;
Θεός δολοφονήθηκε από τούς Ιουδαίους,αλλά μετά δέν
αναστήθηκε ;;» (Σωτηρία Μπέλλου)
Ευχαριστώ τήν κα. Σωτηρία Μπέλλου γιά τήν επίσκεψη καί τό σχόλιο, σημαντικό σημείο τού οποίου είναι αυτό που προλογικώς καταθέτω.
Στήν Ορθόδοξη Θεολογία γίνεται πάντα σαφής διάκριση τής θεότητας (φύση ή ουσία) καί τής ανθρωπότητας τού ενανθρωπήσαντος αγίου Τριαδικού Θεού. Κατά τούς πατέρες τής Εκκλησίας ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός ήταν ίσος πρός τό πατέρα κατά τήν θεότητα, ελλάσων δέ αυτού κατά τήν ανθρωπότητα.»
Ἀμφιλοχίου ἐπισκόπου Ἰκονίου. Ἐκ τοῦ λόγου τοῦ εἰς τό «Ὁ πατήρ μου μείζων μού ἐστιν.»
∆ιάκρινον λοιπὸν τὰς φύσεις, τήν τε τοῦ θεοῦ, τήν τε τοῦ ἀνθρώπου. Οὔτε γὰρ κατ' ἔκπτωσιν ἐκ θεοῦ γέγονεν ἄνθρωπος, οὔτε κατὰ προκοπὴν ἐξ ἀνθρώπου θεός. Θεὸν γὰρ καὶ ἄνθρωπον λέγω. Ὅταν δὲ τὰ παθήματα τῇ σαρκὶ καὶ τὰ θαύματα τῷ
θεῷ δῷς, ἀνάγκῃ καὶ μὴ θέλων δίδως, τοὺς μὲν ταπεινοὺς λόγους τῷ ἐκ Μαρίας ἀνθρώπῳ, τοὺς δὲ ἀνηγμένους καὶ θεοπρεπεῖς τῷ ἐν ἀρχῇ ὄντι λόγῳ. ∆ιὰ τοῦτο γὰρ πῆ (όπου)
μὲν ἀνηγμένους, πῆ (όπου) δὲ ταπεινοὺς φθέγγομαι λόγους, ἵνα διὰ μὲν τῶν ὑψηλῶν τοῦ ἐνοικοῦντος λόγου δείξω τὴν εὐγένειαν, διὰ δὲ τῶν ταπεινῶν τῆς ταπεινῆς σαρκὸς
γνωρίσω τὴν ἀσθένειαν. Ὅθεν πῆ (όπου) μὲν ἑαυτὸν ἴσον λέγω τοῦ πατρός, πῆ (όπου) δὲ μείζονα τὸν πατέρα, οὐ μαχόμενος ἑαυτῷ, ἀλλὰ δεικνὺς ὡς θεός εἰμι καὶ ἄνθρωπος· θεὸς μὲν ἐκ τῶν ὑψηλῶν, ἄνθρωπος δὲ ἐκ τῶν ταπεινῶν. (Σελ. 22)
« {ΕΡΑΝ.} ∆έδεικται σαφῶς ἡ διαφορὰ τοῦ κοινοῦ πρὸς τὸ ἴδιον· ἀλλ' εἰς τὸν περὶ τῆς οὐσίας καὶ τῆς ὑποστάσεως ἐπανέλθωμεν λόγον.
{ΟΡΘ.} Ὥσπερ τοίνυν τὸ ἄνθρωπος ὄνομα κοινόν ἐστι ταύτης τῆς φύσεως ὄνομα, οὕτω τὴν θείαν οὐσίαν τὴν ἁγίαν τριάδα σημαίνειν φαμέν, τὴν δέ γε ὑπόστασιν προσώπου τινὸς εἶναι δηλωτικήν, οἷον, ἢ τοῦ πατρὸς ἢ τοῦ υἱοῦ ἢ τοῦ ἁγίου πνεύματος. Τὴν γὰρ ὑπόστασιν καὶ τὸ πρόσωπον καὶ τὴν ἰδιότητα ταὐτὸν σημαίνειν φαμὲν τοῖς τῶν ἁγίων πατέρων ὅροις ἀκολουθοῦντες.
{ΕΡΑΝ.} Συνομολογοῦμεν οὕτω ταῦτ' ἔχειν.
{ΟΡΘ.} Ὅσα τοίνυν περὶ τῆς θείας λέγεται φύσεως, κοινὰ ταῦτά ἐστι τοῦ πατρὸς καὶ τοῦ υἱοῦ καὶ τοῦ ἁγίου πνεύματος, οἷον, τὸ θεός, τὸ κύριος, τὸ δημιουργός, τὸ παντοκράτωρ, καὶ ὅσα τούτοις ἐστὶ παραπλήσια.
{ΕΡΑΝ.} Ἀναμφισβητήτως κοινὰ τῆς τριάδος ἐστίν.
{ΟΡΘ.} Ὅσα δ' αὖ τῶν ὑποστάσεων ὑπάρχει δηλωτικά, οὐκέτι ταῦτα τῆς ἁγίας τριάδος κοινά, ἀλλ' ἐκείνης ἐστὶ τῆς ὑποστάσεως, ἧς ἐστιν ἴδια. Οἷον τὸ πατὴρ ὄνομα καὶ τὸ ἀγέννητος τοῦ πατρός ἐστιν ἴδια, καὶ αὖ πάλιν τὸ υἱὸς ὄνομα καὶ τὸ μονογενὴς καὶ τὸ θεὸς λόγος οὐ τὸν πατέρα δηλοῖ οὐδὲ τὸ πνεῦμα τὸ ἅγιον, ἀλλὰ τὸν υἱόν. Καὶ τὸ πνεῦμα δὲ τὸ ἅγιον καὶ ὁ παράκλητος τῆς τοῦ πνεύματος ὑποστάσεως ὑπάρχει δηλωτικά.
{ΕΡΑΝ.} Οὐ καλεῖ τοίνυν ἡ θεία γραφὴ πνεῦμα καὶ τὸν πατέρα καὶ τὸν υἱόν;
{ΟΡΘ.} Πνεῦμα κέκληκε καὶ τὸν πατέρα καὶ τὸν υἱόν, τὸ ἀσώματον καὶ ἀπερίγραφον τῆς θείας φύσεως διὰ τούτου
σημαίνουσα· πνεῦμα δὲ ἅγιον μόνην τοῦ πνεύματος τὴν ὑπόστασιν ὀνομάζει.»
(ΘΕΟ∆ΩΡΗΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΥΡΡΟΥ «ΕΡΑΝΙΣΤΗΣ΄Η ΠΟΛΥΜΟΡΦΟΣ»)
https://www.impantokratoros.gr/theodorhtos_kyrou_eranisths.el.aspx
Δέν διαφωνώ μέ τήν απάντησή σας.
Αλλά καί εμμένω στό σχόλιό μου.
Κύρια Μπέλλου,
Δέν σάς στερεί κανείς τό δικαίωμα νά εμμένετε στά λεγόμενά σας. Πάντως, αυτό που υποστηρίζετε δέν είναι δεκτό κατά τήν κάθ' ημάς θεολογία καί πίστη. Κατά τήν φύση ή ουσία ο Θεός είναι απαθής.
Συνφωνώ ότι είναι απάθής. Αφού δέν είναι λάθος τό Θεοτόκος καό τό Θεός ετέχθη καό τό
θεοκτόνοι Ιουδαίοι,δεν είναι λάθος ούτε τό Θεός Ανέστη.Διαφωνείτε ;;;;;
«Συμφωνώ ότι είναι απάθής. Αφού δέν είναι λάθος τό Θεοτόκος, τό Θεός ετέχθη καί τό θεοκτόνοι Ιουδαίοι, δεν είναι (συνεπώς) λάθος καί τό Θεός Ανέστη.Διαφωνείτε ;» (Σωτηρία Μπέλλου)
Διαφωνώ καθέτως καί οριζοντίως : «18 Θεὸν οὐδεὶς ἑώρακεν πώποτε· ὁ μονογενὴς υἱὸς ὁ ὢν εἰς τὸν κόλπον τοῦ πατρὸς ἐκεῖνος ἐξηγήσατο. » (Ιν. α΄)
"Εκείνος εξηγήσατο" : «4 ἐγώ σε ἐδόξασα ἐπὶ τῆς γῆς, τὸ ἔργον ἐτελειώσα ὃ δέδωκάς μοι ἵνα ποιήσω· 5 καὶ νῦν δόξασόν με σύ, πάτερ, παρὰ σεαυτῷ τῇ δόξῃ ᾗ εἶχον πρὸ τοῦ τὸν κόσμον εἶναι παρὰ σοί. 6 Ἐφανέρωσά σου τὸ ὄνομα τοῖς ἀνθρώποις οὓς δέδωκάς μοι ἐκ τοῦ κόσμου. σοὶ ἦσαν καὶ ἐμοὶ αὐτοὺς δέδωκας, καὶ τὸν λόγον σου τετηρήκασι.»
"Εφανέρωσά σου τό όνομα τοίς ανθρώποις" : Τούτο (τό όνομα) δηλοί τόν τρόπο τής αμφίδρομης προσέγγισης τού Θεού μέσω τής Μιάς, ομοουσίου καί αδιαιρέτου, Τριάδος. Η θεότητα τού Θεού γνωρίζεται - κατά τό ανθρωπίνως δυνατόν - μέσω τών υποστάσεων, δηλαδή κατά τό υπάρχειν (υποστατικώς) καί όχι κατά τό είναι (ουσιαστικώς). Νοητέον εδώ, τό "ουσιαστικώς", κατά τήν ουσίαν ή φύση τού Θεού. Η θεότητα τού Κυρίου δέν πέθανε στόν Σταυρό.
«... Καί τοῦτο προλαβών Ἠσαϊας ἐβόησεν˙ ὁ ἅδης φησίν, ἐπικράνθη, συναντήσας σοι κάτω. ( ... )
Ἔλαβε σῶμα καί Θεῶ περιέτυχεν.
Ἔλαβε γῆν καί συνήντησεν οὐρανῶ.
Ἔλαβεν ὅπερ ἔβλεπε καί πέπτωκεν ὅθεν οὐκ ἔβλεπε. (... )
Ἀνέστη Χριστός καί πεπτώκασι δαίμονες.
Ἀνέστη Χριστός καί χαίρουσιν ἄγγελοι.( ... )
Ἀνέστη Χριστός καί νεκρός οὐδείς ἐπί μνήματος.
Χριστός γάρ ἐγερθείς ἐκ νεκρῶν, ἀπαρχή τῶν κεκοιμημένων ἐγένετο.
Αὐτῶ ἡ δόξα καί τό κράτος εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.
(Κατηχητικός Λόγος Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου)
Αφού διαφωνείτε,αντικειμενικά υπονομεύετε,και το Θεός ετέχθη και το
θεοκτόνοι Ιουδαίοι ,ακόμα μέχρι και το Θεοτόκος !
Ας συμφωνήσουμε όλοι στο «ΧΡΙΣΤΟΣ (Ο) ΘΕΟΣ ΤΕ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΝΕΣΤΗ».
Συμφωνείτε τώρα ;;;;;;
Tο ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ μόνο του έχει νόημα νά χρησιμοποιείται,χωρίς αναγκαία επεξήγηση,αφού είναι τό πιο γνωστό καί πανηγυρικό θέμα στην Ορθοδοξία! Έχεις δίκιο κ.Κυπριανέ.Συγνώμη για τά προηγούμενα γραφόμενά μου.
Εκ τών προηγηθέντων :
«(ΟΡΘ.} Ὅσα τοίνυν περὶ τῆς θείας λέγεται φύσεως, κοινὰ ταῦτά ἐστι τοῦ πατρὸς καὶ τοῦ υἱοῦ καὶ τοῦ ἁγίου πνεύματος, οἷον, τὸ θεός, τὸ κύριος, τὸ δημιουργός, τὸ παντοκράτωρ, καὶ ὅσα τούτοις ἐστὶ παραπλήσια.
{ΕΡΑΝ.} Ἀναμφισβητήτως κοινὰ τῆς τριάδος ἐστίν.
{ΟΡΘ.} Ὅσα δ' αὖ τῶν ὑποστάσεων ὑπάρχει δηλωτικά, οὐκέτι ταῦτα τῆς ἁγίας τριάδος κοινά, ἀλλ' ἐκείνης ἐστὶ τῆς ὑποστάσεως, ἧς ἐστιν ἴδια. Οἷον τὸ πατὴρ ὄνομα καὶ τὸ ἀγέννητος τοῦ πατρός ἐστιν ἴδια, καὶ αὖ πάλιν τὸ υἱὸς ὄνομα καὶ τὸ μονογενὴς καὶ τὸ θεὸς λόγος οὐ τὸν πατέρα δηλοῖ οὐδὲ τὸ πνεῦμα τὸ ἅγιον, ἀλλὰ τὸν υἱόν. Καὶ τὸ πνεῦμα δὲ τὸ ἅγιον καὶ ὁ παράκλητος τῆς τοῦ πνεύματος ὑποστάσεως ὑπάρχει δηλωτικά.»
Εξ αυτών πρέπει νά καταλάβετε ότι είναι ανεπίτρεπτη προσθήκη τό "ΧΡΙΣΤΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΤΕ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΝΕΣΤΗ (ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΝ ΦΥΣΙΝ ΑΥΤΟΥ". Μέ τήν Ανάσταση τού σαρκωθέντος υιού καί Λόγου τού Θεού, δέν αναστήθηκε ούτε ο πατήρ ούτε τό Πνεύμα τό άγιον. Ανέστη τό πρόσωπο, δηλαδή, η θεανθρώπινη υπόσταση τού Κυρίου καί όχι η φύση (ή ουσία) τού Θεού : «Ὅσα δ' αὖ τῶν ὑποστάσεων ὑπάρχει δηλωτικά, οὐκέτι ταῦτα τῆς ἁγίας τριάδος κοινά, ἀλλ' ἐκείνης ἐστὶ τῆς ὑποστάσεως, ἧς ἐστιν ἴδια.».
Μετάφραση : "Όσα δέ, πάλι, είναι δηλωτικά τών υποστάσεων (ή προσώπων), αυτά δέν είναι κοινά τής αγίας τριάδος, αλλά είναι τής αφορώσης ιδίας υποστάσεως". Καί επαναλαμβάνω, δέν "αναστήθηκε" η αγία τριάς (είναι μία, όπως μία είναι η θεότητα τού Θεού). Τό Χριστός Ανέστη δηλώνει καί φανερώνει τήν υπόσταση τού δευτέρου προσώπου τής αγίας Τριάδος καί όχι όλης, όπως αφήνει νά εννοηθεί τό "ΧΡΙΣΤΟΣ Ο ΘΕΟΣ ΤΕ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΝΕΣΤΗ".
Καλή Ανάσταση
Δηλαδή είναι τό ίδιο λαθεμένο καί τό ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ;;;
Τό ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ είναι πλεονασμός. Δέν χρειάζεται, διότι όταν λέμε ή γράφουμε τό "Χριστός Ανέστη", σαφώς εννοούμε τόν ενανθρωπήσαντα υιό καί Λόγο τού Θεού, τό β΄ Πρόσωπο (υπόσταση) τής αγίας Τριάδος. Ούτε ο πατήρ αναστήθηκε ούτε τό πνεύμα τό άγιον.
«Τό ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ είναι πλεονασμός. Δέν χρειάζεται, διότι όταν λέμε ή γράφουμε τό "Χριστός Ανέστη", σαφώς εννοούμε τόν ενανθρωπήσαντα υιό καί Λόγο τού Θεού, τό β΄ Πρόσωπο (υπόσταση) τής αγίας Τριάδος». Ευχαριστώ,καί συμφωνώ. Ϊσως να ψιλοχρειάζεται
μόνο για τους κατηχούμενους καί αυτούς των άλλων θρησκειών που ενδιαφέρονται να μάθουν
τη Δογματική της Ορθοδοξίας.
Οι Κόπτες εκτός από το ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ μπορούν να γράψουν στα έντυπά τους καί τό Ο ΕΝΑΝΘΡΩΠΗΣΑΣ ΥΙΟΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΑΝΕΣΤΗ.Όμως δεν μπορούν νά γράψουν το ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΝΕΣΤΗ (που,ερρείσθω εν παρόδω,δέν έχει πλεονασμό,είναι 2 λέξεις)
Τό Χριστός καί τό θεάνθρωπος είναι ταυτόσημες εννοιολογικά λέξεις. Όταν λέμε ή γράφουμε Χριστός εννούμε θεός καί άνθρωπος σέ ΈΝΑ πρόσωπο.
Ευχαριστώ για τόν τόσο ωραίο διάλογο!
ΕΚΤΑΚΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ BREAKING NEWS
ΠΑΝΕ ΓΙΑ ΚΟΙΝΟ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ,ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ,
ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΟ ΙΟΥΔΑΪΚΟ,ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ ΓΙΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ.
Έτσι αντιλαμβάνομαι.
https://www.ksipnistere.com/2021/04/blog-post_351.html
Νομίζω ότι έως το 2033 (2000η επέτειος από Πάθη,Σταύρωση,Ανάσταση)
ο κοινός εορτασμός θα είναι πραγματικότης καί εν εφαρμογή καί εν ισχύι
ΦΕΥ !
Δημοσίευση σχολίου